Shims tbv kleppenstellen van ali?

Het is geen bitterkoekje hoor....

Ik neem aan dat die dingen gewoon rond de 60-63 HRc zijn, gezien het feit dat ze vaak toch wel knetterhard zijn en dat de maximale waardes van een goed stuk inzetstaal is.

Maar als iemand zo'n Ali ding heeft, stuur maar op.

Liefst meerdere, dan meer ik gelijk de consistentie.

Is deze discussie ook weer over.
 
Het is geen bitterkoekje hoor....

Ik neem aan dat die dingen gewoon rond de 60-63 HRc zijn, gezien het feit dat ze vaak toch wel knetterhard zijn en dat de maximale waardes van een goed stuk inzetstaal is.

Maar als iemand zo'n Ali ding heeft, stuur maar op.

Liefst meerdere, dan meer ik gelijk de consistentie.

Is deze discussie ook weer over.
Ik ben wel benieuwd, zal van t weekend wel een paar bestellen, dan kun je t testen
 
stel dat je 5 shims moet kopen, ik had trouwens maar er 3 nodig voor die frikandel, ben je 50 euro kwijt, voor 40000 kilometer.... 1/8 cent / km

:X

Verkoopt ali ook banden van chinese makelij :? :N
 
Dat weet ik, is ook niet dat ik het nu nodig heb, ik was gewoon nieuwsgierig of iemand dat gebruikt heeft. Ik heb nog een blok staan, waar er ook 16 inzitten, dus ik heb vast wel de juiste in huis....Voor een stukje staal van nog geen paar gram vindt ik de prijs absurd, dus ook daar komt een deel van mijn vraag vandaan, en kennelijk zijn er meer mensen die er zo over denken anders was er geen ruil activiteit!👍
 
Je betaald niet het gros voor het materiaal maar voor de nauwkeurigheid.

Maar desalniettemin zou ik ook wel een setje shims willen hebben en niet te veel willen betalen. Hier in NL ben ik voor een doosje hotcams 112 euro kwijt, daar zitten 3 shims van elk in met tussenstappen van 0,05. In mijn motor gaan 16 shims, je zal er maar net 4 stuks van 1 maat nodig hebben, dat zou wel mijn geluk zijn.

Dus twee doosjes bestellen en 224 euro.
 
:^

Je kan er domweg niet vanuit gaan dat je kwaliteit krijgt voor je centen. Soms wel, soms niet.
Som krijg je iets in huis waarvan je ej afvraagt hoe ze t kunnen maken voor die centen, soms krijg je iets binnen dat je na het uitpakken net zo goed direct bij het vuilnis kunt gooien.
Gemiddeld genomen krijg je waar je voor betaald.

Maar veel dingen zijn ook wel oke, maar slecht afgewerkt.
Achterlichtunits, led, voor aanhanger.
Bedrading dun en iel, maar dat kan bij led. Sommige soldeerpuntjes even zelf nog eens doen en de unit zelf was totaal niet waterdicht, zelf even rupsje van eoa kit ertussen en dan is t helemaal oke. Had je m er zo opgeschroefd was t na 1 regenbui kapot geweest, nu werkt t al jaren prima.
Dus, led units kopen, soldeerbout kopen, beetje soldeertin kopen. Kokertje kit erbij bestellen en dan hopen dat je zelf een kitspuit hebt.
Als je een nieuwe emmer wilt, koop je dan ook een vergiet, en kit je de gaatjes dicht?

:+
 
:^

Je kan er domweg niet vanuit gaan dat je kwaliteit krijgt voor je centen. Soms wel, soms niet.
Som krijg je iets in huis waarvan je ej afvraagt hoe ze t kunnen maken voor die centen, soms krijg je iets binnen dat je na het uitpakken net zo goed direct bij het vuilnis kunt gooien.
Gemiddeld genomen krijg je waar je voor betaald.

Maar veel dingen zijn ook wel oke, maar slecht afgewerkt.
Achterlichtunits, led, voor aanhanger.
Bedrading dun en iel, maar dat kan bij led. Sommige soldeerpuntjes even zelf nog eens doen en de unit zelf was totaal niet waterdicht, zelf even rupsje van eoa kit ertussen en dan is t helemaal oke. Had je m er zo opgeschroefd was t na 1 regenbui kapot geweest, nu werkt t al jaren prima.
Een achterlicht mag wat mij betreft een keer afknappen, levert je hoogstens een bekeuring op. Een kleppenshim die de geest geeft bij 8000rpm... :X
 
Zoals al vaker gemeld...

China betekend niet automatisch slecht. Het is maar net welke kwaliteitseisen er bij de fabrikant neergelegd worden.
En ook bij Ali komt soms best acceptabel spul weg, maar zoals gezegd de ene batch is goed/ok en de volgende keer afval.

Echter bij dit soort zaken zou het mij de gok niet waard zijn.
 
Een achterlicht mag wat mij betreft een keer afknappen, levert je hoogstens een bekeuring op. Een kleppenshim die de geest geeft bij 8000rpm... :X

Aangezien je maar 1 achterlicht hebt op een motor, gaat dat knap gevaarlijk zijn snachts .

Maar ik ga er vanuit dat je zelf ook snapt dat mijn opmerking ging over Ali spullen in het algemeen, niet om een achterlicht met een stelplaatje te vergelijken.
 
Aangezien je maar 1 achterlicht hebt op een motor, gaat dat knap gevaarlijk zijn snachts .

Maar ik ga er vanuit dat je zelf ook snapt dat mijn opmerking ging over Ali spullen in het algemeen, niet om een achterlicht met een stelplaatje te vergelijken.
Was het niet een achterlichtunit voor een aanhanger?

Niet om een welles-nietes discussie op te wekken, want het is ieders vrije keuze hierin om een gok te wagen. Doe ik ook wel voor die belachelijke prijzen. En je kunt geluk hebben, maar zeker ook pech. Maar om de gok te nemen voor zo'n vitaal onderdeel IN je motor..
 
Doe de test zou ik zeggen. Ik kan op mijn werk de hardheid meten, ben zelf ook wel benieuwd. Ik heb zelf wat plaatjes liggen uit een Honda VTR, even er van uitgaande dat die wél origineel zijn, maar zo zien ze er wel uit.

Ze zijn exact hetzelfde ingesleten dan de honderden Yamaha shims die ik in mijn handen heb gehad. Als deze boterzacht waren dan zagen ze er zo niet uit.

Als iemand me Ali plaatjes kan opsturen meet ik ze.

En dan niet stiekem originele sturen hè 8-)
 
Doe de test zou ik zeggen. Ik kan op mijn werk de hardheid meten, ben zelf ook wel benieuwd. Ik heb zelf wat plaatjes liggen uit een Honda VTR, even er van uitgaande dat die wél origineel zijn, maar zo zien ze er wel uit.

Ze zijn exact hetzelfde ingesleten dan de honderden Yamaha shims die ik in mijn handen heb gehad. Als deze boterzacht waren dan zagen ze er zo niet uit.

Als iemand me Ali plaatjes kan opsturen meet ik ze.

En dan niet stiekem originele sturen hè 8-)
Ik zou er een notaris bijhalen.:+
 
Doe de test zou ik zeggen. Ik kan op mijn werk de hardheid meten, ben zelf ook wel benieuwd. Ik heb zelf wat plaatjes liggen uit een Honda VTR, even er van uitgaande dat die wél origineel zijn, maar zo zien ze er wel uit.

Ze zijn exact hetzelfde ingesleten dan de honderden Yamaha shims die ik in mijn handen heb gehad. Als deze boterzacht waren dan zagen ze er zo niet uit.

Als iemand me Ali plaatjes kan opsturen meet ik ze.

En dan niet stiekem originele sturen hè 8-)

Zegt dan nog niet per se wat. De ene keer fatsoenlijk spul, de volgende is het ineens troep.
 
Zegt dan nog niet per se wat. De ene keer fatsoenlijk spul, de volgende is het ineens troep.

Ja zo kan je iedere discussie wel naar je eigen vooroordelen toe richten natuurlijk.

Mensen die iets niet willen geloven, zúllen het nooit geloven, ongeacht hoeveel bewijs van het tegendeel gepresenteerd wordt.

Ik biedt het alleen aan omdat ik de beschikking heb over een Rockwell tester en zelf ook nieuwsgierig ben.

Maar ik ga er geen notaris, 3 getuigen, onder ede verklaring en ijkcertificaat bijhalen, doei!

Ik zie dat bij de Arashi remschijven discussie ook, voor sommigen die ze nog nooit gehad hebben blijft het kutzooi, ongeacht het toenemend aantal positieve reviews van mensen die ze écht gebruiken.
 
Hardheid 'absoluut' meten is lastig, maar je kan wel een heel ruwe vergelijking maken tussen die van de dealer/originele shims, en de nieuwe van een OEM chinese fabrikant.

Neem de dikste shim van beide fabrikanten, breek/zaag/slijp [niet slijpen, wordt ie heet van, dan gaat de tempering of harding verloren] 'm doormidden. Met het scherpe breekrandje kan je vervolgens kijken of je een kras in de andere shim kan maken.
Laten ze beide even gemakkelijk en even diep krassen achter, dan zullen ze ongeveer even hard zijn. Krassen ze allebei niet, idem dito.
Kan je met de Chinashim geen krassen maken in de originele shim, en met de originele wel in de Chinashim, dan weet je dat de originele harder is dan de Chinese.

Als je het echt mooi wil doen, dan koop je een setje hardheid-testvijlen. Maar dan ben je meer kwijt dan aan een setje orignele shims: Vijlen voor het testen van hardheid
Je kunt ook gewoon een centerpunt pakken er een tik mee op de shim geven
 
Of een iets minder grote shim-overbucket zoals bij een 750R uit 1991.
De shim is hier #17

shim.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan