Shinko E270 banden geven onveilig gevoel.

hdchriske

Rookie
10 dec 2004
8
0
Antwerpen
Ik heb op mijn HD FL van 1980 een setje Shinko banden laten monteren. Bij autostrade ritten heb ik het gevoel dat de motor vooraan weinig of geen grip op de baan heeft. De motor zwalpt zo een beetje, maar het stuur blijft mooi recht. Als ik het stuur loslaat, gaat die mooi rechtdoor, maar het zwalpen is redelijk vies om aan te voelen, alsof je geen controle hebt. Nog iemand hetzelfde gevoel? De originele banden van 1980 stonden er nog op toen ik hem pas kocht en heb daar niet mee gereden. Ik kan dus niet vergelijken met hoe het daarvoor was. Nog iemand met deze Shinko ervaring of zoek ik het elders? Wielen, balhoofd......
 
die banden zijn voor de show, niet om mee te rijden

shinko-e-270-400-18-tt-64-h.jpg
Blijkbaar
 
mijn oude rus had ze ook , shinko E270 ,ik vondt het prima banden voor een motorfiets waar je niet harder dan 100 mee gaat . heb er zon 400 km mee gereden todat mijn blok vast sloeg . maar altijd goed grip gehad , had ze ook niet al te hard , 2,2/2,4 bar .
 
Laatst bewerkt:
Check eerst effe je bandenspanning. Te zachte banden rijden ook voor geen meter. Dat voelt ook als zwalken of zoeken.

P.s. te hard rijdt trouwens ook niet fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan