Shit: bougie geknapt (cbr 954 rr)

k5blazer

MF'er
17 feb 2009
205
0
Heb net de bougie´s van m´n Cbr vervangen,de 1e 2 zaten erg los,de 3e zat zo vast dat het gedeelte van de bougiekop waar de schroefdraad aan zit af brak.. de bougie pakte ik er zo uit,het schroefdraad zit er nu nog in..

Zal waarschijnlijk al wel een scheurtje ingezeten hebben want 1 gedeelte van het scheurvlak is bruin geroet...

Iemand enig idee of en hoe ik dit er weer uit krijg?? Kop zal er toch wel af moeten gok ik..
Geeft opzich ook niet,moest toch al kleppen stellen en nokkenasketting vervangen maar echt heel leuk is het nou ook weer niet ;-)
 
Sparkplug.jpg


O-)
 
Ik zou zeggen.... Kop eraf, bout erin vast maken ( als het kan lassen...) en anders heul vast draaien. Met een beetje hoop en warmstoken vd kop, kan je het restant er uit draaien en heb je geen verdere problemen :)
 
De druk is waarschijlijk van de schroefdraad.. Ik heb ditzelfde ook al eens gehad met mijn FZR600. Ik kon daarna met een schroevendraaier zo de draad eruit draaien. (dat ijzere puntje bovenop de bougie gebruiken als hefboompje.)
 
In de kruipolie een nachtje laten weken, daarna met een linkse tap eruit draaien. Met een klein beetje mazzel moet je dat wel lukken.
Ik heb hetzelfde geintje ooit eens een keer met een oude bol d´or gehad. Sindsdien smeer ik altijd een likje kopervet aan het draad van de bougies. Je kunt ze dan nog gewoon lekker vastzetten, maar komen dan nog altijd los.
 
Laatst bewerkt:
In de kruipolie een nachtje laten weken, daarna met een linkse tap eruit draaien. Met een klein beetje mazzel moet je dat wel lukken.
Ik heb hetzelfde geintje ooit eens een keer met een oude bol d´or gehad. Sindsdien smeer ik altijd een likje kopervet aan het draad van de bougies. Je kunt ze dan nog gewoon lekker vastzetten, maar komen dan nog altijd los.

Bougies met de momentsleutel. Punt. Niet gokken, niet op gevoel. Momentsleutel.

Heb ik al aangegeven dat het verstandig is om bougies met een momentsleutel op het juiste moment te zetten? Zo niet: doen hoor :Y

En je kunt beter bougies met het juiste moment vastdraaien. Daarvoor gebuik je een momentsleutel.

En kopervet kan hier idd geen kwaad.

ps: gebruik een momentsleutel


~[edit]

klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bougies met de momentsleutel. Punt. Niet gokken, niet op gevoel. Momentsleutel.

Heb ik al aangegeven dat het verstandig is om bougies met een momentsleutel op het juiste moment te zetten? Zo niet: doen hoor :Y

En je kunt beter bougies met het juiste moment vastdraaien. Daarvoor gebuik je een momentsleutel.

En kopervet kan hier idd geen kwaad.

ps: gebruik een momentsleutel


welk moment gebruik je dan?
 
:^

Inderdaad,wil je safe spelen dan moet de cylinderkop eraf. Ben je wel een dagje zoet mee..

Maar als je nou eerst het gat eens goed leegblaast (ev resten van gebroken bougie weg) en de rest draait er gewoon makkelijk uit, dan hoeft het toch niet? Want dat is niet anders dan regulier vervangen.

Overigens blaas ik altijd eerst de boel schoon, voordat ik oude bougies er uit draai. Als ze los zijn en bijna er uit zijn, blaas ik nog een keertje....

Als het wrikken en slijpen wordt, dan idd erg goed nadenken, opletten en de nodige voorzorgsmaatregelen nemen. Koppie er af zou best eens een goede kunnen zijn. Als.
 
Kopervet op de bougie? De kop is toch van aluminium? Gebruik dan liever een ander vet.
Nog beter: draai een bougie altijd met een momentsleutel vast dan heb je dat vet ook niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan