...shit motor laten vallen in showroom.

full


afgekeurd door de Z, zoals Dweezy al zei... O-)

rotsituatie hoor... maar ach, over een tijdje lach je er weer om... of ga je definitief voor een Z!! *D
Ze heeft wel een onvergetelijke indruk op je achtergelaten nu... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet hoe je je voelt, ik heb vorig jaar bij zaanstad motoren ook zoiets gehad, ik ging een paar laarzen kopen geloof ik, en er stond boven bij de trap een SV1000 waar je ff op kon proefzitten met kleding, dus ik ff gedaan, en daarna ff lekker een bakkie doen, ik zit 5 minuten, horen we toch een rotklap, ligt die SV op zijn kant boven bij de trap, en na mij had niemand dat ding meer aangeraakt, ik kreeg hat al een beetje warm, zegt een van die jongens, het wordt tijd dat we er ff een knappe standaard opzetten, straks legt die motor beneden.
 
Lullig voor je, maar je WA (zoals door 100 mensen al gezegd) dekt dit inderdaad.
Ik heb dus ook geen reet nieuws te melden :+

[me]PeerkeMikuni heeft zijn helm (fietshelm niet integraal) door een raam gegooid, per ongeluk, omdat ergens de bel niet werkte: werd ook gedekt door zijn WA![/me]

[edit typos]
 
nee is niet verplicht maar wel erg handig voor zaken waar je wettelijk aansprakelijk voor bent. (Bv als je iets sloopt van een ander, de kinderen trashen de auto van de buren, de hond gaat met de nieuwe fiets van de buurjongen wandelen etc)

bedankt voor de info.

moet me eens goed laten informeren aangezien ik enkel een aanvullende ziektekosten heb (uitgebreid pakket) en uitvaart. wa nooit aan gedacht terwijl ik rechtsbijstand wel overwogen heb; duur geintje een advocaat van 150-200 euri per uur :X
 
Er staat in een showroom ook helemaal geen bordje bij de motoren ,van ,ga maar lekker zitten.

dat klopt maar anderzijds staat er ook geen bordje dat expliciet vermeldt dat je er níet op mag zitten. in mijn ogen staan de modellen er om eens te proeven aan de zithouding als showmodel. zo'n fiets lijkt me dan ook wel verzekerd te zijn voor eventuele voorvallen als vieze vingers of een krasje door een onoplettende voorbijganger :)


edit: blijft allemaal al vervelend genoeg uiteraard maar wat ik dus me afvraag is afgezien van of je eigen wa het al dan niet dekt, of zo'n zaak er zelf niet gewoon voor verzekerd is :?
 
als ze niet willen dat je erop ging zitten, dan hadden ze de deur van de motor wel dicht gedaan, en op slot gedraaid.

net zo goed, als je kleding past voordat je het koopt, ga je ook op een motor zitten. welke verzekering gaat dokken, is mij niet duidelijk, maar m'n gevoel zegt dat het een risico van de "winkelier" is.
 
edit: blijft allemaal al vervelend genoeg uiteraard maar wat ik dus me afvraag is afgezien van of je eigen wa het al dan niet dekt, of zo'n zaak er zelf niet gewoon voor verzekerd is :?

Uiteraard is zo'n zaak verzekerd, maar verzekeringsmaatschappijen gaan uiteraard wel kijken of ze het niet ergens anders kunnen halen.
En dan kunnen ze bij jou aankloppen, en jou aansprakelijk stellen.
Met een WA verzekering (als je die hebt) maakt het niks uit, want dan gaan ze met elkaar ruziën, en heb jij er geen last van.
 
In tegenstelling tot 100 eerdere post's, ik betwijfel of een avp dit dekt, de schade is namelijk ontstaan door een motorvoertuig. Schaden aan of met motorvoertuigen zijn doorgaans uitgesloten van dekking op een avp.
 
In tegenstelling tot 100 eerdere post's, ik betwijfel of een avp dit dekt, de schade is namelijk ontstaan door een motorvoertuig. Schaden aan of met motorvoertuigen zijn doorgaans uitgesloten van dekking op een avp.
:^ Uit de voorwaarden van de WA van de Postbank:

3.10.3 Opzicht
Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade aan
zaken die een verzekerde of een ander namens hem
vervoert, bewerkt, behandelt, bewoont, huurt, leent,
gebruikt, bewaart of om welke reden dan ook onder
zich heeft.
Deze aansprakelijkheid is echter verzekerd tot een
bedrag van € 11.500 per gebeurtenis, tenzij:c. het schade betreft aan motorrijtuigen, (sta)caravans,
vouwwagens, zeilplanken, zeil- en motorvaartuigen
en luchtvaartuigen, die een verzekerde of een ander
namens hem onder zich heeft;

:X
 
:^ Uit de voorwaarden van de WA van de Postbank:

3.10.3 Opzicht
Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade aan
zaken die een verzekerde of een ander namens hem
vervoert, bewerkt, behandelt, bewoont, huurt, leent,
gebruikt, bewaart of om welke reden dan ook onder
zich heeft.
Deze aansprakelijkheid is echter verzekerd tot een
bedrag van € 11.500 per gebeurtenis, tenzij:c. het schade betreft aan motorrijtuigen, (sta)caravans,
vouwwagens, zeilplanken, zeil- en motorvaartuigen
en luchtvaartuigen, die een verzekerde of een ander
namens hem onder zich heeft
;

:X

nou zat ie er wel bovenop maar volgens mij bedoelen ze dat het niet verzekerd is als je een dergelijk voertuig leent, niet als je hem om laat vallen in een showroom.
 
nou zat ie er wel bovenop maar volgens mij bedoelen ze dat het niet verzekerd is als je een dergelijk voertuig leent, niet als je hem om laat vallen in een showroom.
Als ze alleen dat bedoelden hadden ze "vervoert, bewerkt, behandelt, bewoont, huurt, gebruikt, bewaart of om welke reden dan ook onder zich heeft" wel weggelaten denk ik...

Je kan het altijd proberen, maar iedere verzekeringstoko zal altijd z'n best doen om níet uit te keren.
 
LOL die duc standaard is ook altijd leuk :9 op motorbeurs utrecht ging een jongetje op een duc996 zitten en kreeg de standaard niet meer uit :} hij ging op een gegeven moment om hulp roepen :+

ps. ik was dat niet :+
 
Als iemand ,die zelf geen motor rijd ,een motor laat omvallen is dit onkunde .
Als een motor rijder een motor ,en dan ook nog wel een nieuwe ,van iemand anders ,om laat vallen is dit erg LOMP.
 
Dat is echt m'n ergste nachtmerrie '(
Nee, mijn op 1 na ergste nachtmerrie is met een nagelnieuwe motor over de wallen rijden, een toerist ontwijken en daarbij in een rij Harleys ploegen die voor de deur staan van The Other Place... en een bebaarde gorilla vol met tattoos komt naar buiten en begint te schuimbekken als hij zijn Harley de gracht in ziet tuimelen... en hij zet een pistool op m'n kop terwijl zijn broeders overleggen aan welke lantaarnpaal ze mijn murfgebeukte karkas gaan ophangen... :P

Mijn nog ergere nachtmerrie kan ik hier niet neerzetten, maar het heeft met sex en tanden op onlogische plaatsen te maken... :)
 
nou zat ie er wel bovenop maar volgens mij bedoelen ze dat het niet verzekerd is als je een dergelijk voertuig leent, niet als je hem om laat vallen in een showroom.

je had moeten vertellen, dat je ertegenaan liep, en dat hij toen omgevallen is.
als ik tegen een auto loop met mijn zatte kop, ben ik wel verzekerd hoor.
[me]al heb ik het nooit uitgeprobeerd[/me]
 
Ik weet hoe je je voelt, ik heb vorig jaar bij zaanstad motoren ook zoiets gehad, ik ging een paar laarzen kopen geloof ik, en er stond boven bij de trap een SV1000 waar je ff op kon proefzitten met kleding, dus ik ff gedaan, en daarna ff lekker een bakkie doen, ik zit 5 minuten, horen we toch een rotklap, ligt die SV op zijn kant boven bij de trap, en na mij had niemand dat ding meer aangeraakt, ik kreeg hat al een beetje warm, zegt een van die jongens, het wordt tijd dat we er ff een knappe standaard opzetten, straks legt die motor beneden.

was idd veel leuker geweest als hij zomaar naar voren was gereden, beetje schuin de trap af, over de reling, en dan nog een meter omlaag :}

hoe had je je dan gevoeld **grijns**
 
Ja, wat zal ik zeggen......niet slim. Wel leuk voor de omstanders.
Jij gaat wel erg ver om de lachers op je hand te krijgen.
Maar evengoed zeer lullig. In het ergste geval dekt je WA verzekering de schade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan