Shit !!! ...omvalschade

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Stop ik ergens langs de weg om bij een plattegrond/wijkkaart te gaan kijken, klap al zittend m'n zij standaard(links) uit en stap vervolgens via de rechterkant af(WAT IK OVERIGENS NOOIT DOE). Waarschijnlijk duw ik daardoor de fiets iets naar voren en ...KLABOEM. ;( m'n schoonheid lag op z'n kant schade:

-koppelingshendel halverwege afgebroken
-lakschade aan de kuip
-flinke deuk in m'n goede humeur |( |( |( |(
belangrijk voor mij om te weten.....
Koppelingshendel is eenvoedig vervangbaar, maar kan ik die kuipschade laten herstellen door een spuiter, of betekent dit gewoon een een duidelijk geval van "nieuwe kopen"(de kuip dan!)
Wie van u heeft een soortgelijke pijnlijke ervaring met het herstellen hiervan en eventueel adressen in de omgeving randstad :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb meer mensen dit zien doen ... zal geen namen noemen :)

Tijdens mijn motor rijlessen is mij als een van de eerste dingen verteld "altijd aan de linker kant van je motor afstappen" als hij door de zijstandaard heen zakt bestaat de kans dat je em tegen kunt houden.

Vond dit toch wel een wijze raad en volg hem daarom strikt op. James bedankt "me rij instructeur" :}
 
Laatst bewerkt:
mij ook al een keer gebeurd

tijdens vakantie fiets was beetje topzwaar ga ff staan en daar ging die, gelukkig zat m'n laars er nog onder en bleef het bij een paar pitjes van het grove asfalt....
 
Tis mij bijna gelukt. Boutje van jiffy zat beetje los :( Lag ik bijna met motor en al op het asfalt. Gellukkig zagen tientallen motorrijders me stuntelen om 'm recht te houden :(
 
Heb ik een tijd terug ook gedaan, koppelingshendel verbogen, krassen op een sticker (en 2 kleintjes op de kuip, who cares), en een of ander deksel geschramd. Laat nu alleen de koppeling fixen, dit kan nog wel vaker gebeuren (al hoop ik van niet :) ).
 
Zonde van je fiets.
Dat het met zoiets knulligs gebeurd hè? Dan voel je je echt klote lijkt me.

Kdenk dat laten herstellen het goedkoopste is en je ziet er echt nix van. Adressen kan ik je niet aan helpen.
 
mij ook al een keer gebeurd

tijdens vakantie fiets was beetje topzwaar ga ff staan en daar ging die, gelukkig zat m'n laars er nog onder en bleef het bij een paar pitjes van het grove asfalt....

1x ?! :+


Heb zelf ook omvalschade aan mijn fiets, door een buurman die er tegenaan reed. Heb zelf mijn schakelsetje en kuipframe vervangen met tweedehandsspul. Schakelsetje Euro 65,- (Sparparts, Brielle) Kuipframe met inruil kromme frame(Euro 45,-) Euro 135,- (Cama Parts, Maassluis).
Ga deze week bij een spuiter langs om te vragen wat het kost om de schade aan de kuip te laten plamuren en spuiten. Laat het je nog wel even weten.
 
Tis mij bijna gelukt. Boutje van jiffy zat beetje los :( Lag ik bijna met motor en al op het asfalt. Gellukkig zagen tientallen motorrijders me stuntelen om 'm recht te houden :(
Goh, zou ik juist niet cool vinden als al die gasten me zagen :P

Ik heb het ook alleen nog maar bijna gehad, mijn kans komt nog wel :)
 
Mij soortgelijks overkomen. Bijna klaar met het wassen en poetsen ..valt ie om.
Vorige week gecrasht, gelukkig allrisk dus de omvalschade wordt ook meteen gerepareerd
 
Laatst gehad tijdens een tourtocht. Vreselijk, heb nu nog last van mijn ego. Kon er gelukkig niks aan doen. Zat even te kloten (bandje tikken) met een "Rotterdammer" (RR) dacht slim te zijn en ben een stukje naar voren gaan staan want ik ben toch al niet zo stabiel op die moter. Zit met één voet op mijn steuntje en omgedraaid op de moter, wat doet 'ie, knalt 'ie voor de gein tegen mijn achterband aan. :j Ja, toen kon ik hem niet meer houden. Gleed langzaam tegen mijn been af op zijn zijkand. Kon gelukkig vrij goed tegenhouden met mijn been waardoor ik maar een klein krasje heb, en een pijnlijke knie en heup. ;( En dat voor ongeveer 45 man. Maar ja, schade en schand maakt blijkbaar wijs.
 
Laatst gehad tijdens een tourtocht. Vreselijk, heb nu nog last van mijn ego. Kon er gelukkig niks aan doen. Zat even te kloten (bandje tikken) met een "Rotterdammer" (RR) dacht slim te zijn en ben een stukje naar voren gaan staan want ik ben toch al niet zo stabiel op die moter. Zit met één voet op mijn steuntje en omgedraaid op de moter, wat doet 'ie, knalt 'ie voor de gein tegen mijn achterband aan. :j Ja, toen kon ik hem niet meer houden. Gleed langzaam tegen mijn been af op zijn zijkand. Kon gelukkig vrij goed tegenhouden met mijn been waardoor ik maar een klein krasje heb, en een pijnlijke knie en heup. ;( En dat voor ongeveer 45 man. Maar ja, schade en schand maakt blijkbaar wijs.

ja die geintjes ken ik ook, gelukkig nog nooit omgevallen

moet je de volgende keer even z'n voorkuip met rubber besproeien kan ie weer gaan poetsen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan