shit punten: is er nix anders

gewe

MF'er
15 sep 2004
74
0
Amstelveen
Ik heb een newtronic http://www.newtronic.co.uk
Kun je voor elke cilinder het tijdstip apart regelen.

Werkt met een lichtje, de onderbreker is simpel een stalen plaatje die het lichtbundeltje onderbreekt.

Met een stoboscoop afstellen is moeilijk i.v.m. het lichtje dus.

Ik ben er wel tevreden over. :)

Gertwin
 

Jochem - SOHC4

MF veteraan
24 apr 2002
4.288
1
Geen idee of dat op een 250 past... Weet wel dat dat setje van René mooi werk is... (en een scherp prijsje...nog goeiekoper dan Roukama....)
 

Cecotto

MF veteraan
6 jun 2002
1.429
10
Oisterwijk
www.panama-guide.com
Hoi,

Kijk hier maar eens (bij producten, transistor ontsteking). Je houd je originele punten, maar niet meer de grote stroom er doorheen. Originele vervroeging blijft ook werken !! En de prijs is geen issue (25,=) Inbranden zou dus tot het verleden gebeuren. Ik heb er geen ervaring mee, maar had dit geboekmarkt (is toch een nederlands woord tegenwoordig....) voor het geval ik ooit nog eens een contactpunter in de schuur krijg.

http://www.ej-electronics.nl/index.htm

suk6,

John
 

cb400man

Geblokkeerd account
28 nov 2003
668
0
steenderen
maar met zo'n punten ontsteking verloopt de boel nog steeds :( de nokjes slijten af en die €25 is zonder doosje

die van RVM is dus ook electroniesche opnemer met magneetsensor als ik goed had gelezen
 

Houten-Kop

Geblokkeerd account
28 dec 2003
10
0
Schiphol
das niks veur mien. al die ingewikkelde zooi.

heb vermaanen al gespookn. had dat ding geliek in huus, zat er zo op.

moej doen man, net zo makkelijk.
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
En de 2e is MAP (Manifold Absolute Pressure), luchtdruk in het spruitstuk. Maar ik dacht dat je met een TPS werkte? (Throttle Position Sensor).

Die MAP ziet er heel constant uit op zo'n lage samplefrequentie, is het ook mooi constant? (filtertje?)

Is dit btw van die logger die bij de computer in zit?


EDIT: He, is die onderste de TPS? Die gaat zo mooi met de MAP mee. Leuk puzzeltje :) . Je kunt wel direct zien dat MAP weinig nut heeft hier, met een kleine draai aan het gas zit de MAP-sensor direct aan zijn maximum bereik (zoals je me bij de OBT al vertelde ;) ).
 
Laatst bewerkt:

cb400man

Geblokkeerd account
28 nov 2003
668
0
steenderen
ik zie net dat deze grafiek van mijn auto is |(

dit is dus een grafiek uit de motec

en kan er alles aan instellen dus bv 15 graden bij 3000rpm en 10 graden bij 5000 rpm turbodruk brandstof rpm-limit wat je wilt loggen en hoe snel en nog wel wat meer

die grafiek geel = rpm paars = map rood = lambda blauw = gasklep

ik was ook met injectie hierop aan het maken nog niet goed kunnen krijgen

die map loopt dus van 000kpa tot 200kpa dit vanwege turbo
 

cb400man

Geblokkeerd account
28 nov 2003
668
0
steenderen
ik heb een beetje aparte auto [austin metro turbo=brik status] en die heeft voor 4 cilinders 2 inlaatkanalen :? en dus ook maar 2 injectors voor 4cilinders
maar ergens gaat het fout met de verdeling ene cilinder staat rijk andere arm
en is niet bij alle toerentallen gelijk
nu wil ik er een mono point van maken met één injector
ook dat kan met die motec *D
moet dan wel een nieuw spruitstuk maken