Shit, zij standaard vergeten

Das klote :(
Het gebeurd wel erg vaak mat motorrijders ;(
Ik heb het gelukkig nog nooit gehad en hoop het
ook niet mee te maken.
 
Ik wil de parkeren bij motorport Zelhem. Was opendag dus erg veel motoren. Motor zakte alleen iets ver maar links. Kon 'm nog net houden. Bleek boutje van standaard beetje los te zitten :( Da's toch wel schrikken.
 
Mij al een paar keer gebeurd dat de standaard niet helemaal goed (in de verste stand) stond, viel hij ook toen ik afstapte. Ik stap wel altijd op en af aan de linkerkant, dus ik kon hem opvangen.

Stap ook zelden aan de rechterkant op eigenlijk, vrijwel altijd links. Mocht hij van de standaard schieten kun je hem altijd (min of meer) zelf opvangen.

Zie ik wel vaker, dat motorrijders als ze nog op de motor zitten, de standaard uitklappen.
Hierdoor is de kans groter dat de standaard niet ver genoeg uit is...
Mij is gewoon geleerd:
Opstappen; voorem in, standaard in en gaan zitten.
Afstappen; voorem in, afstappen en standaard uit.

Ksnap niet echt het probleem...
 
Zie ik wel vaker, dat motorrijders als ze nog op de motor zitten, de standaard uitklappen.
Hierdoor is de kans groter dat de standaard niet ver genoeg uit is...
Mij is gewoon geleerd:
Opstappen; voorem in, standaard in en gaan zitten.
Afstappen; voorem in, afstappen en standaard uit.

Ksnap niet echt het probleem...

Ikke wel probleem snappe :P

Ik ga eerst zitten...afzetten linker voet en fiets rechtop zetten...standaard in en gaan....

Als me fiets rechtop staat...ik moet afstappen...standaard moet uitklappen... :(

Dan lig ik ondertussen al 10 keer eronder.
Krijg nl nooit me rechterbeen over me fiets heen as ie rechtop staat zonder te vallen.
Dus ik doe zittend de standaard uit, laat me fiets zakken en gooi me been eroverheen.

Komt echt niet goed anders })
 
Doe ook altijd zittend de standaard uit, kans van "oeps ben hem kwijt" bij op- en afstappen is dan toch wat minder.

Heb wel eens proefgereden op R100GS-PD: moest ik ook afstappen omdat je vanaf de motor de zijstandaard niet uit kan klappen... voelde me er niet echt lekker bij. Die motor was echt hoog.
 
Zie ik wel vaker, dat motorrijders als ze nog op de motor zitten, de standaard uitklappen.
Hierdoor is de kans groter dat de standaard niet ver genoeg uit is...
Mij is gewoon geleerd:
Opstappen; voorem in, standaard in en gaan zitten.
Afstappen; voorem in, afstappen en standaard uit.

Ksnap niet echt het probleem...

Bij opstappen :

standaard uitgeklapt laten, motor rechtop zetten, voorrem inknijpen, zitten, standaard in.

Afstappen :

standaard uitklappen, voorrem inknijpen, beetje staan, motor schuin zetten zodat ie op standaard kan rusten, staat ie goed, dan afstappen.

Als je gaat afstappen zonder standaard heb je volgens mij de kans om het ding nog wel eens te laten donderen. Ik doe het altijd zo, is nog nooit mis gegaan.

Alleen bij m'n crossmotor klapte ik voor het opstappen wel de standaard in, dan kon ik zonder moeite m'n been elegant de lucht in zwaaien om 'm over het zadel te krijgen. Zit aanzienlijk hoger, zo'n enduro ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan