Shiver, Aprilia più bella, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je die uitlaten zelf besteld, of overgekocht van de vorige eigenaar?
Ik zag deze Shiver volgens mij op markplaats staan tijdje terug. Leuk dat we hem weer tegenkomen. Veel reisplezier.

Mocht je zelf de uitlaten besteld hebben, dat vraag ik mij af hoe dat ging? levertijd en betaling?

Ik heb deze uitlaten zelf besteld. Eerst heb ik het geld overgemaakt en nadat ze het ontvangen hadden, hebben ze ze opgestuurd. Ging allemaal vrij snel. Enige dat ik miste was iets van een handleiding, maar na even puzzelen lukte dat ook wel. Dit zijn ze om precies te zijn Doublefire Carbon Roadsitalia Aprilia Shiver 750
Ik vind ze beter uitzien dan de orginele en ze maken ook een goed geluid. Ik durf de db killers er zelf niet uit te halen en dat terwijl ze wel een e keurmerk hebben.
 
Het E-keurmerk geldt alleen met DB-killers. Zonder vervalt het keurmerk.
Ja dat weet ik. Maar ze maken zo herrie (wat eigenlijk niet normaal is voor uitlaten met db killers) dat ik ze er nog niet eens uit durf te halen. Geloof dat ze me dan van 5 straten verder aan horen komen.
 
Hier zat alle benodigde accessoires bij ?
Ik heb deze uitlaten zelf besteld. Eerst heb ik het geld overgemaakt en nadat ze het ontvangen hadden, hebben ze ze opgestuurd. Ging allemaal vrij snel. Enige dat ik miste was iets van een handleiding, maar na even puzzelen lukte dat ook wel. Dit zijn ze om precies te zijn Doublefire Carbon Roadsitalia Aprilia Shiver 750
Ik vind ze beter uitzien dan de orginele en ze maken ook een goed geluid. Ik durf de db killers er zelf niet uit te halen en dat terwijl ze wel een e keurmerk hebben.
 
Ik ben tevens op zoek naar een nieuwe hendel voor het schakelen, die van mij is door de vorige eigenaar een klein beetje verbogen en dus opzoek naar een nieuwe. Echter als ik in het boekje kijk op AF1racing.com lijkt het alsof ik een heel ander "pook" heb dan in het boekje..

Qevg1SW.jpg
zoals je ziet, hele poespas bij het pedaal.

11234070_1040744749270082_1995429982990556620_o.jpg

Echter als ik naar mijn motor kijk
heb ik alleen iets als dit nodig, al dat andere gefrummel zit niet op mijn motor. Kan iemand dit verklaren waarom ik op mijn motor zo "weinig" heb zitten vergeleken met het boekje?

En is dit makkelijk te plaatsen/vervangen ?

Hoor graag wat jullie er van weten, tips altijd welkom :D
 
Laatst bewerkt:
je hebt 2 versies van voetsteunen, vanaf 2010 is er de facelift van de shiver met ook andere voetsteuntjes en tevens andere schakelpook mechanisme, dat op af1racing die jij ziet is de eerste generatie shiver, jij heb de laatste generatie nodig vanaf 2010 en die tot op heden nog gebruikt word.
 
hmmm volgens de website zit ik te kijken naar '07 t/m '10 modellen, zou die van mij dus onder moeten vallen als een 2010 model ? :P

-edit:
Ik zeg niks meer, heb het gevonden, Thanks Dierick!
 
Laatst bewerkt:
Als het ook in jouw geval gewoon de eerste versnelling naar beneden is en de rest omhoog, dan hoort de pook zo te zitten. Ik heb de constuctie zoals in de tekening.
 
Ja dat weet ik. Maar ze maken zo herrie (wat eigenlijk niet normaal is voor uitlaten met db killers) dat ik ze er nog niet eens uit durf te halen. Geloof dat ze me dan van 5 straten verder aan horen komen.

De Shiver heeft een goedkeur gekregen met een veel hoger geluidsniveau dan gebruikelijk. Dit zorgt ervoor dat de andere demper behoorlijk kunnen klinken.
 
Ik heb deze uitlaten zelf besteld. Eerst heb ik het geld overgemaakt en nadat ze het ontvangen hadden, hebben ze ze opgestuurd. Ging allemaal vrij snel. Enige dat ik miste was iets van een handleiding, maar na even puzzelen lukte dat ook wel. Dit zijn ze om precies te zijn Doublefire Carbon Roadsitalia Aprilia Shiver 750
Ik vind ze beter uitzien dan de orginele en ze maken ook een goed geluid. Ik durf de db killers er zelf niet uit te halen en dat terwijl ze wel een e keurmerk hebben.



Bedankt voor de info!
waarom heb je niet voor de "SPECIAL CARBON" gekozen maar voor de "DOUBLEFIRE CARBON"? kan je vertellen wat het verschil is?
 
nieuwe en oude schakelpook generatie is het zelfde schakelen in originele toestand, het asje dat uit de versnellingsbak komt is met de klok mee voor
omlaag schakelen.

Bij de oude versie zou je inderdaad messchien dat nokje dat aan de versnellings bak zit kunnen vise versa steken zodat hij ook vise versa schakelt maar dan zit wel de zij standaard in de weg.

nieuw model is inderdaad niet te kiezen wegens rechtstreekse schakel pedaal op asje van versnellingsbak'
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk, thanks voor de info man !
nieuwe en oude schakelpook generatie is het zelfde schakelen in originele toestand, het asje dat uit de versnellingsbak komt is met de klok mee voor
omlaag schakelen.

Bij de oude versie zou je inderdaad messchien dat nokje dat aan de versnellings bak zit kunnen vise versa steken zodat hij ook vise versa schakelt maar dan zit wel de zij standaard in de weg.

nieuw model is inderdaad niet te kiezen wegens rechtstreekse schakel pedaal op asje van versnellingsbak'

Heb mijn voorste tandwiel vervangen, na 8000 km en een schoonmaak beurt zag ik dat deze hier wel aan toe was. Echter na 2 uur sleutel en eindelijk dat ding vervangen, kan ik me koppeling niet meer indrukken. Heb deze howto gevolgd maar begrijp nog niet helemaal waar het fout is gegaan. Vanmiddag maar even kijken of het op te lossen is :P
 
Laatst bewerkt:
Alleen voortandwiel??? Normaal gesproken is dan eigenlijk alles versleten. Het is alleen aan het voortandwiel het beste te zien. Tijdens het gebruik slijten de tandwielen en ketting op elkaar in.
 
Klopt maar ik heb het vermoeden dat door de vorige eigenaar de achterste al een keer is vervangen. Ga binnenkort wel een compleet setje halen. Echter wil ik er eerst achterkomen waarom mijn koppeling niet functioneerd op dit moment.
 
Als je de hendel voorzichtig inknijpt, kom de zuiger dan wel naar buiten?
Zit de pen wel goed in blok. Tenminste, ik dacht dat er een pen zat
 
Dat heb ik dus niet goed kunnen zien, het begon donker te worden. heb hem maar de schuur ingereden om vanmiddag verder te gaan. Zal alles weer even loshalen en kijken of het dan wel funtioneerd, om vervolgens alles rustig op zn plek te monteren. Thnks voor de tip tho
 
Trouwens, als ik me hendel indruk gebeurt er precies niks... heb totaal geen weerstand op dit moment. En de pen in me blok zit wel goed, heb ik gecontroleerd. Echter als ik dus me koppeling indruk komt er niets naar buiten...
Als je de hendel voorzichtig inknijpt, kom de zuiger dan wel naar buiten?
Zit de pen wel goed in blok. Tenminste, ik dacht dat er een pen zat
 
Zit er nog wel olie in? Waarschijnlijk een hele boel lucht in de leiding.
Verse remolie halen en de boel ontluchten.
 
Vandaag voor het eerst gefilmd tijdens het rijden. Kwaliteit valt me nog een beetje tegen eerlijk gezegd, ondanks dat het Full HD is.

Een stukje over de Sallandse heuvelrug gereden en daarna maar weer naar huis.

 
Vandaag voor het eerst gefilmd tijdens het rijden. Kwaliteit valt me nog een beetje tegen eerlijk gezegd, ondanks dat het Full HD is.

Een stukje over de Sallandse heuvelrug gereden en daarna maar weer naar huis.


Welke cam heb je, want kan zeker beter.
Zelfs de filmpjes die waar ik mee begon zijn beter qua beeld. Neem je op op 1080? En wat heb je met editing gedaan? Misschien in te lage kwalitiet weggeschreven?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan