Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij niet. Ik had er al Hyperpro inzitten en het achterwiel komt zonder problemen omhoog (vanaf ongeveer 40 km/u)
Als ik bij 100 km/u de rem vol in knijp gaat het goed maar zodra ik verder rem en ergens rond de 40 km/u kom, komt het achterwiel los van de grond en komt steeds verder omhoog. Het is dus zaak om de remhendel dan iets los te laten zodat het achterwiel ook contact houdt met de grond.
 
Jongens,

Ik heb nog een vraagje. Ik merk op m'n Shiver dat de uitlaten flink 'knallen' als ik 'm op de motor af laat remmen en het gas nog een klein beetje open heb. Is dit bij jullie ook zo? Of betekent dit dat 'ie mogelijk niet de optimale afstelling o.i.d. heeft? Las namelijk ergens dat dit waarschijnlijk betekent dat de motor te arm staat afgesteld.

Oh, en ik heb laatst mijn ruitje eraf gehaald. Moet zeggen dat het me een stuk beter bevalt dan het standaard ruitje dat ik erop heb zitten. Heb het idee dat de herrie rondom m'n helm een stuk minder is.
 
Dat knallen deed de Shiver van mij ook. Waarschijnlijk zonder kat erger dan met kat.
 
Jongens,

Ik heb nog een vraagje. Ik merk op m'n Shiver dat de uitlaten flink 'knallen' als ik 'm op de motor af laat remmen en het gas nog een klein beetje open heb. Is dit bij jullie ook zo? Of betekent dit dat 'ie mogelijk niet de optimale afstelling o.i.d. heeft? Las namelijk ergens dat dit waarschijnlijk betekent dat de motor te arm staat afgesteld.

Oh, en ik heb laatst mijn ruitje eraf gehaald. Moet zeggen dat het me een stuk beter bevalt dan het standaard ruitje dat ik erop heb zitten. Heb het idee dat de herrie rondom m'n helm een stuk minder is.

Ja dat is normaal, ik heb hetzelfde. klinkt heerlijk in ieder geval :)

Bedoel je dat ruitje van 07-09 model? die heb ik er namelijk nog op zitten, maar zit al langer te twijfelen om hem eraf te halen.
 
Laatst bewerkt:
Als je helemaal geen ruitje hebt, heb je de meeste "rust" rond je helm (je blijft uiteraard geluid houden) maar je gaat op hogere snelheid behoorlijk comfort inleveren. Dat geldt eigenlijk voor alle nakeds.
 
Jongens,

Ik heb nog een vraagje. Ik merk op m'n Shiver dat de uitlaten flink 'knallen' als ik 'm op de motor af laat remmen en het gas nog een klein beetje open heb. Is dit bij jullie ook zo? Of betekent dit dat 'ie mogelijk niet de optimale afstelling o.i.d. heeft? Las namelijk ergens dat dit waarschijnlijk betekent dat de motor te arm staat afgesteld.

Oh, en ik heb laatst mijn ruitje eraf gehaald. Moet zeggen dat het me een stuk beter bevalt dan het standaard ruitje dat ik erop heb zitten. Heb het idee dat de herrie rondom m'n helm een stuk minder is.

Knallen had ik met standaard uitlaten ook al
nu met de Roadsitalia is het niet echt meer geworden, maar de knallen klinken wel beter ;) dus bereid je maar vast voor

Ik had een hoog puig ruitje, heb deze eraf gehaald en het bevalt mij wel stukken beter (ben nogal lang dus wind kwam lekker op mijn hoofd.
nu is de wind wat meer verdeeld, minder op mijn hoofd, meer op mijn torso. bij 130 is wind irritant maar dan maakt een schermpje alleen uit als je op de tank gaat liggen
 
Hey, sta ik in het dorp (Heemskerk) bij de Appie, hoor ik een Shiver al aankomen en langs scheuren (2010+ model)
Leuk!
Wie van hier?
 
Ja dat is normaal, ik heb hetzelfde. klinkt heerlijk in ieder geval :)

Bedoel je dat ruitje van 07-09 model? die heb ik er namelijk nog op zitten, maar zit al langer te twijfelen om hem eraf te halen.

Die bedoel ik ja! Moet zeggen dat ik het op elke snelheid prettiger vind rijden. Laatst een dikke anderhalf uur op de snelweg gereden met 130+, maar ook toen vond ik het relaxter rijden ondanks de harde wind. Misschien kwam het door m'n lengte (1,89M) maar ik had precies de windstroom op m'n hoofd toen ik dat ruitje erop had.

Vind het er trouwens ook een stuk mooier uitzien zonder ruitje.
 
Die bedoel ik ja! Moet zeggen dat ik het op elke snelheid prettiger vind rijden. Laatst een dikke anderhalf uur op de snelweg gereden met 130+, maar ook toen vond ik het relaxter rijden ondanks de harde wind. Misschien kwam het door m'n lengte (1,89M) maar ik had precies de windstroom op m'n hoofd toen ik dat ruitje erop had.

Vind het er trouwens ook een stuk mooier uitzien zonder ruitje.


Oke top om ook je lengte te weten, ik zelf ben 1.87 dus ik zal hetzelfde effect hebben zonder.
Met ruitje krijg je wel veel wind op je helm, altijd bij 130+ wat lager hangen voor minder wind. Niet idiaal voor langere stukken, dan maar wat meer wind over je lichaam verspreid.
 
Ik zou 'm er gewoon af halen om te kijken of het wat is Nielsdm. Vind je het niks kan je 'm altijd gemakkelijk terug erop zetten. Is 10 minuutjes werk.

Gaat er iemand nog een rondje doen morgen (vandaag eigenlijk..)? 19 graden met een klein zonnetje klinkt niet verkeerd :].
 
Ik zou 'm er gewoon af halen om te kijken of het wat is Nielsdm. Vind je het niks kan je 'm altijd gemakkelijk terug erop zetten. Is 10 minuutjes werk.

Gaat er iemand nog een rondje doen morgen (vandaag eigenlijk..)? 19 graden met een klein zonnetje klinkt niet verkeerd :].


Zo idd maar even eraf halen.
Vandaag een ritje binnendoor naar goedhart motoren voor een nieuwe helm :)
 
Vandaag gereden zonder ruitje. Heel erg merkbaar dat er minder druk op de helm zit en dat de wind beter verspreid is!

Ik heb inderdaad ook 2.5/2.9
 
En, vind je het lekkerder rijden Nielsdm? Ik heb inderdaad ook een bandenspanning van 2.5 voor en 2.9 achter.

Zojuist onderweg naar huis en ineens trap ik m'n koppelingspedaal kapot. Reed in z'n 1 en schakelde naar z'n 2 toen ineens het pedaal weg was haha. Hoorde ook iets vallen dus heb 'm geparkeerd en zag dit op straat liggen:
2d7a1c8.jpg


Had de motor uitgezet in z'n twee en kon dus gelukkig nog het laatste stukje naar huis rijden. Moet zeggen dat ik de laatste tien minuten al het schakelen ineens moeilijker vond gaan. Iemand enig idee hoe ik dit moet fixen? haha.
 
En, vind je het lekkerder rijden Nielsdm? Ik heb inderdaad ook een bandenspanning van 2.5 voor en 2.9 achter.

Zojuist onderweg naar huis en ineens trap ik m'n koppelingspedaal kapot. Reed in z'n 1 en schakelde naar z'n 2 toen ineens het pedaal weg was haha. Hoorde ook iets vallen dus heb 'm geparkeerd en zag dit op straat liggen:
[afbeelding]

Had de motor uitgezet in z'n twee en kon dus gelukkig nog het laatste stukje naar huis rijden. Moet zeggen dat ik de laatste tien minuten al het schakelen ineens moeilijker vond gaan. Iemand enig idee hoe ik dit moet fixen? haha.

Het rijdt zeker beter dan met ruit!

Dat is wel apart haha, ik weet niet of het gewoon geschroefd is anders moet je even kijken of het schroefdraad nog heel is.
 
Rijd al bijna 3 jaar met Puig ruit, bevalt beter dan standaard, ook bij hogere snelheden. Mijn lengte ca 1,80 m.
Bandenspanning inderdaad 2,5 / 2,9.
Qtarantino .... trap je door je koppeling, het is geen auto :]
 
Ik rij eigenlijk sinds de aanschaf van Appie in 2009 met het standaard ruitje, vind ik ook mooi staan. Heb nooit zonder gereden...is dat zoveel makkelijker rijden dan?
(Het oog wil ook wat mannen :9 )
 
Ik rij eigenlijk sinds de aanschaf van Appie in 2009 met het standaard ruitje, vind ik ook mooi staan. Heb nooit zonder gereden...is dat zoveel makkelijker rijden dan?
(Het oog wil ook wat mannen :9 )

Persoonlijk vind ik het er wel dik uitzien, alleen de spiegels passen er nu niet helemaal meer bij want die steken te ver boven het stuur uit.
Met wind voel je nu de meeste druk op je borst ipv je hoofd. Het is even wennen, maar wel een stuk comfortabeler/rustiger rond je hoofd
 
Hey, sta ik in het dorp (Heemskerk) bij de Appie, hoor ik een Shiver al aankomen en langs scheuren (2010+ model)
Leuk!
Wie van hier?
O-)

We moeten maar eens een mini Shiver meeting doen bij ons in de buurt :)
 
Laatst bewerkt:
En, vind je het lekkerder rijden Nielsdm? Ik heb inderdaad ook een bandenspanning van 2.5 voor en 2.9 achter.

Zojuist onderweg naar huis en ineens trap ik m'n koppelingspedaal kapot. Reed in z'n 1 en schakelde naar z'n 2 toen ineens het pedaal weg was haha. Hoorde ook iets vallen dus heb 'm geparkeerd en zag dit op straat liggen:
[afbeelding]

Had de motor uitgezet in z'n twee en kon dus gelukkig nog het laatste stukje naar huis rijden. Moet zeggen dat ik de laatste tien minuten al het schakelen ineens moeilijker vond gaan. Iemand enig idee hoe ik dit moet fixen? haha.


Boven de bout er weer indraaien en dan onder dat kopje weer bij het koppelingspedaal weer erin duwen. Alleen omdat de bout niet lijkt afgebroken te zijn, zal dat kogelgewricht uit geleefd zijn.
 
Mijn voorvork staat +- een centimeter lager afgesteld dan de max waardoor het stuur wat lager staat. Ik wil dit graag omhoog terug zetten en daarvoor moet ik wat inbussen losdraaien die op de voorvork zitten als ik het goed begrijp.

Ik weet alleen even niet zo goed wat er nou gebeurt als ik die los draai... Loop ik dan het risico dat m'n hele stuur naar beneden valt zeg maar? Is dat iets dat je alleen kan of heb je iemand nodig die hem dus omhoog vasthoudt als je ze los draait?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan