Shiver, Aprilia più bella, deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grrr, stond net weer met een Shiver die niet aan wilde slaan. Motor crankt wel gewoon maar je hoort 1 plofje en verder niks. Denk toch accu zwak al sloeg hij na aantal keren starten plotseling wel aan, gelukkig maar want duwen is ook niks. Maar de accu is al reeds onderweg. Nieuwe Varta erin.

Ook een keer gehad, na 4x proberen toch maar een keer aangesloten en gestart en zonder problemen startte hij toen.
 
Hmmm, vocht is niet ondenkbaar natuurlijk. Maar sowieso is die accu al oud dus die vervangen stond al in planning. Maar de vorige keer dat ik niet kon starten was het wel degelijk de accu die te zwak was. Lijkt er dan op dat bij bediening van startmotor er niet genoeg prik is voor rest van elektrische systeem. Afijn ik weet het snel genoeg, zaterdag is accu binnen.
 
Hallo allemaal

Ik ben nu nog aan het lessen maar ik denk eraan om een shiver als eerste motor te kopen.

Nu las ik ergens dat er helemaal geen opbergruimte is onder het zitje.
Hoe nemen jullie je slot of iets dergelijks mee?
Hoe weinig plek is er eigenlijk onder het zitje?

de motor die ik op het oog heb is nu teruggeschroefd naar 35KW. Ik moet nog even bellen om te achterhalen hoe die is teruggeschroefd en hoe die weer terug naar vol vermogen kan.
 
Er is erg weinig bergruimte. Ik heb het gereerschapsetje eruit gehaald, dan past er precies een schijfremslotje onder.
 
Hallo allemaal

Ik ben nu nog aan het lessen maar ik denk eraan om een shiver als eerste motor te kopen.

Nu las ik ergens dat er helemaal geen opbergruimte is onder het zitje.
Hoe nemen jullie je slot of iets dergelijks mee?
Hoe weinig plek is er eigenlijk onder het zitje?

de motor die ik op het oog heb is nu teruggeschroefd naar 35KW. Ik moet nog even bellen om te achterhalen hoe die is teruggeschroefd en hoe die weer terug naar vol vermogen kan.

Ik heb zelf een begrenste Shiver, hoe deze officieel begrensd moet worden met TUV verklaring is doormiddel van een potmeter die je inspuiting aanpast en half gas kan geven. Dit omdat de Shiver geen gaskabel heeft zoals de meeste motoren. Vanaf de gashendel is het een kabel tot ergens onder je contactslot.

Mijn remschijfslot doe ik of in mijn rugtas, en als ik geen tas mee neem gewoon in de binnenzak van mijn jas.
 
De mijne is ooit begrenst geweest naar 25 kw bij de vorige eigenaar (voordat er 35 kw was). Dit ging d.m.v ringen in de luchtinlaat. Minder lucht betekent ook minder vermogen.
De motor is daar wel helemaal versmeert door geraakt. Dat is nu allemaal weer schoon gereden.
 
Je kan ook proberen extra gaten te boren in je killers, dit schijnt ook effect te hebben op het geluid. Wellicht dat je de iets "te zachte" toon toch naar jouw wens kan maken met wat extra gaatjes :)

Hmm das wel een optie:) weet iemand of je ook losse dempers kunt kopen? Om mee te experimenteren:p
 
De mijne is ooit begrenst geweest naar 25 kw bij de vorige eigenaar (voordat er 35 kw was). Dit ging d.m.v ringen in de luchtinlaat. Minder lucht betekent ook minder vermogen.
De motor is daar wel helemaal versmeert door geraakt. Dat is nu allemaal weer schoon gereden.

Dat klopt, maar tegenwoordig heb je een TUV verklaring nodig of een uitdraai van 35kw.
Zodra je dan andere demper, luchtfiler of een powercommander ofzo hebt komt hij hier al overheen bij de vermogensbank. Dus of eerst de motor aanpassen en daarna begrenzen of via de TUV verklaring set en dan is het voldoende aangezien je er een boekje met stempels van je chassis krijgt en een sticker op je frame
 
Je hebt eventueel dan alleen losse DB killers nodig lijkt mij, het ging al over aftermarket pijpjes toch ? Of over de standaard uitlaat ?
Losse DB Killers zijn uiteraard wel te verkrijgen lijkt mij, Pajic kan ze maken en er zullen vast meer bedrijven zijn die dit kunnen.

Hmm das wel een optie:) weet iemand of je ook losse dempers kunt kopen? Om mee te experimenteren:p
 
Hoe weinig plek is er eigenlijk onder het zitje?

Er is geen ruimte. Een balpen zal nog lukken maar meer ook niet. Ik neem mede om deze reden ook nooit een slot mee. De motor moet het doen met het stuurslot.
Ben er ook niet zo bang voor dat deze gestolen wordt. Gereedschapssetje laat ik niet thuis. Deze heb ik onderweg al een paar keer nodig gehad. Voornamelijk voor de schroeven van de accu overigens.
 
Er is geen ruimte. Een balpen zal nog lukken maar meer ook niet. Ik neem mede om deze reden ook nooit een slot mee. De motor moet het doen met het stuurslot.
Ben er ook niet zo bang voor dat deze gestolen wordt. Gereedschapssetje laat ik niet thuis. Deze heb ik onderweg al een paar keer nodig gehad. Voornamelijk voor de schroeven van de accu overigens.

De shiver heeft een elektronische startonderbreker en het is geen geliefd model, dus de diefstal gevoeligheid is beperkt. Starten is er niet bij, ze zullen hem moeten optillen en in een bus zetten om hem mee te nemen. Die van mij staat in een garage en kan nergens aan vast. Daarom heb ik er ook geen slot om, als het de dieven niet tegenhoud dan kost het mij alleen maar tijd en moeite.
 
Er is geen ruimte. Een balpen zal nog lukken maar meer ook niet. Ik neem mede om deze reden ook nooit een slot mee. De motor moet het doen met het stuurslot.
Ben er ook niet zo bang voor dat deze gestolen wordt. Gereedschapssetje laat ik niet thuis. Deze heb ik onderweg al een paar keer nodig gehad. Voornamelijk voor de schroeven van de accu overigens.

Net bij wisselen van accu merkte ik ook al op dat de plus pool niet echt lekker vast zat! Dat helpt ook niet mee bij het starten. Kan overigens wel merken dat de nieuwe accu een stuk beter is, startmotor gaat een stuk makkelijker rond.
 
Zo lekker dagje onderhoud gehad. Olie en filters vervangen, deksel van koppeling vervangen en ketting in het vet. Klaar voor seizoen. Ps, wie weet de code voor service reset?
 
thanks!
andere vraag, ik kwam 2 losse stekkers tegen vandaag, denk niet dat ik ze nodig heb aangezien alles werkt maar waar zouden ze voor kunnen zijn?
full
 
Zo lekker dagje onderhoud gehad. Olie en filters vervangen, deksel van koppeling vervangen en ketting in het vet. Klaar voor seizoen. Ps, wie weet de code voor service reset?

Hier ook olie en oliefilter, Koelvloeistof lekkage geprobeerd te dichten met nieuwe slang klemmen en schoonmaken maar dat was helaas niet genoeg. Meteen maar een nieuwe slang besteld voor de rechter kant. Hopen dat het daarmee wel is opgelost.

Lekt nu gelukkig wel een stuk minder dus toch nog een lekker stukje kunnen sturen vanmiddag. Wat heb ik dat gemist :)!
 
Net de reset even gedaan, service melding is weg. Ook weer gedaan.
 
Ik zag hem toevallig vandaag voor het eerst staan bij goedhart motoren.

Blijft zonde heh hoe ze de Shiver aangepast hebben, dat kapje rond de koplampen kan ik maar niet aan wennen. En het weghalen van de grote voetsteunen voor de achterpassagier doet ook afbreuk aan het robuuste uiterlijk, al kan ik de reden waarschijnlijk wel begrijpen :)

BTW, ik heb de killers erin gedaan.
Maar weet niet of ik er lang zo mee blijf rijden, lijkt wel een stofzuiger zo :N
Ik hoor nu het aanzuigen van het luchtfilter veel meer dan de motor ansich.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan