Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Ik heb eens een storing gehad op de map sensoren, nagezocht, was inderdaad een kwaaltje, je had volgens mij Duitse en Chinese varianten. Een van de twee was slechter. Bij mij bleek het uiteindelijk een losgetrild slangetje te zijn. Zat ergens rechts onder het zadel, aangesloten op de airbox waar de map sensoren in zaten.
Klopt! Je hebt inderdaad de duitse en chineze versie, de duitse zijn volgens mij de oude en vervangen voor de chineze versie. Oh dat slangetje kan het ook wel eens zijn, krijgt ie natuurlijk geen vacuum dus daar zal ie dan wel raar op reageren.
Bij mij was het na een halfuur rijden rond het vriespunt. Maar niet heeel gek met 80k km en 14jaar, die dingen moeten TOCH een keer kapot gaan.
 
Alle spullen zijn gecoat. Morgen ophalen en hopelijk kan ik alles snel monteren. Ik denk zelf dat de kleur goud van de velgen wel
Redelijk bij het frame past.
Deze avond nog een setje leovince sbk? Dempers op de kop getikt. De mivvs die eronder zitten zullen dan vervangen worden.
 

Bijlagen

  • 24B445AE-9506-4343-9738-26B86D49B34C.jpeg
    24B445AE-9506-4343-9738-26B86D49B34C.jpeg
    117 KB · Weergaven: 17
Alle spullen zijn gecoat. Morgen ophalen en hopelijk kan ik alles snel monteren. Ik denk zelf dat de kleur goud van de velgen wel
Redelijk bij het frame past.
Deze avond nog een setje leovince sbk? Dempers op de kop getikt. De mivvs die eronder zitten zullen dan vervangen worden.
Dat ziet er veel belovend uit, ben benieuwd naar het eind resultaat.
 
Even een sneak peak.
Heb de onderste delen van de binnenpoten zwart gespoten, helaas zat er vrij wel direct al wat schade op, binnekort met een lakstift proberen te herstellen, het zwart is in ieder geval wel mooier, zelfs met de schade.
De velgen passen naar mijn idee prima bij het frame, niet 100% hetzelfde maar het staat niet verkeerd.

Zit nu met het feit dat mijn achterrem seals niet meer top zijn, dus achterwiel zit er nog even niet in.

Iemand tips om aan de juiste seals te komen? Heb nu die van een honda besteld, die zijn voor een 27x35 remzuiger alleen de shiver heeft een 28x35 remzuiger, ik denk geen problemen te verwachten maar als andere dit ooit al gedaan hebben hoor ik het graag. Op het engelse forum is er in ieder geval niks over te vinden.
 

Bijlagen

  • 6DF0D42A-6CAE-46AF-9C5C-F78CFF91581E.jpeg
    6DF0D42A-6CAE-46AF-9C5C-F78CFF91581E.jpeg
    240,9 KB · Weergaven: 28
  • C64F2082-0D92-45DA-8066-9D2AAE1AB54A.jpeg
    C64F2082-0D92-45DA-8066-9D2AAE1AB54A.jpeg
    166,7 KB · Weergaven: 32
Een paar updates.

Remklauw probleem achter is opgelost. Bij toeval kwam ik na een week zoeken op apriliaforum een topic tegen. Een garage had seals van een achterrem van een s1000r gebruikt. Dus ik gezocht naar 2e hands klauwen. Een s1000r klauw op de kop kunnen tikken voor 50 euro. De klauw overgezet op de aprilia adapterplaat. Momenteel is de klauw mooi gemonteerd, wanneer de voetsteunen terugkomen van de coater kan ik deze op druk brengen. Dit scheelt in de toekomst weer zoeken en wachten op seals voor de remklauw, voor de s1000r klauw zijn gewoon revisiesetjes beschikbaar.

Nu de klauw erin zit, meteen dus de velgen helemaal gemonteerd. Aankomende week alleen nog de voetsteunen fixen en dan rijdt ie weer.
6669DA69-0729-4D4C-A87B-41633325E51A.jpeg99B79DFE-BA67-4D77-B761-50812C3334BD.jpeg
5B336C5E-7DD5-429A-86DF-5864C36A827A.jpeg
332FCF30-0541-437D-BEF5-20CAA26DD72D.jpeg
 

Bijlagen

  • 296D065B-52DA-4E85-A622-00EED861A292.jpeg
    296D065B-52DA-4E85-A622-00EED861A292.jpeg
    135,6 KB · Weergaven: 17
Wat de remklauw achter betreft. Ik denk dat meerdere remklauwen zullen passen. Ik heb ook nog gekeken naar de achter klauw van de ktm 690 serie. Deze klauw van brembo is ook zwevend, net als de shiver en s1000r klauw. Ik denk dat je dus ook een klauw van een ktm zou kunnen monteren als je problemen hebt met het op druk krijgen en vervangen van de remseals
 
Na bijna 7 jaar mijn oude Shiver uit 2008 ingeruild op een CFMoto 650MT. Wil wat meer gaan toeren en wellicht rondje Europa e.d. gaan doen. Vond de Shiver fantastisch maar ook veel te heftig voor mij. Veel plezier van gehad maar nu gaan we relaxed toeren. Veel plezier jullie verder hier met de Shiver's. Kom vast nog wel eens langsneuzen als ik heimwee krijg.
shivertje.jpg
 
Laatst mijn motul 7100 15w50 olie gewisseld voor putoline estertech 15w50 en daarna last van een slippende koppeling. Na 2 dagen heb ik de olie vervangen voor motul 5100, semi synth. nu lijkt de koppeling zich wat beter te houden.
Voorwiel kwam wel omhoog in zn 1, maar in zn 3 en hoger leek ie dan weer te slippen als ik keek naar hoe snel de toeren omhoog gingen vergeleken met de snelheid.

Nu voor de zekerheid ook maar nieuwe koppelingsplaten besteld. geen overbodige luxe dacht ik met 87duizend km.
ik heb de Koppelingsplatenset MCC561-10 van trw lucas in bestelling staan. Helaas staat hier een wachttijd op van minimaal 20 werkdagen. een andere website mailde mij terug dat dit 10weken kon duren omdat er leveringsproblemen zijn met koppelingsplaten. Ik heb geen zin om de originele koppeling te bestellen, deze zou namelijk iets van 300euro moeten kosten, en dat vind ik te duur, kijk ik naar de er6n van mijn vriendin dan kost een nieuwe koppeling ook maar 80 euro ofzo. maarja dan heb je em wel meteen. lastig lastig.
 
Is er hier nog iemand op zoek naar een Shiver of ken je iemand? De mijne staat te koop:
Aprilia Shiver 750 ABS Rosso Formula - 1e eigenaar

Na 7 jaar wil ik eens wat anders proberen maar hij stuurt en klinkt zo fijn dat een vervanger zoeken toch een hele klus was.

Ik heb deze kleur in NL nooit gezien, dat zal er mee te maken hebben dat ik deze motor destijds zelf in Frankrijk nieuw heb gekocht.
 
Is er hier nog iemand op zoek naar een Shiver of ken je iemand? De mijne staat te koop:
Aprilia Shiver 750 ABS Rosso Formula - 1e eigenaar

Na 7 jaar wil ik eens wat anders proberen maar hij stuurt en klinkt zo fijn dat een vervanger zoeken toch een hele klus was.

Ik heb deze kleur in NL nooit gezien, dat zal er mee te maken hebben dat ik deze motor destijds zelf in Frankrijk nieuw heb gekocht.
Ziet er goed uit!

Misschien een ktm 790 of 890?
 
Goede tip de 890, die stond ook hoog op de lijst!

Uiteindelijk besloten dat ik meer de tourkant op moest gaan om ook echt een beetje een andere motor te hebben. En de beperkte bagagemogelijkheden waren wat mij betreft ook het enige minpunt aan de Shiver, natuurlijk is dat ook gewoon inherent aan het soort motorfiets.

Ik heb de keuze dan ook gemaakt en kan hopelijk binnenkort gaan rijden op een V100 Mandello. ;)
 
Goede tip de 890, die stond ook hoog op de lijst!

Uiteindelijk besloten dat ik meer de tourkant op moest gaan om ook echt een beetje een andere motor te hebben. En de beperkte bagagemogelijkheden waren wat mij betreft ook het enige minpunt aan de Shiver, natuurlijk is dat ook gewoon inherent aan het soort motorfiets.

Ik heb de keuze dan ook gemaakt en kan hopelijk binnenkort gaan rijden op een V100 Mandello. ;)

Staat ook bij mij boven aan, alleen vind ik ze zo verrekte duur😭

Dat is een bijzondere fiets! Ben benieuwd hoe dat rijd ten opzichte van de Aprilia.

Dit weekend de accu weer even in de Shiver gezet, binnenkort maar eens even test rijden voor vrouwlief_O-
 
Goede tip de 890, die stond ook hoog op de lijst!

Uiteindelijk besloten dat ik meer de tourkant op moest gaan om ook echt een beetje een andere motor te hebben. En de beperkte bagagemogelijkheden waren wat mij betreft ook het enige minpunt aan de Shiver, natuurlijk is dat ook gewoon inherent aan het soort motorfiets.

Ik heb de keuze dan ook gemaakt en kan hopelijk binnenkort gaan rijden op een V100 Mandello. ;)
Hele mooie motor hoor.
Ik heb helaas niet zoveel budget dus heb de overstap gemaakt naar een CFMoto 650MT (kreeg waanzinnige inruil op mijn 2008 Shiver). Ook leuk voor touren en vakantie. Stuk minder vermogen enzo maar daardoor wel voor mij als amateur beter te handelen. Maar mis soms wel de power van de Shiver. Maar we, ik in ieder geval, rijden toch voor 95% 'rustig'. En bonnen proberen we zoveel mogelijk te vermijden.

Misschien straks nog een oude offroad erbij om te spelen en te leren. Vorig jaar testrit gedaan bij Yamaha met een Tenere waarbij we veel offroad reden in mul zand e.d.. Was erg leuk, maar wel waanzinnig moeilijk en zwaar voor iemand die daar geen ervaring mee heeft. Geeft enorme kick.
 
ik ga jullie geheel onverwachts verlaten. ik had afgelopen week de motor eens via facebook te koop gezet(mischien hebben sommige deze wel zien staan). maar omdat ik vorig jaar op marktplaats 1300 kijkers had en 0 reacties had ik geen snelle reacties verwacht. toch was de motor binnen 3 dagen weg.
ik heb altijd van de shiver genoten en ik vind het een van de fijnste en felste 2cilinders waar ik op heb gereden, maar de km stand van 87duizend werd toch wat hoog om de motor over 1 of 2 jaar nog voor een redelijk bedrag te verkopen. de motor is nu naar de andere kant van nederland, van amsterdam naar hertogenbosch.
ik ga kijken voor een 1e generatie mt09, ze hebben wat problemen als het om vering gaat, maar niks wat niet aangepast kan worden lijkt me. generatie 2 is meteen 3duizend euro duurder op marktplaats, en dan krijg je daar tractie controle voor en een ietsje betere vering.

iedereen heel veel plezier met de shivers en misschien zal ik nog wel eens reageren op problemen hier.
 
Hallo,
Zijn er mensen die een Quickshifter hebben geinstalleerd op hun Shiver 750 ?
ik zit hiernaar te kijken maar kom eigenlijk alleesn Healtech tegen voor de SHiver maar begrijp dat dat niet de betere zijn.
dank
 
Dat zou hem wel afmaken, heb zelf geen ervaring hier mee.

Zelf omhoog quickshiften werkte altijd goed op de Shiver. Quickshift omlaag is zelfs af fabriek vaak niet perfect dus ik nam het maar voor lief.
 
inderdaad hoog in de toeren he gas dichtdraaien en snel omhoog tikken werkte vaak prima. ik deed het niet te vaak maar als ik het deed werkte het altijd goed. naar beneden kon ook prima maar dan moest je de motor wel echt laten zakken naar minder dan 2500toeren, en dan licht druk uitoefenen op het schakelpedaal naar beneden, dan valt ie er ook vanzelf in( maar dat is niet echt quick).
 
Laat ik dan maar even aftrappen in het nieuwe jaar. Een paar weken geleden heb ik een rode Shiver 750 GT bj 2009 gekocht. Oude type maar met ABS. Mijn vraag is of één van jullie een rek op de Shiver heeft gemonteerd waar ik een paar harde/grote GIVI-koffers op kan zetten. Heb er wel eens een foto van gezien, maar kon niet achterhalen hoe eea gemonteerd is. Zelf heb ik nog wel wat onderdelen van verschillende GIVI-rekken, maar er zal ongetwijfeld nog eea aangepast moeten worden. Alvast bedankt.
 
Laat ik dan maar even aftrappen in het nieuwe jaar. Een paar weken geleden heb ik een rode Shiver 750 GT bj 2009 gekocht. Oude type maar met ABS. Mijn vraag is of één van jullie een rek op de Shiver heeft gemonteerd waar ik een paar harde/grote GIVI-koffers op kan zetten. Heb er wel eens een foto van gezien, maar kon niet achterhalen hoe eea gemonteerd is. Zelf heb ik nog wel wat onderdelen van verschillende GIVI-rekken, maar er zal ongetwijfeld nog eea aangepast moeten worden. Alvast bedankt.
Mocht je interesse hebben, ik heb nog rekken voor bagage liggen van m'n oude Shiver. Zelf 1x gemonteerd ofzo. (plaatje van Google, maar het zijn exact deze rekken).
IMG_20240115_210053.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan