Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Zo, ook ik ben eens onder die wintersteen vandaag gekropen en op de Shiver gestapt.
Gister paar uurtjes gereden, voelde wat vreemd na een half jaar niet te hebben gereden dus rustig aan met de rechterhand.
Deze winter af en toe aan de lader gehangen om de accu beetje pit te laten houden.
1 tikkie en lopen dat kreng haha! ik hou ervan.
Ik ben niet zo van het poetsen, ooit zag hij er in smetteloze staat uit nadat ik hem had weg gebracht voor een poetsbeurt.
Dat zou hem nog een keer sieren maar ik rij liever dan dat ik poets.... ieder zijn ding.../..

Vandaag ook na dik half jaar weer voor eerst opgestapt.Je pakt het wel weer snel op en vermogen valt me wat tegen ;). Alhoewel die stoplicht sprintjes en dan schakelen op juiste toerental wordt dat voorwiel wel licht/los. Maar merk wel dat remmen weer ff wennen is. Gebruikte te weinig de voorrem in het begin en af en toe wat happerig. Blijft toch wel een van de lastigste dingen voor mij. Maar verder heerlijk genoten. Hoop dat het voorlopig zo lekker weer blijft.
 
Zo, aan het begin van de avond weer een stukje op de Shiver gereden, lekker hoor!
Ik zag vanmiddag (ca 16.00 uur) nog een andere zwarte 2009 Shiver op de laan van Broekpolder. Iemand van hier?
 
De tuono voorpoten zijn al in Amsterdam :] ! Met een beetje geluk binnen een week hier (afhankelijk van de duoane natuurlijk..).

Gister lekker een rondje van 100km gedaan met het meisje achter op. Vorige week een helm gehaald voor haar omdat ze toch wel een keer mee wou. Lekker rustig over de dijkjes langs de Maas getourd. Helaas geen shiver gespot maar wel een dorsoduro.

Blijft mooi om te zien dat iedereen bij de eerste lekkere dag meteen zijn zomerspeeltje uit de schuur haalt!
 
Laatst bewerkt:
Even wat anders. Volgens mij is het al lang geleden dat er een Shiver meeting is geweest.

Wellicht leuk om eens (ergens centraal in het land) af te spreken?

Persoonlijk komt een zondag mij beste uit, zaterdag werk ik. Of een doordeweekse dag? Al zullen de meesten dan werken gok ik.

Opties:
1. Zondag 29 april
2. Zondag 13 mei

Wie wil/kan?

Tot nu toe 1 stem voor 13 mei en 1 stem voor 29 april.

Wie nog meer?
 
Helaas is mijn radiateur gesneuveld. Er zit een gat in ten grote van de inbusboutkop die de bescherm/sier plaatjes op de zijkanten van de radiateur vasthoudt.

is de std radiateur van de Shiver van aluminium, lijkt me wel he? Ik ga hier in de buurt (Amersfoort) kijken naar mogelijkheden hem te laten lassen.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe goodies :)!
full.jpg


Nu nog even een nieuw setje voorremmen. Schijnbaar zijn alle 100mm brembo voorremklauwen uitwisselbaar. Dit weet ik echter nog niet zeker, daarom ben ik nog een beetje terughoudend geweest om ze te bestellen.

Dit is namelijk een betere deal: Brake calipers front Ducati monster 696 2008-2010.

dan 2x dit (links en rechts natuurlijk): Brake caliper left front Aprilia Tuono 1000 2006-2008.

Bijkomend voordeel van de Ducati klauwen, deze hebben twee grote remblokken i.p.v. 4 kleinere. Groter oppervlak zal resulteren in een grotere vertraging.

Na wat onderzoek heb ik gezien dat Brembo bewust naar een 4 pad opstelling is gegaan met 4 grotere zuigers, grotere zuigers = meer remkracht. Ik denk dat ik dus voor de tuono klauwen ga.
 
Nu nog even een nieuw setje voorremmen. Schijnbaar zijn alle 100mm brembo voorremklauwen uitwisselbaar. Dit weet ik echter nog niet zeker, daarom ben ik nog een beetje terughoudend geweest om ze te bestellen.

Bijkomend voordeel van de Ducati klauwen, deze hebben twee grote remblokken i.p.v. 4 kleinere. Groter oppervlak zal resulteren in een grotere vertraging.

Na wat onderzoek heb ik gezien dat Brembo bewust naar een 4 pad opstelling is gegaan met 4 grotere zuigers, grotere zuigers = meer remkracht. Ik denk dat ik dus voor de tuono klauwen ga.~[/quote]

Bakvis, misschien eens op Facebook kijken op circuitmotoren te koop gevraagd / marketplace race bike

Daar komen veel racespullen voorbij en je kunt vragen naar remklauwen, wellicht vind je wat voor een mooie prijs!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook na dik half jaar weer voor eerst opgestapt.Je pakt het wel weer snel op en vermogen valt me wat tegen ;). Alhoewel die stoplicht sprintjes en dan schakelen op juiste toerental wordt dat voorwiel wel licht/los. Maar merk wel dat remmen weer ff wennen is. Gebruikte te weinig de voorrem in het begin en af en toe wat happerig. Blijft toch wel een van de lastigste dingen voor mij. Maar verder heerlijk genoten. Hoop dat het voorlopig zo lekker weer blijft.~[/quote]

Marcedwin, wellicht kun je een keer een circuitdag boeken ?

Sinds ik dat gedaan heb onder andere op Mettet zit ik nu veel plezieriger in het zadel. Ben zelf veel beter gaan motor rijden en ben gaan ontdekken wat de Shiver allemaal kan.

Je kijk technieken en zit positie komen uitgebreid aan bod en je zal merken dat je juist door minder hard optrekken & dan weer remmen veel vlotter kan doorrijden als voorheen.

Succes!!!
 
Wouw, ik heb de vervanger voor de Shiver gevonden.... KTM 790... :D

man man man wat een verschil zeg, net alsof ik op een kinderfiets zat zo licht en wendbaar.
Quickshifter up en down.... wouw dat is leuk speelgoed. Dat ding blijft maar janken en gaan en zonder 1 kik verkeerd te geven. Zeker de moeite waard om een keer mee proef te rijden!!!
 
Die gedachte had ik ook na het zien en lezen van een paar reviews. De Duke 790 is zeker een heel leuk model.
Wat is de prijs eigenlijk?
 
Die gedachte had ik ook na het zien en lezen van een paar reviews. De Duke 790 is zeker een heel leuk model.
Wat is de prijs eigenlijk?

11,699,- als ik het goed heb, stukje duurder dan de Shiver 900.
Qua opties en technieken denk ik dat je er wel veel beter aan doet om voor de Duke te gaan.
 
zo veel motor waar ik hebberig van wordt.

Zo'n KTM lijkt me wel tof maar nu nog echt te duur

KTM 1 cilinder lijkt me wel wat, voor de korter hooligan ritjes

maar een Touno V4 staat toch echt bovenaan het lijstje.



Nog andere die op een van die data kan?
 
ooh wow, die KTM is een parallel twin?
Dat had ik niet verwacht, had een v-twin verwacht of anders een 1 cilinder
 
Hallo Allen,

Ik ben zelf actief in het KTM forum, maar een vriend van me heeft een Shiver 750 gekocht waarbij een probleempje ontstaan is.
Motor:
Aprilia Shiver
2009
10.000km.


Tijdens de eerste rit met de Shiver, is het geval dat de toerenteller niet verder gaat als 5000-5500 rpm, in elke versnelling.
Hij gaat niet harder dan de 120km/h.

In de Neutraal, gaat hij wel verder als de 5500 rpm...

Heeft iemand een idee wat dit zijn kan?




Alvast bedankt,
groet Barry
 
Laatst bewerkt:
Nu nog even een nieuw setje voorremmen. Schijnbaar zijn alle 100mm brembo voorremklauwen uitwisselbaar. Dit weet ik echter nog niet zeker, daarom ben ik nog een beetje terughoudend geweest om ze te bestellen.

Bijkomend voordeel van de Ducati klauwen, deze hebben twee grote remblokken i.p.v. 4 kleinere. Groter oppervlak zal resulteren in een grotere vertraging.

Na wat onderzoek heb ik gezien dat Brembo bewust naar een 4 pad opstelling is gegaan met 4 grotere zuigers, grotere zuigers = meer remkracht. Ik denk dat ik dus voor de tuono klauwen ga.\

Bakvis, misschien eens op Facebook kijken op circuitmotoren te koop gevraagd / marketplace race bike

Daar komen veel racespullen voorbij en je kunt vragen naar remklauwen, wellicht vind je wat voor een mooie prijs![/quote]

Thnx voor de tip, heb me aangemeld en ben momenteel in onderhandeling. krijg ook M50 of M4 monoblocks aangeboden maar dat gaat mijn budget wat te buiten ;(!...
 
Hallo Allen,

Ik ben zelf actief in het KTM forum, maar een vriend van me heeft een Shiver 750 gekocht waarbij een probleempje ontstaan is.
Motor:
Aprilia Shiver
2009
10.000km.


Tijdens de eerste rit met de Shiver, is het geval dat de toerenteller niet verder gaat als 5000-5500 rpm, in elke versnelling.
Hij gaat niet harder dan de 120km/h.

In de Neutraal, gaat hij wel verder als de 5500 rpm...

Heeft iemand een idee wat dit zijn kan?




Alvast bedankt,
groet Barry

Rijdt wel normaal tot de 5k toeren?
 
Hallo Allen,

Ik ben zelf actief in het KTM forum, maar een vriend van me heeft een Shiver 750 gekocht waarbij een probleempje ontstaan is.
Motor:
Aprilia Shiver
2009
10.000km.


Tijdens de eerste rit met de Shiver, is het geval dat de toerenteller niet verder gaat als 5000-5500 rpm, in elke versnelling.
Hij gaat niet harder dan de 120km/h.

In de Neutraal, gaat hij wel verder als de 5500 rpm...

Heeft iemand een idee wat dit zijn kan?




Alvast bedankt,
groet Barry

Klinkt als een defecte temperatuur sensor of een defecte lambda sonde. Ik zou hem eens (laten) uitlezen.
 
Hallo Allen,

Ik ben zelf actief in het KTM forum, maar een vriend van me heeft een Shiver 750 gekocht waarbij een probleempje ontstaan is.
Motor:
Aprilia Shiver
2009
10.000km.


Tijdens de eerste rit met de Shiver, is het geval dat de toerenteller niet verder gaat als 5000-5500 rpm, in elke versnelling.
Hij gaat niet harder dan de 120km/h.

In de Neutraal, gaat hij wel verder als de 5500 rpm...

Heeft iemand een idee wat dit zijn kan?




Alvast bedankt,
groet Barry

Deze is niet toevallig electronisch begrensd naar 35 kw toch?
 
Hallo Allen,

Ik ben zelf actief in het KTM forum, maar een vriend van me heeft een Shiver 750 gekocht waarbij een probleempje ontstaan is.
Motor:
Aprilia Shiver
2009
10.000km.

Tijdens de eerste rit met de Shiver, is het geval dat de toerenteller niet verder gaat als 5000-5500 rpm, in elke versnelling.
Hij gaat niet harder dan de 120km/h.

In de Neutraal, gaat hij wel verder als de 5500 rpm...

Heeft iemand een idee wat dit zijn kan?

Alvast bedankt,
groet Barry

Je kunt bij de shiver via het dashboard error codes uitlezen. Gebruik hiervoor de code 12398 en dan kun je via het menu naar de errors.
De error codes kun je vervolgens opzoeken. Brand er nu een rood lampje op het dashboard oid?

En idd wat een ander ook al zij, zit er geen begrenzer op? Als hij iedere versnelling niet hoger klimt in de toeren zou dat een logische zijn. Anders een geknepen lucht toevoer of beperkte gasschuif.

Makkelijkste is om even langs een dealer te rijden die Aprilia kan uitlezen, die kan je het in 1 minuut vertellen wat er aan de hand is :-)
 
Laatst bewerkt:
ooh wow, die KTM is een parallel twin?
Dat had ik niet verwacht, had een v-twin verwacht of anders een 1 cilinder

Compactere bouw van de motor geeft meer mogelijkheden/vrijheden bij het ontwerpen van de rest van de motor. Dus geen rare keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan