Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Mijn zoon heeft hem nieuw gekocht .
En ik weet zeker dat hij geen code ingevoerd heeft.
Het display vraagt er zelfs iedere keer om als het contact aangezet wordt.
[afbeelding]

De code waar over word gesproken is de beveiligingscode die hoort bij de computer die in het display zit.

De gebruikers code om het menu van het dashboard te bedienen is hierboven al genoemd, maar daarmee kun je niet een nieuw dashboard aansluiten op je motorfiets.

En wat bedoel je het display vraagt er iederekeer om als je het contact aanzet? Heeft hij een soort start onderbreker functie gevonden in het dashboard? Heb je daar een foto van?
 
De code waar over word gesproken is de beveiligingscode die hoort bij de computer die in het display zit.

De gebruikers code om het menu van het dashboard te bedienen is hierboven al genoemd, maar daarmee kun je niet een nieuw dashboard aansluiten op je motorfiets.

En wat bedoel je het display vraagt er iederekeer om als je het contact aanzet? Heeft hij een soort start onderbreker functie gevonden in het dashboard? Heb je daar een foto van?

Zie het omcirkelde.
Welke code is dit dan ?

IMG_20180604_165314.jpg
 
Ik heb geen oplossing, maar kan wellicht helpen met de uitleg over de betreffende code (zelf ook gehad).

Als je de sleutel omdraaid naar contact komt er te staan onderin (zie foto "ronk").
De motor is gewoon te starten en alles werkt zoals het hoort.
De tekst blijft een aantal seconden staan en is dan weer weg.
Dit blijft zich herhalen elke keer dat het contact ingeschakeld wordt.

Hopelijk kan hiermee iemand helpen voor een oplossing.
 
Ik heb geen oplossing, maar kan wellicht helpen met de uitleg over de betreffende code (zelf ook gehad).

Als je de sleutel omdraaid naar contact komt er te staan onderin (zie foto "ronk").
De motor is gewoon te starten en alles werkt zoals het hoort.
De tekst blijft een aantal seconden staan en is dan weer weg.
Dit blijft zich herhalen elke keer dat het contact ingeschakeld wordt.
Hopelijk kan hiermee iemand helpen voor een oplossing.

Nou het is nogal duidelijk wat ik moet doen.
Ik moet een usercode verzinnen en via het menu invullen .
Daarmee kan je dan Sleutels inleren of de startbeveiliging omzeilen als je sleutel o.i.d defect is.
Na de vakantie en als de motor terug is van Hyperpro heb ik dus ff wat te doen.

Uit de manual

Immobilizer signal
Example value: yes/no
Indicates whether the control unit has received the consent by the instrument panel regarding the im-
mobilizer: coded key or user code entered manually. Potential errors will be shown on the Instrument

CHANGE KEYS
With this function the instrument panel can update the keys. Up to 4 keys can be stored.
The user code is first requested to be entered:

ENTER THE CODE
After entering the correct code, the following message should be shown on the display:
• INSERT THE X KEY
• INSERT THE X+1 KEY
At least one key must be programmed for the next start-ups. If no other key is inserted within 20 seconds
or if there is no power or after the fourth key is programmed, the procedure finishes and all the functions
of the vehicle and the instrument panel must be enabled (even if only one key has been programmed).
 
Klopt, alleen een code verzinnen die je kunt onthouden. Als je beide geprogrammeerde sleutels kwijt bent Kun je een met een sleutel zonder chip alsnog de motor starten. Het beeld is dan echter vullend zoals bij invoer van service code.

De usercode is voor sleutels en kun je zelf bepalen, kan ook gewijzigd worden als je de huidige code weet of allebei de gekoppelde sleutels hebt.

De servicecode voor de shiver is 12398 en staat vast.
 
Klopt, alleen een code verzinnen die je kunt onthouden. Als je beide geprogrammeerde sleutels kwijt bent Kun je een met een sleutel zonder chip alsnog de motor starten. Het beeld is dan echter vullend zoals bij invoer van service code.

De usercode is voor sleutels en kun je zelf bepalen, kan ook gewijzigd worden als je de huidige code weet of allebei de gekoppelde sleutels hebt.

De servicecode voor de shiver is 12398 en staat vast.

Komt goed met die code. :t

Jij bent wel de eerste die ook bevestigd dat je hem dan kan starten zonder chip in de sleutel.
Zoals het ook staat in de manual.

Verder ben ik nog benieuwd wat het resultaat is van de software upgrades.
Die heeft die van mij waarschijnlijk nog niet gehad.
Hij is redelijk dorstig en nog al bokkerig.
Nu kan dat laatste zijn om dat hij nog niet ingereden is. _O- _O-
 
Bokkig? Dan draai je ook niet veel toeren. Lekker in toeren houden en dan is er niets bokkig aan.
 
Goedemiddag,

Zit al uren te zoeken maar heb nog geen antwoord op mijn vraag gevonden dus ik gooi het in de groep:

Na een thundercat,Z750 en 800 intruder wil ik dolgraag een Shiver 750 aanschaffen.
Twijfel alleen een beetje over de hoogte aangezien ik 1.70m ben.
Woon zelf in Maastricht en hier in de buurt is geen Shiver te vinden en voordat ik richting het noorden ga zou ik eerst willen weten of ik qua lengte geschikt ben voor de motor. Iemand ervaring?

alvast Bedankt,

gr
Radek
 
Wat voor twijfels heb je.
Ik kan wel zeggen dat je met 1.70 meter te klein bent maar er spelen veel meer factoren mee.
De Shiver is geschikt voor langere mensen dat maakt dat kortere mensen wellicht wat lastiger hun weg kunnen vinden op een Shiver.
Je kan een motor altijd verlagen. Maar jij als persoon heeft veel meer effect. Wat speelt er tussen de oren.
Wil perse met 2 voeten vlak op de grond kunnen staan als je stil staat, etc, etc.

Mijn vrouw had een Yamaha BT1100 Bulldog. Maar deze match was niet zo goed.
Dus haar eisen waren:
Een motor met een laag gewicht en een lage zit. Ze vond de Shiver namelijk te hoog.
Ze heeft na een paar maand testen een Honda NC750X gekocht. De zit is net zo hoog als de Shiver maar het zwaartepunt ligt veel lager. Nu rijdt ze intussen op een Africa Twin (CRF1000L) en is helemaal blij. Oftewel, het zat vooral tussen de oren.
 
Ik ben 1.90m en kan prima met beide voeten op de grond. Woon niet echt in de buurt anders had je wel even mogen proefrijden. Een maatje van mij is ongeveer jou lengte en die vond hem wat te hoog. Hij rijd nu op een kawasaki ER6N.
 
hallo, bedankt voor je reactie.
wat ik dus wel net heb gelezen op motoplus is dat de Kawasaki Z750 een zadelhoogte van 820 mm heeft en een Shiver 815 mm, bij de Kawasaki was het voor mij geen probleem.

Als er nog mensen zijn met ervaringen hoor ik het graag.
 
onder de 22km/u moet je echt terug schakelen vanuit de 2 naar 1. Langzamer lukt gewoon bijna niet, maar hij begint dus al eerder wat te bokken dus je moet wel wat eerder terug schakelen.
 
onder de 22km/u moet je echt terug schakelen vanuit de 2 naar 1. Langzamer lukt gewoon bijna niet, maar hij begint dus al eerder wat te bokken dus je moet wel wat eerder terug schakelen.

Dat verbeterd dus niet met de software update ?
Wordt hij wel wat minder dorstig bijvoorbeeld ?

Nu even afkicken, want ik ga op vakantie , en er worden ondertussen nieuwe veren en keerringen gemonteerd.
Daarna lekker :] :] :] :]
En kijken waar ik de software update kan laten doen.
 
Voor het eerst een andere Shiver in het wild gezien. Even flink naar elkaar gezwaaid. Shivers zijn het leukst! <3
 
Dat verbeterd dus niet met de software update ?
Wordt hij wel wat minder dorstig bijvoorbeeld ?

Nu even afkicken, want ik ga op vakantie , en er worden ondertussen nieuwe veren en keerringen gemonteerd.
Daarna lekker :] :] :] :]
En kijken waar ik de software update kan laten doen.

Bokkig blijft hij, rotondes nam ik altijd in zijn 1.
Ik kwam ook nooit echt onder de 3000/3500 toeren.

Dorstig blijft de Shiver wel, ik had vaak een gemiddelde van 1 op 15/16 ongeveer.
Lampje ging branden bij zo'n 170 km.
1x de test gedaan van het verbruik op de snelweg terug van Frankrijk:
snelheid 110/120, reservelampje bij 180km
snelheid 130/140, reservelampje bij 120km
Dit verschil was wel zo groot dat we het toch maar iets rustiger aan gingen doen :P
 
Bokkig blijft hij, rotondes nam ik altijd in zijn 1.
Ik kwam ook nooit echt onder de 3000/3500 toeren.

Dorstig blijft de Shiver wel, ik had vaak een gemiddelde van 1 op 15/16 ongeveer.
Lampje ging branden bij zo'n 170 km.
1x de test gedaan van het verbruik op de snelweg terug van Frankrijk:
snelheid 110/120, reservelampje bij 180km
snelheid 130/140, reservelampje bij 120km
Dit verschil was wel zo groot dat we het toch maar iets rustiger aan gingen doen :P


Hiervoor motoren gehad ,die met enig beleid 1:24 haalden.
Ach er zijn motoren die nog dorstiger zijn. :)
Maar het verschil tussen 110/120 en 130/140 is wel groot.

Maar wat verbeterd er dan wel met de update ?
 
Nieuwe ketting en tandwielen zijn gemonteerd, boutjes en koppelings slave housing zijn vrijdag binnen gekomen maar vergeten een keerring mee te bestellen. Alle techniek zaken dicht vandaag dus maandag maar eens op zoek naar een keerring.

Iemand tips om slave cilinder te ontluchten, zuiger is niet los geweest maar meeste vloeistof wel uit de slave. Ontluchten van master cilinder naar banjo bout lukt wel maar slave cilinder nog nooit gedaan.

Volgende week dan eindelijk weer rijden, heeft nu al week stil gestaan wachtend op onderdelen.
 
Hiervoor motoren gehad ,die met enig beleid 1:24 haalden.
Ach er zijn motoren die nog dorstiger zijn. :)
Maar het verschil tussen 110/120 en 130/140 is wel groot.

Maar wat verbeterd er dan wel met de update ?

Ik heb momenteel een Yamaha Tracer 900, maar blijft leuk om mee te lezen.
Verbruik nu is zo'n 1 : 19/20, best wel fijn als je toch boven de 250+km kan rijden zonder zorgen :P .

Kwa software is het vooral kleine electronische dingetjes.
Bijv. eerste modellen konden last hebben van een startmotor die te lang aangestuurt werd en kon doorbranden (Als ik het goed heb verholpen door update)
 
Ik kan met de huidige motor ook meer dan 250 kilometer rijden op een tank. Maar dat komt doordat de tank groter is. De dorst is nog net zo groot als met de Shiver
 
Nieuwe ketting en tandwielen zijn gemonteerd, boutjes en koppelings slave housing zijn vrijdag binnen gekomen maar vergeten een keerring mee te bestellen. Alle techniek zaken dicht vandaag dus maandag maar eens op zoek naar een keerring.

Iemand tips om slave cilinder te ontluchten, zuiger is niet los geweest maar meeste vloeistof wel uit de slave. Ontluchten van master cilinder naar banjo bout lukt wel maar slave cilinder nog nooit gedaan.

Volgende week dan eindelijk weer rijden, heeft nu al week stil gestaan wachtend op onderdelen.

Kwestie van oppompen, in geknepen houden, nippel open, nippel dicht, en weer van voor af aan beginnen. Zo pomp je de lucht er uit. Als hij goed voelt en er komen geen luchtbelletjes meer uit de nippel is die goed *D
 
Klopt, heb ik gedaan maar dacht dat de slave cilinder hierdoor niet ontlucht wordt. Heb het nu voor elkaar.

Zaak gevonden die de juiste keerring heeft, morgen bellen of het op voorraad is. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan