Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Abs lampje had ik ook na 2 weken vakantie en alleen maar in de regen rijden.
Abs sensor bij achterwiel kapot... 250 EU voor reparatie....

Pakkingen geen last van. Verder is ie super betrouwbaar. Heb er nu 23.000km in 3 jaar mee gereden ongeveer!

Op Italdag 3 andere shivers gezien. Waarvan 2 900cc's.
 
Pakking gaat lek doordat het afsluiteingetje net niet over een inkeping valt, daar kan dan lucht langs waardoor de pakking lek gaat, denk ik

44.000km in 3,5 jaar (18.000km Afgelopen jaar door 2 vakanties en woon-werkverkeer):
3x uitlaatpakking
1x startmotor
ABS lampje nu
2x spijker/schoef in achterband
 
Ah, die schroef heb ik ook 1x gehad. Maar dat heeft gelukkig niks met de betrouwbaarheid te maken.

Je rijdt lekker door!
 
Jaja gaat zeker hard. ww-verkeer is wekelijks 350+ km
Maar ik rij niet alleen hoor, mijn vader pakt de motor ook regelmatig.
 
Bij mij ook 2 x in 53000km.

En dan natuurlijk de onderste, waar je het meest lastig bijkan..
 
Voor mij zelfs bijna 3 uur -O-


Ik zag van het weekend een Shiver in Heemskerk, Tolweg/snelwegafrit, rood/zwart, akra's en zwart leren pak
(Sorry voor late reactie, was p vakantie)
Er rijden er in Hkerk/Bwijk een stuk of 3 geloof ik
Als je de kleur rood uit je omschrijving haalt dan had ik het kunnen zijn
 
Ben opzoek naar een achterwiel spatbord/hugger ivm opspattend water op Mn schoenen, broek en de rest van de motor.

Heb een carbonlook puig hugger gevonden, en ander merk met kettingbeschermer. Iemand ervaringen met beide of toevallig een te koop?
 
Ben opzoek naar een achterwiel spatbord/hugger ivm opspattend water op Mn schoenen, broek en de rest van de motor.

Heb een carbonlook puig hugger gevonden, en ander merk met kettingbeschermer. Iemand ervaringen met beide of toevallig een te koop?

Die Puig carbon hugger heb ik ook, maar die beschermt maar zeer matig tegen opspattend water. Mijn motor is nog steeds gewoon goor na een rit op nat wegdek en het water wordt nog steeds omhoog geslingerd zodat het op de rug van je passagier terecht komt. Het beschermt alleen iets zodat het niet allemaal op de achterkant van je blok en uitlaat komt te zitten. De aansluiting op je achterbrug is ook matig en door de kier die hier tussenzit komt er nog steeds troep overal tussen.
Het helpt iets en daar is alles mee gezegd.
 
Ben opzoek naar een achterwiel spatbord/hugger ivm opspattend water op Mn schoenen, broek en de rest van de motor.

Heb een carbonlook puig hugger gevonden, en ander merk met kettingbeschermer. Iemand ervaringen met beide of toevallig een te koop?

Ik heb exact dezelfde, prima ding!
Er zal niet veel verschil zitten tussen wel of geen kettingbeschermer qua bescherming van je schoenen en de rest, ik rijd tevens ook bijna nooit in de regen. Ik ben iets zuiniger op mijn motor denk ik O-)
 
Vandaag bij Goedhart geweest op de megamarkt.
Gelijk navraag gedaan naar de software update die er ooit voor de Shiver geweest is.
Die van mij heeft hem toen al bij Goedhart gekregen.
Dan hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken.

Enige waar ik me druk om moet maak is de snelheids overtredingen.
Want daar nodigt dit beest je iedere keer wel op uit.:P
man man wat gaat hij lekker.:]:]:]
 
Vandaag bij Goedhart geweest op de megamarkt.
Gelijk navraag gedaan naar de software update die er ooit voor de Shiver geweest is.
Die van mij heeft hem toen al bij Goedhart gekregen.
Dan hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken.

Enige waar ik me druk om moet maak is de snelheids overtredingen.
Want daar nodigt dit beest je iedere keer wel op uit.:P
man man wat gaat hij lekker.:]:]:]

Wat was het er stervens druk zeg. En dan nog een paar van die mongolen die op de openbare weg burnouts doen.

Valt toch wel mee hoe die uitnodigt?
Nooit op een 1000 gereden? :9
 
1000 nodigt juist minder uit!
Daar rij je gewoon opeens veeel te hard
In elk geval, dat had ik, had het niets eens door
 
Burn outs heb ik niet gezien.
En ik heb met een fireblade gereden, R1 Triump tiger 1050 Ducati MHR (mike hailwood replica) en een circuitdag op CPZ met een BMW S1000RR.
Dus ja ik heb best wel met verschillende 1000CC gereden.
Mijn maat rijd met een Yamaha FZ6 en die schakelt zich rot om me bij te houden terwijl ik maar een streepje gas bij geef.
Juist dat koppel van onderuit vind ik zo lekker.
 
Burn outs heb ik niet gezien.
En ik heb met een fireblade gereden, R1 Triump tiger 1050 Ducati MHR (mike hailwood replica) en een circuitdag op CPZ met een BMW S1000RR.
Dus ja ik heb best wel met verschillende 1000CC gereden.
Mijn maat rijd met een Yamaha FZ6 en die schakelt zich rot om me bij te houden terwijl ik maar een streepje gas bij geef.
Juist dat koppel van onderuit vind ik zo lekker.

Aha, nou die ervaring heb ik zelf niet zo. Ligt er net aan wie eerder op t gas gaat :P
Enfin, het blijft sowieso een fijne fiets, ben benieuwd naar de nieuwe :Y
 
Die Puig carbon hugger heb ik ook, maar die beschermt maar zeer matig tegen opspattend water. Mijn motor is nog steeds gewoon goor na een rit op nat wegdek en het water wordt nog steeds omhoog geslingerd zodat het op de rug van je passagier terecht komt. Het beschermt alleen iets zodat het niet allemaal op de achterkant van je blok en uitlaat komt te zitten. De aansluiting op je achterbrug is ook matig en door de kier die hier tussenzit komt er nog steeds troep overal tussen.
Het helpt iets en daar is alles mee gezegd.
Ik heb exact dezelfde, prima ding!
Er zal niet veel verschil zitten tussen wel of geen kettingbeschermer qua bescherming van je schoenen en de rest, ik rijd tevens ook bijna nooit in de regen. Ik ben iets zuiniger op mijn motor denk ik O-)

Bedankt voor de info, dan ga ik er voorlopig nog geen kopen.

Overigens wel gekeken naar quickshifter van Healtech. Iemand die deze al een keer op de shiver gemonteerd heeft? Ben benieuwd of downshifts ook werken omdat dit in de handleiding bij sommige manieren van sensormontage vermeld wordt maar er verder niks over kan vinden.
 
Zoals jullie wellicht ook al gehoord hebben gaan de (benamingen ?) van de benzines veranderen.
euro95 wordt E10.
Of er daadwerkelijk 10% ethanol toegevoegd gaat worden is mij nog niet bekend.
En wat de 98 in de toekomst gaat doen is ook nog niet bekend
Het vervelende daarvan is dat Onze Shivers max 5% Ethanol kunnen hebben.
(bron) http://e10check.wpengine.com/
Nu kom ik op Ebay wel een E10 geschikte brandstof pomp tegen.
Zou dat de enige aanpassing moeten zijn ?
In de manual van de Shiver wordt overigs met geen woord gerept over E10
Ik tank nu ook 98 van Esso ivb met de Ethanol.
Dat blijf ik toch wel doen.
 
E5 is maximaal 5% en E10 maximaal 10%. Kan ook minder dus. Ik tank BP98 en hij mij om de hoek zit een witte pomp met superplus98. Is ook goedkoper dan BP.
Denk dat niet alleen pomp is. In Amerika zijn het ook de brandstof tanks die uitzetten waardoor je kappen niet meer passen.

Voorlopig blijf ik gewoon 98 tanken, die benaming blijft namelijk ook staan.
Hier op forum is ook topic over dit onderwerp.
 
Dat andere topic is een algemeen brandstof topic.
Ik wou wat specifieker op de Shiver brandstof ingaan vandaar.
Op Euro95 komt een stikker E10 op.
Dus kan er 10% in komen te zitten.
Een andere pomp is dus niet voldoende.
De tank vervangen door een ethanol bestendige wordt al iets duurder.
De pomp komt op ongeveer €60 op Ebay.

Wat moet er verder nog aangepast worden ?
Inlaat gedeelte ?
Injectoren ?

Als het aan de politiek ligt moet er straks overal 10% ethanol in.:(
Dat de voedselproductie voor de wereld bevolking dan in gevaar komt nemen we maar op de koop toe.:+

Ik blijf ook gewoon premium 98 tanken.
Die €1 per volle tank extra maakt ook niets uit.:)
 
Aan de brandstof veranderd helemaal niets, ze willen om de verwarring bij de pomp weg te nemen een codering (naam) hebben die voor alle brandstoffen in alle Europese landen gelijk is. Zodat iedereen in een vreemd land heel makkelijk kan zien wat welke brandstof is. Dus het aanpassen van de motor is niet aan de orde. Dat kunnen ze ook niet zomaar doen.
 
Aan de brandstof veranderd helemaal niets, ze willen om de verwarring bij de pomp weg te nemen een codering (naam) hebben die voor alle brandstoffen in alle Europese landen gelijk is. Zodat iedereen in een vreemd land heel makkelijk kan zien wat welke brandstof is. Dus het aanpassen van de motor is niet aan de orde. Dat kunnen ze ook niet zomaar doen.
Ze passen de brandstof nog niet aan.
Maar het kan wel, zeker als de codering aan de pomp al aangepast is.
En omdat de codering al aangepast is, weet je niet of de brandstof ook al aangepast is.
Ze kunnen het echt wel zomaar ineens aanpassen.
Dus vanaf nu moet je wel 98 tanken, Je hebt geen keuze meer.
 
Ze passen de brandstof nog niet aan.
Maar het kan wel, zeker als de codering aan de pomp al aangepast is.
En omdat de codering al aangepast is, weet je niet of de brandstof ook al aangepast is.
Ze kunnen het echt wel zomaar ineens aanpassen.
Dus vanaf nu moet je wel 98 tanken, Je hebt geen keuze meer.

De codering is niet aangepast, er is een universele codering bijgekomen. Zodat iedereen in een vreemd land niet voor verrassingen komen te staan.
Daarbij moeten brandstoffen aan allerlei eisen voldoen, deze eisen zullen echt niet toelaten dat brandstoffen in een keer schadelijk zijn voor voertuigen....
 
De codering is niet aangepast, er is een universele codering bijgekomen. Zodat iedereen in een vreemd land niet voor verrassingen komen te staan.
Daarbij moeten brandstoffen aan allerlei eisen voldoen, deze eisen zullen echt niet toelaten dat brandstoffen in een keer schadelijk zijn voor voertuigen....
De brandstof E10 voldoet aan de eisen die de EU gesteld heeft.
En je moet maar eens aan onze zuider buren vragen hoe het daar gegaan is.
Daar is het vorig jaar ook ingevoerd.
 
Zo als alles goed gaat en ik bij mijn mening blijf, net beslist voor mij dat ik de zwarte Shiver 900 2019 bestel in Januari in het auto/moto salon Brussel. Die geeft een nieuw kleur (die ik mooier vind of de huidige), en een ingbouwde gps in dachbord (gebruikt de gps antenne van de gsm), lijkt een handige upgrade voor de 2019. de Tuono was te klein, wel lekker snel, Caponord veel koppel en een zalige relaxe houding, maar een ongeval maakte er een eind aan... Zie link dit was ik 😔: Motorrijder glijdt uit over spiegelglad wegdek in Harelbeke, brandweer komt oliespoor opruimen

De Shiver 900 lijkt mij momenteel nu de idiale opvolger, met als opties Akra's er onder, Dorso handkappen, ruitje, Oxford handvatverwarming, hepco & becker bagage en de externe gps nie meer nodig. Laat de winter maar voorbij gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan