Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Ik heb zelf een tank tas van xl moto van 4 tientjes arme student 😅 ik vond 200 euro wel erg veel voor een tank tas van sw motech en voor die paar keer per jaar dat ik die tas gebruik om op vakantie gegaan vind ik dit goed zat. het is even puzzellen maar dan zit ie ook goed en ik pak er ook meestal een rugzak bij voor langere vakanties ik hoop dat je hier wat aan hebt

Ook niks mis mee toch als het goed functioneert voor 4 tientjes! ;)

Maar dat is het nou juist .. ik zoek niet iets voor vakantie, dus hij wordt niet 'een paar keer' gebruikt. Ik zoek iets voor dagelijkse bagage (Zonnebril, slot, shirtje voor als je het af koelt, TomTom of GoPro spul ofzo, evt. DB killers). Uiteraard zal niet alles tegelijk erin passen , maar even ter indicatie wat er bijv. in moet. Het zal ook wel een vrouwen ding zijn misschien, weer veel te veel rommel mee willen slepen. :X Ben een koukleum en rij in leer, ruimte in mijn pak heb ik niet, dus vind het prettig om bijv. extra shirtje of nek colletje mee te nemen. :)

Eigenlijk natuurlijk idioot dat zulk soort dingen tegenwoordig niet meer kunnen. Op de V4 modellen is ook geen enkele ruimte voor wat dan ook. De generatie 2 RSV/Tuono heeft nog iets van ruimte onder het afdekkapje, maar het houdt niet over. De generatie 1 RSV / Tuono had nog wel fatsoenlijk ruimte voor van alles en nog wat. Maar ja, dat model stampt oorspronkelijk uit 1998...

Ja best bijzonder. Enerzijds wel begrijpelijk dat er geen ruimte voor bagage is bij dit soort type motoren. Maar dat het zo verschilt per motor. :?
Mijn vriend rijdt de 1e gen. Tuono (uit 2004) en die heeft inderdaad wel een aardige ruimte onder het kapje. Misschien stiekem daar m'n rommel maar in verstoppen. O-)

Mijn vorige motor was dan misschien wel wat overdreven wat ik daar in kwijt kon, ben dus gewoon een beetje verwend doordat ik het eerst wel had. Ik wist van te voren dat de Shiver het niet had, dus mag ook niet klagen en blijf erbij dat het een goeie keus is geweest om de overstap te maken! :t
Daarom benieuwd hoe jullie je spul meenemen, maar ik ben bang dat ik de enige (vrouw) ben die zoveel wil mee slepen tijdens dagelijkse ritjes!🙈

Denk dat ik de SW Motech Micro maar eens ga monteren …. 🤭😂
 
Ook niks mis mee toch als het goed functioneert voor 4 tientjes! ;)

Maar dat is het nou juist .. ik zoek niet iets voor vakantie, dus hij wordt niet 'een paar keer' gebruikt. Ik zoek iets voor dagelijkse bagage (Zonnebril, slot, shirtje voor als je het af koelt, TomTom of GoPro spul ofzo, evt. DB killers). Uiteraard zal niet alles tegelijk erin passen , maar even ter indicatie wat er bijv. in moet. Het zal ook wel een vrouwen ding zijn misschien, weer veel te veel rommel mee willen slepen. :X Ben een koukleum en rij in leer, ruimte in mijn pak heb ik niet, dus vind het prettig om bijv. extra shirtje of nek colletje mee te nemen. :)



Ja best bijzonder. Enerzijds wel begrijpelijk dat er geen ruimte voor bagage is bij dit soort type motoren. Maar dat het zo verschilt per motor. :?
Mijn vriend rijdt de 1e gen. Tuono (uit 2004) en die heeft inderdaad wel een aardige ruimte onder het kapje. Misschien stiekem daar m'n rommel maar in verstoppen. O-)

Mijn vorige motor was dan misschien wel wat overdreven wat ik daar in kwijt kon, ben dus gewoon een beetje verwend doordat ik het eerst wel had. Ik wist van te voren dat de Shiver het niet had, dus mag ook niet klagen en blijf erbij dat het een goeie keus is geweest om de overstap te maken! :t
Daarom benieuwd hoe jullie je spul meenemen, maar ik ben bang dat ik de enige (vrouw) ben die zoveel wil mee slepen tijdens dagelijkse ritjes!🙈

Denk dat ik de SW Motech Micro maar eens ga monteren …. 🤭😂
Ik neem eigenlijk alleen mn portemonee en telefoon mee op de motor maar voor langere ritjes pak ik dan de rugzak of tanktas mee en dan wordt het ook al gauw een paar broodjes fles water en t shirt en schoenen en de zonnebril
 
Pssst, vrouw die altijd spulletjes meeneemt hier (zonder Shiver). :X Ik heb een tailbag van Qbag semi permanent op mijn motor zitten, daarin neem ik alles mee. Ik heb deze, maar diezelfde webshop heeft er wel meer van Qbag.

*sluipt weer weg

Hé gelukkig, niet de enige! :X Dat is ook zeker een leuk tasje. Wellicht koop ik die nog voor ‘er bij’. Ik heb toch inmiddels maar de SW Motech Micro gemonteerd. ;)
 
Hé gelukkig, niet de enige! :X Dat is ook zeker een leuk tasje. Wellicht koop ik die nog voor ‘er bij’. Ik heb toch inmiddels maar de SW Motech Micro gemonteerd. ;)
Fotootje van wat er allemaal (en vooral niet 😁) in dat Micro tasje past? Ik ben ook van plan om het SW Motech systeem te installeren. Daar komt een tas op voor op reis met voldoende ruimte, maar wellicht dat een klein tasje veel fijner is voor ritjes in eigen land.
 
Zo, na wat dagen Zandvoort en zuid-Frankrijk /Spanje Pyreneeën is de S21 wel aardig op. Tot voor een nieuwe! 3E2A5D6F-4869-4B0B-8EDA-1D335B0AFB4C.jpegC9D700C1-7B6F-4BF1-A88E-55F7B794146F.jpeg39FE5B8B-F252-4288-968D-941D9C5E029D.jpeg
 
Ik heb al jaren een BWM tas achterop. Beetje pas gemaakt, de tas rits je vast aan het gedeelde wat op je zadel zit. Kan behoorlijk wat in en is waterdicht, ook niet geheel onbelangrijk...
62D196C6-C31F-44F0-81FC-64B574241C7C.jpeg
BDA2A747-6FBB-4AC2-9D77-67E3C329D1EB.jpeg
5D4A5D13-F60B-41CD-87F7-B29623593C28.jpeg
 
Da's eigenlijk ook wel een handig ding. Zit er niets voor je. Weet je toevallig welk(e) (type) BMW tas dat is?

Nee, zal even voor je kijken. Motor staat niet hier dus even geduld aub. Ooit een keer als “BWM” tas gekocht. Schijnt dus precies op een model te passen. Omdat het zadel veel dubber is heb je wel wat klittenband over wat op/onder je zadel komt. Het is echt super handig vind ik, je rits beide kanten vast en je hebt er geen omkijken meer naar. En voor weekendjes weg gaat alles erin, broek lang&kort, toiletten, shirt, truien paar schoenen.
 
Fotootje van wat er allemaal (en vooral niet 😁) in dat Micro tasje past? Ik ben ook van plan om het SW Motech systeem te installeren. Daar komt een tas op voor op reis met voldoende ruimte, maar wellicht dat een klein tasje veel fijner is voor ritjes in eigen land.

Tuurlijk! Het valt me niets tegen. Hier zit in;
Zonnebril, mini flesje Spa, schrijfremslot, klein busje kettingspray, nek colletje, müsli reep en er is hier en daar nog een klein gaatje over voor bijv. oordoppen, sleutelbos of e.d.
Als je het slot en de kettingspray thuis laat past er nog een shirtje in. 😉
Je kan hem nog open ritsen indien nodig, dan wordt ie iets hoger, maar dat lijkt minder mooi.
 

Bijlagen

  • 2BCE0A26-B607-481B-BBBB-0410A9F8E324.jpeg
    2BCE0A26-B607-481B-BBBB-0410A9F8E324.jpeg
    131,5 KB · Weergaven: 18
Tuurlijk! Het valt me niets tegen. Hier zit in;
Zonnebril, mini flesje Spa, schrijfremslot, klein busje kettingspray, nek colletje, müsli reep en er is hier en daar nog een klein gaatje over voor bijv. oordoppen, sleutelbos of e.d.
Als je het slot en de kettingspray thuis laat past er nog een shirtje in. 😉
Je kan hem nog open ritsen indien nodig, dan wordt ie iets hoger, maar dat lijkt minder mooi.

Dat is een mooi opgeruimd pakketje 🙂 Eigenlijk past daar precies in wat in mijn oude motor onder het afdekkapje achterop pastte. Niet veel, maar genoeg.

Dank voor de foto, ik denk dat ik ook maar zo'n tasje 'voor erbij' ga kopen.
 
Afspraakje gemaakt voor een Hyperpro combikit eind Juli voor onder de Shiver. Nog eventjes geduld dus. :9~
Ben benieuwd hoe groot het verschil zal zijn.
Paar dagen erna de boel eens goed testen in Italië! ;)

Nu nog nieuwe banden (iniedergeval achter). Heb de originele banden (Dunlop Sportmax Qualifier) van de fabriek er nog onder zitten. :X
Blijft uiteraard een persoonlijke keus afhankelijk wat je er van verwacht (sport/tour, regen incidenteel als het me overkomt).
Met wat rijden jullie? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een Shiver eerder naar Michelin Pilot Road of Pirelli Angel GT gaan kijken. Grip zat en gaan zeker langer mee dan een Michelin PP3.
 
Nadeel dat ik ervaarde is dat de Pirelli angel GT is dat de Shiver zwaar stuurde als je de bandendruk gebruikt dat aprilia voorschrijft 2.3voor en 2.5 achter. Bij 2.5 voor en 2.8 achter stuurde hij wel licht maar haf logisch minder grip op ronde punten als je diep in bocht ging. Dus nam ik de middenweg en ge ruikte 2.4 voor en 2.65 achter. Daarna gebruikte ik de Pirelli Rosso 3, die sturen wel licht bij 2.3 en 2.5, aantal Km met deze kan ik wel niet zeggen want toen ging de Shiver 750 weg voor de Tuono, daar lagen de diablo 2 op, dat zijn pas magneet banden, geeft enorm veel hellingshoek toe tegenover de andere banden, waardoor je dus veel vertrouwen hebt. Maar aan 6000km al op.
 
heb altijd de Pirelli Angel GT op de shiver gehad.
1x Angel ST als voorband.

Afgelopen weekend een Pirelli Angel GT II achter erom laten leggen.

Medewerker van de zaak zei dat ik de volgende keer de Michelin Pilot Road 4 moet proberen omdat die in het midden harder is en dus beter voor woonwerk.

Eerst maar eens afwachten hoe de GT II bevalt, tot nu toe alleen nog maar in de regen ermee gereden... (heb hem niet voelen glibberen)
 
Ik heb pilot road 4. Fantastische band. Met bochten training ook tot de rand en goede grip. Vertrouwen in de regen (als ik daar per ongeluk kom). 2 jaar terug 3700km vakantie Oost Europa veel regen slechte weg, maar geen krimp.

Mijn vriendin heeft nu de Road 5 op haar cb500x, die sturen ook goed met veel grip. Wel duurder.
 
Goedemorgen MF vrienden,

Ik ben inmiddels zo'n 3 maanden in het bezit van een mooie Shiver. Echter, bij aankoop waren ze lampjes naast de koplamp blauw. Dit past mijn inziens niet bij het rood/zwarte design.

Nu wil ik daar dus eigenlijk gewoon wit licht in hebben. Nu heb ik twee vragen:
1) Wat voor lampjes dien ik te monteren?
2) Iemand een soort van handleiding hoe ik deze lampjes kan (de)monteren?
 

Bijlagen

  • Shiver koplamp.jpg
    Shiver koplamp.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 7
volgens mij gewoon standaard 12V -5w lampjes

Vervangen is niet zo moeilijk, Je kan de koplamp los halen bij de tellerunit. Zitten 2 imbussen die je van bovenaf moet los halen, dan klopt de koplamp naar voren en kan je er (als het goed is) bij.
Manual
1401362
 
Lampjes is gelukt. Taak 2. Hoe hebben jullie een USB aansluiting of 12V aansluiting op de Shiver gemaakt? Ik wil graag m'n iPhone gebruiken voor navi.

De zoekfunctie al gebruikt, maar kan slecht tot een heldere omschrijving komen.
 
Lampjes is gelukt. Taak 2. Hoe hebben jullie een USB aansluiting of 12V aansluiting op de Shiver gemaakt? Ik wil graag m'n iPhone gebruiken voor navi.

De zoekfunctie al gebruikt, maar kan slecht tot een heldere omschrijving komen.

AliExpress bestellen, monteren op de accu en je hebt 12v aansluiting! Makkelijker kun je het zelf niet maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan