Shiver, Aprilia più bella, deel 5

het laatste stukje wordt niet afgedekt, zie het ‘gat’ tussen de rvs plaat en de bevestiging van de kentekenplaat
Bekijk bijlage 1468616

Oh wat bijzonder, ben benieuwd naar je oplossing. Net mail gehad dat morgen zowel mijn dempers uit Italië als de RVS plaat uit Duitsland binnen komen ... dus je kunt wel raden wat er morgen avond gemonteerd gaat worden! *O*
 
Oh wat bijzonder, ben benieuwd naar je oplossing. Net mail gehad dat morgen zowel mijn dempers uit Italië als de RVS plaat uit Duitsland binnen komen ... dus je kunt wel raden wat er morgen avond gemonteerd gaat worden! *O*

Gelukt????
 

Zeker! De avond ervoor alles al gedemonteerd dus dat scheelde alweer want praktisch de hele achterkant moet uit elkaar. *D

De nieuwe dempers zitten er onder, was even beetje zoeken zonder gebruiksaanwijzing van Roads Italia i.c.m. met de plaat. Moest inderdaad de hoekjes van de ijzeren plaat iets af vijlen (best apart opzich voor een originele plaat van Akrapovic, kunnen hun ook bedenken toch?) :+
Hij zit bijna weer in elkaar en dan zal ik even een fototje van het resultaat maken.:9~

De eerste indruk is zeer goed! Wát een bak geluid en dat met DB killers er nog in. Zonder DB killers is denk ik zelfs té, maar dat moet ik nog ondervinden.:X
 

Bijlagen

  • 92169C86-F05E-436C-8381-8D3594777DE0.jpeg
    92169C86-F05E-436C-8381-8D3594777DE0.jpeg
    454,4 KB · Weergaven: 19
  • 1DB07C92-2971-4B2A-BBA9-37D7248F54EE.jpeg
    1DB07C92-2971-4B2A-BBA9-37D7248F54EE.jpeg
    307,3 KB · Weergaven: 17
Zeker! De avond ervoor alles al gedemonteerd dus dat scheelde alweer want praktisch de hele achterkant moet uit elkaar. *D

De nieuwe dempers zitten er onder, was even beetje zoeken zonder gebruiksaanwijzing van Roads Italia i.c.m. met de plaat. Moest inderdaad de hoekjes van de ijzeren plaat iets af vijlen (best apart opzich voor een originele plaat van Akrapovic, kunnen hun ook bedenken toch?) :+
Hij zit bijna weer in elkaar en dan zal ik even een fototje van het resultaat maken.:9~

De eerste indruk is zeer goed! Wát een bak geluid en dat met DB killers er nog in. Zonder DB killers is denk ik zelfs té, maar dat moet ik nog ondervinden.:X

Die bevesting ziet er een stuk beter uit dat ik bij mij Roads Italia had!
 
Ik heb omdat de inox akra plaat inderdaad te kort is 1 nagemaakt van carbon (lichter en mooier) van 1mm dik die langer is en zo tot onder accu gaat tot achterlicht. Bekijk bijlage 1469373Bekijk bijlage 1469374Bekijk bijlage 1469375

Netjes, dat ziet er heel strak uit:Y

Ziet er strak uit!
Inderdaad wel mooier dan een RVS plaat.

Bij mijne zal dat denk ook wel staan, heb namelijknog wat meer carbon onderdelen erop zitten

Idd, alleen zie je de plaat eigenlijk niet, dan moet je echt door je knieën onder de motor gaan kijken. *D

Zie hier het eind resultaat! :9~
 

Bijlagen

  • 55E1D51B-307E-47EE-AC57-4DB490AB8694.jpeg
    55E1D51B-307E-47EE-AC57-4DB490AB8694.jpeg
    455,7 KB · Weergaven: 22
  • C820E9E6-51B2-4E82-BD3D-D8AF411EAFC3.jpeg
    C820E9E6-51B2-4E82-BD3D-D8AF411EAFC3.jpeg
    166,1 KB · Weergaven: 27
  • 0E0816F7-6372-422C-AFA3-E3E389D52973.jpeg
    0E0816F7-6372-422C-AFA3-E3E389D52973.jpeg
    419,8 KB · Weergaven: 26
Goed idee!!
en makkelijker dan een rvs-plaat in de vorm mee naar beneden
ik ga een plaatje carbon bestellen

Inderdaad makkelijk te bewerken en lichter dan de Akra plaat, ik heb de Akra plaat er opgelegd en overgetekend en uiteraard langer dan de plaat getekend en beetje opmeten tot waar de achterlicht komt en opmeten waar de nummerplaat houder zit. En de rest van de lengte naar de accu, deze kant moet je wel wat laten versmallen omdat daar het subframe wat versmalt. Mijne besteld op: Carbon plaat epoxy, 1 mm dik en heb de 250mm x 500mm geselecteerd.
 
Hier heb je de afmetingen in mm, wel nog eens controleren of alles klopt voor je zaagt en boord, maar je hebt al een start basis voor als je vb geen akra inox plaat hebt. De versmalling naar accu toe staat er niet op, gewoon even proberen en bij zagen tot het past.
IMG-20200128-WA0023.jpg
 
Vraag zijn er ook shiver 750 rijders die een quicksihfter hebben geinstalleerd en wat zijn jullie ervaringen hiermee???
Dank je
 
Weet iemand of er een verlaging set bestaat voor de Shiver? Of een lager zadel ofzo? M'n vriendin kan net niet goed bij de grond komen met haar voeten als ze op haar Shiver zit.
 
Proficiat Michmoto, veel plezier ermee was ook mijn 1ste Aprilia moto. Goede motoren en betrouwbaar.

Joeri01, staat haar achter demper al het laagst en de dempers voor ook al het laagst?

Vrees anders buiten zadel dat er niks meer kan gedaan worden, bij motorfietsen met achterdemper rechtopstaand zit er een tussenstuk tussen die de progressieve werking geeft, met een relatief goedkoop ander stuk tussen kan je je motorfiets verlagen zonder dat de demper lengte moet wijzigen. Bij de Shiver staat de demper scheef en is er geen tussenstuk nodig om progressieve werken te geven. Dus kan je buiten een dure kortere demper monteren niks goedkoop doen.
 
Vanaf vandaag ben ik de trotse eigenaar van deze Shiver uit 2010 😁 Mijn eerste eigen fiets overigens, al wel een paar jaartjes het rijbewijs..
Erg blij mee, rijdt super!

Bekijk bijlage 1473943

Veel veilige kilometers!

Weet iemand of er een verlaging set bestaat voor de Shiver? Of een lager zadel ofzo? M'n vriendin kan net niet goed bij de grond komen met haar voeten als ze op haar Shiver zit.

Ik kon met mijn voorvoet aan de grond maar wou voor m’n gevoel eigenlijk graag plat aan de grond kunnen. :) Toen ik mijn Hyperpro combikit liet monteren heb ik dit vermeld en hebben ze met de afstelling hier iets rekening mee gehouden. De voorvork is o.a. iets doorgestoken en nu kan ik goed aan de grond komen en qua vering update is het echt een aanrader! Rijdt stuk prettiger.*O*

Ik weet niet welk modeljaar Shiver ze heeft?? Vanaf het 2010 model hebben ze namelijk het zadel een kleine upgrade gegeven (lager en smaller zadel). Misschien is dat nog een idee als dat past? *D
 
Nee de achter veer staat nog niet op zijn laagst, de stelschroeven kunnen nog ca. 1,5 cm omhoog, maar beïnvloed dit het rijgedrag juist niet (te)erg?
 
Nee de achter veer staat nog niet op zijn laagst, de stelschroeven kunnen nog ca. 1,5 cm omhoog, maar beïnvloed dit het rijgedrag juist niet (te)erg?
Daarmee verlaag je de voorspanning van de veren.
hij zakt dan wat verder in.
De voorspanning moet je aanpassen aan je lichaams gewicht.
Als je vriendin niet veel weegt (wat meestal ook zo is t.o.v manneijke bestuurders) kan je makkelijk zonder de rij eigenschappen
Nadelig te beinvloeden de voorspanning verlagen.
 
Fijn, dank voor jullie antwoorden. Rijden we binnenkort even langs een werkplaats, want met dat dunne ding uit het gereedschap setje onder het zadel is er geen beweging te krijgen in die twee moeren.
 
Nee de achter veer staat nog niet op zijn laagst, de stelschroeven kunnen nog ca. 1,5 cm omhoog, maar beïnvloed dit het rijgedrag juist niet (te)erg?




Hoe hoger de achterkant staat hoe meer nerveus de moto zal sturen, als de achter kant lager staat zal hij rustiger karakter krijgen.

Idem met de voorkant

Als je enkel de voorkant verlaagt zal hij ook sneller stuur reactie krijgen, verhoog je het stuur zal hij rustiger sturen.

Dat is wel voor de gewone chauffeur moelijk te merken dus wil zeggen valt allemaal wel mee van het verschil maar et is er wel.

Als je de voorkant en achterkant samen verlaagt door voorvork ook wat meer door te steken zal et karakter minst veranderen en doordat de voorkant ook zakt de moto nog lager staan.

Bij lagere moto verminderd iets de grond speling maar dit zal niet aan de orde zijn denk ik.
 
Je moet die moeren tegen elkaar in draaien.
Dus je hebt 2 sleutels nodig

Handig dat er maar 1 bij zit |(
Ik probeerde de bovenste van de twee naar boven te draaien, maar dat lukte niet.


Hoe hoger de achterkant staat hoe meer nerveus de moto zal sturen, als de achter kant lager staat zal hij rustiger karakter krijgen.

Idem met de voorkant

Als je enkel de voorkant verlaagt zal hij ook sneller stuur reactie krijgen, verhoog je het stuur zal hij rustiger sturen.

Dat is wel voor de gewone chauffeur moelijk te merken dus wil zeggen valt allemaal wel mee van het verschil maar et is er wel.

Als je de voorkant en achterkant samen verlaagt door voorvork ook wat meer door te steken zal et karakter minst veranderen en doordat de voorkant ook zakt de moto nog lager staan.

Bij lagere moto verminderd iets de grond speling maar dit zal niet aan de orde zijn denk ik.

Dank voor deze theoretische uitleg, weer wat geleerd. :)
Grondspeling zal geen issue zijn inderdaad, geen knietjes werk bij haar ;):]
 
Terug
Bovenaan Onderaan