Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Ik heb ook weleens zoiets gehad (service message) . Toen had ik m'n accupolen niet goed vastgezet... Dat kan je controleren wellicht!
Dat heb ik inmiddels gedaan en die zitten goed vast.

Ik zal in ieder geval, nadat ie bij de garage terug is geweest, de stekkers inspuiten en insmeren....dankjewel.
 
De motor is gister bij de garage achter gebleven. Bij het uitlezen kwamen er een aantal foutmeldingen naar voren. Aangezien de betreffende stekkers en sensoren goed weggestopt zitten gaan ze er maandag mee verder. Daarbij gaan ze alle stekkers controleren en invetten....
Wordt vervolgd....
 
Vraagje, hebben er mensen ervaring met het verwijderen (lees: afzagen) van de reflector onder de kentekenplaat? Ik vind mijn shiver heel mooi compleet standaard echter die reflector daar stoor ik me aan.. en 70+ euro neertellen voor een korte kentekenplaat houder zie ik voorlopig nog niet zitten.
Ik vraag me vooral af of het mooi blijft en je geen enigszins lelijke plek blijft zien (ondanks dat het achter de kentekenplaat zit).
 
Vraagje, hebben er mensen ervaring met het verwijderen (lees: afzagen) van de reflector onder de kentekenplaat? Ik vind mijn shiver heel mooi compleet standaard echter die reflector daar stoor ik me aan.. en 70+ euro neertellen voor een korte kentekenplaat houder zie ik voorlopig nog niet zitten.
Ik vraag me vooral af of het mooi blijft en je geen enigszins lelijke plek blijft zien (ondanks dat het achter de kentekenplaat zit).
Jep, heb ik ook gedaan. Prima te doen en als je hem afzaagt net onder de kentekenplaat dan zie je dat ook niet :-)
 
De motor is gister bij de garage achter gebleven. Bij het uitlezen kwamen er een aantal foutmeldingen naar voren. Aangezien de betreffende stekkers en sensoren goed weggestopt zitten gaan ze er maandag mee verder. Daarbij gaan ze alle stekkers controleren en invetten....
Wordt vervolgd....

Is er nog een oorzaak gevonden?
 
Nee helaas niet. Ze hebben alle sensoren na gekeken, stekkers los gehaald en opnieuw vast gemaakt en ingevet, gereset en de meldingen blijven weg.
Afgelopen woensdag heeft mijn vrouw besloten om hem in te ruilen op een Shiver 900 van 2018 en afgelopen weekend, ondanks de hitte, heerlijk gereden in Sauerland. :]:t
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is nu juist het probleem. Ik het donker zien ze je zonder reflector juist niet. Daarom ook een boete..

Oke, in het geval dat mijn achterlicht het in het donker niet doet, dan zien ze me niet goed inderdaad. Een aftermarket korte kentekenplaathouder heeft vaak ook geen reflector zag ik overigens.
 
Oke, in het geval dat mijn achterlicht het in het donker niet doet, dan zien ze me niet goed inderdaad. Een aftermarket korte kentekenplaathouder heeft vaak ook geen reflector zag ik overigens.

Klopt! Daar kun je dus ook een boete voor krijgen in Duitsland. Soms zijn ze alle vele motorrijders beu denk ik, en gaan ze streng controleren. Zag op filmpje hendels van AliExpress? Niet origineel..? Oké boete.
 
Inmiddels weer terug van 2 weekjes Eifel met de Shiver. Hij heeft zich weer perfect gedragen. *O*

BBBC451E-1449-493E-B396-E6880A4BEE89.jpeg


D3688C25-7328-4A8C-8806-4831A67791A7.jpeg
 
Ik vroeg me trouwens af of hier mensen zijn die een korte (aftermarket) kentekenplaat houder (met evt. kenteken verlichting) hebben i.c.m. sport dempers. Ik ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet namelijk en of het kontje daar strakker van wordt t.o.v. het origineel.

Zou namelijk het kenteken graag nog wat verder omhoog brengen, maar betwijfel of dat wel kan qua knipperlichten etc. en of daar wel ruimte op te behalen is.
Door de sport dempers heb ik namelijk best wel een “gat”.

CB598EB4-8567-4B8F-8529-8803AAF87681.jpeg
 
Bij mij is de kentekenhouder wat naar voren geplaatst, daardoor wordt de ruimte ook wat minder. Zit bij mij vast in de RVS plaat onder het zadel die het water van elektra houdt.
 
Ik wilde mijn achterdemper afstellen, staat wat te strak voor mijn gewicht. Maat bij het voordgereedschap zat geen haaksleutel. Klopt dit? En rijden jullie met de standaard afstelling of harder of zachter? Weeg zelf 68kg, denk dat de vorige eigenaar wat zwaarder was....
 
Ik wilde mijn achterdemper afstellen, staat wat te strak voor mijn gewicht. Maat bij het voordgereedschap zat geen haaksleutel. Klopt dit? En rijden jullie met de standaard afstelling of harder of zachter? Weeg zelf 68kg, denk dat de vorige eigenaar wat zwaarder was....

Bij mijn 900 momenteel staat hij nog origineel afgesteld, hier ga ik mss nog mee experimenteren n'a mijn banden wissel. Nu wil ik dit niet doen omdat ik niet tevreden ben van de anget st. Wel heb ik de indruk dat de 900 betere veren geeft of toch een betere afstelling standaard. Want de 750 dijnde (ging op en neer) op de achterkant bij zware hellingshoek aan +100, de 900 blijft stabiel langs achter , wel komt de voorkant wat onstabiel, maar valt nog mee. Bij mijn 750 had ik de achter demping strakker afgesteld. Voorvork en paar streepjes doorgestoken. En Veer voorspanning achter niet versteld.

Dat was wel een voordeel van de Tuono 1100, dat ding ging rête strak in die bochten dat je je super veilig voelde en alleen maar sneller wou.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde mijn achterdemper afstellen, staat wat te strak voor mijn gewicht. Maat bij het voordgereedschap zat geen haaksleutel. Klopt dit? En rijden jullie met de standaard afstelling of harder of zachter? Weeg zelf 68kg, denk dat de vorige eigenaar wat zwaarder was....
In het standaard gereedschapsetje wat onder je zadel zit behoort de afstel sleutel te zitten van je achter demper. Als die er niet meer bijzit dan ff langs de dealer, zal niet zoveel kosten.

Zelf rij ik bijna altijd met Duo dus daar staat mijn demper op afgesteld. Als ik er alleen op rij is hij veel te hard. De voorspanning is ver opgeschroefd, anders kom ik bij sommige drempels het einde van de veerweg tegen ( we wegen beide samen zo'n 150Kilo ex motorpak). Daarnaast heb ik ook de ingaande demping 3 kliks meer ingedraaid zodat hij ook wat minder snel in veert. Beide aanpassingen maken een groot verschil met rijden. Ik heb voor een andere progressieve veer erin, dat maakte de andere afstelling achter ook noodzakelijk. De achterveer is door zijn bevestiging sowieso al progressief.
 
Ok voor is niet instelbaar, maar is ook vrij stug, maakt een progressieve veer dit wat soepeler?
 
haaksleutel besteld, binnenkort maar eens afstellen. Gisteren motor maar eens helemaal gewassen, staat toch beter zo'n schone motor.
 

Bijlagen

  • IMG_20200816_111944.jpg
    IMG_20200816_111944.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan