Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Iemand tips, de shiver wil niet meer starten na de winterstop. Accu eruit gehaald en opgeladen in de winter. Opgeladen voor het terug plaatsen, startrelais klikt dashboard gaat uit en startmoter gaat niet rond. Gaat om een 2010 model, 12.000 gedraaid ongeveer. Heb hem al aan de auto gehangen met startkabels, zelfde resultaat. In de versnelling heen en weer gedrukt, maar hij gaat niet rond.
 
Het was het startrelais, ziet er geoxideerd uit. Zal hem even op poetsen, maar misschien is hij wel stuk. Even met een dikke schroevendraaier er op en hij liep weer.
 
Heeft iemand hier de standaard progressieve achterveer plus demper van hyperpro op zijn shiver zitten?
Heb voor een mooi prijsje via boonstramotoren een gebruikte gevonden en ga die van het weekend is wisselen. Ben benieuwd of er andere ervaring mee hebben. Ik meen me te herinneren dat er wat mensen hier de upgrade hebben gedaan. Mijn voorvork is jaren geleden al aangepast maar achter heb ik nooit gedaan. Voor deze prijs nu kon ik hem niet laten liggen.
 
Ik heb zowel voor als achter de veren van hyperpro. Kan niet echt goed vergelijken, want zat erop toen ik hem kocht. Ik vind het zeer prettig rijden en sturen! De demper is wel origineel.
 
Heeft iemand hier de standaard progressieve achterveer plus demper van hyperpro op zijn shiver zitten?
Heb voor een mooi prijsje via boonstramotoren een gebruikte gevonden en ga die van het weekend is wisselen. Ben benieuwd of er andere ervaring mee hebben. Ik meen me te herinneren dat er wat mensen hier de upgrade hebben gedaan. Mijn voorvork is jaren geleden al aangepast maar achter heb ik nooit gedaan. Voor deze prijs nu kon ik hem niet laten liggen.

Ik heb een Hyperpro combikit eronder laten zetten. Dit omdat ik de originele vering erg slap vond. Echt een wereld van verschil in wegligging en rijeigenschap. Goeie upgrade, het is een hele andere fiets hierdoor geworden. :)

Ben benieuwd naar jou ervaring .... ;)
 
Ik heb een Hyperpro combikit eronder laten zetten. Dit omdat ik de originele vering erg slap vond. Echt een wereld van verschil in wegligging en rijeigenschap. Goeie upgrade, het is een hele andere fiets hierdoor geworden. :)

Ben benieuwd naar jou ervaring .... ;)
Die kit is met behoud van de originele schokbreker (achter) toch?
 
Ik heb afgelopen winter de hyperpro progressieve schokdemper gemonteerd. Voorvering is geservices maar wel originele veren behouden omdat voor mijm vork. (Marzochi) geen Hyperpro vering geleverd wordt.
Mijn der achter was op, revisie kan maar voor ietsje meer had ik een geheel nieuwe dus daar maar voor gekozen.

Rijdt wel echt stukken beter qua sturen/wegligging. Ook comfort op slecht wegdek is stukken beter. Moet ik er wel bij vermelden.dat.mijn vorige schokdemper niet meer.goed dempte(geen stikstof meer).
 
De huidige staat van mijn achterdemper zal ook niet meer top zijn. Die zit er inmiddels heel wat jaartjes op en heeft al 60K km genoten. De voorvork is al een paar keer van nieuwe olie en keerringen voorzien. Dat is voor mij ook een reden om de achter demper te vervangen. Ben benieuwd wat jij bedoelt met "stukken beter" rijgedrag op slechte ondergrond. Minder zoekerig bedoel je? 1 van de dingen die ik hoop is dat hij stugger is maar wel genoeg soepel. Ik rij altijd met een duo erop en dus moet de veer en demper hard werken maar hoop niet dat nu op een ongelijke ondergrond mijn vullingen uit mijn mond trillen.
 
Ik merk dat hij niet super veel stuitert. Maar echt comfortabel zal het nooit worden over klinkerwegen. Mijn vriendin heeft een CB500X. Die is dan duidelijk geschikter.
 
Ik heb ook met de HyperPro op de Shiver gereden (2009 model). Eerst zonder. Daarna alleen voor omdat daar niets in te stellen viel. En uiteindelijk ook achter. Op deze manier kon ik ook mooi de effecten van iedere upgrade afzonderlijk beoordelen.

Beide keren een enorme verbetering van het rijden.
Het werd er wel wat stugger op maar op alle soorten wegdek was er enorm veel meer controle. Met de originele veren was motor traag met insturen en voelde je minder goed wat de motor ook slecht wegdek deed.
Hyperpro heeft dat allemaal opgelost.
 
Hallo kenners,
Is het veilig om een Shiver 750 te kopen met een km.stand van rond de 45.000km of is dit erg veel voor zo'n 2-pitter?
Uiteraard begrijp ik dat e.e.a. valt of staat met onderhoud maar het lijkt mij een aanzienlijke stand, maar aan de andere kant lees ik ook weer dat het een uiterst betrouwbare fiets is.
Zijn er hier mensen die een Shiver rijden met wat meer km's op de klok?
Lijkt mij een erg leuke motor voor mijn vriendin (en mijzelf:)).
 
Hallo kenners,
Is het veilig om een Shiver 750 te kopen met een km.stand van rond de 45.000km of is dit erg veel voor zo'n 2-pitter?
Uiteraard begrijp ik dat e.e.a. valt of staat met onderhoud maar het lijkt mij een aanzienlijke stand, maar aan de andere kant lees ik ook weer dat het een uiterst betrouwbare fiets is.
Zijn er hier mensen die een Shiver rijden met wat meer km's op de klok?
Lijkt mij een erg leuke motor voor mijn vriendin (en mijzelf:)).
Die van mij is van 2007 en de km stand is nu 62.000 km. Geen noemenswaardige storingen of andere zaken last van gehad. De motor in 2011 gekocht met 8000km op de klok en de nodige mishandelingen doorgemaakt bleek later bij het onderhoud bij Roke. Geen idee of dat representatief is voor de gehele populatie 😇
 
Die van mij is van 2007 en de km stand is nu 62.000 km. Geen noemenswaardige storingen of andere zaken last van gehad. De motor in 2011 gekocht met 8000km op de klok en de nodige mishandelingen doorgemaakt bleek later bij het onderhoud bij Roke. Geen idee of dat representatief is voor de gehele populatie 😇
Hoe zit het bijvoorbeeld met de kleppen? Moeten die regelmatig gesteld worden en is daar zelf makkelijk bij te komen? Ik ben vrij handig en kan veel zelf maar ben ook benieuwd naar de onderhoudsgevoeligheid waar veel Aprilia's om bekend staan.
Zit er motorisch ook verschil in bouwjaren? Daar kan ik niet veel over vinden via de reguliere kanalen.
 
De huidige staat van mijn achterdemper zal ook niet meer top zijn. Die zit er inmiddels heel wat jaartjes op en heeft al 60K km genoten. De voorvork is al een paar keer van nieuwe olie en keerringen voorzien. Dat is voor mij ook een reden om de achter demper te vervangen. Ben benieuwd wat jij bedoelt met "stukken beter" rijgedrag op slechte ondergrond. Minder zoekerig bedoel je? 1 van de dingen die ik hoop is dat hij stugger is maar wel genoeg soepel. Ik rij altijd met een duo erop en dus moet de veer en demper hard werken maar hoop niet dat nu op een ongelijke ondergrond mijn vullingen uit mijn mond trillen.
Die van mij is niet zozeer stugger. Hij reageert vooral directer op oneffenheden merk ik. Hij veert beter in en uit en vangt de klappen dus beter op bij slecht wegdek.

Mijn vorige demper had geen stikstof meer en had dus geen goede uitgaande demping, maar was niet zozeer minder stug.
Met duo rijdt ik nooit maar lijkt me geen punt, je kan gemakkelijk de voorspanning verhogen.
Wat ik daarnaast merk is dat de motor directer is met insturen minder de neiging heeft wijd te lopen ik een langere snelle bocht.
 
Hoe zit het bijvoorbeeld met de kleppen? Moeten die regelmatig gesteld worden en is daar zelf makkelijk bij te komen? Ik ben vrij handig en kan veel zelf maar ben ook benieuwd naar de onderhoudsgevoeligheid waar veel Aprilia's om bekend staan.
Zit er motorisch ook verschil in bouwjaren? Daar kan ik niet veel over vinden via de reguliere kanalen.
Kleppen hoeven niet vaak gesteld te worden. Die van mij (50k km) zijn iig nooit gesteld. Wel 2 jaar geleden gecheckt. Binnen marge.

Ik doe mijn onderhoud zelf en vind de shiver erg gemakkelijk sleutelen. Techniek is prima, zonder rare fratsen en je kunt redelijk makkelijk overal bij. Ik heb ervaring met Honda en 2 andere Aprilia's (RSV mille en Pegaso). De RSV was ook wel handig qua onderhoud alleen wat lastiger toegankelijk met kleppen stellen. De Pegaso is best een merkwaardige fiets en vind ik op een aantal punten gewoon echt niet slim gedaan qua bouw en onderhoud. Dan liever de Shiver voor mij.
 
Die van mij is niet zozeer stugger. Hij reageert vooral directer op oneffenheden merk ik. Hij veert beter in en uit en vangt de klappen dus beter op bij slecht wegdek.

Mijn vorige demper had geen stikstof meer en had dus geen goede uitgaande demping, maar was niet zozeer minder stug.
Met duo rijdt ik nooit maar lijkt me geen punt, je kan gemakkelijk de voorspanning verhogen.
Wat ik daarnaast merk is dat de motor directer is met insturen minder de neiging heeft wijd te lopen ik een langere snelle bocht.
Dat van die lange bocht wijd lopen herken ik van een eerdere fiets, street triple, dat was ook een stuk minder na vervanging originele achterdemper en veer. Volgende week weet ik wat het verschil is. Thanks!
 
Ik zit momenteel te denken om eens bij deze te gaan kijken. Is deze kleurstelling origineel? Ik zie de oranje versie namelijk vrijwel altijd op bouwjaar 2008.
Aprilia Shiver 750 ABS (bj 2010)
€ 3.999,00
 
Ik zit momenteel te denken om eens bij deze te gaan kijken. Is deze kleurstelling origineel? Ik zie de oranje versie namelijk vrijwel altijd op bouwjaar 2008.
Aprilia Shiver 750 ABS (bj 2010)
€ 3.999,00
Is volgens mij niet de originele kleur nee. Maar ziet er verder wel netjes uit. Onderhouds historie checken waar hij in onderhoud is geweest en daar ff naar bellen. Als dat niet bekend is dan moet je afgaan op de persoon en je eigen kennis.
 
Ik zit momenteel te denken om eens bij deze te gaan kijken. Is deze kleurstelling origineel? Ik zie de oranje versie namelijk vrijwel altijd op bouwjaar 2008.
Aprilia Shiver 750 ABS (bj 2010)
€ 3.999,00
Dit is een overjarig model waarschijnlijk. Dus 2008 model en 2010 op kenteken gezet.

Maar ziet er verder netjes uit zo te zien.

Wat betreft dat kleppen stellen. Ik heb zowel op 20 als 40k km laten controleren en niks hoefde gesteld. Eigenlijk in afgelopen 6 jaar ook weinig gedoe gehad. Abs sensor en remlicht schakelaar stuk. Altijd rijden als ik wil! Staat bij mij nu iets meer dan 40.000 op en al veel door Europa geweest ermee.

Ik overweeg overigens hem te verkopen omdat ik wat meer naar allroad wil kijken. Zoiets heeft m'n vriendin ook en is wat fijner met lange afstanden en actieradius.
Wellicht iets voor jou?
 
Dit is een overjarig model waarschijnlijk. Dus 2008 model en 2010 op kenteken gezet.

Maar ziet er verder netjes uit zo te zien.

Wat betreft dat kleppen stellen. Ik heb zowel op 20 als 40k km laten controleren en niks hoefde gesteld. Eigenlijk in afgelopen 6 jaar ook weinig gedoe gehad. Abs sensor en remlicht schakelaar stuk. Altijd rijden als ik wil! Staat bij mij nu iets meer dan 40.000 op en al veel door Europa geweest ermee.

Ik overweeg overigens hem te verkopen omdat ik wat meer naar allroad wil kijken. Zoiets heeft m'n vriendin ook en is wat fijner met lange afstanden en actieradius.
Wellicht iets voor jou?
Ik heb inmiddels wel besloten om voor een >2010 model te gaan. Die schijnen wat lager te zijn dan de eerste modellen, door een iets ander zadel. Mijn vriendin is niet zo groot. Volgens mij zijn er trouwens verder niet veel verschillen volgens mij?
Van welk bouwjaar is jouw motor?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels wel besloten om voor een >2010 model te gaan. Die schijnen wat lager te zijn dan de eerste modellen, door een iets ander zadel. Mijn vriendin is niet zo groot. Volgens mij zijn er trouwens verder niet veel verschillen volgens mij?
Van welk bouwjaar is jouw motor?
Ik heb een 2010 model, zwart. Met veel opties. Laatste versie voor de facelift. Dus wel die met net andere zitpositie. Ik ben 1.88. Dus ik heb nooit problemen. Mijn vriendin is 1.60 en past eigenlijk net niet op de Shiver. Ze zegt altijd "in uiterste nood kan ik er wel op rijden, maar liever niet".
 
Die van mij is niet zozeer stugger. Hij reageert vooral directer op oneffenheden merk ik. Hij veert beter in en uit en vangt de klappen dus beter op bij slecht wegdek.

Mijn vorige demper had geen stikstof meer en had dus geen goede uitgaande demping, maar was niet zozeer minder stug.
Met duo rijdt ik nooit maar lijkt me geen punt, je kan gemakkelijk de voorspanning verhogen.
Wat ik daarnaast merk is dat de motor directer is met insturen minder de neiging heeft wijd te lopen ik een langere snelle bocht.
Ik heb nu de standaard hyperpro shock en veer, volgens mij uit een street box. Hoe heb jij de shock demping ingesteld? Je kunt hem 48 clicks instellen, ik heb hem nu op het midden staan, maar als andere al tips hebben dan graag :-)
 
Ik zit momenteel te denken om eens bij deze te gaan kijken. Is deze kleurstelling origineel? Ik zie de oranje versie namelijk vrijwel altijd op bouwjaar 2008.
Aprilia Shiver 750 ABS (bj 2010)
€ 3.999,00
Die van mij staat ook op kenteken 2010 (oranje)
Toen heeft mijn zoon hem nieuw gekocht , maar het was volgens mij modeljaar 2008
Dus degene die hem verkoopt ziet op het kenteken 2010 staan.

Oranje is een standaard kleur.
IMG_8045.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan