Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Dan gaan we dat maar is laten doen. Zal een duur grapje worden maar is niet anders.
Zag je de lekkage bij je radiator vanaf de buitenkant?
Ja. Met droog warm weer rijden zag je donkere plekken op de radiator. Bij stilstand zag je niks, allen bij rijden. Dan neemt de druk toe en kan er ergens vloeistof door geperst worden.

En duur ben benieuwd, een waterpomp hoeft niet duur te zijn :-) Die van mij heeft inmiddels ruim 66K km op de teller en nog geen koppakking gehad gelukkig.
 
Ja. Met droog warm weer rijden zag je donkere plekken op de radiator. Bij stilstand zag je niks, allen bij rijden. Dan neemt de druk toe en kan er ergens vloeistof door geperst worden.

En duur ben benieuwd, een waterpomp hoeft niet duur te zijn :-) Die van mij heeft inmiddels ruim 66K km op de teller en nog geen koppakking gehad gelukkig.
Top, thanks voor de tip, ga ik dat ook in de gaten houden!
Mijn radiator is ook nog nooit vervangen, dus misschien is dat het probleem.
Bedankt voor je hulp.
 
De originele slangenklemmen van de shiver zijn ook niet fantastisch. Die van m'n vriendin lekte daar een klein beetje op.
 
De originele slangenklemmen van de shiver zijn ook niet fantastisch. Die van m'n vriendin lekte daar een klein beetje op.
Klopt, die zijn bij mij ook vervangen. Maar dat zie je duidelijk als hij daar lekt. Zodra de koelvloeistof opdroogt krijg je een witte zichtbare waas. Dat is niet te missen :-)
 
Ik herken het probleem.
Ik heb er ook last van gehad. Merkt wel dat het reservoir vaak leeg was maar kon niets vinden. Tijdens een beurtje merkte de monteur uitslag van koelvloeistof op het blok. Bleek inderdaad een van de klemmen niet goed vast te zitten. De koelslang was al druk bezig om los te komen.
Toen alle slangen maar gecontroleerd en waar nodig weer goed vast gezet. Sindsdien opgelost.
 
Recent regelmatig in het nieuws. De nieuwe Moto Guzzi V100 Mandello.
Ik vind deze een hoog Shiver gehalte hebben.

1.jpg


2022_Moto_Guzzi_V100_Mandello_1-80a7858b.jpeg
 
Gaat hier nog iemand a.sZondag op af
Ik zag dat het een kleine meet en greet van Dorso ,s en een ritje zonder navi word
Bij de Mac D veenendaal bekende mf locatie.
Ik ga effe kijken zondag
 

Bijlagen

  • F27C386E-3EBD-45D7-B6BC-178011CB9CA4.jpeg
    F27C386E-3EBD-45D7-B6BC-178011CB9CA4.jpeg
    90,5 KB · Weergaven: 11
Het was mn eerste motor, aardig wat motoren verder, maar niks heeft me het gevoel en vertrouwen nog gegeven van de shiver... ik overweeg terug te gaan, crosstourer in de verkoop
Kan ik me wel wat bij voorstellen, ik ben afgelopen weekend voor het eerst met de shiver naar Sauerland geweest daar deed hij het geweldig. Enorm veel koppel en het bochten werk was fantastisch. Het is gewoon een enorm fijne motor om mee te rijden. Heb meerdere motoren gehad die deden het allemaal prima, maar deze heeft toch wel weer een apart (Italiaans) karakter. Daarnaast is het gewoon een mooie Motor om te zien.
 
Beste,

Ik Jean 32 uit Roermonde En heb sinds een weekje een shiver,

En nu al wat vragen ;)

Ik ben opzoek naar een koppeling deksel, en een werkplaats handboek nu zie ik een link in de openingpost maar deze werkt helaas niet
 

Bijlagen

  • IMG_20210926_132340_1.jpg
    IMG_20210926_132340_1.jpg
    525,9 KB · Weergaven: 22
Hoi , zaterdag wezen proef rijden met de Shiver (2010 , 10K km) en de Dorsoduro (2010 , 30K km) en wat maakt dit het lastig meteen zeg.


Vind de shiver een prachtige motor fiets om te zien en was ruim 700 euro goedkoper dan de dorsoduro.

Rij nu een Tuono maar weet nog niet helemaal goed of de Shiver mij heel erg gaat bekoren qua rijden de proefrit was te kort denk ik om het echt te kunnen zeggen. Het vermogen was goed genoeg , de zit was wennen maar wel comfortabel op zich alleen de schakelpoot was zoeken in combinatie met mijn houding hopelijk kan deze indien ik voor de shiver ga aangepast worden.

Begreep wel dat de dorso erg weinig tankinhoud had en de Shiver vooral een hele goede allrounder is :)

Het is vooral nu gevoel versus wijsheid omdat die Shiver minder km erop heeft en goedkoper is en tevens helemaal standaard is wat mijn voorkeur heeft.
 
Laatst bewerkt:
Hoi , zaterdag wezen proef rijden met de Shiver (2010 , 10K km) en de Dorsoduro (2010 , 30K km) en wat maakt dit het lastig meteen zeg.


Vind de shiver een prachtige motor fiets om te zien en was ruim 700 euro goedkoper dan de dorsoduro.

Rij nu een Tuono maar weet nog niet helemaal goed of de Shiver mij heel erg gaat bekoren qua rijden de proefrit was te kort denk ik om het echt te kunnen zeggen. Het vermogen was goed genoeg , de zit was wennen maar wel comfortabel op zich alleen de schakelpoot was zoeken in combinatie met mijn houding hopelijk kan deze indien ik voor de shiver ga aangepast worden.

Begreep wel dat de dorso erg weinig tankinhoud had en de Shiver vooral een hele goede allrounder is :)

Het is vooral nu gevoel versus wijsheid omdat die Shiver minder km erop heeft en goedkoper is en tevens helemaal standaard is wat mijn voorkeur heeft.
Ik zou voor de Shiver gaan. Stuk beter om lange afstanden te rijden. Idd gewoon veel meer all-round
 
Hoi , zaterdag wezen proef rijden met de Shiver (2010 , 10K km) en de Dorsoduro (2010 , 30K km) en wat maakt dit het lastig meteen zeg.


Vind de shiver een prachtige motor fiets om te zien en was ruim 700 euro goedkoper dan de dorsoduro.

Rij nu een Tuono maar weet nog niet helemaal goed of de Shiver mij heel erg gaat bekoren qua rijden de proefrit was te kort denk ik om het echt te kunnen zeggen. Het vermogen was goed genoeg , de zit was wennen maar wel comfortabel op zich alleen de schakelpoot was zoeken in combinatie met mijn houding hopelijk kan deze indien ik voor de shiver ga aangepast worden.

Begreep wel dat de dorso erg weinig tankinhoud had en de Shiver vooral een hele goede allrounder is :)

Het is vooral nu gevoel versus wijsheid omdat die Shiver minder km erop heeft en goedkoper is en tevens helemaal standaard is wat mijn voorkeur heeft.

Deze Shiver heeft geen abs. Is misschien ook niet noodzakelijk voor jou, maar wel fijn om te weten, wanneer je hem toch nog weer wilt inruilen ;-)
 
Goedemiddag,

Ben sinds kort trotse eigenaar van een Aprilia Shiver 750 uit 2009(1e motorfiets).

Wat raden jullie aan, nu nog een beurt laten doen en dan de garage in of pas in het voorjaar?
Er moet sowieso een nieuwe achterband op.

Bvd
 
Men zegt dat het beter is om aan het begin van de winter een beurt te doen, zodat de verse olie zijn reinigende werking op het het inwendig van het blok kan uitvoeren. Terwijl een beurt aan het eind van de winter juist het blok vervuild door de oude(re) olie.
 
Deze Shiver heeft geen abs. Is misschien ook niet noodzakelijk voor jou, maar wel fijn om te weten, wanneer je hem toch nog weer wilt inruilen ;-)
Bedankt voor je bericht ! tegen alles in heb ik een dorsoduro kunnen kopen met abs voor 3700 euro met 29K erop via Marktplaats.

Loopt nog super goed alleen even achterbandje en nieuwe ketting nodig.

Was een te goede deal om te laten staan.
 
Bedankt voor je bericht ! tegen alles in heb ik een dorsoduro kunnen kopen met abs voor 3700 euro met 29K erop via Marktplaats.

Loopt nog super goed alleen even achterbandje en nieuwe ketting nodig.

Was een te goede deal om te laten staan.
Gefeliciteerd en heel veel plezier er van! :]:t
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend in het bezit van een Aprilia Shiver 750. Vanaf het eerste moment verliefd… Het is m’n eerste motor dus op advies gelijk maar het motor forum op. Hopelijk volgen er leuke nieuwtjes of tips & tricks uit dit forum.
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend in het bezit van een Aprilia Shiver 750. Vanaf het eerste moment verliefd… Het is m’n eerste motor dus op advies gelijk maar het motor forum op. Hopelijk volgen er leuke nieuwtjes of tips & tricks uit dit forum.
Goedemorgen,

Gefeliciteerd, Is ook mijn eerste motor! Heb hem begin november aangeschaft 😉
 
Leuk, Hopelijk kunnen we vanaf het voorjaar lekker genieten van die heerlijke twee cilinder!
Ja inderdaad! Heb nog 3 keer kunnen rijden voordat er gestrooid werd. Ga in de tussentijd de achterband laten vervangen en even een tail tidy zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan