Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Vanmiddag weer een mooi ritje gemaakt:

kL0rLEB.jpg
 
Wie van jullie heeft een Tomtom? Hoe hebben jullie die bevestigd?
Wij hebben de 410 gekocht. Nog niet gemonteerd, maar wellicht hebben jullie goede tips??
 
met de mount aan het stuur vast/omheen schroeven.
komt dan net niet/net wel voor de toerenteller maar heb je geen last van
 
Wie van jullie heeft een Tomtom? Hoe hebben jullie die bevestigd?
Wij hebben de 410 gekocht. Nog niet gemonteerd, maar wellicht hebben jullie goede tips??

Ik heb dezelfde tomtom, werkt echt top.
Heb alleen nog niet echt tips voor je, buiten dat je hem eerst even moet updaten.
De update duurde bij mij namelijk 6 uur, maar daarna kent hij al wel wegen die er nog geen jaar liggen. Wees ook vooral geduldig bij het maken van een spannende route en klik voorzichtig, hij denkt al heel snel dat je naar die plek wilt ook al wil je zelf alleen maar scrollen. En probeer het punt te plaatsen op een doorgaande weg, anders stuurt hij je eerst precies naar dat punt toe ook al ligt het punt 10 meter van de weg af. Dan geeft hij aan dat je eerst die straat in moet rijden om vervolgens om te keren en door te gaan op de weg waar je vandaan kwam.

Dat was het wel zo'n beetje :D


Zelf heb ik het bolletje naar beneden toe wijzen en daarna doormiddel van het armpje over de tank heen geleid. Hierdoor vangt hij minder wind en zit hij niet in het zicht. Ik heb wel een ander stuur en weet niet hoe die er origineel uitziet, dus ik maak zo wel even een foto.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde tomtom, werkt echt top.
Heb alleen nog niet echt tips voor je, buiten dat je hem eerst even moet updaten.
De update duurde bij mij namelijk 6 uur, maar daarna kent hij al wel wegen die er nog geen jaar liggen. Wees ook vooral geduldig bij het maken van een spannende route en klik voorzichtig, hij denkt al heel snel dat je naar die plek wilt ook al wil je zelf alleen maar scrollen. En probeer het punt te plaatsen op een doorgaande weg, anders stuurt hij je eerst precies naar dat punt toe ook al ligt het punt 10 meter van de weg af. Dan geeft hij aan dat je eerst die straat in moet rijden om vervolgens om te keren en door te gaan op de weg waar je vandaan kwam.

Dat was het wel zo'n beetje :D


Zelf heb ik het bolletje naar beneden toe wijzen en daarna doormiddel van het armpje over de tank heen geleid. Hierdoor vangt hij minder wind en zit hij niet in het zicht. Ik heb wel een ander stuur en weet niet hoe die er origineel uitziet, dus ik maak zo wel even een foto.

Mijn pa maakt altijd de routes op de pc en die upload hij dan naar de tomtom toen, werkt wel makkelijk!
 
Van het weekend op de planning om de ketting + tandwielen te vervangen, heb alleen wat vraagjes.

Het kapje wat over het voorste tandwiel zit kan er zeker niet vanaf zonder de koppelingsaansluiting te demonteren?

Dit Loopt over in het volgende, Is dit hetzelfde vloeistof als de remvloeistof? dot 4.1?

De bout waarmee het voorste tandwiel vast zit, welke maat is dit?

Heeft iemand een link naar een werkplaats handboek, voor de juiste aanhaalmomenten? in vorige topics staat wel een link, maar die is niet meer beschikbaar helaas.

Alvast bedankt!
 
Kapje kan eraf zonder de aansluiting los te halen. Maar check ff goed de werkplaatshandleiding. Niet alle boutjes hoeven los.

Handleiding is online wel te vinden.

Ff googlen.

Anders mij PM sturen, dan krijg je dropbox linkje van me.
 
Kapje kan eraf zonder de aansluiting los te halen. Maar check ff goed de werkplaatshandleiding. Niet alle boutjes hoeven los.

Handleiding is online wel te vinden.

Ff googlen.

Anders mij PM sturen, dan krijg je dropbox linkje van me.

In de werkplaatshandleiding weinig info kunnen vinden over de ketting vervangen zonder koppelingsvloeistof te lekken. Met een half uurthe zoeken wel een uitleg via via op het apriliaforum gevonden met uitleg en foto's.

Enige is dat ze daar niet het aanhaalmoment weten van het voorste tandwiel, iemand die mij dat kan laten weten die een document heeft?
 
@nielsdm, bakvis en Pedrofich. Dank voor de tips!

Zoals nielsdm hem heeft is wel mooi gedaan. Raakt niet je tank?

En @bakvis heb je dan goed zicht op je dashboard nog?

Als het droog blijft even installeren en testen op de motor.

Waar hebben jullie de stroomvoorziening vandaan gehaald?

Al zijn updates staan erop inmiddels.
Meestal maak ik ook routes op pc en zet ze op navigatie.
Voorheen met Sygic, maar dit zou beter moeten werken. Kost in ieder geval stuk meer! Pfff.
 
En @bakvis heb je dan goed zicht op je dashboard nog?

Als het droog blijft even installeren en testen op de motor.

Waar hebben jullie de stroomvoorziening vandaan gehaald?

De TomTom zit soms een beetje in de weg van het dashboard, niet super vervelend. het fijne is dat de TomTom wat hoger zit waardoor je je ogen minder van de weg hoeft te halen. Stroom heb ik gewoon rechstreeks van de accu, ik haal de TomTom er toch steeds af als deze niet in gebruik is (in verband met diefstal gevaar etc).
Van het weekend op de planning om de ketting + tandwielen te vervangen, heb alleen wat vraagjes.

Het kapje wat over het voorste tandwiel zit kan er zeker niet vanaf zonder de koppelingsaansluiting te demonteren?

Dit Loopt over in het volgende, Is dit hetzelfde vloeistof als de remvloeistof? dot 4.1?

De bout waarmee het voorste tandwiel vast zit, welke maat is dit?

Heeft iemand een link naar een werkplaats handboek, voor de juiste aanhaalmomenten? in vorige topics staat wel een link, maar die is niet meer beschikbaar helaas.

Alvast bedankt!

het kapje moet er af om bij het tandwiel te komen, hiervoor moet helaas ook de koppelingscilinder los. Maak niet de zelfde fout als mij door hem gewoon te laten hangen. De zwaartekracht zal de olie naar beneden trekken en de zuiger langzaam uit de cilinder duwen, op den duur hoor je de cilinder vallen en loopt alle olie op de grond.

Bespaar je de moeite die ik heb moeten doen om de koppeling te ontluchten (k*t werk) en trek even een ty-wrap om de cilinder heen!
 
@nielsdm, bakvis en Pedrofich. Dank voor de tips!

Zoals nielsdm hem heeft is wel mooi gedaan. Raakt niet je tank?

En @bakvis heb je dan goed zicht op je dashboard nog?

Als het droog blijft even installeren en testen op de motor.

Waar hebben jullie de stroomvoorziening vandaan gehaald?

Al zijn updates staan erop inmiddels.
Meestal maak ik ook routes op pc en zet ze op navigatie.
Voorheen met Sygic, maar dit zou beter moeten werken. Kost in ieder geval stuk meer! Pfff.

Bij ons staat ie nog niet op de accu aangesloten maar willen we binnen kort wel gaan doen waarschijnlijk.
hier nog 2 foto's
7D2ldbp.jpg

AnIJRhW.jpg

Mount met diefstal beveiliging
 
Duidelijke foto's!
Vind beetje clean stuur wel fijn. Dus ik probeer eerst met de klem. Maar als dat niet bevalt die Ram bout zoals CBFox
 
@nielsdm, bakvis en Pedrofich. Dank voor de tips!

Zoals nielsdm hem heeft is wel mooi gedaan. Raakt niet je tank?

En @bakvis heb je dan goed zicht op je dashboard nog?

Als het droog blijft even installeren en testen op de motor.

Waar hebben jullie de stroomvoorziening vandaan gehaald?

Al zijn updates staan erop inmiddels.
Meestal maak ik ook routes op pc en zet ze op navigatie.
Voorheen met Sygic, maar dit zou beter moeten werken. Kost in ieder geval stuk meer! Pfff.


Ik heb hem gemonteerd en daarna het steur zo ver mogelijk naar links gedraaid, op dat moment zit de tomtom ongeveer 2 cm van de tank af. Stroom haal ik doormiddel van een usb lader van het stadslicht af, op mijn foto is hij te zien. Dit heb ik omdat ik ook weleens mijn telefoon gebruik en die hiermee dan kan opladen. als je een clean stuur wilt houden adviseer ik je om hem gewoon direct op je stadslicht aan te sluiten en het massa ringetje om de bout van je koplamp monteren. even gepruts, maar daarna zie je er niks meer van.
 
http://m.ebay.com/itm/APRILIA-SHIVE...3A88979dde15c0ac803617cf17fff65efd%7Ciid%3A21

Ik heb deze aangeschaft, er is nog een aanbieder op Ebay, maar die was duurder. En ze worden alleen zwart verkocht, maargoed overspuiten zal niet verschrikkelijk duur zijn gezien de afmetingen.

Ik vind het zelf echt een perfecte upgrade.


Waar heb je hem vandaan?

Wil er misschien ook wel een, maar niet glimmend zwart, dat past niet bij de mijne, zie quote hieronder:Mooiste kleur op de Shiver *O*
 
hierbij een foto van mijn rammount bout:
full


Ik heb de 12volt aansluiting aan het frame gemonteerd, zit zo mooi weggewerkt vint ik, een de kabel naar de garmin is lang genoeg en kan je mooi achter de kappen verstoppen.
full

full
 
Iemand al eens problemen gehad met het klopje boven het slot van de tankdop?
Ging af en toe met moeite open, blokkeerde af en toe en paar keer op en neer en ging weer open. Stond vandaan bij tankstation en wou totaal niet meer open, hij blokkeerde bij een halve centimeter optillen. Van alles geprobeerd maar ik moest tanken dus daarna maar door gedrukt. Nu een klein gatje waar de blokkering zat :(
full
 
Ziggo deed iets raars, dus kreeg al maanden geen mail binnen. Aangezien ik die alleen voor fora e.d. gebruikte viel het me niet op. Maar ik dacht wel, he ligt dat Shiver draadje zo stil. Zeker omdat het mooi weer is. Dus niet. Nou ja, opgelost. Lees en doe weer mee ;)

2 Weken geleden voor het eerst van mijn leven olie- en filterwissel gedaan (Motorolie 15W50 4 liter Motul HC-SYN 5100 MQ & Hiflo HF565). Zag er wat tegen op maar man wat was dat gemakkelijk.

2ansif.jpg


HEb het gevoel dat ie wat rustiger loopt nu en iets soepeler schakeld. Maar blijf houden dat ik soms in een neutraal schiet. Soms van 3 naar 4 geloof ik maar vooral als ik echt stevig accelereer en toeren maak dan kan dat in 2 , 3 en verder gebeuren. Heb idee dat ik dan best wel wat harder moet 'tikken'. Is dat normaal of moet ik nog ergens op letten?

Had trouwens ook een Magnetische olie aftapplug M16x1.50 besteld maar die paste niet. Weet niet of het verkeerde maat is of dat schroefdraad beetje rot is. Wat amateurs aan gezeten vroeger denk ik.

Mis ook nog een boutje in mijn voorspatbord, die is eruit gerammeld. Iemand enig idee welke maat dat is en waar te bestellen/verkrijgen?
2hdxr2p.jpg
 
Als je vaak last hebt van een "false neutral". Ligt het vaak aan je manier van schakelen. Soms staat je pook dan te hoog. Hierdoor moet je schakelbeweging langer zijn dan je denkt.
 
Als je vaak last hebt van een "false neutral". Ligt het vaak aan je manier van schakelen. Soms staat je pook dan te hoog. Hierdoor moet je schakelbeweging langer zijn dan je denkt.

Zou best eens kunnen, voelt alsof ik best wel hoog moet tikken, zal daar eens naar kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan