Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Deze is niet toevallig electronisch begrensd naar 35 kw toch?

In het geval er een storing is doet de Shiver dit uit zichzelf. Maar dan staat er in je dashboard "urgent service" en brandt er een rood lampje.
Waar de storing zit kan je uitlezen in het dashboard menu onder diagnostics. Hier staat dat DSBxx waarbij het nr voor de error staat (ff Google en je hebt ze)
 
Als de toeren echt begrensd zijn dan klapt de motor als het ware in eens dicht (eigenschap van een toerenbegrenzer).
Als het om een andere reden geknepen wordt voel je dit meestal ruim van te voren aankomen.

Normaal gesproken wordt de Shiver op een andere manier geknepen en kan deze bij 35 kw wel meer toeren draaien alleen gaat dit niet zo makkelijk.

Bij een standaard Shiver wordt de 35 Kw bij ongeveer 6500 toeren bereikt.

In theorie zou het ook nog een 25 Kw versie zijn (oude regels). Mijn Shiver was eerst ook begrenst op 25 Kw
 
Laatst bewerkt:
Als de toeren echt begrensd zijn dan klapt de motor als het ware in eens dicht (eigenschap van een toerenbegrenzer).
Als het om een andere reden geknepen wordt voel je dit meestal ruim van te voren aankomen.

Normaal gesproken wordt de Shiver op een andere manier geknepen en kan deze bij 35 kw wel meer toeren draaien alleen gaat dit niet zo makkelijk.

Bij een standaard Shiver wordt de 35 Kw bij ongeveer 6500 toeren bereikt.

In theorie zou het ook nog een 25 Kw versie zijn (oude regels). Mijn Shiver was eerst ook begrenst op 25 Kw

Klopt, bij mij is boven 7,5k rpm te merken dat het maar 35kw wat is. daaronder totaal niet te merken.
 
Hallo

Dankt voor alle reacties.
Even wat antwoorden op voorgaande suggesties.

Het is geen 35Kw, heb dag ervoor nog een rondje gereden, waar hij makkelijk naar toerenbegrenser te trekken was. Ook 180kmh+

Lambda + temp sensor
Lijkt me reeel.

Via dashboard geen rode lampjes en na uitlezen van storing ook geen enkele melding!
 
Hallo

Dankt voor alle reacties.
Even wat antwoorden op voorgaande suggesties.

Het is geen 35Kw, heb dag ervoor nog een rondje gereden, waar hij makkelijk naar toerenbegrenser te trekken was. Ook 180kmh+

Lambda + temp sensor
Lijkt me reeel.

Via dashboard geen rode lampjes en na uitlezen van storing ook geen enkele melding!

Heb exact dit probleem ooit gehad bij de dorsoduro van een collega motorrijder. Eerst temp sensor kapot (ook lambda melding). Temp sensor was goedkoper dus deze eerst vervangen.

Enkele weken later kwam het probleem terug. Toen enkel lambda, deze vervangen (was een pokke werk om hem los te krijgen) en het probleem was verholpen. Geen melding op dashboard gehad toen, enkel niet meer hoog in toeren willen lopen of heel erg sputteren. Motor liep ook zeer rijk.
 
Hallo

Dankt voor alle reacties.
Even wat antwoorden op voorgaande suggesties.

Het is geen 35Kw, heb dag ervoor nog een rondje gereden, waar hij makkelijk naar toerenbegrenser te trekken was. Ook 180kmh+

Lambda + temp sensor
Lijkt me reeel.

Via dashboard geen rode lampjes en na uitlezen van storing ook geen enkele melding!

De lambda heeft bij mij ook eens problemen gegeven, het blok liep hierdoor niet stationair en trok niet netjes door. De snelheid heb ik destijds niet getest ivm de kou. Ook ik had geen lampjes of foutmeldingen op het dashboard. Wanneer de motor aan de PC werd gehangen kwamen er wel een aantal foutmeldingen uit (iets van brandstofmengsel oid).
 
Heb een andere uitlaat gekocht omdat die van mij lek is, nu krijg ik de lambda niet uit de oude uitlaat.
Ben al dagen bezig wd40, verhitten en in de bankschroef. Dus geef het op haha.

Heb een 2008 model kan de lambda van 2011 ook gewoon erin? Of geeft deze andere waardes door.
Kan ook nergens in de webshops een nieuwe vinden.
 
Heb een andere uitlaat gekocht omdat die van mij lek is, nu krijg ik de lambda niet uit de oude uitlaat.
Ben al dagen bezig wd40, verhitten en in de bankschroef. Dus geef het op haha.

Heb een 2008 model kan de lambda van 2011 ook gewoon erin? Of geeft deze andere waardes door.
Kan ook nergens in de webshops een nieuwe vinden.

Moet op den duur toch wel los komen, gebruik een langere buis aan je sleutel ;). Een nieuwe lambdasonde is hier te krijgen: Lambdasonde gts 250 - 584344 ||| Aprilia, Vespa, Piaggio, Gilera, Mana, Na, Gt, Rsv, 4, R, Factory, Aprc, Abs, Sbk, Racing, Rsv4, Tuono, V4, Rr, Sport, City, Cube, Gp, Nexus, Beverly, Mp3, Lt, X7, X, Evo, Gts, Gtv, Navy, Lx, Touring, Lxv, S, College, 125, | uitlaatgroep | Shiver | Technische tekeningen | Aprilia Parts

Een gebruikte kan ook: Zoek resultaten voor Lambda sensor Aprilia Tuono 1000 2006-2008. | pagina 1 | Motorparts-online.com

De sensoren van de aprilia/piagio/motoguzie merken zijn volgens mij redelijk uitwisselbaar.
 
Zo, alle onderdelen voor de upgrade zijn binnen :] !

full.jpg

Wat zie je op bovenstaande foto:

- 2x voorpoten van een Aprilia Tuono (2007) geimporteerd uit amerika: €280,00
- 1x Wilbers Road 640 achterveer voor een Shiver, gebruikt gekocht via MF: €265,00
- 2x Brembo 100mm remklauwen van een BMW S1000RR, passen ook op tuono, gebruikt gekocht via Facebook: €150,00

Bovenstaande upgrade gaat zo op een shiver passen. Is al door meerdere mensen gedaan. Al met al vielen de kosten me mee voor de aanschaf van de onderdelen, nergens heb ik ze goedkoper kunnen vinden. Voor €700,00 kun je alles hebben als je goed zoekt en geluk hebt.

Buiden de aanschaf van de onderdelen heb ik ook nog gekozen om de voorpoten en de achterveer te laten reviseren bij JJ suspension in Mill. Dit drukt de prijs nog zo'n 350-400 euro omhoog, maar dan weet ik ook zeker dat alles goed is.

"Helaas" ga ik aankomend weekend naar Rome, ik kan dus niets inbouwen. Dit gaat hopelijk 5 mei gebeuren. Ik zal natuurlijk wat foto's maken en mijn bevindingen posten!
 
Gisteren vrij geweest, de TomTom eens erbij gepakt en solo de Mergelland route gereden. Het was er vrijwel leeg! Prachtige route overigens, woon er een half uurtje vanaf, deze route gaat vaker gemaakt worden... Zeker weten!
 
Zo, alle onderdelen voor de upgrade zijn binnen :] !

[afbeelding]
Wat zie je op bovenstaande foto:

- 2x voorpoten van een Aprilia Tuono (2007) geimporteerd uit amerika: €280,00
- 1x Wilbers Road 640 achterveer voor een Shiver, gebruikt gekocht via MF: €265,00
- 2x Brembo 100mm remklauwen van een BMW S1000RR, passen ook op tuono, gebruikt gekocht via Facebook: €150,00

Bovenstaande upgrade gaat zo op een shiver passen. Is al door meerdere mensen gedaan. Al met al vielen de kosten me mee voor de aanschaf van de onderdelen, nergens heb ik ze goedkoper kunnen vinden. Voor €700,00 kun je alles hebben als je goed zoekt en geluk hebt.

Buiden de aanschaf van de onderdelen heb ik ook nog gekozen om de voorpoten en de achterveer te laten reviseren bij JJ suspension in Mill. Dit drukt de prijs nog zo'n 350-400 euro omhoog, maar dan weet ik ook zeker dat alles goed is.

"Helaas" ga ik aankomend weekend naar Rome, ik kan dus niets inbouwen. Dit gaat hopelijk 5 mei gebeuren. Ik zal natuurlijk wat foto's maken en mijn bevindingen posten!

Ben heel erg benieuwd of je de investering nu ook terug voelt tijdens het rijden. Ziet er in ieder geval fraai uit! Suc6!
 
Zijn die voorvorkpoten niet korter?

Volgens mij heeft iemand ui Slovenie ook als eens deze poten gebruikt, en die heeft toch wel moeten meubelen met de bovenste kroonplaat. (lees: Nieuwe gemaakt)...
 
Zijn die voorvorkpoten niet korter?

Volgens mij heeft iemand ui Slovenie ook als eens deze poten gebruikt, en die heeft toch wel moeten meubelen met de bovenste kroonplaat. (lees: Nieuwe gemaakt)...

Ze zijn inderdaad iets korter, dit is vergelijkbaar met dr voorpoten 2 ringen doorsteken, wordt vaker gedaan voor een directer stuurgevoel. We gaan zien of het bevalt!
 
Die van mij 4 ringen met Hyperpro. Stuurt erg lekker! Morgen weer bochten training op Lelystad Midland!

Zondag stond als eventueel meeting. Lijkt te gaan regenen...
Mocht droog blijven, wellicht leuk om mede rijders te zien!
 
Die van mij 4 ringen met Hyperpro. Stuurt erg lekker! Morgen weer bochten training op Lelystad Midland!

Zondag stond als eventueel meeting. Lijkt te gaan regenen...
Mocht droog blijven, wellicht leuk om mede rijders te zien!

Bandjes weer tot de randjes!

Vandaag bochten training gedaan. Waren nog 2 Shivers!

Een GT model en een >2010 model. Zaten op gegeven moment in zelfde groep allemaal achter elkaar. Wel leuk om de "verschillende" modellen te zien.
 
Beste Shiver rijders.

Zelf rijd ik n dorsoduro en heb het probleem dat bij (hard) remmen de motor uitvalt. Het lijkt of hij geen benzine krijgt.

Verschillende zaken al nagekeken maar kunnen nog geen oplossing vinden. Verder is er aan het rijden niets te merken. Op alle fora binnen en buitenland al rondgekeken maar kan helaas geen zelfde verhaal vinden.

Omdat de shiver veel overeenkosten heeft met de dorsoduro vraag ik hier ook maar even rond. Iemand toevallig hier het probleem meegemaakt of 'n idee waar we dit kunnen zoeken.

Vast Bedankt,
 
Alleen bij hard remmen of ook onder andere omstandigheden. Ik snap namelijk niet goed wat hard remmen met afslaan van de motor te maken heeft.

Hoe zijn je bougies er aan toe net als het luchtfilter?
Met wat voor benzine rijdt je?
Ben je toevallig aan het spelen geweest met de tandwiel verhouding tussen het voor- en achtertandwiel?
Uitlaatsysteem. Is deze origineel of rij je met decat en zonder DB-killer?
 
Alleen bij steviger remmen inderdaad. Zowel met voorrem als achterrem. (Dus ook bij niet duiken van motor)

200 km geleden grote beurt gehad incl luchtfilter bougies nieuwe tandwielen en ketting.

Uitlaat is n originele waarbij ik wel vorig jaar de einddemper leeg heb gehaald en deze met geperforeerde buis en demperwol heb gevuld. Vorig jaar geen probleem gehad met dit euvel.

Benzine normaal 95. Maar de laatste tankbeurt vanwege dit probleem 98 getankt en forte 1 bij gegooid.

Dacht eerst aan valsensor. Deze losgekoppeld maar probleem blijft.
 
Zit de valsensor wel goed op zijn plek? Niet gedraaid ofzo.
Tank je vooral A-merken (Shell, BP, etc) of tank je vooral bij onbemande pompen als Tango.
Men zegt dat die benzines van mindere kwaliteit zijn. Sommigen beweren dat ze met A-merken minder of geen problemen hebben met de motor.
 
vast bedankt voor t meedenken..

Onderweg net hoe het uitkomt maar thuis altijd bij esso.

Ik hoop de sensor (zit wel goed). Maar word komende week nagekeken verder. Hoopte dat wellicht iemand hier al dit zelfde had meegemaakt. Scheelt misschien n lange zoektocht.
 
Knijp je de koppeling in tijdens het remmen?

De Shiver/Dorsoduro laat alles behalve het startrelais sturen door de ECU. Daardoor kan de oorzaak vanaf een totaal onverwachte plek komen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan