Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Welkom dolle gob,
Proficiat hoor.

is het een 2018 model of is er al een 2019 model?
Ik ben nog steeds wachtende op mijn bestelde 2019 model.

op youtube is er iemand die het filmt hoe hij er een led lamp in steekt zie link
of het goed werkt ivm licht bundel en voldoende plaats is afhankelijk van de led zelf hoe groot de koelblok is, maar ik denk dat bijna alle leds te groot zijn.

wel ga ik de:
-Osram OSRAM LEDriving P21/5W BAY15d 12v O-1457R rood led lampjes in de achterlamp,
-Philips Philips X-TremeUltinon LED 12V W5W-T10 6000k in de nr plaat verlichting en in de voor standlichten.
steken.
 
Ja klopt, dat filmpje had ik ook geziet. Ik heb zelf een “overjarig” model gekocht, maar dealer zegt dat 2018 / 2019 modellen gelijk zijn. Ik heb zelf een korte kentekenplaat houder besteld, hier zit al led in en ziet er veel strakker uit. Ook de grote led knippers vervangen voor 4 kleintjes op led 😀
 
Ja klopt, dat filmpje had ik ook geziet. Ik heb zelf een “overjarig” model gekocht, maar dealer zegt dat 2018 / 2019 modellen gelijk zijn. Ik heb zelf een korte kentekenplaat houder besteld, hier zit al led in en ziet er veel strakker uit. Ook de grote led knippers vervangen voor 4 kleintjes op led 😀

Ja dat zal zeker mooi zijn met kleinere led knippers, denk wel waarschijnlijk dat je een weerstandje moet steken want anders krijg je een melding op dach (bij de vroegere modellen toch). Plaats dan zeker een foto van je set up en je 900, weinig foto gezien al op et forum fier van de 900 Shivers.

Verschil tussen 2018 en 2019 is enkel dat er een GPS functie in dach zit via smartfone, maar hoogst waarschijnlijk via een update kunnen de 2018 modellen dit dan ook.
En de kleuren veranderen, de grijze blijft bestaan, de witte en groene verdwijnen en in de plaats is het een zwarte en rode nu.

Jammer van de groene die weg is, vind dit echt wel iets hebben op foto, wel nog niet in het echt gezien.
 
Hierbij wat foto’s. De korte kentekenplaat houder heb ik laten varen, is niet mooi en een goede andere is gewoon niet verkrijgbaar.
 

Bijlagen

  • F76839AD-E4D9-4D7B-957B-A3D200BA7EF7.jpeg
    F76839AD-E4D9-4D7B-957B-A3D200BA7EF7.jpeg
    185,9 KB · Weergaven: 18
  • 556FCF5E-A45F-4C26-B397-49130992F680.jpeg
    556FCF5E-A45F-4C26-B397-49130992F680.jpeg
    123,7 KB · Weergaven: 19
  • 1D225FA6-CB61-4ACE-B81D-EE7779FD9ADF.jpeg
    1D225FA6-CB61-4ACE-B81D-EE7779FD9ADF.jpeg
    112,1 KB · Weergaven: 19
  • ACF02433-2D26-4C95-8383-20659CA4101E.jpeg
    ACF02433-2D26-4C95-8383-20659CA4101E.jpeg
    167,9 KB · Weergaven: 22
Goedemorgen,

Ik rijd nu al een tijd je rond met een '09 Shiver 750 met standaard uitlaat. De afgelopen weken ben ik eens verder aan het kijken naar een andere sportdemper. Je komt dan vaak toch een beetje bij Akrapovic uit, maar ook de Roaditalia lijkt een goede keuze te zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide? Wat ik in filmpjes kan zien lijken ze qua geluid namelijk niet echt op elkaar. Is het een pure afweging mbt wat je mooier vind? Of spelen er hier nog andere dingen mee? Uiteraard de prijs, daar de Akra bijna eens zo duur is, maar wellicht nog meer wat ik vergeet?

Alvast bedankt!

Ruud
 
Goedemorgen,

Ik rijd nu al een tijd je rond met een '09 Shiver 750 met standaard uitlaat. De afgelopen weken ben ik eens verder aan het kijken naar een andere sportdemper. Je komt dan vaak toch een beetje bij Akrapovic uit, maar ook de Roaditalia lijkt een goede keuze te zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide? Wat ik in filmpjes kan zien lijken ze qua geluid namelijk niet echt op elkaar. Is het een pure afweging mbt wat je mooier vind? Of spelen er hier nog andere dingen mee? Uiteraard de prijs, daar de Akra bijna eens zo duur is, maar wellicht nog meer wat ik vergeet?

Alvast bedankt!

Ruud

Op mijn shiver zitten de carbon uitlaten van Roadsitalia eronder, ben er zelf erg blij mee! mooi geluid met heerlijke ploffen als je het gas rustig terug draait.
 
Ik wil dit seizoen mijn motor zelf voorzien van een kleine beurt ipv bij de dealer langs te brengen hiervoor.
Doen meerdere mensen dit zelf? en wie kan mij vertellen welke type soort olie ik het beste kan toepassen voor de remmen en het blok?
En wat doen jullie nog meer zelf voor onderhoud voor aanvang van het seizoen? wellicht vergeet ik iets...
 
Ik ben sinds afgelopen de trotse bezitter van een Shiver 750, samen met de bandit 650 in de schuur nu.
Nu heb ik zelf de motor olie en remolie al ververst. Maar voor de Bandit had ik een Haynes boek, maar die kan ik voor Shiver 750 niet vinden, wat voor "manual" gebruiken jullie voor onderhoud?

Foto's e.d. komen! Als hij af is (poetsen e.d. :) )
 
Op mijn shiver zitten de carbon uitlaten van Roadsitalia eronder, ben er zelf erg blij mee! mooi geluid met heerlijke ploffen als je het gas rustig terug draait.
Heb jij ook dat plaatje er nog tussen zitten wat ik hier in het topic vaak voorbij heb zien komen? Om het vuil van de weg op te vangen.
 
Heb jij ook dat plaatje er nog tussen zitten wat ik hier in het topic vaak voorbij heb zien komen? Om het vuil van de weg op te vangen.
Ja klopt die heb ik ook. Dit heb ik van RVS gemaakt en vervolgens bekleed met warmtewerend materiaal.
 

Bijlagen

  • 1263690-ec844494c88c0fb887ba32f539b6f9b4.jpg
    1263690-ec844494c88c0fb887ba32f539b6f9b4.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 15
  • 20160601_174619_1464846944762_resized.jpg
    20160601_174619_1464846944762_resized.jpg
    144,6 KB · Weergaven: 17
Goedemorgen,

Ik rijd nu al een tijd je rond met een '09 Shiver 750 met standaard uitlaat. De afgelopen weken ben ik eens verder aan het kijken naar een andere sportdemper. Je komt dan vaak toch een beetje bij Akrapovic uit, maar ook de Roaditalia lijkt een goede keuze te zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide? Wat ik in filmpjes kan zien lijken ze qua geluid namelijk niet echt op elkaar. Is het een pure afweging mbt wat je mooier vind? Of spelen er hier nog andere dingen mee? Uiteraard de prijs, daar de Akra bijna eens zo duur is, maar wellicht nog meer wat ik vergeet?

Alvast bedankt!

Ruud

De akraprovics zijn de enige aftermarket uitlaten die een uitsparing bovenaan hebben zodat ze wat dichter tegen de moto hangen. (zie foto)

Van geluid weet ik het niet, enkel weet ik dat hoe langer de demper hoe doffer de klank, hoe korter de demper hoe scherper (luider) de klank.
 

Bijlagen

  • s-a7so1-hdt.png
    s-a7so1-hdt.png
    76,9 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Ik wil dit seizoen mijn motor zelf voorzien van een kleine beurt ipv bij de dealer langs te brengen hiervoor.
Doen meerdere mensen dit zelf? en wie kan mij vertellen welke type soort olie ik het beste kan toepassen voor de remmen en het blok?
En wat doen jullie nog meer zelf voor onderhoud voor aanvang van het seizoen? wellicht vergeet ik iets...

Ik deed bij mijn 750 en ga net bij mijn 900 het onderhoud zelf doen, Houd niet zo veel in, enkel kleppen stellen laat ik door dealer doen.

ik doe elk jaar een olie filter met een vers olie sapje, meestal dus rond de 4 a 5000km, volgens boekje 20000km dacht ik.

-Olie is 15w50 api-sj of hoger, een half of vol syntetische, zolang je de 15w50 respecteerd.
-rem olie een dot 4 of dot 5.1, niet de dot 5
-alle bewegende delen eens inspuiten met silicone spray. (zei standaard, scharnier hendels enz...)
-luchtfilter om de 10000km
-bougy's is afhankelijk van rijstijl. maar zo rond 15000km is voor mij oke, nomaal 20000km volgens boekje
 
Laatst bewerkt:
Ik ben sinds afgelopen de trotse bezitter van een Shiver 750, samen met de bandit 650 in de schuur nu.
Nu heb ik zelf de motor olie en remolie al ververst. Maar voor de Bandit had ik een Haynes boek, maar die kan ik voor Shiver 750 niet vinden, wat voor "manual" gebruiken jullie voor onderhoud?

Foto's e.d. komen! Als hij af is (poetsen e.d. :) )

Welkom!

ik heb een pdf file van een werkboek origineel Aprilia, maar weet niet direct dit hier te plaatsen, ik probeer nog even.
 
Goedemorgen,

Ik rijd nu al een tijd je rond met een '09 Shiver 750 met standaard uitlaat. De afgelopen weken ben ik eens verder aan het kijken naar een andere sportdemper. Je komt dan vaak toch een beetje bij Akrapovic uit, maar ook de Roaditalia lijkt een goede keuze te zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide? Wat ik in filmpjes kan zien lijken ze qua geluid namelijk niet echt op elkaar. Is het een pure afweging mbt wat je mooier vind? Of spelen er hier nog andere dingen mee? Uiteraard de prijs, daar de Akra bijna eens zo duur is, maar wellicht nog meer wat ik vergeet?

Alvast bedankt!

Ruud
Ikheb zelf carbon uitlaten van leo vince erop zitten sluiten mooi aan en zien er prachtig uit en komt een mooi geluid uit :Y:Y
 
Ikheb zelf carbon uitlaten van leo vince erop zitten sluiten mooi aan en zien er prachtig uit en komt een mooi geluid uit :Y:Y
Heb jij ook dat plaatje er onder zitten? Of dat niet? Ik denk dat ik toch naar de roadsitalia neig, die hebben nu 30% korting (440 euro incl verzending).
 
Goedemorgen,

Ik rijd nu al een tijd je rond met een '09 Shiver 750 met standaard uitlaat. De afgelopen weken ben ik eens verder aan het kijken naar een andere sportdemper. Je komt dan vaak toch een beetje bij Akrapovic uit, maar ook de Roaditalia lijkt een goede keuze te zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide? Wat ik in filmpjes kan zien lijken ze qua geluid namelijk niet echt op elkaar. Is het een pure afweging mbt wat je mooier vind? Of spelen er hier nog andere dingen mee? Uiteraard de prijs, daar de Akra bijna eens zo duur is, maar wellicht nog meer wat ik vergeet?

Alvast bedankt!

Ruud
Ooit een een filmpje gemaakt van de Roadsitalia vs Standaard

Heb een plaat onder het zadel laten maken door een mede forummer, link voor de afmetingen in de openingspost
Enige wat net die lekker paste waren de klemmetjes waarmee ze vast gemaakt moeten worden, die heb ik wat afgevijld zodat de uitlaat wat horen zit, is een stuk mooier.
Door de nieuwe uitlaten moest ik helaas wel mijn tassenhouders iets aanpassen omdat ze anders tegen de uitlaat aan kwamen.
Bestelling in italia ging goed, gewoon via paypal en was redelijk snel binnen

Heb ergens in dit of het vorige topic wat foto's staan maar die moet ik dan terug gaan zoeken
 
ojaa en de tekening van de plaat is ook niet perfect
hier had ik wat hoekjes moeten vijlen omdat het net niet lekker paste
 
Heb jij ook dat plaatje er onder zitten? Of dat niet? Ik denk dat ik toch naar de roadsitalia neig, die hebben nu 30% korting (440 euro incl verzending).
Ik heb er inderdaad ook een plaat onderzitten 😊 ik vind persoonlijk de matte carbon look van de leo vince mooi het past goed bij het zwart goud van mn shiver :9~
 
Heeft er hier iemand ervaring met ee korte kentekenplaat shiver 900? Heb er nu 2 gehad en beide passen niet. Op de website staat dan dat ze voor de 750 en 900 zijn. De uitlaten van beide zijn verschillend en volgens mij gaat dat nooit passen die van de 750.
 
Heeft er hier iemand ervaring met ee korte kentekenplaat shiver 900? Heb er nu 2 gehad en beide passen niet. Op de website staat dan dat ze voor de 750 en 900 zijn. De uitlaten van beide zijn verschillend en volgens mij gaat dat nooit passen die van de 750.
Misschien even bij een aprilia dealer langs gaan die weten er misschien meer van of anders dierick heeft ook een 900 en misschien heeft hij een oplossing
 
Terug
Bovenaan Onderaan