Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Ja dat zal zeker mooi zijn met kleinere led knippers, denk wel waarschijnlijk dat je een weerstandje moet steken want anders krijg je een melding op dach (bij de vroegere modellen toch). Plaats dan zeker een foto van je set up en je 900, weinig foto gezien al op et forum fier van de 900 Shivers.

Verschil tussen 2018 en 2019 is enkel dat er een GPS functie in dach zit via smartfone, maar hoogst waarschijnlijk via een update kunnen de 2018 modellen dit dan ook.
En de kleuren veranderen, de grijze blijft bestaan, de witte en groene verdwijnen en in de plaats is het een zwarte en rode nu.

Jammer van de groene die weg is, vind dit echt wel iets hebben op foto, wel nog niet in het echt gezien.

Hmmm, de 2019 kleuren zijn nog niet echt goed op het internet te vinden. Kom enkel de zwarte tegen (zie onderstaand). Zwart staat wel stoer overigens. De rode wielen zouden het helemaal afmaken. Je weet wel, die wielen waarmee het nieuwe 900 model gepresenteerd werd, maar die enkel als veel te dure optie te verkrijgen zijn. Erg jammer dat Aprilia er niet voor het gekozen om standaard rode wielen te leveren op de Shiver 900.

aprilia-shiver-900.jpg


EDIT: oeps, ik zie dat de foto's van de 2019 Shiver al in het topic stonden :)

Shiver, Aprilia più bella, deel 5

En dus ook een plaatje van de GPS functie in het dashboard. Die vind ik zéér interessant. Je zou bijna zeggen dat een losse navigatie unit daarmee overbodig wordt. Ben benieuwd met welke navigatiesoftware dit samenwerkt.

08-aprilia-shiver-900-2019-instrumentacion-jpg.1342275
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, de 2019 kleuren zijn nog niet echt goed op het internet te vinden. Kom enkel de zwarte tegen (zie onderstaand). Zwart staat wel stoer overigens. De rode wielen zouden het helemaal afmaken. Je weet wel, die wielen waarmee het nieuwe 900 model gepresenteerd werd, maar die enkel als veel te dure optie te verkrijgen zijn. Erg jammer dat Aprilia er niet voor het gekozen om standaard rode wielen te leveren op de Shiver 900.

aprilia-shiver-900.jpg


EDIT: oeps, ik zie dat de foto's van de 2019 Shiver al in het topic stonden :)

Shiver, Aprilia più bella, deel 5

En dus ook een plaatje van de GPS functie in het dashboard. Die vind ik zéér interessant. Je zou bijna zeggen dat een losse navigatie unit daarmee overbodig wordt. Ben benieuwd met welke navigatiesoftware dit samenwerkt.

08-aprilia-shiver-900-2019-instrumentacion-jpg.1342275
:9~:9~:9~:9~:9~:9~
 
En dus ook een plaatje van de GPS functie in het dashboard. Die vind ik zéér interessant. Je zou bijna zeggen dat een losse navigatie unit daarmee overbodig wordt. Ben benieuwd met welke navigatiesoftware dit samenwerkt.

Voor navigeren van A naar B maakt het niet zo veel uit. Voor Routes rijden ligt de voorkeur toch echt bij Garmin of TomTom en daar werkt het vast niet mee.
 
Voor navigeren van A naar B maakt het niet zo veel uit. Voor Routes rijden ligt de voorkeur toch echt bij Garmin of TomTom en daar werkt het vast niet mee.

Dat is inderdaad precies wat ik mij afvraag. Aprilia gaat natuurlijk nooit zelf een navigatiesysteem ontwikkelen. Ze maken dus gebruik van al bestaande software. De vraag is nu welke en in hoeverre je dat kan combineren met systemen die wij al gebruiken.
 
Ik vermoed een model als Android auto. Je moet je smartphone koppelen via Bluetooth en dan kan je vast Google Map gebruiken o.i.d.

Een beetje zoekwerk.
Het "Aprilia Multimedia Platform" regelt de navigatie.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed een model als Android auto. Je moet je smartphone koppelen via Bluetooth en dan kan je vast Google Map gebruiken o.i.d.

Een beetje zoekwerk.
Het "Aprilia Multimedia Platform" regelt de navigatie.
Ja, oké, maar Aprilia ontwikkelt zelf geen navi-software. Dus het is of gebaseerd op een bestaand systeem of het kopieert simpelweg je bestaande systeem.

Wat het ook mag zijn, het is natuurlijk hopen dat je er op een makkelijke manier routes mee/voor kan maken en kan rijden :]
 
Dat laatste heb ik dus mijn twijfels bij. Want dat kost veel tijd en dus ook veel geld. Aprilia (Piaggio) geeft het geld liever ergens anders aan uit.
 
Ik vermoed een model als Android auto. Je moet je smartphone koppelen via Bluetooth en dan kan je vast Google Map gebruiken o.i.d.

Een beetje zoekwerk.
Het "Aprilia Multimedia Platform" regelt de navigatie.

Het werkt volgens ik gelezen heb via de smartfone, je steld dus uw fone in via (denk ik) de google maps app van punt A naar B en steekt uw fone in uw binnen zak, de verdere route functies streamt hij naar uw dachbord via de aprilia multi media app.

Een gpx route zal inderdaad niet gaan daar een gratis fone app niet bestaat om zo een routes te gebruiken. Maar ik heb dit niet nodig, op reis met de collega's zijn er veel met een Garmin of Tom Tom, belangrijkste is dat ik altijd een gps bij de hand heb dat als ik vb verloren rij altijd bij punt B geraak. Als ik treffens rij in België, is het altijd met pijltjes langs de weg en had ik ook nooit mijn Zumo mee, vandaar dit voor mij wel idiaal is zo.

Ik hoop dat ik dit jullie snel kan vertellen via echte ervaring. Hopelijk word mijn Shiver nog in Maart geleverd, ik had niet gedacht dit zo lang kan duren. Is uiteindelijk een massa productie model. Ik heb nog niks gezien van een trotse nieuwe bezitter van een geleverd 2019 model op fb of internet, Gisteren zag ik een italiaan met een zwarte shiver pronken op een fb groep met de melding 'eerste rit met nieuwe moto', ik dacht oef de eerste 2019 modellen beginnen te beleverd worden, ik zei em dat ik ook wachte op mijn 2019 zwarte Shiver. Hij zei daarop, dat het een '2 dehands Shiver was dat de vorige eigenaar in het mat zwart gespoten geeft', identiek zoals het zwarte 2019 model. |(. Mijn dealer hokte in Februari dat het Maart zou zijn, maar dit was en hok denk ik. Ik zal em deze week nog een vragen of hij al iets meer weet ivm lever week.
 
Thanks Bakvis!! Ik heb deze al een keer vernieuwd voor originele maar het probleem bleef.....

Geen dank. Ik weet natuurlijk niet of ze nu wel vocht dicht zijn (volgens mij überhaupt niet, want er zit ruimte voor ventilatie), maar het blijft in ieder geval mooier :)...
 
Geen dank. Ik weet natuurlijk niet of ze nu wel vocht dicht zijn (volgens mij überhaupt niet, want er zit ruimte voor ventilatie), maar het blijft in ieder geval mooier :)...

Ik ben wel benieuwd of de nieuwe deksels goed sluiten. De eerste serie die door aprilia waren geleverd die gingen lekken en moesten vervangen worden. Dit is bij nog onder garantie gebeurd. De nieuwe zijn inmiddels na al die jaren binnen staan geheel gaan oxideren en de verf is eraf gesprongen. Niet echt fraai. Deze zijn wel een beetje pimpie en van mij hadden ze strakker gemogen en neutraler, maar belangrijkste is dat ze kleur vast zijn en niet lekken.

Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de nieuwe deksels?
 
Ik ben wel benieuwd of de nieuwe deksels goed sluiten. De eerste serie die door aprilia waren geleverd die gingen lekken en moesten vervangen worden. Dit is bij nog onder garantie gebeurd. De nieuwe zijn inmiddels na al die jaren binnen staan geheel gaan oxideren en de verf is eraf gesprongen. Niet echt fraai. Deze zijn wel een beetje pimpie en van mij hadden ze strakker gemogen en neutraler, maar belangrijkste is dat ze kleur vast zijn en niet lekken.

Heeft er al iemand ervaring opgedaan met de nieuwe deksels?

Ze zitten er nu sinds 1.5 week op. Ze lekken nog niet :]... Het is geanodiseerd aluminium, volgens mij kunnen ze door het anodiseren wel redelijk goed tegen remvloeistof, het is namelijk geen verf. Maar de tijd zal het leren.
 
Ik heb ze vandaag binnen gekregen.
Ik heb nog geen tijd om ze te monteren.
Dat zal volgende week wel gebeuren.

1371489


Mwah ... dit is het rempotje. Heb hem nog ff een keer schoongemaakt, wellicht was het wat vocht wat op de rubber afdekking zat. We wachten het nog even af. Andere hier al last van gehad?
 
Bekijk bijlage 1371489

Mwah ... dit is het rempotje. Heb hem nog ff een keer schoongemaakt, wellicht was het wat vocht wat op de rubber afdekking zat. We wachten het nog even af. Andere hier al last van gehad?
Van welk jaar is uw Shiver? Vanaf 2009 à 2010 kwamen er andere type deksels met andere tussen dichting, die tussendichting was het grootst aanpassing tegenover de oude. Ik had dit met mijn Shiver 2008 ook. Dan nieuw type gemonteerd en nooit meer last van gehad van zwetende vloeistof.
 
Van welk jaar is uw Shiver? Vanaf 2009 à 2010 kwamen er andere type deksels met andere tussen dichting, die tussendichting was het grootst aanpassing tegenover de oude. Ik had dit met mijn Shiver 2008 ook. Dan nieuw type gemonteerd en nooit meer last van gehad van zwetende vloeistof.

Ik heb de originele deksels met plastic inlay vervangen voor de Ebay alluminium variant. Als hij blijft lekken gaan ze er weer af.

Hij komt uit 2008 en heeft onder garantie nog andere potjes gekregen tegen het lekken van de originele.

Nog andere ideeën?
 
Is er een nieuwe seal? Die was er niet bij te bestellen...

Née, sorry was meer een veronderstelling die ik stelde.

Ben niet 100% zeker maar ik dacht dat ik in der tijd het deksel en de seal vervangde. Er waren ook 2 artikel nrs bij aprilia, (oude lekkende nrs en van de nieuwe ). Nu vind ik enkel nog 1 artikel nr meschien dat de oude niet meer te krijgen zijn... Weet dat er in het topic hier nog besproken is aantal jaren geleden.
 
Mijn shiver rijdt weer goed! Het was de lambda sensor. Het verwarmingselement was kapot, nieuwe kostte 100 euro :(

Kleppen stonden perfect in het midden en zijn niks verlopen t.o.v. vorige keer klep stellen.
 
Ik heb de ebay deksels er weer afgehaald. Vandaag een lekker stukje gereden en beide deksels die lekten. Niet alleen zweten maar gewoon druppels langs de seal.

Zijn er nieuwe en dikkere seals voor te krijgen dat iemand weet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan