Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Zie bericht Bakvis.
Bakvis
Niet gezien.

Ik heb deze besteld, maar dan in het zwart laten doen, wilde geen opdruk;

Lijkt dezelfde te zijn, ik had een rubber inlay erin, die heb ik overgezet, ik heb er (nog) geen last van wat jij omschrijft, mogelijk dat het nog komt, heb vrijdag en gister toch bij elkaar een goeie 8-9 uur gereden (of het is me niet opgevalen)
 
@RichieRich knap vervelend dat ze toch lekken. Ik heb geen nieuwe seals gekocht. Ik heb de originele seals gebruikt, wel heb ik het witte tussen plaatje achterwegen gelaten. Mijn reservoirs zijn nog steeds dicht, bij stilstand en tijdens het rijden lekken ze niet.

Wel moet ik zeggen dat ik de schroeven van de reservoirs niet te strak heb aangedraaid. Met de schroevendraaier heb ik de schroeven in de reservoirs gedraaid tot ze op het punt komen dat ze bijna vast zitten. Op dat punt heb ik ze misschien 1/8 draai verder aangedraaid en het daarbij gelaten.
 
Lijkt dezelfde te zijn, ik had een rubber inlay erin, die heb ik overgezet, ik heb er (nog) geen last van wat jij omschrijft, mogelijk dat het nog komt, heb vrijdag en gister toch bij elkaar een goeie 8-9 uur gereden (of het is me niet opgevalen)

Welk bouwjaar motor heb jij? Wellicht dat dat ook nog iets uitmaakt. Die van mij is van 2008. in 2011 zijn er onder garantie nieuwe deksels opgekomen, deze hebben een kunststof plaatje onder het deksel zitten. Dit kunststof plaatje zorgt ervoor dat er meer flexibel materiaal (kunststof plaatje plus rubber seal) tussen de twee metalen delen wordt gedrukt. Deze zijn prima dicht. Dat kunststof plaatje kan er niet tussen met de nieuwe deskels, die hebben een metalen randje waar het seal precies mooi invalt, maar kennelijk is de sealrand dan dus te dun waardoor er ruimte ontstaat tussen de twee harde metalen delen.

Als iemand ze over wilt nemen dan kan dat natuurlijk ;-) Bij mij komen ze er niet meer op namelijk. Bestel wel een paar originele bij de volgende beurt.
 
Welk bouwjaar motor heb jij? Wellicht dat dat ook nog iets uitmaakt. Die van mij is van 2008. in 2011 zijn er onder garantie nieuwe deksels opgekomen, deze hebben een kunststof plaatje onder het deksel zitten. Dit kunststof plaatje zorgt ervoor dat er meer flexibel materiaal (kunststof plaatje plus rubber seal) tussen de twee metalen delen wordt gedrukt. Deze zijn prima dicht. Dat kunststof plaatje kan er niet tussen met de nieuwe deskels, die hebben een metalen randje waar het seal precies mooi invalt, maar kennelijk is de sealrand dan dus te dun waardoor er ruimte ontstaat tussen de twee harde metalen delen.

Als iemand ze over wilt nemen dan kan dat natuurlijk ;-) Bij mij komen ze er niet meer op namelijk. Bestel wel een paar originele bij de volgende beurt.

2010, maar model 2009... zal er eens kritisch naar kijken of ik die nieuwe deksels wel heb (en of ze stiekem wel lekken) (heb de motor nog niet zo lang, krap een maandje denk ik) Dank.
 
2010, maar model 2009... zal er eens kritisch naar kijken of ik die nieuwe deksels wel heb (en of ze stiekem wel lekken) (heb de motor nog niet zo lang, krap een maandje denk ik) Dank.

als je je motor rechtop op een bok hebt staan dan raakt de vloeistof ook niet het deksel. Als je ermee gaat rijden dan ontstaat er druk in de potten. Als de seal dan niet goed sluit gaat het lekken. Dat zie je zo als dat gebeurd :-)
 
Iemand van hier ??? Ziet er niet best uit. Ongeluk gebeurd bij kruispunt “De Goorn” N194 Avenhorn. Sterkte met herstellen!!
 

Bijlagen

  • 3C0F7A2F-0E56-4AF6-8E51-EBF83BEBA99D.png
    3C0F7A2F-0E56-4AF6-8E51-EBF83BEBA99D.png
    90,2 KB · Weergaven: 36
  • EA64B2DF-FA2B-49D1-A10A-0EF1D9F51734.png
    EA64B2DF-FA2B-49D1-A10A-0EF1D9F51734.png
    79,9 KB · Weergaven: 34
Niet eenzijdig dus.
Maar de Shiver die doet het nooit meer. Achterbrug afgebroken. Achterwiel zal ook wel aan gort zijn. Een stuk uit het frame gebroken.

Ik hoop dat de bestuurder er beter aan toe is.

Wat anders.
In de Motoplus staat een artikel over mooie beginners motoren. De Aprilia Shiver staat hier ook tussen. Reden om voor de Shiver te gaan is de V-twin en het Italiaanse karakter. Dit maakt dat de motor opvalt tussen al die grijze muizen
 
Zijn er hier nog mensen die bij MAC Zandvoort rijden ?
Heb me aangemeld, toch wel weer zin om met de Shiver het circuit op te gaan.
Woensdag 1ste keer. 2x 30 min rijtijd. (Mogen alleen motoren meedoen met kenteken)
 

Bijlagen

  • B2706291-55FB-4C13-AD80-D3EB99375618.jpeg
    B2706291-55FB-4C13-AD80-D3EB99375618.jpeg
    74,5 KB · Weergaven: 11
Wat anders.
In de Motoplus staat een artikel over mooie beginners motoren. De Aprilia Shiver staat hier ook tussen. Reden om voor de Shiver te gaan is de V-twin en het Italiaanse karakter. Dit maakt dat de motor opvalt tussen al die grijze muizen

Vind ik wel een terechte stelling. Althans, het 900cc model dan. Volgens mij is dat een ideale machine. Een echte 90-graden V-twin, beter gaat een motorblok niet klinken mijn inziens (met een beetje knappe dempers dan). Daarbij is bewust het vermogen relatief laag gehouden (95pk) voor een 900cc, wat tot effect heeft dat je overal vette trekkracht heb. En op straat rijd veel meer op koppel dan vermogen hoog in de toeren.
 
als je je motor rechtop op een bok hebt staan dan raakt de vloeistof ook niet het deksel. Als je ermee gaat rijden dan ontstaat er druk in de potten. Als de seal dan niet goed sluit gaat het lekken. Dat zie je zo als dat gebeurd :-)

Afgelopen weekend een flink stuk gereden en geen lekkende deksels gehad. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met het vloeistof niveau van je reservoirs. Mijn reservoirs zitten gevuld tot net boven de glaasjes, dat is meer dan genoeg.
 
Afgelopen weekend een flink stuk gereden en geen lekkende deksels gehad. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met het vloeistof niveau van je reservoirs. Mijn reservoirs zitten gevuld tot net boven de glaasjes, dat is meer dan genoeg.

Heb je toevallig een foto van hoe jij ze erop hebt gemonteerd? Ook met de rubber binnenkant en hoe die bij jou in de metalen deksel past?
 
vanwege het weer op zaterdag, voor de zondag toch maar de wintervoering erin gedaan en balaclava onder de helm. Was 2 graden onderweg, maar goed te doen. Shiver had wel wat moeite om te starten met deze temperaturen, moest echt 4 x starten voor ie aansloeg.
 
Die van mij slaat altijd bijna gelijk aan.
Wat mij wel opvalt dat , als ik de start knop 3 ms in druk, de startmotor blijft starten tot hij loopt.
Dat duurt meestal 1 sec.
Bij al mijn andere motoren stopte de start motor direct als ik de startknop loslaat .
Is dit normaal ?
En hoe lang blijft de start motor door draaien als je de startknop los laat ?
Hij doet dit al vanaf nieuw af aan.
 
hmm bij mij stopt ie wel met starten als ik de knop loslaat. Als ik lang doorstart stop ie wel, veiligheid denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan