Shiver, Aprilia più bella, deel 5

dat zal dan wel afhankelijk zijn van welk bouw jaar.
Ik weet dat de startmotoren een zwak punt is bij de Shivers.
Mogelijk veroorzaakt door dit gedrag.
Ik heb wel toen een software update gehad.
Ik zal het elektrisch schema is nalopen.

Er is dat ik weet een recall geweest voor de startmotor. Er moet een relais schakeling nu tussen zitten tussen de startknop en de start motor. Kun je tijdens het rijden wel van programma schakelen? T/S/R ?
Het kan zijn dat je relais blijft plakken, maar dan stopt hij niet als de motor draait, dan blijft hij ook dan gewoon door draaien.
 
Ja ik kan tussen de programma's schakelen. Zolang ik maar geen gas geef. En de koppeling in getrokken heb . Relais blijft niet plakken. De startmotor stoten direct als hij aanslaat. En als ik op het RDW site kijk staat er voor mijn kenteken geen recall open. Het is ook vreemd dat we van de dealer geen bericht gehad hebben voor een dergelijk recall. Hij is nieuw gekocht nl. We ontvangen wel steeds reclame van ze. Dus het adres zijn ze niet vergeten.
Ik heb er geen last van. Maar wat als hij niet aanslaat. Dan maar snel de sleutel om draaien voor de startmotor verbrand.
 
Nog nooit gemerkt dat de startmotor doorloop na het loslaten, zal er eens op letten of het gebeurd of niet.
Heb nu de 2e startmotor erin zitten, eerste is bij iets van 40.000/45.000 stuk gegaan. (aansluiting stuk geroest..)
Daarvoor startte de motor altijd na 1 tik. nu met de nieuwe startmotor altijd na 2 tikken.

Heel af en toe, bij lang niet rijden en koud (<5c) maakt de motor elke seconde 1 plof en start ie niet, dan laat je los en start ie eigenlijk gelijk.
verder nooit problemen met starten eigenlijk (Van de week de 60.000 gepasseerd)


Ojaa hoe haal ik ookalweer het service tekentje weg? had de grote beurt voor de 60.000 laten doen dus die kwam pas later tevoorschijn...
 
ojaa! morgenochtend gelijk maar even doen.

Toevallig ging mijn vader vandaag met de motor weg maar hij moest gelijk tanken.
dat is nog geen 5 minuten rijden, maar toen hij bij het tankstation weg wilde rijden startte de motor niet...
heeft hem toen weer even uit gezet en toen startte hij wel weer.
naar na een stuk gereden en starten werkte toen weer normaal, dus ben benieuwd morgenochtend
 
Zo, heb nog steeds mijn Shiver 900 niet, order status op pc blijft voorlopig April volgens dealer.

De reden dat het zo lang duurt is omdat de Shiver 2019 maar effectief bestelbaar was 2 week van April, op de pc's van de dealers, bij mij was het via een mailtje besteld ipv effectief een 2019 model aan te vinken op pc en een orderstatus krijgen zoals online aankopen.

De reden is dat ze nog een 200 tal Shiver 2018 stock staan hebben (hadden) en (ze die liefst eerst die kwijt willen) vandaar nu pas bestelbaar en ze ook geen genoeg bestelling binnen krijgen voor het 2019 model daar de meeste de 2018 bestellen ivm prijsvoordeel. Maar de vertegenwoordiger zei dat productie normaal April opgestart word, dus laten we hopen op levertermijn Mei dan.

Dealer zei ook of een showroom 2018 model in zwart spuiten zoals 2019 model en kijken of 'My' software kan aangepast worden zodat gps functie ook kan maar risico was dat dit ook niet kon, dit zodat ik misschien vroeger de Shiver heb, maar ik zei hem dat ik nu al van half Januari wacht, en dat het nu ook niet op een maandje meer komt he. Geduld loont. ;)
Ik vertrek 8 juni op moto reis, dat word allemaal spannend en de +1000km inlopen van het blok zal ook snel moeten gaan. Dat word alle daagjes inloop km vreten voor de reis. :]
 
Zo, heb nog steeds mijn Shiver 900 niet, order status op pc blijft voorlopig April volgens dealer.

De reden dat het zo lang duurt is omdat de Shiver 2019 maar effectief bestelbaar was 2 week van April, op de pc's van de dealers, bij mij was het via een mailtje besteld ipv effectief een 2019 model aan te vinken op pc en een orderstatus krijgen zoals online aankopen.

De reden is dat ze nog een 200 tal Shiver 2018 stock staan hebben (hadden) en (ze die liefst eerst die kwijt willen) vandaar nu pas bestelbaar en ze ook geen genoeg bestelling binnen krijgen voor het 2019 model daar de meeste de 2018 bestellen ivm prijsvoordeel. Maar de vertegenwoordiger zei dat productie normaal April opgestart word, dus laten we hopen op levertermijn Mei dan.

Dealer zei ook of een showroom 2018 model in zwart spuiten zoals 2019 model en kijken of 'My' software kan aangepast worden zodat gps functie ook kan maar risico was dat dit ook niet kon, dit zodat ik misschien vroeger de Shiver heb, maar ik zei hem dat ik nu al van half Januari wacht, en dat het nu ook niet op een maandje meer komt he. Geduld loont. ;)
Ik vertrek 8 juni op moto reis, dat word allemaal spannend en de +1000km inlopen van het blok zal ook snel moeten gaan. Dat word alle daagjes inloop km vreten voor de reis. :]

Gaat weer lekker allemaal. Logisch hoor, van die 2018 modellen, maar zoiets zie je toch aankomen..
 
Gaat weer lekker allemaal. Logisch hoor, van die 2018 modellen, maar zoiets zie je toch aankomen..

Ik zelf wist uiteraard dat het lang kan duren, ik had eind maart/mid april voor de ogen, nu is de productie nog niet gestart. Wat dus uiteraard nog een eindje kan duren. Dealers wist toen geen levertermijn, maar had beetje zelfde voor de ogen als ik, maar zag dit toch niet aankomen dat productie nog stil ligt tot mid April.
vb de Tuono's 2019 zijn al 3 weken leverbaar.

Ben al 6 maand moto loos, het zal raar doen terug op een paard zitten. :P
 
Vandaag bij MotoPort Rotterdam (verkopen die tegenwoordig Aprilia's? 🤨) nog een groen 2018 model zien staan. Super mooie fiets is het toch nog steeds. En die groene bijzonder mooi, echt wat anders dan anders 😎
 
Ik ga zondagochtend t/m woensdag richting de Ardennen/Eiffel

Iemand nog goede tips?
 
Hallo Shiveraars! Kom mij even melden binnen dit topic. :W
Sinds eergister trotse eigenaar van deze Shiver uit 2010 , echt in nieuwstaat.

Heb 4 jaar met heel veel plezier op een Yamaha Fazer gereden, maar was voor m’n gevoel toe aan een ‘upgrade’. Vriend rijdt Tuono, vandaar de interesse voor een 2 cilinder. Wat een fun factor! Dus er staan nu 2 Italianen in de garage te shinen.:9~

In Augustus 10 dagen naar de Dolomieten, erg veel zin in. Tot die tijd de motor leren kennen en ondertussen de Fazer verkopen. En hier afentoe is rond neuzen of er nog tips/mooie foto’s voorbij komen. *D

1393222
 
Hallo Shiveraars! Kom mij even melden binnen dit topic. :W
Sinds eergister trotse eigenaar van deze Shiver uit 2010 , echt in nieuwstaat.

Heb 4 jaar met heel veel plezier op een Yamaha Fazer gereden, maar was voor m’n gevoel toe aan een ‘upgrade’. Vriend rijdt Tuono, vandaar de interesse voor een 2 cilinder. Wat een fun factor! Dus er staan nu 2 Italianen in de garage te shinen.:9~

In Augustus 10 dagen naar de Dolomieten, erg veel zin in. Tot die tijd de motor leren kennen en ondertussen de Fazer verkopen. En hier afentoe is rond neuzen of er nog tips/mooie foto’s voorbij komen. *D

Bekijk bijlage 1393222
Een hele nete shiver van het weekend eindelijk zelf weer rijden dus ik moet de mijnen weer eens af stoffen 😅 veel plezier in de dolomieten
 
Welkom Leoniie.
Een hele mooie Shiver.
Een 2 cilinder heeft veel meer karakter.
Het is een geweldige fiets.
Veel plezier en hou de glimmende kant boven.
En de Dolomieten zijn prachtig om te rijden.
Ik ga zelf ook naar Trentino, maar helaas zonder motor.
Moet dan 3 weken kwijlend naar al die motorrijders kijken. :P
 
Ik zou de Ardennen overslaan, slecht wegdek is mijn ervaring. Eiffel en Luxemburg (meer tijd Zwarte Woud) zou ik je aanraden. Vele mooie wegen!! Veel plezier aldaar!!

België of Luxemburg scheelt echt!
Zelfde soort wegen maar dan zonder hobbels en kuilen.
Ga denk niet meer terug richting België naar via de Eiffel.

Navi zei met de heenweg dat via Antwerpen de snelste route was. Maar ben via Maastricht gegaan en dat scheelt ook wel echt in wegdek, nu alleen de laatste 45 minuten in België ipv 1:50
 
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om wat dagelijkse bagage mee te nemen op de Shiver.
Mijn vorige motor had de mogelijkheid om onder het zadel wat benodigdheden te vervoeren, hier ben ik aan gewend en dit mis ik dan nu ook. ;(
Een rugzak heb ik, maar vind ik voor toer ritjes niet ideaal. Het idee is dat het zo klein is dat ik het ook echt kan laten zitten en niet alleen dus voor vakantie gebruik.
;D


Zat zelf te kijken naar de kleinste SW Motech, de Micro 2,5 - 5 liter tank tas, die is qua formaat prima om o.a. even de zonnebril, slot, shirtje, evt. DB killer in mee te nemen.
Deze heb ik dan inmiddels ook al besteld en in huis maar ik vind het zo lomp lijken op mijn tank. (Of dit komt door mijn grijze tank, want op mijn vriend zijn zwarte Tuono lijkt het heel anders). Heb hem daarom ook nog niet gemonteerd. :X

Een kleine Tailbag is ook een optie.
Maar is dat handig achterop? En welke?

Nu rest de vraag .. wat voor bagage hulpmiddelen gebruiken jullie? Waar laten al jullie je spul? :+
Iemand een foto van een gemonteerde SW Motech tanktas op een Shiver? En bevalt dat?

:W
 
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om wat dagelijkse bagage mee te nemen op de Shiver.
Mijn vorige motor had de mogelijkheid om onder het zadel wat benodigdheden te vervoeren, hier ben ik aan gewend en dit mis ik dan nu ook. ;(
Een rugzak heb ik, maar vind ik voor toer ritjes niet ideaal. Het idee is dat het zo klein is dat ik het ook echt kan laten zitten en niet alleen dus voor vakantie gebruik.
;D


Zat zelf te kijken naar de kleinste SW Motech, de Micro 2,5 - 5 liter tank tas, die is qua formaat prima om o.a. even de zonnebril, slot, shirtje, evt. DB killer in mee te nemen.
Deze heb ik dan inmiddels ook al besteld en in huis maar ik vind het zo lomp lijken op mijn tank. (Of dit komt door mijn grijze tank, want op mijn vriend zijn zwarte Tuono lijkt het heel anders). Heb hem daarom ook nog niet gemonteerd. :X

Een kleine Tailbag is ook een optie.
Maar is dat handig achterop? En welke?

Nu rest de vraag .. wat voor bagage hulpmiddelen gebruiken jullie? Waar laten al jullie je spul? :+
Iemand een foto van een gemonteerde SW Motech tanktas op een Shiver? En bevalt dat?

:W

Je hebt origineel een aprilia shiver zadel tas. Kost rond de 100euro geloof ik. Gewoon makkelijk met 4 riempjes vast te maken aan de passagiers handvatten. Dus niet rond de uitlaten of subframe.
 
Ik heb zelf een tank
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om wat dagelijkse bagage mee te nemen op de Shiver.
Mijn vorige motor had de mogelijkheid om onder het zadel wat benodigdheden te vervoeren, hier ben ik aan gewend en dit mis ik dan nu ook. ;(
Een rugzak heb ik, maar vind ik voor toer ritjes niet ideaal. Het idee is dat het zo klein is dat ik het ook echt kan laten zitten en niet alleen dus voor vakantie gebruik.
;D


Zat zelf te kijken naar de kleinste SW Motech, de Micro 2,5 - 5 liter tank tas, die is qua formaat prima om o.a. even de zonnebril, slot, shirtje, evt. DB killer in mee te nemen.
Deze heb ik dan inmiddels ook al besteld en in huis maar ik vind het zo lomp lijken op mijn tank. (Of dit komt door mijn grijze tank, want op mijn vriend zijn zwarte Tuono lijkt het heel anders). Heb hem daarom ook nog niet gemonteerd. :X

Een kleine Tailbag is ook een optie.
Maar is dat handig achterop? En welke?

Nu rest de vraag .. wat voor bagage hulpmiddelen gebruiken jullie? Waar laten al jullie je spul? :+
Iemand een foto van een gemonteerde SW Motech tanktas op een Shiver? En bevalt dat?

:W
Ik heb zelf een tank tas van xl moto van 4 tientjes arme student 😅 ik vond 200 euro wel erg veel voor een tank tas van sw motech en voor die paar keer per jaar dat ik die tas gebruik om op vakantie gegaan vind ik dit goed zat. het is even puzzellen maar dan zit ie ook goed en ik pak er ook meestal een rugzak bij voor langere vakanties ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om wat dagelijkse bagage mee te nemen op de Shiver.
Mijn vorige motor had de mogelijkheid om onder het zadel wat benodigdheden te vervoeren, hier ben ik aan gewend en dit mis ik dan nu ook. ;(
Een rugzak heb ik, maar vind ik voor toer ritjes niet ideaal. Het idee is dat het zo klein is dat ik het ook echt kan laten zitten en niet alleen dus voor vakantie gebruik.
;D


Zat zelf te kijken naar de kleinste SW Motech, de Micro 2,5 - 5 liter tank tas, die is qua formaat prima om o.a. even de zonnebril, slot, shirtje, evt. DB killer in mee te nemen.
Deze heb ik dan inmiddels ook al besteld en in huis maar ik vind het zo lomp lijken op mijn tank. (Of dit komt door mijn grijze tank, want op mijn vriend zijn zwarte Tuono lijkt het heel anders). Heb hem daarom ook nog niet gemonteerd. :X

Een kleine Tailbag is ook een optie.
Maar is dat handig achterop? En welke?

Nu rest de vraag .. wat voor bagage hulpmiddelen gebruiken jullie? Waar laten al jullie je spul? :+
Iemand een foto van een gemonteerde SW Motech tanktas op een Shiver? En bevalt dat?

:W
Eigenlijk natuurlijk idioot dat zulk soort dingen tegenwoordig niet meer kunnen. Op de V4 modellen is ook geen enkele ruimte voor wat dan ook. De generatie 2 RSV/Tuono heeft nog iets van ruimte onder het afdekkapje, maar het houdt niet over. De generatie 1 RSV / Tuono had nog wel fatsoenlijk ruimte voor van alles en nog wat. Maar ja, dat model stampt oorspronkelijk uit 1998...
 
Terug
Bovenaan Onderaan