Shiver, Aprilia più bella, deel 5

AliExpress bestellen, monteren op de accu en je hebt 12v aansluiting! Makkelijker kun je het zelf niet maken.
Wat bestel je, waar sluit je het aan, hoe kun je het het beste naar het stuur koppelen, Etc. Etc.

Bedankt voor de reactie, maar heb je niet echt veel aan ;)
 
Wat bestel je, waar sluit je het aan, hoe kun je het het beste naar het stuur koppelen, Etc. Etc.

Bedankt voor de reactie, maar heb je niet echt veel aan ;)
Oke, sorry voor mijn ingenomenheid dat ik dacht dat je wist hoe een en ander eruit ziet.
Wat bestel je.... Geen opvouwtent of een emmer latex. AliExpress of eBay 12V connector moror zoeken met de zoekfunctie... tja de rest wijst zich vanzelf. Haal eens voor de gein je tank van je Shiver, kom je al een stuk meer te weten. Niks engs aan, paar schroefjes los halen, en als je hem dan toch eraf hebt kun je gelijk de connector op de accu plaatsen. Draadje langs je frame laten lopen. Het is 1 draad van stuur naar accu. Zit een connector op voor je stuur. Gratis tip: kies er 1 waarmee je hem aan/uit kunt zetten, anders blijft er spanning op staan. Succes 👍
 
Oke, sorry voor mijn ingenomenheid dat ik dacht dat je wist hoe een en ander eruit ziet.
Wat bestel je.... Geen opvouwtent of een emmer latex. AliExpress of eBay 12V connector moror zoeken met de zoekfunctie... tja de rest wijst zich vanzelf. Haal eens voor de gein je tank van je Shiver, kom je al een stuk meer te weten. Niks engs aan, paar schroefjes los halen, en als je hem dan toch eraf hebt kun je gelijk de connector op de accu plaatsen. Draadje langs je frame laten lopen. Het is 1 draad van stuur naar accu. Zit een connector op voor je stuur. Gratis tip: kies er 1 waarmee je hem aan/uit kunt zetten, anders blijft er spanning op staan. Succes 👍

Of je sluit hem bijv. aan op je achterlicht, dat heb ik gedaan, is maar een klein stukje verder. Dan hoef je nooit erom te denken dat je hem aan/uit zet en geen lekstroom. Dat zou ik namelijk anders vast een keer vergeten zijn. :X
 
Of je sluit hem bijv. aan op je achterlicht, dat heb ik gedaan, is maar een klein stukje verder. Dan hoef je nooit erom te denken dat je hem aan/uit zet en geen lekstroom. Dat zou ik namelijk anders vast een keer vergeten zijn. :X
Draadje doorknippen en aan de connector vastmaken? Ik heb inmiddels de connector besteld :)
 
Hallo , IK ben aan het kijken voor een shiver vind het een mooie fiets.
Kom zelf van een zx6r af dus zal even wennen worden maar merk dat ik te weinig het toeren bereik van de zx6r gebruik.
EN dus zoek ik een motor die meer onderin en midden zeg tot 8000 toeren doet.
Denk dat de shiver daar wel het model voor is.
Maar nu ook een vraag zijn er specifieke dingen met de shiver die ongeveer 4 jaar oud is en bv 40.000 km heeft gelopen??
Buiten de normale onderhoud natuurlijk.
zijn er dan speciieke dingen waar ik aan moet denken zoals kleppen etc ?

Dank
Roy
 
Hallo , IK ben aan het kijken voor een shiver vind het een mooie fiets.
Kom zelf van een zx6r af dus zal even wennen worden maar merk dat ik te weinig het toeren bereik van de zx6r gebruik.
EN dus zoek ik een motor die meer onderin en midden zeg tot 8000 toeren doet.
Denk dat de shiver daar wel het model voor is.
Maar nu ook een vraag zijn er specifieke dingen met de shiver die ongeveer 4 jaar oud is en bv 40.000 km heeft gelopen??
Buiten de normale onderhoud natuurlijk.
zijn er dan speciieke dingen waar ik aan moet denken zoals kleppen etc ?

Dank
Roy

Hey Roy,

De normale zaken als inderdaad kleppen, ketting, remmen, enz...

De 1e Shivers 2008-2009 hebben een software update gehad (recall), voor het door blijven draaien van de startmotor, met als gevolg door branden. Maar normaal gezien zijn deze allemaal al gedaan daar de meeste al 2de of 3dehands zijn. Ook hebben deze model jaren soms last van kromme remschijven gelezen in dit topic, maar ik heb ook 6jaar een 2008 Shiver gehad, en deze geeft dit nooit voorgehad.

Is best wel een betrouwbare motor, er is al een Sloveen met een 2008 Shiver tot 200000km gereden, en dit op sportieve rijstijl. Alles was nog origineel in het blok, zelfs de koppeling. Enkel balhoofd lager en 1 throttle sensor is vervangen geweest.

Ook hebben de 2008-2009 iets hoger stuur en iets lagere voetsteunen.

Is een hele leuke moto. Zo leuk zelfs dat ik een 2019 900 Shiver besteld heb.
 
vandaag FIle gereden maar dat is wel wennen in welke versnelling doen jullie dat ???
Want in 2 is hij erg trillerig. maar in een lijkt mij ook niet de bedoeling reed in stand T
 
vandaag FIle gereden maar dat is wel wennen in welke versnelling doen jullie dat ???
Want in 2 is hij erg trillerig. maar in een lijkt mij ook niet de bedoeling reed in stand T

2 cilinders trillen inderdaad wat, de Shiver bokt ook wat bij deellast, dit is door de emissie normen. Als je een decat en open uitlaten steekt al dan niet met db killers bokt hij heel wat minder.

Maar trillen zullen 2 cilinders altijd doen. Ik kwam ook van 4 cilinders en moest ook wat wennen, maar na een lange tijd, wil ik nu niks anders meer dan V2. Om dat dit net allemaal zo wat spannender is en karakter geeft, ook al rij je je op je gemak, een 4cilinder is enkel spannend als je de begrenzer op zoekt, en dit is veel zeldzamer op een ritje woon werk verkeer.

Wat ik snel deed is als ik in lage rpm moest rijden ivm fille of stadsverkeer en geen vermogen nodig had, is dat ik op stand R reed, dit maakt alles ietje soepeler.
 
2 cilinders trillen inderdaad wat, de Shiver bokt ook wat bij deellast, dit is door de emissie normen. Als je een decat en open uitlaten steekt al dan niet met db killers bokt hij heel wat minder.

Maar trillen zullen 2 cilinders altijd doen. Ik kwam ook van 4 cilinders en moest ook wat wennen, maar na een lange tijd, wil ik nu niks anders meer dan V2. Om dat dit net allemaal zo wat spannender is en karakter geeft, ook al rij je je op je gemak, een 4cilinder is enkel spannend als je de begrenzer op zoekt, en dit is veel zeldzamer op een ritje woon werk verkeer.

Wat ik snel deed is als ik in lage rpm moest rijden ivm fille of stadsverkeer en geen vermogen nodig had, is dat ik op stand R reed, dit maakt alles ietje soepeler.
ok helpt dat standje R ga ik dat eens proberen.
Waar zit de cat dan dacht ( neem aan ) in de uitlaat onder de buddy?
dank je.
Roy
 
filerijden doe ik vaak in de 1, in de 2 zit je te vaak in te lage toeren en gaat ie inderdaad bokken.
 
Leer de fiets lezen, ik heb geen idee of ik het in 1 of 2 doe, afhankelijk, gaat vaak automatisch, waar je je lekker bij voelt, en de situatie zich aan doet. de ene file is de andere niet.
 
2 cilinders trillen inderdaad wat, de Shiver bokt ook wat bij deellast, dit is door de emissie normen. Als je een decat en open uitlaten steekt al dan niet met db killers bokt hij heel wat minder.

Maar trillen zullen 2 cilinders altijd doen. Ik kwam ook van 4 cilinders en moest ook wat wennen, maar na een lange tijd, wil ik nu niks anders meer dan V2. Om dat dit net allemaal zo wat spannender is en karakter geeft, ook al rij je je op je gemak, een 4cilinder is enkel spannend als je de begrenzer op zoekt, en dit is veel zeldzamer op een ritje woon werk verkeer.

Wat ik snel deed is als ik in lage rpm moest rijden ivm fille of stadsverkeer en geen vermogen nodig had, is dat ik op stand R reed, dit maakt alles ietje soepeler.
[/

Toch kun je dit tot een minimum beperken, met zoals je zegt de emissie ten strijden te gaan. Na mijn ECU update een aantal jaren terug, rij ik als een vorst. 30km/h in zijn 5/6 en je trekt hem door tot 230+ zonder 1 kik te geven en smooth. Veel vriendelijker op het gas en niet meer het bokken wat ik gewend was van mijn yamaha TRX. 😀
 
Iemand interesse in sportieve voetsteunen van “RosMoto” ?
Inclusies afgeschaafd versnellings pookje & remleiding van potje naar rempomp & stalen leiding van rempomp naar remklauw.

Ik heb inmiddels 2 Suzuki’s gsx-r 600stjes voor op het circuit, en rij de shiver dan ook nog enkel op straat & vriendin lief wil ook mee achterop kunnen.

VERKOCHT!!
 

Bijlagen

  • D1A854F4-E465-46C2-AF20-1A32CD185AFE.jpeg
    D1A854F4-E465-46C2-AF20-1A32CD185AFE.jpeg
    142 KB · Weergaven: 10
  • 17BD9DE4-FB45-4E45-9387-60D5021B50FE.jpeg
    17BD9DE4-FB45-4E45-9387-60D5021B50FE.jpeg
    120,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
File rij ik eigenlijk altijd in 2 en soms kan de 3 ook nog wel
Maar dat ligt er heel erg aan, soms moet je terug naar z'n 1 omdat je anders in te lage toeren rijdt.
Probeer hem eigenlijk altijd boven de 2.500rpm te houden maar liever zelfs boven de 3.000, dan bokt ie niet meer en trekt ie een stuk vlotter op.

Mijn Shiver is van 2010 en heeft 64.000KM. Vorig jaar is de startmotor vervangen omdat de aansluiting doorgeroest was. Verder is alles nog af-fabriek om het reguliere onderhoud na (altijd netjes de 10.000/20.000 beurtjes gehad)
 
Mijn Shiver 900 2019 heb ik nog altijd niet.

IK vermoed problemen met de IT afdeling ivm de navigatie die geconecteerd moet zijn met de V4-MP app, de app is maar 16 juni geüpdatet geweest met de nieuwe connectie Shiver 900 navi. Messchien wachten ze de levering van de Shiver tot dat dit op punt stond voor de klachten te beperken.

Nu keerpunt is dat de app eindelijk geüpdatet is en de 1ste echte 2019 Shiver staat al op internet, in Nederland bij een dealer (Niwa.nl)

Jammer dat ze niet eerst naar mijn dealer ging 😝

Ja mijn dealer gaat in verlof de 16 juli, en erna ik, dus zal voor na het verlof worden.
 
Zit niet echt mee zo!

Maar is de 2019 dan zo anders dan de 2017/2018?
Heb in 2017 al lang al een proefrit gemaakt met de 900 namelijk
 
de 2017 en 2018 zijn identiek aan elkaar, met 3 kleur versies, wit, grijs en (de mooiste) de groene, deze modeljaren herken je met typische kenmerken, gouden remklauwen.

2019 zijn er 2 andere kleurversies, grijs, rood, zwart. Typische kenmerken zwarte remklauwen, en als optie NAVI (navigatie)

Ik wilde de navigatie, dus moest ik wel wachten op de 2019, de 2018 waren ook nog leverbaar. En de zwarte vond ik ook het mooist, vandaar het wachten wel interessant is voor mij.
 
Sinds een paar dagen trotse eigenaar van een 2011 Shiver 750 met slechts 3880 kilometer op de teller (nu inmiddels de 4000 gepasseerd :]).

1409745


De motor is afgeveerd met Wilbers 640 schokbreker en heeft een Puig schermpje in plaats van het originele "schermpje".

1409748


Is de Shiver ooit af fabriek met Wilbers componenten afgeleverd? Op de foto's die ik gezien heb zit overal een andere (volgens mij Sachs) schokbreker.

Aprilia is voor mij een motormerk wat ik nog niet gehad heb (wel Yamaha, Suzuki, Ducati en Motrac) dus ik zal hier wel regelmatig te vinden zijn voor de nodige info.
 
Ik heb ook een 2011 model, alleen iets meer kilometers (4000km haal ik in iets van 15 weken al... nu 63.000km)
Heb ook het Puig ruitje, maar die heb ik weggehaald omdat de wind zich precies ophoopte om mijn helm waardoor het juist irritant werd

Shiver is Af-fabriek inderdaad afgeleverd met Sachs dempers
 
Terug
Bovenaan Onderaan