Shiver, Aprilia più bella, deel 5

mooie fiets ik heb er ook pas een gahaald met 6675km erop ook een 2011 model.
Alleen met laag ruitje , hoe bevalt jouw ruitje zit je goed uit de wind en hoe lang ben je als ik vragen mag.

ik vraag mij af welke voorpoten ik heb schijnt ook na 2010 3 verschillende versies te zijn vandaar..

Dank je
 
1409813
 
Hoe / waar aan kan je zien wekle voorpoten je hebt , in een shiver vsn 2011???

ik vraag mij af welke voorpoten ik heb schijnt ook na 2010 3 verschillende versies te zijn vandaar..

Ik zag het bij de mijne aan de binnenzijde van de voorpoten onderaan staan. Even via de ene kant door de spaken van de velgen heen kijken naar de andere kant zeg maar, dan zie je het.
Althans .. daar staat bij mij Showa! ;) Neem aan dat de andere 2 standaard merken (Sachs en Marzocchi) die in omloop zijn het er ook op hebben staan? :)
 
Laatst bewerkt:
Sinds een paar dagen trotse eigenaar van een 2011 Shiver 750 met slechts 3880 kilometer op de teller (nu inmiddels de 4000 gepasseerd :]).

Bekijk bijlage 1409745


mooie fiets ik heb er ook pas een gahaald met 6675km erop ook een 2011 model.
Alleen met laag ruitje , hoe bevalt jouw ruitje zit je goed uit de wind en hoe lang ben je als ik vragen mag.

Mooie fietsen en mooie kilometer standen, veel plezier ermee! *O*Zelf ook sinds 2 maand een 2010 model (rood/grijs) in het bezit. Had bij aanschaf ook maar 3500 km gelopen (nu inmiddels 6000 km). Tot nu toe nog geen dag spijt gehad van de overstap. Vorige week nieuwe banden er om gelegd (Michelin Pilot Road 4) want die originele fabrieks af banden van Dunlop die er nog om lagen vond ik niet prettig. Kan zeggen dat je het verschil echt merkt ... :Y

Volgensmij aan de foto te zien komt die van jou Asfaltkouwer bij het zelfde zaakje in Utrecht weg als waar die van mij vandaan komt. ;)
 
Mooie fietsen en mooie kilometer standen, veel plezier ermee! *O*Zelf ook sinds 2 maand een 2010 model (rood/grijs) in het bezit. Had bij aanschaf ook maar 3500 km gelopen (nu inmiddels 6000 km). Tot nu toe nog geen dag spijt gehad van de overstap. Vorige week nieuwe banden er om gelegd (Michelin Pilot Road 4) want die originele fabrieks af banden van Dunlop die er nog om lagen vond ik niet prettig. Kan zeggen dat je het verschil echt merkt ... :Y

Volgensmij aan de foto te zien komt die van jou Asfaltkouwer bij het zelfde zaakje in Utrecht weg als waar die van mij vandaan komt. ;)
Van Pels Motoren
 
[/QUOTE]

Alleen met laag ruitje , hoe bevalt jouw ruitje zit je goed uit de wind en hoe lang ben je als ik vragen mag.

[/QUOTE]

Ben 1.75 meter groot/klein en de Puig ruit is voor mij perfect. Neemt genoeg wind weg en geen irritante wervelingen rond de helm.
 
Heb een paar dagen geleden de Shiver gelijk maar even gepimpt....

20190716_202026.jpg


Transparante koppelingsdeksel met zwarte boutjes en rode ringen. Ombouw is een fluitje van een cent. Resultaat is super!
 
gaaf zeg waar heb je die aangeschaft als ik vragen mag

Gewoon op Marktplaats. Is een "doehetzelf-kit" om de originele deksel om te bouwen.

20190716_174036.jpg


Ombouwen is een fluitje van een cent. Meeste werk was het loshalen van de koppelingsdeksel omdat de pakking een beetje plakte.

Alles kan weer in de oude staat terug gebracht worden als je er op uitgekeken bent.

Voor nog geen 100 euro en een half uurtje werk ben je klaar.

Je kan kiezen uit diverse kleuren ringen en zilverkleurige of zwarte boutjes.

20190716_191753.jpg


Ik heb de originele ringen onder de rode ringen gelegd zodat de rode ringen iets minder diep (millimeter of 3) in de de drukplaat liggen, vond ik mooier en kan prima.
 
Wordt bij jullie de uitlaat denk de cat ook zo ongelovelijk warm.
Bij file rijden voel je het gewooon door je broek heen hoe warm die is.

Wat is hier aan te doen ( cat vervanger ) of zijn er ook nog andere dingen die je kan doen.

PS alles is standaard nog
 
Je zit inderdaad gewoon op de uitlaat, dus wordt erg warm.

Heb nu Roads Italia uitlaten eronder met een afdekplaat ("spatbord"). De uitlaten zijn minder groot dus de warme lucht kan makkelijker weg en de afdekplaat houdt ook veel warmte van het zadel weg.
Scheelt best veel, maar wordt bij 25 graden plus alnog wel warm hoor
 
Mijn benen verbranden ook altijd bij een stoplicht. Zeker met m'n motor jeans aan! Ik heb decat en leovince pijpen. Dus die cat maakt het verschil niet.
Sowieso wordt de achterste cilinder warm, want die zit lekker verstopt, daar is het ook erg heet.
 
Je zit inderdaad gewoon op de uitlaat, dus wordt erg warm.

Heb nu Roads Italia uitlaten eronder met een afdekplaat ("spatbord"). De uitlaten zijn minder groot dus de warme lucht kan makkelijker weg en de afdekplaat houdt ook veel warmte van het zadel weg.
Scheelt best veel, maar wordt bij 25 graden plus alnog wel warm hoor
ja ok maar ik zat op mijn zxr ook op de uitlaat maar die werd echt niet zo warm
 
Vraagje ik hen nu ook een shiver alleen nu al twee achterknippers kapot bij het bewegenlijke deel van het bevestigings stukje zeg maar.
Ben ik de enige met dit probleem om gebeurt dit vaker.
Echt bizar was niet kapot of wat ook . maar nu allebei met ductape vast want hangen er anders los aan.
Model 2011
dank jullie
 
wel biizar beide kanten maar vrees het ook...
nu maar nieuwe erop zetten zit te twijffelen tussen zelfde of andere
 
Terug
Bovenaan Onderaan