Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Goeden avond,
we zijn aan het kijken voor een shiver 750 uit circa 2011 voor mijn vrouw.
Wat opvalt is dat de een wel zo’n kuipje om de koplamp heeft en de ander niet. Dat zelfde geldt voor zo,n onder kuipje.
Zijn deze los te verkrijgen? Ik kan het zo gauw niet vinden.

En zijn er nog bijzondere aankooptips waar ik op moet letten?
Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Maurice
 
Model 2010 heeft geen kuipje en 2011 wel. Tevens heeft model 2011 andere voetsteunen. Was net overgangsfase.
Die onderkuip is bij ABS modellen. Je kan hem er ook aftermarket op zetten.
 
Het blijft een twee cilinder. Dus een beetje bokken blijft hij altijd. Je went eraan als je meer Km's ermee maakt. Plus probeer de klinker weggetjes te omzeilen tijdens het oefenen. Toen ik hem net kocht wilde ik ook graag in de Sport stand rijden, is hij lekker fel enzo. Maar dat vergt wel echt een stille pols. Later over geschakeld naar de Tour stand en dat is prima. De S gebruik ik alleen zo af en toe voor stoplicht sprintjes. Voor het gewone rijden (wat je toch 90% van de tijd doet) staat hij prima in de Tour stand.
Ik heb zelf ook een futura 1000 en capo 1200. Qua soeplesse doet de shiver echt onder voor de futura, de capo heb ik met een update vd mapping een stuk soepeler gekregen. Met de nieuwe tune ecu update zijn nu ook de 'nieuwe' generatie appies zelf te hermappen dus zocht meer naar ervaring in die hoek
 
Model 2010 heeft geen kuipje en 2011 wel. Tevens heeft model 2011 andere voetsteunen. Was net overgangsfase.
Die onderkuip is bij ABS modellen. Je kan hem er ook aftermarket op zetten.
Oke bedankt. Dus als er bouwjaar 2011 staat met er zit geen kuipje op, dan is het modeljaar 2010..
 
En zo’n kuipje om de koplamp? Is die ook te krijgen?

Je moet even goed kijken of een 2010 wel de aansluiting op de koplamp heeft om er een kapje op te zetten (weet niet of deze dat heeft, heb namelijk zelf een 2011 model) De uitstekende stukje moet je hebben
Ik had een PUIG ruit maar die heb ik er vanaf gehaald, want wind kwam op mijn nek en was alleen maar irritant. helaas is die een paar maanden geleden van de kast gevallen en is nu stuk...
 
Je moet even goed kijken of een 2010 wel de aansluiting op de koplamp heeft om er een kapje op te zetten (weet niet of deze dat heeft, heb namelijk zelf een 2011 model) De uitstekende stukje moet je hebben
Ik had een PUIG ruit maar die heb ik er vanaf gehaald, want wind kwam op mijn nek en was alleen maar irritant. helaas is die een paar maanden geleden van de kast gevallen en is nu stuk...
Oke, dankjewel. Dan gaan we wel gewoon voor een echte 2011 of jonger.
 
Ik heb een originele flyscreen van Aprilia.
En ik heb een 2008 model.
IMG_8045.JPG
 
Een Shiver heeft een lampje wat gaat branden.
Dan zit er nog een liter of 3 in.
Die van mij loopt +/- 1:15 a 1:18 en rij zo'n 180 a 200 km voor het lampje gaat branden.
Er zijn erbij die zuiniger rijden.
Ze lusten dus best wel een slokje.
En er mag Max E5 in.
Dus in bij de meeste pompen wordt het dus 98, want 95 E5 ben ik hier in de buurt nog niet tegen gekomen.
Voor het prijsverschil maakt het weinig uit. op een volle tank ongeveer 1€
 
Een Shiver heeft een lampje wat gaat branden.
Dan zit er nog een liter of 3 in.
Die van mij loopt +/- 1:15 a 1:18 en rij zo'n 180 a 200 km voor het lampje gaat branden.
Er zijn erbij die zuiniger rijden.
Ze lusten dus best wel een slokje.
En er mag Max E5 in.
Dus in bij de meeste pompen wordt het dus 98, want 95 E5 ben ik hier in de buurt nog niet tegen gekomen.
Voor het prijsverschil maakt het weinig uit. op een volle tank ongeveer 1€

Bedankt voor je reactie. Het zal ook afhangen naar de rijstijl ;-)

Maar zijn er nog specifieke dingen waar we op moeten letten?
 
Ze heeft 2010 gt erg blij mee helemaal nu ze regen stand gevonden heeft is hij onder in wat rustiger en hoeft ze niet 50 in ze 1 te rijden


Net iets meer wind protectie dus. :t
Dat schijnt in de 'tour' stand ook wat beter te zijn toch?

Wij gaan morgen een proefrit maken.
 
Net iets meer wind protectie dus. :t
Dat schijnt in de 'tour' stand ook wat beter te zijn toch?

Wij gaan morgen een proefrit maken.
Wat zij merkte is dat hij op regen stand iets minder blokkerig is op lagen toeren. Voor de rest echt leuke fiets en wat een geluid! Mijn tdm is een naaimachine naast die van haar.
 
De regen stand is soepeler , maar ook 20 a 25 PK minder.
Om te wennen als je net je rijbewijs heb is dat wel lekker.
Maar ook in de regen rij ik gewoon op de tour stand.
De sport stand reageert hij sneller op het gas vermogen blijft hetzelfde.
Lust waarschijnlijk nog meer benzine dan.
Rij eigenlijk altijd op de tourstand

Je kan rijdend van stand wisselen.
Gas dicht houden en koppeling intrekken.
 
De regen stand is soepeler , maar ook 20 a 25 PK minder.
Om te wennen als je net je rijbewijs heb is dat wel lekker.
Maar ook in de regen rij ik gewoon op de tour stand.
De sport stand reageert hij sneller op het gas vermogen blijft hetzelfde.
Lust waarschijnlijk nog meer benzine dan.
Rij eigenlijk altijd op de tourstand

Je kan rijdend van stand wisselen.
Gas dicht houden en koppeling intrekken.

Dankjewel.
We gaan het morgen wel even testen..
Zijn er verder nog zaken die we goed in de gaten moeten houden? Behalve de gewone slijtage delen?
Banden, remblokken, ketting en tandwielen zagen er in ieder geval nog prima uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan