Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Dankjewel.
We gaan het morgen wel even testen..
Zijn er verder nog zaken die we goed in de gaten moeten houden? Behalve de gewone slijtage delen?
Banden, remblokken, ketting en tandwielen zagen er in ieder geval nog prima uit.
Niet dat ik weet.
Die van mij heb ik van mijn zoon overgenomen, en die heeft hem nieuw gekocht.
En was gewoon nog nieuw toen ik hem overnam (3600 km)

Ik vind het gewoon een hele fijne fiets, maar je moet wel een beetje houden van dat V-Twin karakter

Suc6 morgen met de eventuele aankoop.
 
Ze heeft 2010 gt erg blij mee helemaal nu ze regen stand gevonden heeft is hij onder in wat rustiger en hoeft ze niet 50 in ze 1 te rijden
Zo erg is het toch niet?
Als ik constant rij, rij is gewoon 50 in zijn 4. bokt dan eigenlijk niet, totdat je flink gas geeft, dan heeft ie nog wel wat moeite.


Heb ooit toen in hem net had, gemeten hoeveel die verbruikte. was iets van 1/18. Nu 50.000km verder, maar test het nooit meer. Rij eigenlijk altijd flink door, dus het verbruik ligt ook wel wat "hoger". Heb soms wel het idee dat ik vaker aan de pomp sta dan eerst, maar rij ook wat meer dan vroeger. Van het voorjaar maar weer eens testen.

Heb nog nooit problemen met de Shiver gehad. Behalve dat de Startmotor het begeven had (water bij de connector en daardoor roest), Gelukkig reedt mijn vader toen, scheelde mij weer 2km lopen met de motor:X

Liep een tijdje geleden wel wat minder, maar de garage kon niets vinden. Collega zei dat ik naar het brandstoffilter moest kijken, dat in het voorjaar maar eens doen.

Verder echt een top motor, meerdere ritjes Ardennen/Eifel gedaan en 10 dagen volgas door de Alpen (met tent/bepakking), heeft geen krimp gegeven. (en ik ook niet, kan er gewoon de hele dag op door rijden)
 
Zo erg is het toch niet?
Als ik constant rij, rij is gewoon 50 in zijn 4. bokt dan eigenlijk niet, totdat je flink gas geeft, dan heeft ie nog wel wat moeite.


Heb ooit toen in hem net had, gemeten hoeveel die verbruikte. was iets van 1/18. Nu 50.000km verder, maar test het nooit meer. Rij eigenlijk altijd flink door, dus het verbruik ligt ook wel wat "hoger". Heb soms wel het idee dat ik vaker aan de pomp sta dan eerst, maar rij ook wat meer dan vroeger. Van het voorjaar maar weer eens testen.

Heb nog nooit problemen met de Shiver gehad. Behalve dat de Startmotor het begeven had (water bij de connector en daardoor roest), Gelukkig reedt mijn vader toen, scheelde mij weer 2km lopen met de motor:X

Liep een tijdje geleden wel wat minder, maar de garage kon niets vinden. Collega zei dat ik naar het brandstoffilter moest kijken, dat in het voorjaar maar eens doen.

Verder echt een top motor, meerdere ritjes Ardennen/Eifel gedaan en 10 dagen volgas door de Alpen (met tent/bepakking), heeft geen krimp gegeven. (en ik ook niet, kan er gewoon de hele dag op door rijden)

Bedankt voor je info!
Dan gaan we straks gewoon even een goede proefrit maken.
 
Zorg dat ze hem wel gelijk weer schoonmaken! (mocht je hem willen)
Er is gestrooid en daarna geen regen meer geweest.

De mijne heeft ook eens Pekel gezien en het blok is best lelijk geworden gelijk.
 
Zo erg is het toch niet?
Als ik constant rij, rij is gewoon 50 in zijn 4. bokt dan eigenlijk niet, totdat je flink gas geeft, dan heeft ie nog wel wat moeite.


Heb ooit toen in hem net had, gemeten hoeveel die verbruikte. was iets van 1/18. Nu 50.000km verder, maar test het nooit meer. Rij eigenlijk altijd flink door, dus het verbruik ligt ook wel wat "hoger". Heb soms wel het idee dat ik vaker aan de pomp sta dan eerst, maar rij ook wat meer dan vroeger. Van het voorjaar maar weer eens testen.

Heb nog nooit problemen met de Shiver gehad. Behalve dat de Startmotor het begeven had (water bij de connector en daardoor roest), Gelukkig reedt mijn vader toen, scheelde mij weer 2km lopen met de motor:X

Liep een tijdje geleden wel wat minder, maar de garage kon niets vinden. Collega zei dat ik naar het brandstoffilter moest kijken, dat in het voorjaar maar eens doen.

Verder echt een top motor, meerdere ritjes Ardennen/Eifel gedaan en 10 dagen volgas door de Alpen (met tent/bepakking), heeft geen krimp gegeven. (en ik ook niet, kan er gewoon de hele dag op door rijden)
Wat voor een bepakking paste er op de motor? :)
 
Zorg dat ze hem wel gelijk weer schoonmaken! (mocht je hem willen)
Er is gestrooid en daarna geen regen meer geweest.

De mijne heeft ook eens Pekel gezien en het blok is best lelijk geworden gelijk.

Oke bedankt voor de tip.
Ze heeft de motor gekocht. Het verschil tussen toer en sport is echt goed merkbaar.
 
Oke bedankt voor de tip.
Ze heeft de motor gekocht. Het verschil tussen toer en sport is echt goed merkbaar.

Gefeliciteerd voor je vrouw! *O* Goede keus. Heb zelf nog geen moment spijt van de aanschaf gehad en inderdaad het verschil tussen de standen is goed merkbaar. Ik rij meestal op sport modus, maar afgelopen zomer in Italië op sommige bergpassen ook wel even gebruik gemaakt van tour modus, net even wat minder gebok in lage touren. En potverdikkie wat duurt die winter toch lang als je zin hebt om te rijden met prettige temperaturen zonder pekel .... :9~
 
Gefeliciteerd met je aanschaf.

@Pedrofich leuk verslag van je vakantie rit.
€300 om je motor daar heen te brengen en ophalen is niet duur.
ronk kijkt even naar zijn egaa :+:+.
We zijn eind Mei in Italie in Trentino aan de voet van de Dolomieten met auto en sleurhut.

Dankjewel. De motor krijgt eerst nog een grote beurt incl. kleppen stellen. Dus het duurt nog wel even voordat ze hem heeft.

Ook worden er GPR dempers gemonteerd. Ik neem aan dat ie hiervoor niet opnieuw afgesteld hoeft te worden?
 
Gefeliciteerd voor je vrouw! *O* Goede keus. Heb zelf nog geen moment spijt van de aanschaf gehad en inderdaad het verschil tussen de standen is goed merkbaar. Ik rij meestal op sport modus, maar afgelopen zomer in Italië op sommige bergpassen ook wel even gebruik gemaakt van tour modus, net even wat minder gebok in lage touren. En potverdikkie wat duurt die winter toch lang als je zin hebt om te rijden met prettige temperaturen zonder pekel .... :9~

Dankjewel!!
 
Dankjewel. De motor krijgt eerst nog een grote beurt incl. kleppen stellen. Dus het duurt nog wel even voordat ze hem heeft.

Ook worden er GPR dempers gemonteerd. Ik neem aan dat ie hiervoor niet opnieuw afgesteld hoeft te worden?

Gefeliciteerd!

In principe niet, als je de Kat en dempers er maar in laat zitten
als je die er uit haalt ishet gewoon een open pijp dus dan zeggen dat het wel nodig is
 
Vraagje,

Hebben hier mensen ervaring met het verlagen van de footpegs van een shiver? Ik ben namelijk redelijk lang (2,02m) en ik pas net half half met mijn benen onder de tank.
Nu is de shiver(2009 en ervoor) een van de weinigen motoren die ik mogelijk als beginnende rijder kan berijden, maar dan zouden die footpegs wel naar beneden moeten:+
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier Matthijs!

Ik heb ook een vraagje; iemand een goed adres voor een uitlaatpakking?
Mijn Shiver 2010 begon laatst tijdens het rijden ineens meer herrie te maken. Na ff kijken blijkt dat bij waar de slip on (akrapovich in mijn geval) over de uitlaatbocht komt, er flink speling tussen zit. Hier hoort een pakking tussen te zitten die bij mij nagenoeg weg blijkt te zijn.

Is dit een meer voorkomend probleem misschien? Iemand een soortgelijke ervaring?

Zie bijgevoegde foto:
Bekijk bijlage 1446840

En eentje van iets verder af, zodat je ziet waar het om gaat:
Bekijk bijlage 1446841

Gaat dus om onderdeel 9 op de Exploded view van Motofun Leerkes ( Uitlaatsysteem | Aprilia SHIVER | Moto Sparepartner)

Hier kan ik hem wel bestellen natuurlijk, maar wellicht dat iemand ervaring met een soortgelijk probleem heeft. Is het beter een andere dan de originele te monteren bijvoorbeeld, of zijn er voordeligere pakkingen te vinden?
Ha ha ha, bekend probleem Chrizz, ik eb dat eens tijdens de vakantie in Italië / Zwitserland gehad en heb er 3x een tijdelijke pakking van tig lagen alu-folie tussen gemaakt (die ik er na 2 dagen weer uit geblazen had) en het geeft een beste herrie ja met decat. Gewoon een nieuwe bestellen en er tussen aanbrengen.
 
Hebben er hier mensen ervaring met het updaten van de mapping op de shiver? Ik zie dat Aprilia voor de shiver maar 1 vol vermogen mapping heeft gemaakt terwijl er voor de dorsoduro wel updates zijn geweest? De blokken zijn behalve de tandwielverhouding gelijk. Heeft iemand een DD mapping in de shiver geüpload of een custom map om de gasaanname te verbeteren?
Hoi Seba$, ik ben alles vanaf half dec aan het bijlezen, vandaar mijn late reactie. Ik heb Appie laten chiptunen bi MADracing. Ze hebben de orginele chip vervangen en ene programmeerbare er in gezet. Daarna de oorspronkelijke mapping er opgezet en vanaf dat punt is hij gaan tunen. Ik heb als uitgangspunt de T-stand onder Sport laten brengen en deze optimaal laten maken.
daarna heb je dus nog de rustige T-stand en de S-stand is onderin rustiger/pak smeuiger op en heeft meer vermogen bovenin.
Achteraf gaf het voor mijn niet super veel vermogenswinst omdat met de updates, decat, open luchtfilter en Akra’s mijn T-mapping al goed paste. Ik merk wel verschil dat hij ff feller en rapper oppakt.
 
Hoi Seba$, ik ben alles vanaf half dec aan het bijlezen, vandaar mijn late reactie. Ik heb Appie laten chiptunen bi MADracing. Ze hebben de orginele chip vervangen en ene programmeerbare er in gezet. Daarna de oorspronkelijke mapping er opgezet en vanaf dat punt is hij gaan tunen. Ik heb als uitgangspunt de T-stand onder Sport laten brengen en deze optimaal laten maken.
daarna heb je dus nog de rustige T-stand en de S-stand is onderin rustiger/pak smeuiger op en heeft meer vermogen bovenin.
Achteraf gaf het voor mijn niet super veel vermogenswinst omdat met de updates, decat, open luchtfilter en Akra’s mijn T-mapping al goed paste. Ik merk wel verschil dat hij ff feller en rapper oppakt.
Heb je dr een powercommander in laten zetten dan? De standaard ECU is namelijk ook te re-mappen
 
Heb je dr een powercommander in laten zetten dan? De standaard ECU is namelijk ook te re-mappen

De standaard ECU is een niet programmeerde chip, dus hierin “kan” je wellicht dingen veranderen, veel haalt het niet uit. Dus een powercommander erop zetten behaal je nooit een optimaal resultaat....
Door er een programmeerbare chip in te zetten kan dat wel 😇. Kijk maar eens naar forum 2 of 3 daar heb ik een foto gepost van mijn dynorun. 10pk & 8nm meer, veel zuiniger lopen en nog nooit zo “smooth” op een 2 cilinder gereden.
Nog niet 1 gezien met powercommander die dat eruit heeft kunnen halen....🧐
 

Afgelopen zomer met de Shiver naar z'n roots geweest. :9~
Inmiddels eindelijk de 300GB aan beeldmateriaal in elkaar geknutseld, welke ik jullie niet wilde onthouden. *O*
(En sorry er voor als je nu nog meer zin hebt om te gaan motorrijden ;) :X)
 
Laatst bewerkt:

Afgelopen zomer met de Shiver naar z'n roots geweest. :9~
Inmiddels eindelijk de 300GB aan beeldmateriaal in elkaar geknutseld, welke ik jullie niet wilde onthouden. *O*
(En sorry er voor als je nu nog meer zin hebt om te gaan motorrijden ;) :X)
Gaaf!!! Leuk gedaan die video. Ik krijg helemaal zin om te rijden, vooral op zo'n mooie plek!!!
 
Gaaf filmpje.
Ik kom al een aantal jaar iets zuidelijker Levico terme met sleurhut (iets met vrouw rijd geen motor meer en honden )
Dus de omgeving en wegen komen wel bekend voor.
Op de camping staan altijd wel groepjes motor rijders met tentjes.
En die zie ik dan met lede ogen vertrekken en aankomen na hun toerritjes .
Maar ik ga gegarandeerd nog een keertje samen met mijn oudste zoon daar rijden.
Het is zo'n waanzinnig mooie omgeving.
Dank je wel voor het posten.
 
Zijn er hier mensen die met een 190/50 of 190/55 achterband rijden op hun 1e generatie shiver met 6" achtervelg?

Er ligt nu een 180/55 op en daarmee kom ik tot het einde van het loopvlak waardoor de motor opzij stapt
 
Yup. Ik heb 190/50 erop. MP Road 4 bandjes. Gaat heel lekker. Tot de randjes. Maar als je steeds opzij stapt, ligt het dan aan de breedte?
 
Hoi, gistermiddag de 2016 Shiver voor mijn vrouw opgehaald. Nou vraagt ie in het dashboard om een persoonlijke code. Nou heb ik al wel in de boekjes gekeken, maar waar haal je die vandaan? Of is dat de code die bij de rode sleutel zit? Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan