Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Hoi, gistermiddag de 2016 Shiver voor mijn vrouw opgehaald. Nou vraagt ie in het dashboard om een persoonlijke code. Nou heb ik al wel in de boekjes gekeken, maar waar haal je die vandaan? Of is dat de code die bij de rode sleutel zit? Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.
Is mij uit gelegd dat je die zelf aan kan maken als je je sleutel kwijt ben
 
Help, dit kwam ik net net tegen op de voorband, smaakt naar olie. Vermoed voorvork, (ze is gisteren omgevallen langzame bocht noodstop met wegrijden parkeer vak). Maar nu lekt de andere kant.
 

Bijlagen

  • IMG_20200112_124803.jpg
    IMG_20200112_124803.jpg
    192,3 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20200111_135959.jpg
    IMG_20200111_135959.jpg
    123,8 KB · Weergaven: 26
Help, dit kwam ik net net tegen op de voorband, smaakt naar olie. Vermoed voorvork, (ze is gisteren omgevallen langzame bocht noodstop met wegrijden parkeer vak). Maar nu lekt de andere kant.
Balen!!!
Zou voorvork olie kunnen zijn inderdaad. Maar dan zou het ook op de remschijf moeten zitten en vettig aanvoelen.
 
ik heb wel eens een lekke keerring gehad, maar dan lag er niet zo'n plasje op de velg. Lijkt wel of je de motor gewassen hebt en dat het vuilwater is ;-)
 
Als ik de voorkant paar keer indruk zet er echt een dikke laag olie op de voorvork. :( dus kan bijna niet anders. Gisteren stuk gereden en na neerzetten er uitgelopen omdat het nog te warm was.
 
Dat weet ik niet precies meer. Lag er ook aan of je zelf de vorkpoten eruit haalt of dat de monteur dat allemaal zelf moet doen...

Het beste is om een paar motorzaken te bellen en te vergelijken..Succes in ieder geval.
 
Hoi, gistermiddag de 2016 Shiver voor mijn vrouw opgehaald. Nou vraagt ie in het dashboard om een persoonlijke code. Nou heb ik al wel in de boekjes gekeken, maar waar haal je die vandaan? Of is dat de code die bij de rode sleutel zit? Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.


Hey, welkom

Ik vermoed dat de vorige eigenaar de persoonlijke code gereset geeft voor verkoop. Nu vraagt het dachbord om weer een code in te stellen dit is omdat als je vb je sleutels kwijt bent, je met een namaaksleutel zonder transponder de motor niet kan starten, wel als je dan de ingestelde code (die nu gevraagt word in te stellen) ingeeft, dan start hij wel met de namaak sleutel.
 
Hey, welkom

Ik vermoed dat de vorige eigenaar de persoonlijke code gereset geeft voor verkoop. Nu vraagt het dachbord om weer een code in te stellen dit is omdat als je vb je sleutels kwijt bent, je met een namaaksleutel zonder transponder de motor niet kan starten, wel als je dan de ingestelde code (die nu gevraagt word in te stellen) ingeeft, dan start hij wel met de namaak sleutel.

Bedankt voor je reactie.
Dus nu kan mijn vrouw via het menu in het dashboard zelf een code aanmaken? Begrijp ik dat goed?
 
Ik heb nooit met 180 gereden. Want deze zaten er al op. En nooit een andere maat laten monteren. Altijd MPR 4. 1x een Metzler gehad, als vervanger van m'n lekke band in Duitsland, doe was 2e hands, maar dat was niks bij nat wegdek, die ging ook glijden. Dus het hoeft niet perse aan de breedte te liggen.
 
Ik ben op zoek naar een setje dempers (Akrapovic, Leovince, GPR of e.d.) voor mijn Shiver. :9~
Heeft hier toevallig iemand nog wat liggen waar die van af wil? :)
 
Wat een stilte hier ... Iedereen z'n Shiver in winterslaap? :z
Het begint nu wel weer te kriebelen hoor, laat het mooie weer maar komen.

Ben aan het overwegen om toch maar nieuwe dempers aan te schaffen, tweedehands zijn ze namelijk zo schaars of ze vragen er de jackpot voor. :X
Nu alleen nog even kijken welke ik het mooiste vind staan ook qua aansluiting op het kontje, want bij sommige type dempers komt er zo'n grote kier tussen. Het oogt toch altijd iets minder strak dan het origineel.
Iemand hier Roads Italia dempers? Bevalt dat en sluit dat mooi aan? Neig zelf naar Roads Italia, Arrow of .... Akrapovic (alleen zijn die laatste dan natuurlijk ook weer bijna 2x zo duur ;))
 
Laatst bewerkt:
Wat een stilte hier ... Iedereen z'n Shiver in winterslaap? :z
Het begint nu wel weer te kriebelen hoor, laat het mooie weer maar komen.

Ben aan het overwegen om toch maar nieuwe dempers aan te schaffen, tweedehands zijn ze namelijk zo schaars of ze vragen er de jackpot voor. :X
Nu alleen nog even kijken welke ik het mooiste vind staan ook qua aansluiting op het kontje, want bij sommige type dempers komt er zo'n grote kier tussen. Het oogt toch altijd iets minder straks dan het origineel.
Iemand hier Roads Italia dempers? Bevalt dat en sluit dat mooi aan? Neig zelf naar Roads Italia, Arrow of .... Akrapovic (alleen zijn die laatste dan natuurlijk ook weer bijna 2x zo duur ;))

Mijn vrouw heeft GPR dempers. Goede kwaliteit, mooi geluid (zonder db-killers eigenlijk te hard) en betaalbaar.
 
De Akras zijn denk ik de 'enige' die hoger aansluiten, dit omdat de beugel naar boven toe gaat ipv naar onder, en er een uitsparing in de dempers zit om dan hoger te kunnen hangen. Arrow is standaard optie voor de dorsoduro. Weet niet hoe het met deze zit op de Shiver.
 
Ik heb bij Pajic 2 akra's eronder laten zetten vorig jaar. Uiterst prettige prijs en fantastisch geluid. Ik hou van iets unieks, en dat is het geworden.

Ik heb gister mn shiver opgehaald, grote beurt gehad, nieuwe banden, en handvatverwarming laten monteren, en nieuwe voorvorkkeringen.

Ik doe met mooi weer deze of volgende week nog nieuw sappie erin, en dan is hij weer helemaal klaar voor het seizoen.
Kmstand is 20k.

Ik ben er klaar voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan