Shiver, Aprilia più bella, deel 5

ik heb 2 weken terug nog gereden met 2°C , mooi ijskristalletje op het dashboard :-) Hij had wel moeite om aan te slaan en op temperatuur te komen.
Ik vind de originele dempers best ok, of met andere woorden, eigenlijk de vervangingsdempers te duur voor wat ze bieden. Zit wel te denken aan een decat. Het is nu een extreme warmtebron en smoort de motor naar mijn idee ook wat.
 
Wat een stilte hier ... Iedereen z'n Shiver in winterslaap? :z
Het begint nu wel weer te kriebelen hoor, laat het mooie weer maar komen.

Ben aan het overwegen om toch maar nieuwe dempers aan te schaffen, tweedehands zijn ze namelijk zo schaars of ze vragen er de jackpot voor. :X
Nu alleen nog even kijken welke ik het mooiste vind staan ook qua aansluiting op het kontje, want bij sommige type dempers komt er zo'n grote kier tussen. Het oogt toch altijd iets minder strak dan het origineel.
Iemand hier Roads Italia dempers? Bevalt dat en sluit dat mooi aan? Neig zelf naar Roads Italia, Arrow of .... Akrapovic (alleen zijn die laatste dan natuurlijk ook weer bijna 2x zo duur ;))


Ze staat nog droog in de schuur, zonder accu... die moet ik nog even kopen.
Hopelijk binnenkort de schuur uit en hopen dat er niet gestrooid gaat worden!

Ik heb de Roads Italia Carbon.
Heb nog een vergelijkings filmpje gemaakt:

Ik heb de klemmetjes die onder het zadel zitten iets afgeslepen. Hierdoor komt de uitlaat wat hoger te zitten, scheelt wel.

Als je nieuwe uitlaat neemt, ook gelijk even het spatbord (laten) maken:
DWG
PDF
( Barttt had er toen een paar gemaakt, heb er toen 1 van hem gekocht)
Plaat pastte alleen netniet, hoekje een klein beetje moeten vijlen.

Tot nu toe zeer tevreden met de uitlaten.
Kat en dB-killers zitten er nog in en is echt luid genoeg!
 
is goed!

Hangt er nu bijna 4 jaar onder en nog nooit iets hoeven aanpassen/vervangen

Boutje van de dB-killer roest heel snel, maar verder volgens mij niets
zal binnen kort eens beter kijken, kijk niet zo vaak onder het zadel
 
Ze staat nog droog in de schuur, zonder accu... die moet ik nog even kopen.
Hopelijk binnenkort de schuur uit en hopen dat er niet gestrooid gaat worden!

Ik heb de Roads Italia Carbon.
Heb nog een vergelijkings filmpje gemaakt:

Ik heb de klemmetjes die onder het zadel zitten iets afgeslepen. Hierdoor komt de uitlaat wat hoger te zitten, scheelt wel.

Als je nieuwe uitlaat neemt, ook gelijk even het spatbord (laten) maken:
DWG
PDF
( Barttt had er toen een paar gemaakt, heb er toen 1 van hem gekocht)
Plaat pastte alleen netniet, hoekje een klein beetje moeten vijlen.

Tot nu toe zeer tevreden met de uitlaten.
Kat en dB-killers zitten er nog in en is echt luid genoeg!

Bedankt! Heb inmiddels ook maar een setje Roadsitalia besteld, de titanium (Projsix) met carbon eind kap. :} Ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg en naar het geluid in het echt. ;)

De onderplaat was ik inderdaad van op de hoogte en moet ik nog even regelen. Heb een Duitse website gevonden die ze verkopen, dus mocht ik in NL niemand vinden die het voor me kan maken dan bestel ik hem daar maar. :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Heb inmiddels ook maar een setje Roadsitalia besteld, de titanium met carbon eind kap. :} Ben benieuwd wanneer ik ze binnen krijg en naar het geluid in het echt. ;)
De onderplaat was ik inderdaad van op de hoogte en moet ik nog even regelen. Heb een Duitse website gevonden die ze verkopen, dus mocht ik in NL niemand vinden die het voor me kan maken dan bestel ik hem daar maar. :)
Zijn er foto's van hoe die plaat zit?
 
Zijn er foto's van hoe die plaat zit?

Dit heb ik van het forum & van Google ...

FB92B10C-3EAC-4E72-8EAB-1181F0C48992.jpeg


1F478ABC-93AA-4C58-BCAF-FA36C146CEA4.jpeg
 
Die plaat is vorral tegen vuil?

Ja, wanneer je de originele dempers vervangt voor sport dempers komt er een open verbinding onder het kontje waardoor opspattend vuil/water naar binnen kan. Hier loopt elektronica langs van het achterlicht en wat ik las nog een aantal relais. Om die dus te beschermen kun je die plaat er tussen plaatsen. :)
 
Wat een stilte hier ... Iedereen z'n Shiver in winterslaap? :z
Het begint nu wel weer te kriebelen hoor, laat het mooie weer maar komen.

Ben aan het overwegen om toch maar nieuwe dempers aan te schaffen, tweedehands zijn ze namelijk zo schaars of ze vragen er de jackpot voor. :X
Nu alleen nog even kijken welke ik het mooiste vind staan ook qua aansluiting op het kontje, want bij sommige type dempers komt er zo'n grote kier tussen. Het oogt toch altijd iets minder strak dan het origineel.
Iemand hier Roads Italia dempers? Bevalt dat en sluit dat mooi aan? Neig zelf naar Roads Italia, Arrow of .... Akrapovic (alleen zijn die laatste dan natuurlijk ook weer bijna 2x zo duur ;))

Ik zit met hetzelfde dilemma.. onlangs zag ik ook Dominator dempers langskomen, volgens mij de HP 1 als ik zo op Google kijk. Ook mooi en betaalbaar.
 
Iemand een idee of de nieuwe Power 5 een goeie band is voor de shiver ?
Of zou je bveter de Raod 5 en of angel GT moet nemen??

of andere topppers
 
Ik zit met hetzelfde dilemma.. onlangs zag ik ook Dominator dempers langskomen, volgens mij de HP 1 als ik zo op Google kijk. Ook mooi en betaalbaar.

Inderdaad ook een leuke demper en ook leuk geprijsd. :Y Vind zelf alleen de uiteinden vanaf de achterkant gezien niet zo mooi, vooral zonder DB killers niet ... dan zijn het 2 mega grote gapende gaten! :Z En of die grote gaten nou heel veel meer herrie produceren dan de dempers met met iets minder grotere rondingen betwijfel ik ... *D Maar blijft persoonlijk natuurlijk.
 
Iemand een idee of de nieuwe Power 5 een goeie band is voor de shiver ?
Of zou je bveter de Raod 5 en of angel GT moet nemen??

of andere topppers

Toevallig zaterdag iemand van Michelin gesproken en die gaf aan, dat de Power 5 meer voor de sportievere rijder is die ook eens een circuitdag doet. Ben je een toerrijder dan is de Road 5 de beter optie. De Power 5 is ook iets spitser dan de Road 5.
 
Ligt eraan wat je wilt qua rijdynamiek, rij je veel afstanden toeristisch, neem je een toerbandje, wil je af en toe wat meer de hooligan uithangen, neem je een sportbandje. Heb zelf de dunlop qualifier II, bevalt ook goed. Is wel een sportbandje.
 
Heb de Angel GT II eronder liggen
Maar rij dan ook vaak woon-werk-woon

Bevalt me goed, zowel in de regen als met droog even lekker aan het gas hangen
 
Vraagje heeft iemand een puig windscherm voor een shiver 750 gt? Ik zoek er 1 voor op de motor van me vriendin. Maar is helaas nergens leverbaar
 
Iemand een idee of de nieuwe Power 5 een goeie band is voor de shiver ?
Of zou je bveter de Raod 5 en of angel GT moet nemen??

of andere topppers

Met de 5 heb ik geen ervaring. Rij zelf met de Road 4, die bevallen me prima voor zowel sportief als toer rijden en bij zowel nat als droog weer. :)
 
Mijn Shiver heeft onderhoud gehad en is zo goed als klaar voor het nieuwe seizoen. Alleen wil ik nog graag de voorvork uit elkaar halen en olie vervangen en zienin welke staat het spul is.

Qua banden heb ik sinds 2 jaar de Conti Road Attack 3. Deze bevallen me echt heel goed; perfecte grip ook in de regen en weinig tot geen opwarmtijd.
Op een circuitdag op langzame baan (Lelystad Midway) gereden, ging goed. Heel veel moet je er op het circuit denk ik niet van verwachten, is geen sportband. Maar de instructeur reed er ook mee onder zijn R6 dus het kan prima.
 
Met de 5 heb ik geen ervaring. Rij zelf met de Road 4, die bevallen me prima voor zowel sportief als toer rijden en bij zowel nat als droog weer. :)
Ik ga de Road 5 er onder leggen binnenkort. Nu liggen er nog (te oude) BT023’s onder, waarvan de achterband op is. Voor en achter vervang ik meestal gelijktijdig als de leeftijd meer dan 3 jaar is. In september gaan we met en groep de alpen in dus dan zijn nieuwe bandjes wel lekker. De geluiden over de Road 4 zijn goed, vooral ook wat betreft grip op een nat wegdek en de rond 5 is daar een verbetering van....dus.
Zit nog wel met de keuze voor een 180 of 190 achter. Heb altijd 180 gehad en daar sluit de hugger goed bij aan. risico dat de hugger minder past op een 190 kan ook nog.
 
Als je sportiever begint te rijden is een volgende optie een sportband aan te raden, zeker als je zo af en toe een circuitdagje meepakt. Zelf al jaren tevreden met de Bridgestone S21. Snel warm, ook in de regen doet hij prima zijn werk!
 
Sinds vandaag ben ik een plaatje aan het maken voor boven deze plaat...dus tussen deze en de kentekenplaat.
Bij de originele plaat blijft er nog een gaatje open naar de elektrische aansluitingen van je achterlicht. Even kijken of het lukt en dan zal ik de foto’s posten hier

Bedoel je dat de originele plaat dus niet het kontje geheel afdekt voor opspattend vuil? Omdat die originele plaat dan te kort is ofzo? :) Ben benieuwd naar je resultaat ...

Inmiddels mail gehad dat mijn dempers vanuit Italië woensdag bezorgd worden! :9~ De plaat heb ik op dezelfde dag besteld via een Duitse website, alleen nog geen datum van levering gekregen! Zul je zien, zijn de dempers veel eerder binnen.:9
 
Bedoel je dat de originele plaat dus niet het kontje geheel afdekt voor opspattend vuil? Omdat die originele plaat dan te kort is ofzo? :) Ben benieuwd naar je resultaat ...

Inmiddels mail gehad dat mijn dempers vanuit Italië woensdag bezorgd worden! :9~ De plaat heb ik op dezelfde dag besteld via een Duitse website, alleen nog geen datum van levering gekregen! Zul je zien, zijn de dempers veel eerder binnen.:9
het laatste stukje wordt niet afgedekt, zie het ‘gat’ tussen de rvs plaat en de bevestiging van de kentekenplaat
AE7CF586-E4FC-4656-93CF-72F5692F8C8D.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan