Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Alles is altijd in principe wel mogelijk.
Dus ook ABS achteraf inbouwen.
Het zal best heel wat eurojes kosten en technische kennis.
Aangezien je hier de vraag stelt , zal je dat laatste ontbreken.
Je zal van een total los motor (liefst een Apillia) de sensoren , hoofdrem cilinders, computer en remschijven moeten hebben.

Een nieuwere Shiver zal goedkoper en makkelijker zijn.

Aan de achterzijde verlagen zal je een nieuwe kortere schokbreker nodig hebben.
Aan de voorzijde de vorkpoten iets door de kroonplaat laten steken , die is dus heel eenvoudig.
Een verlaagde buddy doet men ook wel eens , maar die heb ik nog niet gevonden.
Wel wat over een kortere schokbreker.
verlagen van de shiver!!
 
1: Ik denk het niet, en als het kan gaat dat serieus pepernoten kosten.
2: Ja kan, Ik had dat ook gedaan, maar zou het niet weer doen. Je veerweg word dan wel erg kort.
 
Hallo lang geleden dat ik hier wat geschreven heb maar ik heb 2 vraagjes , 1 is het mogelijk om abs op mn shiver te zetten 2007 model , 2 is het makkelijk om mijn shiver eenbeetje te verlagen een cm of 5 heb hyperpro veren , ben zelf 1,75 meter het gaat allemaal wel maar het geeft niet veel vertrouwen en zeker met het gewicht van de shiver 😅

Van ABS monteren heb ik geen verstand.
Ik ben zelf ook 1.75 en kon met standaard vering niet met platte voet aan de grond. Bij het monteren van de Hyperpro combikit had ik aangegeven dat ik hoopte dat hij er niet hoger van werd en zowaar bij het ophalen bleek ik nu met platte voet aan de grond te kunnen mét goede afstelling. Voorvork is 1 ring verder doorgestoken (nu in totaal dus 2).
 
Hallo lang geleden dat ik hier wat geschreven heb maar ik heb 2 vraagjes , 1 is het mogelijk om abs op mn shiver te zetten 2007 model , 2 is het makkelijk om mijn shiver eenbeetje te verlagen een cm of 5 heb hyperpro veren , ben zelf 1,75 meter het gaat allemaal wel maar het geeft niet veel vertrouwen en zeker met het gewicht van de shiver 😅
Nee en Ja :-)
Verlagen is makkelijk, voorpoten verder door laten zakken en achter zul je een andere wishbone moeten hebben.
 
Appie gaat na 5 jaar de deur uit voor een XSR. Ook een twin maar dan even anders. En een super retro look.
 
mijne gaat ook helaas (weer) de deur uit, zou em willen houden, zo een mooi ding, en zalig blok, maar de vrouw wil geen 2 moto's in de garage, heb per toeval een zwarte Caponord 1200 travel pack op de kop kunnen tikken,
Ik heb in het verleden nog de Caponord 1200 rally gehad (na mijn tuono 1100 geweest), maar na een ongeluk met die rally naar de shiver 900 gegaan, maar de relaxte houding van de caponord bleef mij achtervolgen..., ben 1meter86 en beenruimte is beperkt maar lukt nog, maar de armen blijven gestrest op de 900. Zal ook wel aan mij liggen vermoed ik.

mocht iemand intresse hebben in mijn 900:
≥ Aprilia Shiver 900 NAVI model 2019-2020 - Marktplaats
 
Laatst bewerkt:
Zijn de shiver 750cc bj +-2009 nou een beetje betrouwbaar voor hobby maar ook woon/werk kms ook in nattige en koudere periodes? Ik lees veel verschillende verhalen op het internet. Vind het een ontzettend mooie bike maar wat zijn jullie persoonlijke ervaringen hier mee?
 
Zijn de shiver 750cc bj +-2009 nou een beetje betrouwbaar voor hobby maar ook woon/werk kms ook in nattige en koudere periodes? Ik lees veel verschillende verhalen op het internet. Vind het een ontzettend mooie bike maar wat zijn jullie persoonlijke ervaringen hier mee?
Ze zijn heel betrouwbaar zelfs. Waren wel wat problemen in het begin zoals zwetende deksels van rem en koppeling pomp, en het doorbranden start motor maar eigenlijk zijn al deze op de dag van vandaag hersteld geweest, dit was een probleem van de eerste versies in productie. Na dit geeft de Shiver geen problemen. Op koude dagen hebben ze wel een gezonde accu nodig daar 2cilinders nu eenmaal meer vragen van de start motor. Maar starten doen ze altijd, gewoon bij koude en al mindere accu dus soms 2 start pogingen nodig. Verschil tussen de 2007 tot en met 2009 en 2010 tot vandaag is dat de eerste modellen een relaxeren zit houding hebben.
 
Zijn de shiver 750cc bj +-2009 nou een beetje betrouwbaar voor hobby maar ook woon/werk kms ook in nattige en koudere periodes? Ik lees veel verschillende verhalen op het internet. Vind het een ontzettend mooie bike maar wat zijn jullie persoonlijke ervaringen hier mee?
Heb de mijne 5 jaar gehad. 2007 model. Hij had een irritante standaard schakelaar die het starten nogal belemmerde. Dat icm accu's die mijns inziens wat zwak zijn qua formaat maakte de koude start nog wel eens frustrerend. Maar hij heeft me nooit echt laten staan ergens. Laten we het erop houden dat ook een Shiver een italiaans karakter heeft. En hij is dorstig!
 
Even een vraagje ....
Ik heb een Shiver 750 zonder ABS. Nou vind ik de bellypan die op de Shiver’s met ABS zit wel vet lijken. Weet iemand of ik deze ook zo op een Shiver zonder ABS kan monteren qua bevestigingspunten of moet je deze bevestigen aan de ABS pomp? :9
 
Je hebt het stalen abs châssis nodig waar normaal abs pomp op bevestigd word, dan 4 adapter stukken, waar daar de onderspouler op komt.

Aaah kijk, thanks! Dat wil dus niet zo 1 2 3. Jammer! :+
Dan laten we het zo. :)

Nu de Shivert maar even voorzien van wat nieuw sapjes. Vorig weekend koppeling en remsap al vervangen, nu de olie (Belray 15W50) + filter nog even.
 
mijne gaat ook helaas (weer) de deur uit, zou em willen houden, zo een mooi ding, en zalig blok, maar de vrouw wil geen 2 moto's in de garage, heb per toeval een zwarte Caponord 1200 travel pack op de kop kunnen tikken,
Ik heb in het verleden nog de Caponord 1200 rally gehad (na mijn tuono 1100 geweest), maar na een ongeluk met die rally naar de shiver 900 gegaan, maar de relaxte houding van de caponord bleef mij achtervolgen..., ben 1meter86 en beenruimte is beperkt maar lukt nog, maar de armen blijven gestrest op de 900. Zal ook wel aan mij liggen vermoed ik.

mocht iemand intresse hebben in mijn 900:
≥ Aprilia Shiver 900 NAVI model 2019-2020 - Marktplaats

Of ik koop die van jou .... dan heb ik ook de bellypan ... :+
 
👍 En dan heb je een 900 met kleuren scherm met NAVI optie met media aan het stuur. Staat nog steeds te koop. Hopelijk kan ie naar een Aprilia fanaat gaan.
 
Mijn Shiver 900 is dit weekend verkocht.
Mocht er nog iemand Titanium suports adapters stukken willen hebben die de onderspoiler vast houden aan de abs pomp, heb 1 uniek setje liggen die op maat gemaakt is voor mij door Titanium Race Parts. Koste nieuw 100euro maar mag weg voor iets minder of de helft. Is 100% Titanium, licht en roest niet. De originele zijn massief staal verzinkt. Past op alle Shiver's 750 'abs versies' en alle Shivers 900. Is 100% onbeschadigd, schroefdraad is perfect. Zie link voor foto's Titanium suports adapter onderspoiler Aprilia Shiver 750/900
€ 50,00
 
Laatst bewerkt:
Mijn Shiver heeft last van een Aprillia kwaal.
Nog nooit last gehad.
Maar eergisteren zag ik ineens vocht in het teller huis.
Wacht wel op de zomer , dan zal het wel weer weg zijn.

Verder liep hij weer als een speer.
Heerlijk stukkie gereden.

Heb ik ook wel eens bij vlagen een beetje last van i.c.m. een bepaalde luchtvochtigheid. Voor dat ik er erg in heb is het vaak ook alweer verdwenen. :)

Winter onderhoud is weer klaar; nieuwe olie + oliefilter, remvloeistof, de koelvloeistof bijgevuld en luchtfilter gereinigd en lekker gepoetst. Het begint nu wel weer te kriebelen hoor, laat het warmere weer maar komen. 😍
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook wel eens bij vlagen een beetje last van i.c.m. een bepaalde luchtvochtigheid. Voor dat ik er erg in heb is het vaak ook alweer verdwenen. :)

Winter onderhoud is weer klaar; nieuwe olie + oliefilter, remvloeistof, de koelvloeistof bijgevuld en luchtfilter gereinigd. Het begint nu wel weer te kriebelen hoor, laat het warmere weer maar komen. 😍
We gaan het wel zien.
Het warmere weer hoop ik ook op.
Maar als het echt gaat kriebelen , ga ik echt wel een stukje rijden.

Zijn die adapters van Dierick niets voor jou ?
Jij wilde toch een onder spoiler monteren ?
 
We gaan het wel zien.
Het warmere weer hoop ik ook op.
Maar als het echt gaat kriebelen , ga ik echt wel een stukje rijden.

Zijn die adapters van Dierick niets voor jou ?
Jij wilde toch een onder spoiler monteren ?

Voor mij dan wel minimaal 10 graden en geen zout ... ach ... nog even geduld! :9

Ik zag het inderdaad ... dat idee had ik idd maar dat lijkt niet zo makkelijk te kunnen. Als ik de beschrijving van Diederick zo lees van z’n advertentie dan moet de adapter bevestigd worden aan ABS pomp en die heb ik natuurlijk niet. :)
 
Voor mij dan wel minimaal 10 graden en geen zout ... ach ... nog even geduld! :9

Ik zag het inderdaad ... dat idee had ik idd maar dat lijkt niet zo makkelijk te kunnen. Als ik de beschrijving van Diederick zo lees van z’n advertentie dan moet de adapter bevestigd worden aan ABS pomp en die heb ik natuurlijk niet. :)
Je hebt het chassis nodig waar abs pomp in geschroeft zit. Dus niet de pomp zelf.

Het abs chassis word op blok geschroeft met daarop de adapters die op het abs chassis geschroeft worden en daar op de adapters word de spoiler geschroeft. Best eens een motor sloop bedrijf zoeken om zo een chassis/onder spoiler te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het chassis nodig waar abs pomp in geschroeft zit. Dus niet de pomp zelf.

Het abs chassis word op blok geschroeft met daarop de adapters die op het abs chassis geschroeft worden en daar op de adapters word de spoiler geschroeft. Best eens een motor sloop bedrijf zoeken om zo een chassis/onder spoiler te vinden.

Thanks voor de uitleg. Had meer gehoopt op plug & play van de bellypan. :+ Denk dat het gewoon oooooit met de tijd een 900 wordt ... Mooi vooruitzicht *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan