Shiver the Beast Deeltje 2!

Shiver Meeting op

  • Zaterdag 3 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 4 juli

    Stemmen: 1 5,3%
  • Zaterdag 10 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 11 juli

    Stemmen: 3 15,8%
  • zaterdag 17 juli

    Stemmen: 13 68,4%
  • Zondag 18 juli

    Stemmen: 2 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Status
Niet open voor verdere reacties.
hij staat standaard juist erg rijk afgesteld waardoor die zo sputterd bij afremmen en langzaam tokkelen

die van mij is bij wopereis als iets armer gezet en het is met de brandstof ook iets te merken.
maar een open luchtfilter zou dus armer zijn en dus welkom :)

Ik zit er ook over te twijfelen of ik bij hem langs ga.... Het is voor mij echt niet om de hoek helaas en ik vraag mij af in hoevere een gewone dealer dit ook zou kunnen doen ?

Het is voor mij heen en weer ( en dat maal 2 want ik kan er niet op wachten ) 320 Km en ik vraag me af of het dat waard is, los van de kosten.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring hieromtrent.
 
correct, en voor de ervaringen zou ik dit forum even doorspitten want er is genoeg over vermeld...

kort samengevat: doen! de moeite waard! :Y
 
correct, en voor de ervaringen zou ik dit forum even doorspitten want er is genoeg over vermeld...

kort samengevat: doen! de moeite waard! :Y

Ik heb er al het een en ander over gelezen. Het is alleen nog even vaag wat hij er dan precies aan kan doen wat een dealer niet kan doen.

Ben benieuwd of de software aanpassingen die hij doet ook nog blijven bestaan in het geval dat Aprilia een nieuwe software update uitbrengt en deze geladen word op de motor ....

Ik ga in ieder geval een afspraakje maken :)
 
Vanavond dan maar ff 400 Km rijden om de motor bij Wopereis te brengen :)
Ben benieuwd wat het verschil zou kunnen zijn ... :]
 
Laatst bewerkt:
dat heb je snel geregeld! :}

ik ben benieuwd wat je d'r van vindt! *D

Gisteravond gebracht en hij gaf gelijk al aan dat aan de motor loop al te horen was dat hij niet optimaal staat afgesteld. Ik ben benieuwd idd. Op dit moment komt de motor alleen op vermogen in zijn eerste versnelling niet omhoog. Volgens Wopereis zou hij dat straks wel moeten doen :) Volgende week kan ik hem weer ophalen waarschijnlijk.
Is wel een professioneel mannetje die Wopereis, heb er wel vertrouwen in :)
 
Gisteravond gebracht en hij gaf gelijk al aan dat aan de motor loop al te horen was dat hij niet optimaal staat afgesteld. Ik ben benieuwd idd. Op dit moment komt de motor alleen op vermogen in zijn eerste versnelling niet omhoog. Volgens Wopereis zou hij dat straks wel moeten doen :) Volgende week kan ik hem weer ophalen waarschijnlijk.
Is wel een professioneel mannetje die Wopereis, heb er wel vertrouwen in :)

Ik hoor t idd ook wel graag van je! Misschien toch ook maar eens de rit wagen.......heb net de akra's eronder en hij loopt als een tiet, (ik vind die knallen eigenlijk wel gaaf, maar ja......)
 
Gisteravond gebracht en hij gaf gelijk al aan dat aan de motor loop al te horen was dat hij niet optimaal staat afgesteld. Ik ben benieuwd idd. Op dit moment komt de motor alleen op vermogen in zijn eerste versnelling niet omhoog. Volgens Wopereis zou hij dat straks wel moeten doen :) Volgende week kan ik hem weer ophalen waarschijnlijk.
Is wel een professioneel mannetje die Wopereis, heb er wel vertrouwen in :)


Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat...
Maar hij zal toch niet de enige zijn die een betere afstelling kan verzorgen, in Goes heb je toch Ruud Frederiks. Die heeft ook een erg goede naam, iemand ervaringen met hem?
 
Het probleem is dat er geen systeem als rapidbike of dynojet powercommander beschikbaar is, dus gewone tuners kunnen niet bij de mappings. Deze kerel wel.
 
Laatst bewerkt:
ik ben heel benieuwd naar het resultaat van de afstelsessie.
maar begrijp ik dat je hem een week achter moet laten..?

En wat gebeurt er met de mappings, S vind ik te veel een aan-uit schakelaar en daarom rij ik eigenlijk alleen in T
 
Weet iemand toevallig een mooie Shiver met ABS te koop in Zuid Holland?
Deze week zal mijn beslissing vallen :] . Voorkeur gaat zeker naar Shiver, het liefst max 2 jaar oud 2e hands. Maar vind die nieuwe ook erg mooi, alleen de prijs laat me er even 2x over denken. Al zal ik daar ook zeker geen spijt van krijgen denk ik. :9


Probeer Motostore in Barendrecht eens.. Was daar bezig voor een zwarte shiver 2010 met ABS maar heb toch een ander gekocht elders.. (dit puur omdat deze sneller vrij kwam)

Heb dus nu ook 'n zwarte shiver, ABS uit 2010 :]
 
f een vraagje over koelvloeistof.. Als ik probeer te kijken bij het reservoir of er nog genoeg
in zit krijg ik nu niet echt duidelijk beeld of die genoeg vol zit (lees: zie niks zitten)..

Iemand een handigheidje om dit makkelijk te kunnen zien ?

haha, tis nog allemaal nieuw zo als je dat prachtbeest pas net hebt he ;)
 
ik ben heel benieuwd naar het resultaat van de afstelsessie.
maar begrijp ik dat je hem een week achter moet laten..?

En wat gebeurt er met de mappings, S vind ik te veel een aan-uit schakelaar en daarom rij ik eigenlijk alleen in T

Wat hij doet ( voor zover ik snap wat hij heeft uitgelegd ), is een complete remap van het motor management systeem. De mappings voor R,T en S blijven er gewoon instaan en daar kun je ook nog gebruik van maken. Het belangrijkste wat hij ging instellen was de lucht massa en temperatuur sensor informatie die door het motor management word gebruikt om de hoeveelheid benzine in te spuiten.
Als het goed is haalt hij ook het emissie dipje eruit wat er bij iedere motor standaard inzit.

Maar het belangrijkste was de lucht/benzine menging die hij ging aanpassen samen met andere bougies ( armer mengsel is heb je een hetere bougie nodig ) en het stellen van kleppen, timing en nog zo wat van die dingen. Tenminste als ik het goed begrijp :)

Probleem met "gewone tuners" is dat deze geen toegang hebben tot het motor management en er zijn geen rapid bikes of andere dingen op aan te sluiten. Waardoor er dus simpelweg niets af te stellen is voor hun.
Sommige dealers schijnen wel in het motor manegement te kunnen komen, alleen heb je dan nog een bekwaam iemand nodig die daar ook een betere instelling in kan zetten.

Met een beetje mazzel kan ik hem woensdag halen, anders word het pas de week erop. Ik laat wel weten wat de uitkomst is geweest :9
 
Wat hij doet ( voor zover ik snap wat hij heeft uitgelegd ), is een complete remap van het motor management systeem. De mappings voor R,T en S blijven er gewoon instaan en daar kun je ook nog gebruik van maken. Het belangrijkste wat hij ging instellen was de lucht massa en temperatuur sensor informatie die door het motor management word gebruikt om de hoeveelheid benzine in te spuiten.
Als het goed is haalt hij ook het emissie dipje eruit wat er bij iedere motor standaard inzit.

Maar het belangrijkste was de lucht/benzine menging die hij ging aanpassen samen met andere bougies ( armer mengsel is heb je een hetere bougie nodig ) en het stellen van kleppen, timing en nog zo wat van die dingen. Tenminste als ik het goed begrijp :)

Probleem met "gewone tuners" is dat deze geen toegang hebben tot het motor management en er zijn geen rapid bikes of andere dingen op aan te sluiten. Waardoor er dus simpelweg niets af te stellen is voor hun.
Sommige dealers schijnen wel in het motor manegement te kunnen komen, alleen heb je dan nog een bekwaam iemand nodig die daar ook een betere instelling in kan zetten.

Met een beetje mazzel kan ik hem woensdag halen, anders word het pas de week erop. Ik laat wel weten wat de uitkomst is geweest :9

Je vergeet nog te zeggen dat hij een vriendje in Italie heeft die bij Aprilia Racing werkt ;)
Dat is degene die je motor management aanpast :Y

Neemt niet weg dat Wopereis :} :} is....
 
f een vraagje over koelvloeistof.. Als ik probeer te kijken bij het reservoir of er nog genoeg
in zit krijg ik nu niet echt duidelijk beeld of die genoeg vol zit (lees: zie niks zitten)..

Iemand een handigheidje om dit makkelijk te kunnen zien ?

haha, tis nog allemaal nieuw zo als je dat prachtbeest pas net hebt he ;)


Inmiddels er al achter.. f de zijkap eraf gehaald (kijkt toch wat makkelijker) en
moet dus bijvullen.. :$

ps. Iemand ervaring met zelf een hugger plaatsen ? zoja,
gaat dat makkelijk of kan je dat toch beter laten doen ?
 
Inmiddels er al achter.. f de zijkap eraf gehaald (kijkt toch wat makkelijker) en
moet dus bijvullen.. :$

ps. Iemand ervaring met zelf een hugger plaatsen ? zoja,
gaat dat makkelijk of kan je dat toch beter laten doen ?

Ik heb de carbon van Puig. Gewoon zelf plaatsen, is goed te doen. Ik heb wel het achterwiel eruit gehaald om beter bij 1 bevestigingsboutje te kunnen.
 
Ik heb de carbon van Puig. Gewoon zelf plaatsen, is goed te doen. Ik heb wel het achterwiel eruit gehaald om beter bij 1 bevestigingsboutje te kunnen.

Ok thanks, wel te doen dus evt.. Kan je ook aangeven waar de bevestigings bouten precies zitten/komen ? dan kan ik morgen (iets meer licht) eens kijken of ik ze zie.

Dan ga ik maar eens op zoek naar zo'n ding.. Jij m ook via ebay gescoord ?

gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan