Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
oke dan heb ik je zien rijden in veenendaal.Je hebt denkik mij zien rijden. Heb idd ook geen andere shivers gespot[afbeelding]
hij staat standaard juist erg rijk afgesteld waardoor die zo sputterd bij afremmen en langzaam tokkelen
die van mij is bij wopereis als iets armer gezet en het is met de brandstof ook iets te merken.
maar een open luchtfilter zou dus armer zijn en dus welkom
correct, en voor de ervaringen zou ik dit forum even doorspitten want er is genoeg over vermeld...
kort samengevat: doen! de moeite waard!
dat heb je snel geregeld!
ik ben benieuwd wat je d'r van vindt!
Gisteravond gebracht en hij gaf gelijk al aan dat aan de motor loop al te horen was dat hij niet optimaal staat afgesteld. Ik ben benieuwd idd. Op dit moment komt de motor alleen op vermogen in zijn eerste versnelling niet omhoog. Volgens Wopereis zou hij dat straks wel moeten doen Volgende week kan ik hem weer ophalen waarschijnlijk.
Is wel een professioneel mannetje die Wopereis, heb er wel vertrouwen in
Gisteravond gebracht en hij gaf gelijk al aan dat aan de motor loop al te horen was dat hij niet optimaal staat afgesteld. Ik ben benieuwd idd. Op dit moment komt de motor alleen op vermogen in zijn eerste versnelling niet omhoog. Volgens Wopereis zou hij dat straks wel moeten doen Volgende week kan ik hem weer ophalen waarschijnlijk.
Is wel een professioneel mannetje die Wopereis, heb er wel vertrouwen in
Weet iemand toevallig een mooie Shiver met ABS te koop in Zuid Holland?
Deze week zal mijn beslissing vallen . Voorkeur gaat zeker naar Shiver, het liefst max 2 jaar oud 2e hands. Maar vind die nieuwe ook erg mooi, alleen de prijs laat me er even 2x over denken. Al zal ik daar ook zeker geen spijt van krijgen denk ik.
ik ben heel benieuwd naar het resultaat van de afstelsessie.
maar begrijp ik dat je hem een week achter moet laten..?
En wat gebeurt er met de mappings, S vind ik te veel een aan-uit schakelaar en daarom rij ik eigenlijk alleen in T
Wat hij doet ( voor zover ik snap wat hij heeft uitgelegd ), is een complete remap van het motor management systeem. De mappings voor R,T en S blijven er gewoon instaan en daar kun je ook nog gebruik van maken. Het belangrijkste wat hij ging instellen was de lucht massa en temperatuur sensor informatie die door het motor management word gebruikt om de hoeveelheid benzine in te spuiten.
Als het goed is haalt hij ook het emissie dipje eruit wat er bij iedere motor standaard inzit.
Maar het belangrijkste was de lucht/benzine menging die hij ging aanpassen samen met andere bougies ( armer mengsel is heb je een hetere bougie nodig ) en het stellen van kleppen, timing en nog zo wat van die dingen. Tenminste als ik het goed begrijp
Probleem met "gewone tuners" is dat deze geen toegang hebben tot het motor management en er zijn geen rapid bikes of andere dingen op aan te sluiten. Waardoor er dus simpelweg niets af te stellen is voor hun.
Sommige dealers schijnen wel in het motor manegement te kunnen komen, alleen heb je dan nog een bekwaam iemand nodig die daar ook een betere instelling in kan zetten.
Met een beetje mazzel kan ik hem woensdag halen, anders word het pas de week erop. Ik laat wel weten wat de uitkomst is geweest
f een vraagje over koelvloeistof.. Als ik probeer te kijken bij het reservoir of er nog genoeg
in zit krijg ik nu niet echt duidelijk beeld of die genoeg vol zit (lees: zie niks zitten)..
Iemand een handigheidje om dit makkelijk te kunnen zien ?
haha, tis nog allemaal nieuw zo als je dat prachtbeest pas net hebt he
Inmiddels er al achter.. f de zijkap eraf gehaald (kijkt toch wat makkelijker) en
moet dus bijvullen..
ps. Iemand ervaring met zelf een hugger plaatsen ? zoja,
gaat dat makkelijk of kan je dat toch beter laten doen ?
Ik heb de carbon van Puig. Gewoon zelf plaatsen, is goed te doen. Ik heb wel het achterwiel eruit gehaald om beter bij 1 bevestigingsboutje te kunnen.