Shiver the Beast Deeltje 2!

Shiver Meeting op

  • Zaterdag 3 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 4 juli

    Stemmen: 1 5,3%
  • Zaterdag 10 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Zondag 11 juli

    Stemmen: 3 15,8%
  • zaterdag 17 juli

    Stemmen: 13 68,4%
  • Zondag 18 juli

    Stemmen: 2 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Status
Niet open voor verdere reacties.

Had je al zicht op de kosten en te verwachten reparatie duur ?
Tevens ben ik wel benieuwd of ze iets kunnen roepen over hoe dit zou kunnen ontstaan :)

Oftewel, welke symptomen zouden een clue kunnen zijn en welke zaken/handelingen zou je moeten vermijden.
 
ik mag morgen gratis een aanhangertje lenen van ST om hem vervolgens langs te brengen.

ik denk dat ik daar maar eens gebruik van maak en dan hoor ik hopelijk snel of ik ook map-sensors kapot heb of niet en wat dat kost of dat het garantie is...

geloof niet dat het oneigenlijk gebruik is wat het zou veroorzaken.... ik heb hem nieuw gekocht, altijd 10 km warm gereden en gebruik hem verder gewoon waar die voor is... KNALLEN! })
 
Die sensors kan je volgens mij op internet vinden voor € 30 á € 40. Ze hebben die dingen waarschijnlijk niet op voorraad, dus dat duurt ongeveer een week.
Ik zou in ieder geval tegen ze zeggen dat ze eerst naar de mapsensors moeten kijken, dat scheelt weer arbeidsloon als je zelf moet betalen.
Oorzaak kan ik ook alleen maar naar gissen, maar de combinatie Italië-electriciteit is berucht natuurlijk ;)
 
Die sensors kan je volgens mij op internet vinden voor € 30 á € 40. Ze hebben die dingen waarschijnlijk niet op voorraad, dus dat duurt ongeveer een week.
Ik zou in ieder geval tegen ze zeggen dat ze eerst naar de mapsensors moeten kijken, dat scheelt weer arbeidsloon als je zelf moet betalen.
Oorzaak kan ik ook alleen maar naar gissen, maar de combinatie Italië-electriciteit is berucht natuurlijk ;)

Dat is zeker zo !
Ben toch benieuwd wat het is geweest. Ik snap niet waarom electra zoveel problemen oplevert bij de fietsen. Andere merken hebben daar weinig last van.

Voor de mechanica is het belangrijk om de boel eerst fatsoenlijk warm te rijden voor belasting. Voor electronica maakt dat niet veel uit.
Dat sloop je over het algemeen door eraan te prutsen, lees in en uit elkaar halen.
Wat ook nog wel is een oorzaak is van storingen is een niet heel goede spannings regelaar.

Naja, ik ben benieuwd :-)
 
tadadadaaaaaaaaaaaaa:

de luchtdruksensor in de airbox was kaduuk!

kosten 35 eurie aan sensorie
en 65 eurie aan werkplaats uurie

oftwel 135 incl btw ...

valt me mee van de sensor dus... maar toch weer 135 eurie..

het is niet anders, ik kan in ieder geval weer rijden :]
 
tadadadaaaaaaaaaaaaa:

de luchtdruksensor in de airbox was kaduuk!

kosten 35 eurie aan sensorie
en 65 eurie aan werkplaats uurie

oftwel 135 incl btw ...

valt me mee van de sensor dus... maar toch weer 135 eurie..

het is niet anders, ik kan in ieder geval weer rijden :]

Heb je ook nieuwe software gehad op je bike ?

Ik heb gister weer een stuk op de mijne gereden en voel toch wel een redelijke schommeling op deellast op dezelfde snelheid.
Ga toch binnenkort een keertje kijken of Roke hier ook wat mee kan. Paar jaar geleden eenzelfde soort probleempje gehad op mijn triple en dat konden ze toen ook goed verhelpen.
 
Hallo luitjes,
Ik ben mcfred en rij sinds anderhalve week ook Shiver! Heerlijk, wat een motor.
Laatste motor hiervoor was ook een italiaans raspaardje (ja, een rode) , maar zoveel lol als met de Shiver zul je niet gauw anders vinden.
Hieronder mijn Appie:
full
 
Ik ga dit weekend mijn Akrapovic dempers monteren. Thnx Noeloe. Weet iemand waar ik voordelig aan een Evotech Performance kentekenplaathouder kom? Ik heb ze alleen nog maar zien staan voor 100 euro. Beetje veel voor een kentekenplaathouder??

Hee Jurian, gefeliciteerd met je Akra's! Waar MF wel allemaal niet goed voor is hé? :P

Maar euh..
poidh.gif


Youtube linkje mag ook :9
 
Heb je ook nieuwe software gehad op je bike ?

Ik heb gister weer een stuk op de mijne gereden en voel toch wel een redelijke schommeling op deellast op dezelfde snelheid.
Ga toch binnenkort een keertje kijken of Roke hier ook wat mee kan. Paar jaar geleden eenzelfde soort probleempje gehad op mijn triple en dat konden ze toen ook goed verhelpen.

nee, geen nieuwe software, maar na eind vorig jaar is er ook niks meer veranderd hoor.
heb het laatst nog even gevraagd bij wopereis, maar na eind december of zo is er niks meer gewijzigd, en ik heb na de laatste grote beurt bij wopereis zoals gezegd echt een perfecte gasreactie, deels door de gaskleppen, bougies en het luchtfilter..

maar als dat bij jou al gebeurd is zou ik het niet weten..
 
nee, geen nieuwe software, maar na eind vorig jaar is er ook niks meer veranderd hoor.
heb het laatst nog even gevraagd bij wopereis, maar na eind december of zo is er niks meer gewijzigd, en ik heb na de laatste grote beurt bij wopereis zoals gezegd echt een perfecte gasreactie, deels door de gaskleppen, bougies en het luchtfilter..

maar als dat bij jou al gebeurd is zou ik het niet weten..

Wopereis heeft alleen afgesteld bij mij. Volgens zijn verhaal toen ik hem wegbracht zou hij andere bougies monteren omdat dat beter paste bij zijn afstelling, maar toen ik hem ophaalde had hij het niet gedaan omdat ze nog niet versleten waren. Dat vond ik een beetje tegenstrijdige uitspraak. Maar hij heeft verder niets vervangen helaas. Ik heb alleen betaald voor een afstelling bij hem. Ik moet dit jaar dus nog een keer filters en bougies vervangen.

Bij mij looptie nog steeds een beetje onregelmatig vooral bij lage toeren ( tussen de 2500 en de 3500 ). Hopelijk kan ik dat er nog een keertje uit krijgen. Mijn workaround nu is om een hoge versnelling te rijden, dan is de gas reactie minder bokkig bij constant rijden. Rij nu vaak 50 of 60 in de 6de versnelling :)
 
die bougies waren bij mij echt versleten en maakten dus veel verschil, en bougies vervangen als ze nog goed zijn is natuurlijk jammer omdat ze ook nog wel prijzig zijn.


maar dat bokkige lopen tussen 2500 en 3500 toeren kan ik niet echt bevestigen maar moet ook zeggen dat dat ook wel belachelijk laag in toeren is voor een sportieve twin!
ook voor de big-ends is het erg belastend, zeker als je dan weer gaat optrekken vanuit de toerenkelder...

het zal nooit geen 4-cilinder worden moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden, ik weet niet wat je verder voor motoren gereden hebt voor deze maar ik rijd praktisch altijd boven de 4000 toeren in 'het dorp' uitgezonderd sukkelen achter een file auto's en dergelijke manouvres.

verder zit ik met lekker rijden toch echt niet te veel onder de 5 a 6 duizend toeren, hij wil opgewonden worden, daar zit de power en ook de lol van deze motorblokken vind ik...

en 50 of 60 in zijn 6 :X
da's dus echt mishandelen he... doe dat lekker in zijn 2,3 of 4 als je echt de buren te vriend wil houden 's ochtends maar niet dat ding afwurgen in zo'n hoge versnelling :N

kijk maar of je d'r wat mee kunt!
 
Laatst bewerkt:
en trouwens...

die dunlops.... GODDELIJK!

vandaag bij elke lange bocht steevast die stepjes strak aan de grond gereden, en een rotsvast gevoel zelfs dan nog! :} :]
 
Mijn workaround nu is om een hoge versnelling te rijden, dan is de gas reactie minder bokkig bij constant rijden. Rij nu vaak 50 of 60 in de 6de versnelling :)

;(

Man man man, sorry hoor, maar ik zou jouw bike niet als tweedehands van je over willen nemen. Op zeker dat je blok gaar is / wordt als je dit echt stelselmatig doet.

50 in 3 is voor mij al "laag in toeren!" Het is geen harley waar je op zit, komop, dat ding moet een beetje toeren draaien!
 
Het is idd wel wat belastender voor de lagers, dat weet ik.

Ik ga hem nogmaals een keer laten controleren door Roke, kijken of zij hem netjes rond kunnen laten lopen bij deellast.
Ik ben begonnen op een suzuki intruder, 2 cyl
daarna een R6 gereden, dat is een 4 cyl
poosje op een suzuki sv650, 2 cyl
en een Street triple, dat is een 3 cyl
wat km's gemaakt op een Fazer 600 en 1000, 4 cyl's
Nu dus een Shiver, weer 2 cyl

Ik vind het wel lekker als hij lekker rustig loopt.
Hoger in de toeren in een lagere versnelling loopt hij ook niet echt lekker onstpannen vind ik. Ik hou wel van een beetje karakter op mijn fiets. Maar het moet wel constant zijn.
We gaan het zien of de shiver echt mijn vriend gaat worden :) tot nogtoe ben ik blij met de looks en de zit ( ook met duo ) en is het enigste waar ik nog een beetje aan moet wennen het bokkige.
 
Nogmaals Rickie, begrijp me niet verkeerd, ik val je niet aan. Maar 50 / 60 in 5 of 6de versnelling, dat is echt slecht. Ik ben ook bekend met "andere motorkarakteristieken" (de shiver is niet mijn eerste motor ;) ), maar zelfs mijn eerste motor (13 jaar geleden, suzuki savage, haha!) trok dat niet heel relaxed. Die brommer die liep op top 140 per uur, 5 versnellingen. En dan had je het gevoel alsof de zuiger je elk moment eruit kon knallen. Als ik met die brommer 50 in 5 ging rijden, dan was dat al a-relaxed. Je voelde letterlijk de zuiger / big end / lagerschalen e.d. kraken en knallen.

De shiver is een veel modernere fiets. Dat blok is door aprilia ontwikkeld als zijnde een sportief twin blok. Ik ben er vast van overtuigd dat er nog veel meer potentie in zit dan de 95 pk die ze er nu uitpersen. Iets sportievere nokkenassen zou volgens mij al (binnen veilige marge) 10 pk winst opleveren, zo niet meer.

Ik raad je aan om echt aanzienlijk hoger in toeren te gaan rijden. En ik moet eerlijk bekennen, de shiver is nu eenmaal idd een beetje bokkig en nukkig. Maar dat schijnt italiaans temperament te heten ;)
 
Hallo luitjes,
Ik ben mcfred en rij sinds anderhalve week ook Shiver! Heerlijk, wat een motor.
Laatste motor hiervoor was ook een italiaans raspaardje (ja, een rode) , maar zoveel lol als met de Shiver zul je niet gauw anders vinden.
Hieronder mijn Appie:
[afbeelding]

Super! :)
 
Op hoeveel max. toerental hebben mensen eigenlijk zoal hun shiver ingesteld staan ?
toen ik m kocht (4000km op de teller) stond die ingesteld op 6000 en heb hem nu reeds
maar eens ff verhoogd naar 8000 toeren..

Wat hebben jullie ingesteld staan ??
 
rijdt hem wel eens in de begrenzer zo eens in de maand om de boel ff lekker los te blazen })

maar bij 9000 toeren is de meeste puf er wel uit en schakel ik over het algemeen.

vrijdag ga ik trouwens naar motor eibergen voor een dyno-run, ben benieuwd of er meer pit in zit na mijn run bij 1500 km met originele dempers zonder kat

nu is er dus o.a. dit aan gebeurt:
open dempers, grote beurt met afstellen, mapping afgesteld en een open luchtfilter

dus ben heel benieuwd of de beloofde 95 aprilia pk's gehaald gaan worden ;)

leuke is ook dat ik de oude run er bij kan laten afdrukken zodat het verschil goed zichtbaar is...
 
Ik heb al meerdere keren gelezen dat bij onze blokken er een soort van dipje zit rondom de 3500 toeren. Wordt ook vaak bij genoemd dat de lambdasonde de veroorzaker kan zijn.
Ik heb er weinig last van moet ik zeggen; brullen zal ie! (of niet, Snijkamp?)
Bij constante snelheid zorg ik er in ieder geval wel dat ik boven de 4000 toeren rijdt. Was ik trouwens al gewend bij mijn laatste motor (Ducati 750SS), want die bokt echt onder de 3500!
 
Ik heb al meerdere keren gelezen dat bij onze blokken er een soort van dipje zit rondom de 3500 toeren. Wordt ook vaak bij genoemd dat de lambdasonde de veroorzaker kan zijn.
Ik heb er weinig last van moet ik zeggen; brullen zal ie! (of niet, Snijkamp?)
Bij constante snelheid zorg ik er in ieder geval wel dat ik boven de 4000 toeren rijdt. Was ik trouwens al gewend bij mijn laatste motor (Ducati 750SS), want die bokt echt onder de 3500!
Kat verwijderen en probleem opgelost :)
Heb trouwens deze week mijn Evotech tail tidy binnen gekregen die ik via ebay had gekocht. Hopelijk heb ik dit weekend even tijd om 'm erop te zetten.
 
Laatst bewerkt:
zo de dynorun was weer een bulderend succes })

hierbij de plaatjes van de uitslag, de blauwe lijn is van nu en de rode was de vorige run met originele uitlaat filter mapping etc. etc.

dus qua vermogen niet heel veel winst (1,4 pk en 1 Nm) maar in rijbeleving enorm!
en dat harder doortrekken bovenin in toeren dacht ik wel te voelen maar dat kan ook gewoon aan de heerlijke sound liggen icm het open luchtfilter en de x-cones! :9~

zo zie je maar weer dat het niet in het vermogen zit waardoor een motor lekker loopt en aanvoelt, het draait allemaal om gasrespons!

Foto0158.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kat verwijderen en probleem opgelost :)
Heb trouwens deze week mijn Evotech tail tidy binnen gekregen die ik via ebay had gekocht. Hopelijk heb ik dit weekend even tijd om 'm erop te zetten.


Kat verwijderen staat op mijn lijstje; zit zelf te denken aan flexen/lassen, maar misschien ook wel via mp/ebay een gebruikte vervanger. Vindt een nieuwe te veel doekoes.
Hoeveel cm scheelt het met een tail tidy t.o.v. gewoon de reflector afzagen?
Dat heb ik nl. meteen gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan