Shoei neotec 2 vs Schuberth c4 pro

Benjamin

MF veteraan
20 jun 2012
4.029
340
Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe helm, de shoei neotec 2 en schuberth c4 pro zijn volgens mij momenteel de top systeemhelmen die je kan krijgen. Heb momenteel een hjc r-pha max evo maar hjc zit volgens mij niet echt in hetzelfde segment.
Zowel de shoei als de schubert zijn voorbereid voor een sena communicatie systeem, bij de schuberth gaat dit zelfs zover dat hier al speaker en microfoon in zitten. Maar nu heb ik een cardo packtalk, kan ik bijvoorbeeld wel de speakers van de schubert gebruiken?
En ja, ik weet dat ik sowieso moet passen welke beter zit. Voordeel van shoei is dan wel dat ze het personal fitting hebben.
 
Maar nu heb ik een cardo packtalk, kan ik bijvoorbeeld wel de speakers van de schubert gebruiken?

Nee, is een gesloten systeem waar je een aparte module voor bij-koopt.

Thans dat is het officiële antwoord...
als jij met een mes en soldeerbout aan de gang wilt gaan om het werkend te krijgen dan kan het wel.
 
Gisteren net zelf mijn shoei neotec II met communicatie opgehaald.
voor zover ik kan zien is het beide voor elkaar ontworpen dus zal het inderdaad wat frutselen worden om een ander communicatie setje in de helm te monteren.
 
Shoei en Schubert hebben een erg verschillende pasvorm. Weinig kans dat ze je allebei goed passen. Als je nu HJC hebt en dat goed past, wordt het een Shoei.

Ik heb destijds trouwens voor HJC gekozen omdat die uit de test even goed of beter kwam dan de Shoei, en voor het prijsverschil kan je gemakkelijk het com-systeem kopen dat je bevalt.
 
Ik heb jaren met de C2 gereden, omdat die zo lekker stil was. Daarna een Caberg Duke, welke me een stuk beter pastte.
Nu de Neotec II waar ik errig blij mee ben.
Schuberth en Shoei hebben een duidelijk andere pasvorm.
Voor alles: eerst passen. Liefst er een proefrit mee maken.
 
Shoei en Schubert hebben een erg verschillende pasvorm. Weinig kans dat ze je allebei goed passen. Als je nu HJC hebt en dat goed past, wordt het een Shoei.

Ik heb destijds trouwens voor HJC gekozen omdat die uit de test even goed of beter kwam dan de Shoei, en voor het prijsverschil kan je gemakkelijk het com-systeem kopen dat je bevalt.
Dit dus. Ik had eerst de C4 en na enkele korte ritten heb ik deze bij MKC direct omgeruild voor de neotec 2. De C4 gaf enorm veel druk op m’n voorhoofd, terwijl de pasvorm rondom wel goed was
 
Ik heb sinds het voorjaar de neotec 2 met comm set, passing is perfect...fijne helm.

En mijn comm. set, Midland, bedrading, speakers en boom microfoon is netjes weggewerkt in de uitsparingen.

47DEC674-5F0A-4218-BC11-B5F33EFAB938.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan