Shoei Raid of..

Joris85

Die hard MF'er
8 dec 2006
432
0
dichtbij Amsterdam
Mijn helm is aan vervanging toe. (Lazer tornado carver)
Nu kan ik tweede hands een Shoei Raid helm overnemen die letterlijk maar 2x is gedragen. Deze helm is echter wel nog uit het gulden tijdperk..

Nu vraag is me af, is het verstandig om deze helm te kopen, of is hij niet zo veilig meer ivm het hard/ bros worden van de binnenkant?
Of treedt dit alleen in werking doordat de helm vaak wordt gebruikt, en dat hij dan door zweet, gel etc wordt aangetast?

Wie kan me hier een zinnig antwoord op geven??


Als het antwoord hierop, "is onveilig, zou ik niet doen", komt, hoe kan ik er dan vanuit gaan, dat andere helmen (bijv. op de motorbeurs) wel veilig zijn? en niet doordat ze al enkele jaren liggen 'gevaarlijk' zijn?
 
ik zou lekker naar een nieuwe gaan kijken , je vragen zijn al genoeg om te twijfelen aan die 2e handse helm, dus op naar de beurs zou ik zeggen.
 
Je hebt helmen van verschillende materialen. als ik me niet vergis zijn de meeste van polycarbonaat (wat dus een houdbaarheid heeft van 5 jaar) en andere van glasvezel. Glasvezel heeft een langere houdbaarheid (geen id hoe lang?)
 
@pepe: hoe weet ik nu dan 'hoe nieuw' een helm van bijv de beurs is?? Of een helm bij een motorzaak? Voor t zelfde geldt ligt deze er ook al een jaar, of heeft hij een jaar in de opslag gestaan van de importeur??
@m3rcury: de helm is volgens mij gemaakt van organic fiberglass, multi-composite en high performance organic fibre. Heb geen idee onder wat ik dit dan zou moeten scharen....
 
Je hebt helmen van verschillende materialen. als ik me niet vergis zijn de meeste van polycarbonaat (wat dus een houdbaarheid heeft van 5 jaar) en andere van glasvezel. Glasvezel heeft een langere houdbaarheid (geen id hoe lang?)

7 a 8 jaar, en dan bedoelen ze dus eigenlijk 7 a 8 jaar gebruiken.. de weersinvloeden zijn de faktoren die het kunststof beinvloeden.

Desalnietteplus is het gulden tijdperk wel érg lang geleden en zou ik lekker voor een nieuwe gaan :Y


@pepe: hoe weet ik nu dan 'hoe nieuw' een helm van bijv de beurs is?? Of een helm bij een motorzaak? Voor t zelfde geldt ligt deze er ook al een jaar, of heeft hij een jaar in de opslag gestaan van de importeur??
@m3rcury: de helm is volgens mij gemaakt van organic fiberglass, multi-composite en high performance organic fibre. Heb geen idee onder wat ik dit dan zou moeten scharen....

Als ik me niet vergis, moet dat ergens aan de binnenkant van de schaal staan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan