Shoei X-Spirit vs XR-1000

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Beiden zullen wel degelijke helmen zijn dus ik hoop dat iemand met enige ervaring met beide helmen me de verschillen kan vertellen. Welke is de stilste? Welke blijft het beste op je kop plakken? Welke heeft de beste ventilatie? Je snapt het wel :)

Een helm is persoonlijk, passen is de enige oplossing voor je probleem. Shoei maakt geen slechte helmen. XR 1000 is veel waar voor je geld. De X spirit is meteen het topmodel geloof ik. Let op, dat ding moet strak zitten zonder drukpunten, anders heb je nog je geld verkeerd uitgegeven!

Succes,

Gr,

B.

De X-spirit is echt een top helm, de XR1000 is vrij simpel, daar de X-spirit een soort van web aan de binnenkant heeft. Heb hem eens een uurtje opgehad en is echt een superhelm. Nadeel is de prijs en het feit dat hij enkel in erg opzichtige replicas te krijgen is.

Als je zinnens bent er 1 te kopen kan je best eens langs Van Zeebroeck in Brussel gaan, die heeft ze allemaal op stock en heeft de beste prijs.

De X-spirit is echt een top helm, de XR1000 is vrij simpel, daar de X-spirit een soort van web aan de binnenkant heeft. Heb hem eens een uurtje opgehad en is echt een superhelm. Nadeel is de prijs en het feit dat hij enkel in erg opzichtige replicas te krijgen is.

Als je zinnens bent er 1 te kopen kan je best eens langs Van Zeebroeck in Brussel gaan, die heeft ze allemaal op stock en heeft de beste prijs.

xr-1000 is vrij simpel, sjah, mijn xr-900 vast ook en daar was'k wel tevreden over. Vraag is natuurlijk wat is er beter aan die x-spirit dat die prijs verantwoord?! Welke heeft nu de beste verluchting b.v.? En maakt die x-spirit niet veel lawaai door al die buitenboord ventilatiegaten? xr-1000 heeft die allemaal netjes weggewerkt lijkt me.
Kan je dat web effe beter uitleggen of moet'k hem toch eerst effe gaan bekijken? :)

en geef dan eens adresje van die zaak man!
En dan te hopen niet hartje brussel anders kom'k toch nooit in de buurt :)

x-spirit:
X_SPIR_ukawa_TC5_XL.jpg
of
X_SPIR_daijiro_TC6_xl.jpg

xr-1000 zeker weten:
xr_1_diabolic_tc5_xl.jpg

Laatst bewerkt:
Een helm is persoonlijk, passen is de enige oplossing voor je probleem. Shoei maakt geen slechte helmen. XR 1000 is veel waar voor je geld. De X spirit is meteen het topmodel geloof ik. Let op, dat ding moet strak zitten zonder drukpunten, anders heb je nog je geld verkeerd uitgegeven!

Het passen gaat zeker nog gebeuren hoor! Maar ik ga er nu maar even van uit dat shoei voor elke helm ongeveer dezelfde pasvorm heeft. Mijn huidige helm is van shoei dus daarom maar gelijk weer bij shoei een model zoeken en dat daarna nog eens gaan passen.

ben heel tevreden over mijn helmpje en de verluchting is (voor mij dan) heel goed alleen gaat hij boven de 240 trillen :)
Vanzeebroeck Motors Bergense steenweg 168,1600 Sintpieters leeuw open van 10h-18h
en nog tot 12 juni opendeur dagen dus zou es gaan,ja kan trouwens de XR1000 testen
info staat achteraan van MotorWereld juni editie ;)
full

ben heel tevreden over mijn helmpje en de verluchting is (voor mij dan) heel goed alleen gaat hij boven de 240 trillen :)
Vanzeebroeck Motors Bergense steenweg 168,1600 Sintpieters leeuw open van 10h-18h
en nog tot 12 juni opendeur dagen dus zou es gaan,ja kan trouwens de XR1000 testen
info staat achteraan van MotorWereld juni editie ;)
(Afbeelding)

gans verkeerde kant van brussel dus. zaventem is het dichste dat'k ooit kom en om nou voor een helmpje gans brussel nog door te ctrossen.. no thanks. ga'k hier in de buurt of ergens in de buurt van fatsoenlijke snelweg wel kijken :)

gans verkeerde kant van brussel dus. zaventem is het dichste dat'k ooit kom en om nou voor een helmpje gans brussel nog door te ctrossen.. no thanks. ga'k hier in de buurt of ergens in de buurt van fatsoenlijke snelweg wel kijken :)
is anders gewoon afrit 16 op de ring hoor aan anderlecht :)
ik heb de mijne bij www.motorgoedkoop.nl besteld,is goedkoper dan in de winkel en je moet er zelfs niet voor naarbuiten :)

ben heel tevreden .... alleen gaat hij boven de 240 trillen :(
(Afbeelding)

Kijk, dat trillen had ik ook met mijn Arai maat M. Nu een nieuwe Arai maat S gekocht. Het gaat dus niet alleen om de kwaliteit maar om de pasvorm. Een helm die trilt met 240 km/h is dus een verkeerd gekochte maat!

Nogmaals: Dat ding moet knellen zonder drukpunten!

Sterkte met je keuze

Haaai oma!!

ik wipper even dit oude topic omhoog omdat ik ook een nieuwe helm wil.

Ik heb de XR-1000 opgehad en dit was echt een toppertje eigenlijk.

Nu kan ik ook vrij goedkoop (zelfde prijs xr-1000) aan een Z-one komen.

Wat is die Z-one voor een helm in vergelijk met xr-1000??

de x-spirit is mij iets te prijzig

uiteraard heb ik bij shoei.com al gekeken!!

Z-one is een hele andere helm ik ben er zeer tevreden over, vorig jaar voor een XR wezen kijken maar die paste dus niet lekker. ALs je bij shoei kijkt moet je americas nemen ipv europe

Ik heb zelf een tijdje de XR-1000, en ben er heel tevreden over. . Ook op hogere snelheden geen last van (240+) Had hiervoor een Shark RSF2 en dit is toch echt een heel stuk beter!

Wat denk je zelf ? De z zit qua prijs tussen de xr en de x in en heeft alleen niet van die ventilatieopzetstukken.

ze beginnen bij 369 en dat is een redelijke prijs.

kijk eens bij de aanbiedingen bij motorgoedkoop.nl voor nog mooiere prijzen.

de Z-one zit er qua prijs inderdaad tussen. Maar is toch ontworpen voor langere ritten, kan dus uiteraard ook voor sportief gebruik gebruikt worden. Dat geeft natuurlijk niks.

ff gekopied (Z-one):
een integraalhelm met een A.I.M. multifibre buitenschaal. Deze nieuwe helm zou naar verluidt ideaal zijn voor langdurig rijden door het gebruik van erg comfortabele en afneembare wangstukken, die de vermoeidheid moeten tegengaan. De helm is voorzien van verschillende ventilatiekanalen en een CX-1 vizier die een snelle demontage mogelijk maakt. Dit vizier heeft overigens een dubbele waterdichtheid

xr-1000 is vrij simpel, sjah, mijn xr-900 vast ook en daar was'k wel tevreden over. Vraag is natuurlijk wat is er beter aan die x-spirit dat die prijs verantwoord?! Welke heeft nu de beste verluchting b.v.? En maakt die x-spirit niet veel lawaai door al die buitenboord ventilatiegaten? xr-1000 heeft die allemaal netjes weggewerkt lijkt me.
Kan je dat web effe beter uitleggen of moet'k hem toch eerst effe gaan bekijken? :)

en geef dan eens adresje van die zaak man!
En dan te hopen niet hartje brussel anders kom'k toch nooit in de buurt :)

x-spirit:
(Afbeelding) of (Afbeelding)

xr-1000 zeker weten:
(Afbeelding)

Hier moet ik ff mijn eigen mening geven. heb zelf verschillende helmen getest van shoei. Vind ze niet zitten. Arai zit beter naar mijn mening. Is geloof ik wel wat beter.

:)

Hier moet ik ff mijn eigen mening geven. heb zelf verschillende helmen getest van shoei. Vind ze niet zitten. Arai zit beter naar mijn mening. Is geloof ik wel wat beter.

:)
Mwah, ik geloof niet dat Arai beter is dan Shoei.

Shoei maakt kwalitatief erg goede helmen. Ik heb de XR1000 en ben er erg over te spreken. De ventilatie is goed te regelen, en er zit ook nog standaard een Pinlock in :) . De stabiliteit vind ik ook goed, maar dat ligt helemaal aan de pasvorm. Ga er niet van uit dat elke Shoei dezelfde pasvorm heeft, ik merkte bij het passen wel degelijk verschil.

Ohja, ik heb er nog een kinstukje bij, en dat is erg prettig. Het houdt een hoop kou en/of wind buiten.

ik heb sinds kort de RAID II gekocht.
deze dus:

helm.jpg

Wat is het verschil tussen RAID II en die anderen dan weer?

Ik blijf het wazig vinden al die modellen

Waar zit het verschil in helmen, kwaliteit, pasvorm, passings mogelijkheden, paint, materiaal, gewicht.

Persoonlijk vindt ik Shoei qua paint mooier dan Arai deze heeft over het algemeen minder detail. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe past de helm jouw.

overzicht en specs

http://www.de-valkenier.nl/kleding/2005-shoei.htm

Laatst bewerkt:
ik heb oom de xr-1000, en ben ook zeer tevrede, had alleen wel van shoei een s nodig terwijl van arai de m beter zat.
Probeer dus ook altijd ff een andere maat, zo heb je een beter vergelijk.

Terug
Bovenaan Onderaan