Shortway to the Blacksea - het reisverslag (september 2010)

breezer013

MF veteraan
2 okt 2002
1.353
104
Tilburg
In dit topic komt het reisverslag van onze reis die start op 1 september 2010. De voorbereidingen staan in het oude topic ShortWay to the Black-sea.

Shortway to the Blacksea is een motorreis naar de westkust van de Zwarte zee.

De route zal globaal lopen via de landen:
Duitsland
Tsechie
Slowakije
Hongarije
Roemenie
Bulgarije
(Turkije)
Griekenland
Albanie
Montenegro
Bosnie
Kroatie
Slovenie
Italie
Oostenrijk
Duitsland.


De route ligt niet in detail vast en richting / tempo bepalen we per dag. Overnachtingen doen we op de bonnefooi , kamperen en hotels zullen elkaar afwisselen.

Kijk hier voor denkbeeldige route :

Reisduur : de eerste 3 / 4 weken van september 2010


Deelnemers:
Jan - Oemoemenoe(BMW-r1100gs)
Tom - black mule(Kawasaki-Verys650)
Pieter - pvhees(Kawa-ZZR1200)
Mark - Breezer013(Yamaha-Fazer600)
Ger - gvh_biker (Yamaha XJ6S)


Vertrek: woensdag 1 september 8:30 / 9:00u McDonalds Tilburg (afslag Goirle).


We zijn ook te volgen op Twitter: http://twitter.com/rondje_oost


ps. Moderators, aub dit topic open laten staan gezien veel thuisblijvers meelezen. Hopelijk blijft dit topic wat schoon zodat andere reizigers hier ook iets aan hebben en niet ons lange topic waarin de voorbereidingen staan door hoeven te nemen.

__________________________________________________________

30 sep 2010:
We zijn ondertussen weer thuis van dit avontuur. Rond de 7250 km gereden in een kleine 3,5 week. In dit topic kun je de details verder lezen en bekijken. Dit is de uiteindelijke route die we gereden hebben. Details van de route kun je bekijken via:
@trip - Shortway Blacksea

full
 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij het laden van de bagage op de motor kwamen twee Turkse jongens, die voorbij liepen vragen waar de reis naartoe ging. Toen ik een aantal landen noemden en aangaf dat we bijna (en misschien tot in) Turkije willen komen keken ze me wat raar aan. De andere mompelde iets van: wij gaan ook, maar dan met het vliegtuig. Hij keek er een beetje raar bij, waarschijnlijk is het onder de Turkse inwoners van Nederland ook niet helemaal meer van deze tijd om met de auto naar Turkijke op vakantie te gaan.

De laatste stand: alle deelnemers zijn klaar voor de trip, dus morgen gaan we officieel van start vanuit McDonalds Tilburg.
 
Nou, de reis is begonnen, vanmorgen vroeg zijn ze vertrokken!
Ik wil jullie hierbij een héle goede reis wensen en heel veel plezier.
Veel foto's/filmpjes maken, dan kunnen wij als thuisblijvers ook een beetje meegenieten!
Geniet er van!!
Groetjes Jacqueline
 
Ik heb de groep vanochtend uitgezwaaid, nouja van Tilburg tot bij Düsseldorf 8-)
Om ca 9.30 vertrok de groep, afgeladen alsof de reis naar Mongolië ging :X vanaf de Mac D. in Tilburg Zuid. Eerst allemaal nog even de tank volgooien en toen kon het gas er op. In eerste instantie was gepland om bij Venlo de grens over te gaan, maar bij Eindhoven raakte de Zumo toch wat in de war.....dus werd het Roermond. Dat ging allemaal heel voorspoedig, en om ca. 11.00 passeerden we de grens. 10 km onder Düsseldorf was de eerste rook/plas/eet-stop. Een paar km daarna ging de groep richting Köln en ik ging richting Krefeld/Nijmegen. Al met al had ik toch een licht, helaas kort, vakantiegevoel *O*

De foto's en filmpjes, die ik gemaakt heb, worden zsm in een album, resp. op YouTube geplempt, dus nog even geduld :9

En dan is het wachten op de berichten van de avonturiers :}
 
Ik heb de groep vanochtend uitgezwaaid, nouja van Tilburg tot bij Düsseldorf 8-)
Om ca 9.30 vertrok de groep, afgeladen alsof de reis naar Mongolië ging :X vanaf de Mac D. in Tilburg Zuid. Eerst allemaal nog even de tank volgooien en toen kon het gas er op. In eerste instantie was gepland om bij Venlo de grens over te gaan, maar bij Eindhoven raakte de Zumo toch wat in de war.....dus werd het Roermond. Dat ging allemaal heel voorspoedig, en om ca. 11.00 passeerden we de grens. 10 km onder Düsseldorf was de eerste rook/plas/eet-stop. Een paar km daarna ging de groep richting Köln en ik ging richting Krefeld/Nijmegen. Al met al had ik toch een licht, helaas kort, vakantiegevoel *O*

De foto's en filmpjes, die ik gemaakt heb, worden zsm in een album, resp. op YouTube geplempt, dus nog even geduld :9

En dan is het wachten op de berichten van de avonturiers :}

Als het in NL al fout gaat met de navigatie, dan kan het nog wat worden in het buitenland :X

De situatie bij Eindhoven is nog niet al te lang geleden veranderd en de navigatie zal niet helemaal up to date zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
De mannen zitten in Chemnitz in een blokhut, vlak bij Dresden, black mule heeft een lek in de uitlaat dus het maakt een flink lawaai maar ze hebben een goede rit gehad tot nu toe.
Morgen gaan ze verder richting Tsjechie binnendoor en hoop snel weer van ze te horen.
 
Hier de eerste foto's van het vertrek.

Even wachten tot de boys komen:
P1010882.JPG


Als eerste komt Jan:
P1010883.JPG

P1010884.JPG


Al snel komt Mark
P1010885.JPG

P1010886.JPG


Daarna komen de andere 3:
Tom
P1010887.JPG


Pieter
P1010888.JPG


Ger
P1010889.JPG


nogmaals Ger, bij de benzine Pomp
P1010890.JPG


Pieter heeft ook getankt
P1010891.JPG


evenals Jan
P1010892.JPG


waar is Tom?
P1010893.JPG


De eerste stop in Duitsland....daar is Tom:
P1010894.JPG


Hier de groep bij elkaar, de stemming zit er al in *O*
P1010895.JPG


De filmpjes komen nog, gelukkig duurt dat uploaden niet lang :X

En we wachten in spanning op de eerste verslagen, met foto's, van de avonturen onderweg *O*
 
Ja het was prima weer tijdens het vertrek, hopelijk blijft het voorlopig zo.

Hier de link naar het 1e filmpje, van het vertrek:

 
Hij keek er een beetje raar bij, waarschijnlijk is het onder de Turkse inwoners van Nederland ook niet helemaal meer van deze tijd om met de auto naar Turkijke op vakantie te gaan.

Met allemaal die low-cost airliners is het voor een hoop Turken en Marokkanen veel interessanter om het vliegtuig te pakken en ter plekke een auto te huren.
 
leuk die film aad en de fotoos .. zo gaan we nog een stukje mee op de rit .. ze zijn vanmorgen vertrokken uit Chemnitz richting Tsjechie
 
gisteren vanaf tilburg rond de 750 km gedaan en geeindigd in chemnitz op een camping in kleine blokhutjes uit de sovjettijd. In de buurt van dresden in oost-duitsland. Geen regen gehad, alleen natte wegen en redelijk fris / bewolkt weer. De biermeister tom heeft ons van het nodige bier voorzien. De eerste bockworsten en snitzels zitten erin.
 
vanmorgen ontbijt op de camping en na een kleine 100 km snelweg zitten we nu in tsjechie. Veel landbouw, industrie en wegwerkzaamheden. Redelijk fris vanmorgen, zonnetje komt nu beetje door. Zitten nu in een bistro / rookhol in Solovice waar zo het warme eten op tafel komt.

Daarna verder door de glooiende heuvels naar terezin - oud concentratiekamp.

Ps. Motoren hebben hier geen vignet nodig. Maar je ziet bijna geen motoren.
 
vanmorgen ontbijt op de camping en na een kleine 100 km snelweg zitten we nu in tsjechie. Veel landbouw, industrie en wegwerkzaamheden. Redelijk fris vanmorgen, zonnetje komt nu beetje door. Zitten nu in een bistro / rookhol in Solovice waar zo het warme eten op tafel komt.

Daarna verder door de glooiende heuvels naar terezin - oud concentratiekamp.

Ps. Motoren hebben hier geen vignet nodig. Maar je ziet bijna geen motoren.

De locatie Solovice tsjechie wordt niet herkend

Vermoedelijk dit gat:

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
hoi lui...en vooral mijn vrouwtje natuurlijk.
nou gaat eigenlijk heel goed, af gezien van een takke herrie geen uitlaat.....
de weg was heel erg slecht kedun kedun kedun werd er gek van.
en dwars door praag , wat een elende zeg.
en tis nog best fris....blij met mijn thermo setje.
vandaag ongeveer 400 kliks gedaan niet echt veel, erg druk op de weg
en ze rijden hard die gasten....
slapen in brno ligt aan de schijt snelweg, maar bier is prima.
groeten van iedereen tom.
 
k ben dr stil van .. geweldige filmpjes .. net of ik mee rijd .. goeie rit morgen en voorzichtig met die slechte wegen he .. take care !!!
 
goedemorgen....al dat bier gisteren :(
vandaag verder over de road off boons , zo noem ik die snert weg :Y
zo even lekker ontbijten :r geen zin aan eigenlijk........ :N
en straks weer lekker de weg op, tis nog aardig fris hier :Y
en daar mijn sokken nat zijn :( douche staat blank , wat een schijt ding.
ja schijten kun je er ook in....letterlijk natte sooi.
heeft wel zijn beste tijd gehad het hotel.
maar we maken er weer een leuke reis dag van, en hopelijk gaan we
vanavond weer in een hut of camping slapen.. :Y wel zo leuk.
tot later..tom
 
vandaag van tsjechie naar slowakije gereden, rond de 400 km. Zijn eindelijk van de snelweg en zitten nu aan een groot meer met sneeuw op de bergtoppen.

Veel verkeer ingehaald over een soort fietsstrook, tom dacht dat er politie achtwr ons aan wilde komen.

Onderweg veel sjovjet flatgebouwen, die nu van verschillende pastelkleuren zijn voorzien. Verder redelijk westelijk met oa nieuwe dure auto,s. Weg wordt wel minder met diepe vrachtwagensporen.

nu op een camping de tent opgezet en via via wat bier geregeld. Zitten tegen het tatra gebergte in de plaats liptovsky trnovec. Wordt nu redelijk fris.

Morgen naar hongarije.
 
vandaag van slowakije naar hongarije gereden door het tatra gebergte. Winterkleding aan en was redelijk fris maar wel droog.

Eindelijk de berg en binnenwegen ontdekt en redelijk kunnen scheuren. Kinderen in slowakijen stonden ons toe te zwaaien in de dorpjes.

Hongarije ziet en is meteen anders. Hadden een kleine pomp waar bleek dat we niet met euries en pas konden betalen. Pieter is met een local op pinautomaat jacht geweest.

Het laatste uur veel kleine berg stuur weggetjes gereden. Moest van de jongens het eerst een klein voetganger brugje over omdat ik zogenaamd de lichste ben. Ongeveer een 280 km gereden. staan nu op een kleine camping waar we bier zitten te drinken in een bijgebouw. Is nu aan het regenen.

Morgen wat kleine wegen en dan de iets grotere wegen op richting roemenie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan