Shortway to the Blacksea - het reisverslag (september 2010)

Dat is geïnstalleerd op de laptop van Tom.
Zover als Ger is meegereden is ook al op de laptop gezet
Dus Mark, een keer een afspraak maken met Tom om de rest er ook bij te zetten.
Of ik wil de gps logger ook wel een keer op je werk ophalen en dat ik een keer met Tom afspreek ofzo????

Misschien kunnen we elkaar nog een keer treffen en tijdens een kopje koffie bijkletsen en foto's uitwisselen?
Dan kan ik ook de GPS logger weer terugkrijgen en later bij Dirk terugbrengen.

Misschien als mijn motor gerepareerd is kunnen we ook nog een ritje maken :-)
 
Hee Ger, voor 2650 euro gaan ze waarschijnlijk een nieuwe motor voor je maken O-)

Goed om te horen dat het al beter gaat en je motor ook eindelijk thuis is. Met een paar weken zal het wel beter gaan met je schouder. Ging met gekneusde ribben op vakantie en is nu wel over na al dat gehobbel op die wegen.

Stond in de planning om volgende week een keer bij jouw de GPS logger af te leveren en misschien al wat film materiaal. Werk in Nieuwegein, dus richting Gouda is het niet zo ver. Moet nog kijken hoe ik 7 Gb aan film materiaal ga omzetten naar 1 DVD die iedereen simpel kan bekijken op de TV. Moet ook nog een SD-card richting Jan brengen, dus misschien kan ik zo al het foto en video materiaal verzamelen en combineren. Heb je volgende week WO of VR tijd na 18:00u?
 
SD card is geen haast bij hoor .
misschien kunnen we voor de winter invalt nog een ritje organiseren ergens midden in het land.
ik ben nu te druk met verhuizen/klussen
:')
 
hoi ger..
we IK en pieter, doen een trip naar kroatie
voor beginners.
dat ben je wel niet......maar wel leuk als je ook mee gaat.
overleg even met pieter.
tis een tenten trip ,langs de kust van kroatie...en die is mooi *O*
ongeveer 10 dagen :Y
groet tom
 
Laatst bewerkt:
hoi ger..
we IK en pieter, doen een trip naar kroatie
voor beginners.
dat ben je wel niet......maar wel leuk als je ook mee gaat.
overleg even met pieter.
tis een tenten trip ,langs de kust van kroatie...en die is mooi *O*
ongeveer 10 dagen :Y
groet tom

Tom, ik zal er over nadenken. Lijkt me wel leuk!

Trouwens, als ik €1600 bijleg kan ik mijn motor inruilen voor een splinternieuwe.
Mede MF'ers Wat denken jullie dat ik moet doen?
 
Tom, ik zal er over nadenken. Lijkt me wel leuk!

Trouwens, als ik €1600 bijleg kan ik mijn motor inruilen voor een splinternieuwe.
Mede MF'ers Wat denken jullie dat ik moet doen?

Zou het afwegen als je huidige motor schade aan frame / balhoofd heeft. Als het puur schade aan plastic en stuur is zou ik denk geen nieuwe aanschaffen. Gaat er meer om dat de motor recht is en je bij het rijden geen verschil merkt. En of je er zelf happy mee bent en vertrouwen in hebt ........ :)
 
Het is een Yamaha diversion met 6000km van 3 maanden oud. en 2652 euro schade van een schuiver.

dus verzekeringsgeld + 1600 = nieuwe motor. Is dat een goed idee?

Ik twijfel en nijg naar repareren.
 
Het is een Yamaha diversion met 6000km van 3 maanden oud. en 2652 euro schade van een schuiver.

dus verzekeringsgeld + 1600 = nieuwe motor. Is dat een goed idee?

Ik twijfel en nijg naar repareren.

Even een mening van iemand die het hele verhaal niet heeft gevolgd.

Maar als je hem weer maakt, rij je er dan nog zelfverzekerd op? 1600 erbij voor een nieuwe is niet duur! Mits die motor natuurlijk wel helemaal is wat je wil!
 
ik denk voor 1600 piek bijleggen heb je goedkoop gereden....doen dus.
lekkere frisse fiets voor 2011...
mail gekregen???
 
Lekker goedkoop gereden :N

Niet te hopen dat ie 500 euro per jaar afschrijft, dan is ie in een jaar bijna helemaal afgeschreven. Weet niet of er bij die 1600 euro nog afleveringskosten, etc. komen?

Gaat er met name om dat je vertrouwen in je motor hebt, meer dan om geld. Post anders een lijstje wat ze allemaal gaan repareren, dat zegt wat meer.
 
Tja 500 euro per maand is inderdaad fors, maar ik neem aan dat de eerste periode het meeste afschrijft. bijkomende kosten weet ik nog niet precies.

Een lijstje.. hmm...

Het zijn met name kuipdelen, handvatten, stuur, spiegel, jiffy, zijkoffers en beugels, voorwiel en voorvork demonteren en overspuiten, montage kosten en dergelijke.
 
Ik neem aan dat je dan weer een diverson koopt................
Is hij dan veel anders dan jouw huidige??????????
Zo niet....dan zou ik het niet doen.
Het was uiteindelijk aleen maar een schuiver, dus frame en voorvork hebben niks geleden.
 
Nou, de kogel is door de kerk. Na overleg met wat vrienden, jullie adviezen en het verhaal van de dealer heb ik besloten mijn beschadigde Diversion in te ruilen. Toch nog af weten te pingelen en uiteindelijk uitgekomen op 1300 bijleggen.

Pfff. een flink bedrag toch wel, maar dan heb ik wel weer een splinternieuwe motor zonder geschiedenis en met nieuwe banden, ketting en tandwielen. Dat was toch alweer ruim 6000 km gesleten :-)

Gelukkig is het een zakelijke motor, dus de BTW gaat er nog af.

Iedereen hartelijk dank voor het geven van jullie mening.
 
Klinkt goed! De banden e.d. waren natuurlijk ook nog versleten! Denk dat je hier geen spijt van krijgt!

Nu weer bidden voor goed weer!
 
heel goed Ger.
zie je jullie vakantieplanne voor volgend jaar alweer rond zijn. :}
ik ga het volgen vanachter het scherm :+
 
zoo verhuizing achter de rug , las net Motoplus , gaat over een reismotorentest door Roemenie.
bekende stukjes asfalt al gezien :]
 
Dat verhuizen heb je snel gedaan. Ben nog wat aan het rommelen om al die filmpjes op een DVD te krijgen.

Geloof dat er in de komende MOTOR een stuk over Albanie staat. Heb vorige week nog met een Roemeen gesproken, vond het wel apart dat wij in Roemenie waren geweest. Hij kwam uit de buurt van Brasov. Nou daar kennen we de weg ondertussen wel ........

Zie dat Tom al een reisbestemming (Kroatie) heeft voor 2011. Ben me nog wat aan het orienteren op internet, boeken, etc. Als je buiten Europa wilt komen wordt het al snel duur, tijdrovend en een papierwinkel. één ding staat vast, dat ik in ieder geval een aantal weken op de motor op vakantie ga. Waarheen en met welke motor??
 
Terug
Bovenaan Onderaan