Shortway to the Blacksea - het reisverslag (september 2010)

Via deze weg prettige feestdagen aan de teamleden en andere MF'ers die meelezen. Maak er een mooi 2011 van!

Nog een tip voor de feestdagen: programma Oostwaarts op NL2, iedere zondag 20:15u (dus ook vanavond). Roemenie, Bulgarij en Albanie zijn reeds geweest. Aflevering zijn ook te bekijken op:
http://beta.uitzendinggemist.nl/programmas/1767-oostwaarts (Kijk en luister op NPO Start)
 
Ook van mij iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst en hopelijk is al die sneeuw weer snel weg, zodat de motorfiets weer uit de schuur kan....
bij mij kriebelt het alweer. (of nog steeds, eigenlijk...) :)
 
Via deze weg prettige feestdagen aan de teamleden en andere MF'ers die meelezen. Maak er een mooi 2011 van!

Nog een tip voor de feestdagen: programma Oostwaarts op NL2, iedere zondag 20:15u (dus ook vanavond). Roemenie, Bulgarij en Albanie zijn reeds geweest. Aflevering zijn ook te bekijken op:
http://beta.uitzendinggemist.nl/programmas/1767-oostwaarts (Kijk en luister op NPO Start)

Ook ik wens iedereen prettige feestdagen en een :] :] :] :] :] :9 2011
Heb twee afleveringen van oostwaarts bekeken........ vooral de binnenlanden van Montenegro :9 :9 :9 :9 :9
 
Ik kom toevallig dit topic tegen omdat ik me aan het voorbereiden ben op stomtoevallig ongeveer dezelfde reis! ( Yahonduci in "Alleen door Oost-Europa" )

Heel vet hoor, mannen! :} Ik zie tussen de foto's een fazer staan, ik wil het daar ook op doen, ik begrijp dat dat dus haalbaar is? :) Ik ga vanavond jullie GPSroutes eens bekijken, tips voor dingen die ik écht gezien moet hebben? :P
 
Ik heb trouwens een vraag, kan iemand me vertellen of er voor bepaalde landen in jullie route vignetten of speciale papieren nodig (visum oid?)?
 
Dat was mijn rode Fazer op de foto's. Fazer is redelijk allround, kan nodige bagage mee, is een degelijke motor, zit is goed en je kunt 300 km op een tank halen. Hoofdwegen zijn goed te doen, voor kleinere en zijwegen zijn er betere motoren. Als er veel gaten in de weg zitten, dan is het handig als je kunt gaan staan daarom heb ik nu een Versys gekocht.

Een Visum heb je niet nodig voor die landen. Rijbewijs, paspoort, kentekenbewijs en groene kaart zijn voldoende. Zorg ook voor een reisverzekering en pechverzekering.

In diverse landen heb je een vignet nodig. De ANWB site klopt niet op dit gebied, is namelijk voor een motor niet overal nodig. Zoek even in ons topic op vignet (volgens mij Slovenie en Oostenrijk, rest hoeft niet).
 
Ik heb trouwens een vraag, kan iemand me vertellen of er voor bepaalde landen in jullie route vignetten of speciale papieren nodig (visum oid?)?

Een visa heb je nodig voor Turkije maar die koop je aan de grens
Wij hebben alleen voor Slovenië en Oostenrijk een vignet nodig gehad
 
Dat was mijn rode Fazer op de foto's. Fazer is redelijk allround, kan nodige bagage mee, is een degelijke motor, zit is goed en je kunt 300 km op een tank halen. Hoofdwegen zijn goed te doen, voor kleinere en zijwegen zijn er betere motoren. Als er veel gaten in de weg zitten, dan is het handig als je kunt gaan staan daarom heb ik nu een Versys gekocht.

Een Visum heb je niet nodig voor die landen. Rijbewijs, paspoort, kentekenbewijs en groene kaart zijn voldoende. Zorg ook voor een reisverzekering en pechverzekering.

In diverse landen heb je een vignet nodig. De ANWB site klopt niet op dit gebied, is namelijk voor een motor niet overal nodig. Zoek even in ons topic op vignet (volgens mij Slovenie en Oostenrijk, rest hoeft niet).
Bedankt! :)

Ik heb trouwens een vraag, kan iemand me vertellen of er voor bepaalde landen in jullie route vignetten of speciale papieren nodig (visum oid?)?

Een visa heb je nodig voor Turkije maar die koop je aan de grens
Wij hebben alleen voor Slovenië en Oostenrijk een vignet nodig gehad
Turkije ben ik net niet van plan in te gaan, maar toch bedankt. :)
 
iemand van deze groep die misschiem nog een stel sleutels van mijn fiets
heeft?
ben verdorie al heel lang een setje kwijt....kijk even onder in die ouwe koffers lui.
je weet maar nooit :N
 
nop, geen sleutels.

Wie gaan er 17 t/m 19 juni nu naar de Eifel? Misschien leuk om een weer een paar dagen bij te praten. Heb het weekend vrij gehouden, dus misschien kom ik die kant in als het lekker weer is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan