Shorty heeft een zx7r en meteen een vraag

Shorty!

Rookie
10 jun 2004
2
0
Haarlem
Hoi,
Ik ben Shorty. Ik rijd een Kawa ZX-7R.
Nu las ik van de week een topicje hier over wheelies met een ZX-7R.

Met een kawa zx-7r is het nogal lastig wheeliëen. Das bekend. Maar hoe lukt het nou wel??

Ik las dat iemand een andere vertanding had gekozen. Wat voor vertanding???
Voor of achter??

Ik kon nergens een stalen achtertandwiel vinden alleen een aluminium achtertandwiel met 2 tanden groter. Maar dat slijt toch enorm snel??


Wie kan mij vertellen hoe ik nu een knaller van een whiely kan zetten met een
ZX-7R?
Met een 600 gaat het makkelijker, maar ik ga echt geen andere kopen.


Iemand suggesties???


Groetjes Shorty
 
Hoi,

Die wheelies lukken wel hoor :)
Ik rij met 16/46
full


Hier
en hier
staan wel wat leuke dingen :)
 
Waarom zou je in hemelsnaam perse een wheely willen maken?
Het is toch hardstikke mooi dat die voorkant zo zwaar is? Komt die voorkant niet elke keer omhoog als je optrekt en blijft de voorkant ook goed aanvoelen als je hem (hard) de bocht uit trekt.

Vind het vragen hoe je een wheely moet maken hetzelfde als vragen hoe je een kneedown moet maken. Het zijn allebij gevolgen, geen doelen.
Met andere woorden, het komt vanzelf wel.

Lijkt mij zonde om je motor totalos te rijden bij een mislukte wheely waarbij je achterover slaat. Je voorvorkkeerringen vinden het ook niet zo prettig trouwens en een slag uit je voorwiel halen lijkt me ook geen goedkope operatie. (Die er echt wel in komt als je te hard land!)

Maar in ieder geval veel succes met je ZX7R. (En het maken van wheely's, stoppies en andere stunts.)

Grtn, Kawa ZX7R

P.s. Heb nog een Laser Hotcam (titanium) over na het monteren van een Akrapovic systeem. Intresse?

full
 
uhm heb geen foto, maar zelf gebruik ik de koppeling om ma babe omhoog te krijgen of dat de beste manier is week nie maar mijn voorwiel blijft een tijdje in de lucht hangen. dus dan ben ik al tevreden 8-) dat de voorkant zwaarder is, is idd soms best wel fijn ja!!
 
Hoi eXo,

Mijn vriendin rijdt ook op een ZXR400. Die hotcam vind ik te groot voor op een 400. Hij is namelijk een stuk langer dan de originele demper van de ZX7R en die is op zijn beurt weer een stuk langer dan de originele van de 400.

Volgens mij past hij ook niet zomaar. Maar als je een beetje handig bent of iemand kent die dat is zal er vast wel een flens te maken zijn.

Ik wil er zo'n 200 euro voor hebben. (lijkt misschien ene hoop geld maar kijk maar eens wat een nieuwe titanium Hotcam kost...)

Er zit trouwens wel een super mooi geluid in.

Grtn, Kawa ZX7R
 
Hoi eXo,

Mijn vriendin rijdt ook op een ZXR400. Die hotcam vind ik te groot voor op een 400. Hij is namelijk een stuk langer dan de originele demper van de ZX7R en die is op zijn beurt weer een stuk langer dan de originele van de 400.

Volgens mij past hij ook niet zomaar. Maar als je een beetje handig bent of iemand kent die dat is zal er vast wel een flens te maken zijn.

Ik wil er zo'n 200 euro voor hebben. (lijkt misschien ene hoop geld maar kijk maar eens wat een nieuwe titanium Hotcam kost...)

Er zit trouwens wel een super mooi geluid in.

Grtn, Kawa ZX7R

Hey kawa zx7r,

Hij ziet er idd vrij fors uit :) Weet je mischien de lengte van de demper?
Mijn vriendin heeft ook een vervangings demper die langer is dan de originele demper voor haar zxr400 en dat staat goed. Ik ben benieuwd. En ik probeer te kijken of ie erop zou kunnen passen! En van dat geluid geloof ik graag :) Mooie fiets btw :9~
 
Hoi eXo,

Dit heeft niet echt veel meer met het topic te maken he? Dus ik probeer het kort te houden.

De demper is 50cm lang exclusief het tuutje. Hij is 14cm hoog, 11 breed en nog geen 2kg.

Kawa ZX7R
 
Hey kawa zx7r. We maken er idd een puinhoop van :P Ik ga zo snel mogelijk de demper van mijn vriendin opmeten en kijken of ik hem passend kan maken. Zou je mij nog wat foto`s kunnen mailen? (larsATnevertired.nl) Dan kan ik via de mail ook laten weten hoe of wat!

Excuus voor de topicvervuiling ;)
 
Ik heb een 15tands tandwiel voor zitten...als mn tank niet geheel vol zit komt ie vanzelf naarboven bij zo`n 10000 toeren...gas dicht en ineens open resulteert bij mij in een "wheelie"(ben geen wheelieking wel bezig om et te worden gehhe)
Denk dat het belangrijkste is om te zorgen dat je motor goed loopt...complete uitlaat en carb. kitje doen al "wonderen" ...
Doorschakelen wil bij mij nog niet echt lukken..maja alles op zn tijd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan