show hier aanpassing van je motor

cimg0011.jpg



Honda CB-1 NC27 1989:

- Technoflex voorveren
- nieuwe voorwiellagers
- BT090 voor en achter
- BOS uitlaatsysteem, andere sproeiers
- nieuwe tandwielen en ketting
- Spiegler remleidingen voor en achter
- Fireblade SC28 achterschokbreker
- verzonken achterlicht
- Californisch Emissie-Systeem verwijderd (de-smog)
- nieuwe remblokken voor en achter, nieuwe vloeistoffen en filters
- nog wat overbodig gewicht weggelaten ;)
 
Ik ook, ik ook,

114019

114021


SV 650 Naked

Hyperpro voorveren + 20W olie
Hyperpro instelbare achterveer + demper
Laser uitlaatje
Verhoogde tank
Home-made Tailguard incl. vergrote bagageruimte, accu op een ander plaats
Seatcover
Onderkuipje
Carbonlook hielprotectors
Voor + achter stalen remleidingen
Gele kerstboomverlichting onder het zadel
Andere voorlampjes
Kellerman achterblinkers

Top op testbank: 225 km/u
Vermogen: 72.3 peekaa

Gr.
Arie

PS: wel een Sjonnie motor he...
 
:^ :P

Nou de mijne:
6 maanden geleden:
002s.jpg


Nu (rechter):
9.jpg


3.jpg


List:
-andere knippers,
-andere spiegels,
-tail riser,
-Goodridge remleidingen,
-valblokken,
-voorvork protectors,
-polisched velgen,
-no spatboard :P (undertail soon),
-race demper (carbon),
en hopelijk eerdaags een andere zadelovertrek :(
 
Laatst bewerkt:
ben bijna toe aan nieuwe ketting en tandwielen ,is dit aan te raden om te doen ,betekent dit nou ook dat die veel meer toeren gaat maken,heeft dit geen invloed op temp.van motor bij lange snel weg km????

In de 4'de en 5'de versnelling had ik het gevoel dat het allemaal niet meer zo snel accelereerde, de "fut" was er uit. 45T bij max. vermogen (8700-8800 rpm) betekent ong. 235 echte km/uur; veel te hoog met de luchtweerstand van een B12 (ondanks de ong. 115 *D achterwiel pk's met vervangingsdemper (oud model)). Met 47T wordt dat zo'n 224 km/uur.
Wanneer je nu met 45T 6000 rpm. rijd, rij je met 47T ongeveer 6300 rpm. Betekent zo'n 7 tot 8% meer vermogen bij dezelfde snelheid. Klinkt weinig, in de praktijk toch een groot verschil. Bij een 48T wil ik steeds dooschakelen naar de 6'de, die we dus niet hebben...

De signaalgever van m'n olietemperatuurmeter zit op het uitgaand kanaal van de oliepomp. Heet wordt ie vooral binnen de bebouwde kom, vooral bij stoplichten etc., soms tot 130 C. Buiten de bebouwde kom/snelweg zakt dat dan binnen een minuut weer tot 100 - 110, dus geen probleem.
 
van mijne? :)

tis een mdi undertail (shotgun lights)
je moet wel een stuk bagagevak wegzagen. ook je bagage uitsteeksels (ofzo :P ) moet je erafzagen. tis makkelijk te doen.

eigenlijk bedoelde ik die van AadmanZ

Die van jou had ik ook voor gekeken, rij ook bandit namelijk
 
result1.gif

Fatlegs USD op basis van ZXR vork, polyesterdelen Formula, Laser ProStock(nu Kerker 4-2-1), XJ900 Div. achterwiel 17",onderhangende dubbelzuiger-remklauw en helemaal binnenstebuiten gehaald.

Gr,
BerryMax
 
Motorspoiler:
full


verder diverse motorische aanpassingen:
Luchtfilter TDM850
Sproeiers 135 ipv 122
Gassxhuifrestrictors verwijderd
K&N luchtfilter
 
full


De specs zijn:

* Yamaha XJR1200 SP bwj. 1998 (Christian Sarron)
* Arrow uitlaat (4-2-1), aangepast en verder omhoog gezet (open race)
* Zadel voorzien van blauwe bies
* Voorvork van FZR1000 geplaatst
* Onderzijde gepolijst
* R1 remklauwen voor
* Voorspatbord aangepast
* Goodridge remleidingen en koppelingsleiding
* Gepolijste en blauw gespoten voorvelg
* Gepolijste kapjes oliekoeler
* Dubbele verchroomde koplamp
* Mini knipperlichten voor en achter
* Kawasaki steunen bijrijder (gepolijst)
* Originele steunen aangepast en gepolijst
* Gewijzigde voetsteunen van Hein Gericke
* Achterwielophanging aangepast, zodat achterzijde hoger is (geen tailrisers dus!)
* 6" brede achtervelg (Deget)
* Goodridge remleiding
* Superbike achterbrug Deget en gepolijst
* Gepolijste en blauw gespoten achtervelg
* Achterzijde ingekort en vervangen door budyseat van Hesa
* Onderzijde zitje alles verwijderd (beugels, helmslot e.d.)
* vervangende aluminiumplaat geplaatst
* Wit LED-achterlicht
* Aangepaste XJR remvloeistofresorvoirdesksel
* Dynamodeksel vervangen door een mooier exemplaar
* Veel schroeven vervangen door RVS imbus
* Olietemperatuurmeter
* Crashpads orgineel van Yamaha
* Roosters aangebracht op diverse plaatsen
* Motorblok blauw verlicht
* Eigen gemaakt kapje op rechterzijde van het motorblok
* "Dragbar" stuur en andere handvaten gemonteerd
* Streetfighter spiegel
* Digitale kilometerteller en toerenteller

Meer info is te vinden op www.xjrfighter.com.
 
:^ :P

Nou de mijne:
6 maanden geleden:
(Afbeelding)

Nu (rechter):
(Afbeelding)

(Afbeelding)

List:
-andere knippers,
-andere spiegels,
-tail riser,
-Goodridge remleidingen,
-valblokken,
-voorvork protectors,
-polisched velgen,
-no spatboard :P (undertail soon),
-race demper (carbon),
en hopelijk eerdaags een andere zadelovertrek :(

Woehaha Den the man,

Zit ik rustig door dit topic te bladeren zie ik me eigen knar gigantisch voorbij komen :+ Make it stop :P
 
voor (was een echt zorgenkindje toen ik hem kocht):
Cb450s.gif

3maandjes terug:
Motor_klaar_resized003.jpg


Tussentijd andere spiegels erop gekomen, en van het winter las ik er een rvs uitlaatsysteem onder (Wanneer mijn blok weer een beetje tot leven is gekomen).
 
de gsx f opties:
het verhaal: apperaat was iemand op dood gebleven was niks meer dan een frame en een gaar blok...
ding had 4 verschillende kleuren namelijk: rood, roze, lelijk blauw en blauw...

eerst alle kappen naar de nedcar gebracht en in t zwart parelmoer laten spuiten(zwart& alle kleuren van de regenboog) was iets van 500 euro voor mij (normaal 700-800 eupo)

daarna het gare 600 blok vervangen voor het blok van een gsx-r 750...
verschillende blokdelen laten poedercoaten in het diep paars...

allerlei kleine dingen diep paars gespoten, zoals: velgen, balhoofd, die achterste handvaten en diverse blokdelen..

voor de rest een beetje standaard dingen:
vering vervangen.
stickers.
kuipruitje.
stalen remleidingen.
enz enz..

wa nog gaat gebeuren: risers en sportstuur/crossstuur aangeschaft, omdat dit schijnbaar beter rijdt..
andere knipperlichten voor...
andere spiegeltjes(eerst deze eraf rijden )
en het hart van de schijven diep paars spuiten...

picies:
IMG_164.jpg


IMG_0073.jpg
 
Matglanzend zwart gespoten
Grote doorzon-raam verwijderd
klein cockpit ruitje erop
superbike stuur erop
witte knipperlichtjes

moet nog:
Lazer herrie-pijp (pling pling)
velgen zwart poedercoaten

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan