Show hier je motor

Voor een Planeta 5 (en zeker bij de latere Planeta-types) kan dat nog wel eens een probleem opleveren ja. Hier in NL ook overigens.
Jammer, want het zijn wel leuke machinetjes. Hoe rijdt een 5 eigenlijk?? Ik heb me laten vertellen dat ze wat apart zijn qua stuurgedrag (voor wat het waard is natuurlijk) vergeleken met de oudere Planeta's. Kan dat kloppen??
Ik laat er in ieder geval geen beginneling op rijden. Hij is zwaar en lomp in het sturen.. Maar hij knettert zo heerlijk 😁 IMG_20190622_185944.jpg
 
Ik rij er nu weer een maandje of 6 op, nadat ie ruim 3 jaar uit elkaar heeft gelegen.
Nog steeds bezig met afstellen, af en toe wat andere afstellingen proberen, voornamelijk ontstekings tijdstip, want dat kan veel vermogen kosten!
Motor heeft last van detonatie, daar ben ik wat mee aan het klieren. Ik heb Xelene staan, dat wil ik proberen, en daarna octane booster.

Ook met de vering bezig geweest, want dat was te hard, stuurde wel goed toen, vering is nu zachter, en ik ben onder tussen gewend geraakt hoe ie nu stuurt.

Heerlijk soepel blok is het, vanaf 1500 toeren.




GS1245T.jpg
 
Ik hou van eenvoud.
Simpele ééncilinders zonder poespas. Geen accu, niks. Aantrappen met de kickstarter.
De KTM 660 SMC is een brute Spartaanse stamper die heerlijk strak stuurt.

De Honda XR 250 R is veel gemoedelijker, is luchtgekoeld, wat ik nog mooier vind. Daar kun je ook heerlijk mee rustig sturen.


Maar ben begonnen met:

Kawasaki KLE 500
Yamaha Fazer 600
Suzuki GSX-R 750 W; zo’n Lucky Strike replica
Yamaha R1
Honda XR 250 R uit 88
Honda XR 600 R uit 92
De huidige KTM 660 SMC uit 2005
En de nu huidige XR 250 R uit 1995

Redelijke variatie aan motoren van 1998 tot aan nu. De 95-er XR 250 R heb ik net drie weken.

Grt Fred
 

Bijlagen

  • 246CC802-7202-4F62-BB94-24D5D2AF4017.jpeg
    246CC802-7202-4F62-BB94-24D5D2AF4017.jpeg
    137,4 KB · Weergaven: 8
  • F32E0C20-E85E-426D-A6AE-8FA768147F60.jpeg
    F32E0C20-E85E-426D-A6AE-8FA768147F60.jpeg
    261,4 KB · Weergaven: 9
Prachtig plaatje! Aanlegsteiger van de veerboot in Holwerd?

Jezus, je hebt nog gelijk ook!!

Hier kon ik het niet verifiëren omdat die container er voor staat, maar hier zie je die gele "beugels" maar niet helemaal op de juiste plek?

Yup, klopt is genomen op de pier in Holwerd... sta met de rug naar de aanlegstijger van de veerboot zeg maar, al was ie op dat moment alweer een kwartiertje vertrokken of zo... in de verte nog net te zien ;-)
20201230_134426.jpg
 
Jezus, je hebt nog gelijk ook!!

Hier kon ik het niet verifiëren omdat die container er voor staat, maar hier zie je die gele "beugels" maar niet helemaal op de juiste plek?

Yup, klopt is genomen op de pier in Holwerd... sta met de rug naar de aanlegstijger van de veerboot zeg maar, al was ie op dat moment alweer een kwartiertje vertrokken of zo... in de verte nog net te zien ;-)
Bekijk bijlage 1578815
Ik doe deze haven af en toe aan tijdens mijn ritjes. Tijdens de laatste hittegolf heb ik er een tijd staan kijken. Was er best druk, er waren veel mensen aan het rondloeren op meegebrachte tuinstoelen, sommigen aan het zwemmen en op den duur kwam er ook nog een kudde kanoërs aan. Die gele beugel is de bovenkant van een trap waarmee je uit het water kunt klimmen. Mooi plekje om de zonsondergang te bekijken.
 
Ik doe deze haven af en toe aan tijdens mijn ritjes. Tijdens de laatste hittegolf heb ik er een tijd staan kijken. Was er best druk, er waren veel mensen aan het rondloeren op meegebrachte tuinstoelen, sommigen aan het zwemmen en op den duur kwam er ook nog een kudde kanoërs aan. Die gele beugel is de bovenkant van een trap waarmee je uit het water kunt klimmen. Mooi plekje om de zonsondergang te bekijken.

Het is best wel een bekend motor-treffen locatie.
Al een paar jaar op rij ook een soort van noordelijke mega meeting...
FB_IMG_1609357126362.jpg

FB_IMG_1609357032197.jpg




Afgelopen zomer werd er ook veel door de jeugd gezwommen / pier gesprongen. Zitten ze snel rond de kratjes bier.

Zonsondergang was ook mijn reden deze keer... is daar altijd erg mooi te zien, maar was iets te laat ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan