Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, same here. Ik heb verder alles ook van Knipex, met uitzondering van een extra lange bektang zoals hieronder, die is van Teng Tools (# AT096) Ideaal om bv. de brandstofslang weer op z'n plaats te krijgen als de tank gelift is geweest.

[afbeelding]

Ik heb daar een set van, van blue point (snap-on), met kniptang, rechte punttang en gebogen punttang allemaal extra lang.
 
Op het einde van het vorige topic kwma ik al met een minidoppensetje. Ik kreeg een tip over een andere, en ik twijfel een beetje.

De eerste is van Tengtools. Goed merk, dat scheelt weer een hoop zorgen over de kwaliteit, en het is echt een hele kleine 'verpakking', compact dus.

Klik hier voor de site van Teng UK, met het product dat ik bedoel.

Het heeft de doppen 8, 9, 10, 11, 12 en 13. Nagenoeg de meest gebruikte. 4, 5, en 6 inbus en dat kruiskop en platte bits.

De ratel is van het type steek-ringratel, en natuurlijk klein.

Kosten zijn ongeveer 35 euro.

De andere is in de aanbieding bij Fixit bouwmarkt. Hier staat de folder, het product staat op pagina 4.

Net wat groter, zit ook net wat meer in. Niet alles is goed te zien op het plaatje. Zo lijkt het merk "Profi Line" te zijn. Klinkt mij als een standaard bouwmarkt merk in de oren.

Helaas staat er niet bij welke bits en doppen precies worden meegeleverd. Maar volgens mij zie ik een bitsdop, en dan 8 tm 11 en 13 (ivm het verschil in grootte van de laatste twee doppen). Dan zou ik 12 dus gaan missen (gebeurt vaker in sets, waarom eigenlijk?).

Ik zie ook wat inbus en torx bits. Prijs: 15 euro.

Ik wil graag twee hele compacte setjes. Eén in metrisch en één in inch. Ik dacht er aan om de inch dopjes los te kopen en dan te vervangen. Een losse tang (een Bahco Baco ;) ) neem ik mee voor grotere bouten en lange doppen voor bougies.

Wie oh wie heeft er wat zinnige ideeën over?
 
Ik neem aan dat je die set alleen gaat gebruiken als 'nood'setje voor op vak e.d. Dan zo ik geen teng tools kwaliteit hoeven per se. En dat goedkope setje werk heus wel goed genoeg voor die paar keer.
Je boordgereedschap is ook geen A-kwaliteit gereedschap en die gebruik je ook in noodgevallen.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je die set alleen gaat gebruiken als 'nood'setje voor op vak e.d. Dan zo ik geen teng tools kwaliteit hoeven per se. En dat goedkope setje werk heus wel goed genoeg voor die paar keer.
Je boordgereedschap is ook geen A-kwaliteit gereedschap en die gebruik je ook in noodgevallen.

Helder argument.
Aan de andere kant wil ik onderweg zo min mogelijk risico hebben van falend gereedschap. In de werkplaats is alles ongeveer wel dubbel, langs de snelweg niet.

En het lijkt er op dat het doosje twee maal zo groot is als die van Teng... Tja, wat is nou belangrijker? :?

Boordgereedschap is er niet (zeker niet standaard). Hoeveel er ook over gemopperd en gegrapt wordt; volgens leveren alleen fabrikanten (Honda, Ducati, Yamaha, Suzuki, Kawasaki...) die niet zeker zijn van hun product een setje gereedschap om de boel te kunnen maken. Harley Davidson dus niet, want die gaan amper kapot O-)

Kon het even niet laten na deze ongelooflijk mooie voorzet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Keuze is gemaakt:

minisetdoppen.jpg


Er zit in:
minirateltje met borging
verlengstukje
dop 6, 7, 8, 10 en 13
PZ 1, 2 en 3
PH 1, 2 en 3
inbus 3, 4, 5 en 6
torx 10, 15, 20, 25 en 30
plat 4, 5.5 en 6,5

Zit redelijk goed in het doosje. Niks rammelt.

Het merk is ProfiLine, kwaliteit voor de vakman, dus das topspul ;) _O-

Dopje 9, 11 en 12 kunnen er nog los bij. En ik mis nog torx 27 (waarom ontbreekt ook die nou zo vaak?).

Andere doosje is voor de Harley: doppen worden vervangen door inchmaten. Ik dacht zelf aan 1/4, 9/32, 5/16, 11/32, 3/8, 13/32, 7/16 en 15/32. Dan heb ik zo ongeveer dezelfde serie van meest gebruikte maten.

En dan nog eentje als kado.

De verpakking is wel twee keer de omvang van die van TengTools, maar dan ook weer twee keer zo goedkoop (en nog steeds lekker compact).

Over de kwaliteit kan ik niks zinnigs zeggen: heb nog niks gebruikt.

Strakjes nog even wat losse dopjes halen, en dan in de motortas/onder de buddy.
 
Een 24V accu slagmoersleutel (eigen merk van Groot Techniek)met reservebatterij.
Ding geeft 450Nm volgens opgave, maar als ik zie wat hij loskrijgt geloof ik het ook nog.... Voor iets meer dan 110 Euro lijkt het een goede koop te zijn......
 
Keuze is gemaakt:

[afbeelding]

Er zit in:
minirateltje met borging
verlengstukje
dop 6, 7, 8, 10 en 13
PZ 1, 2 en 3
PH 1, 2 en 3
inbus 3, 4, 5 en 6
torx 10, 15, 20, 25 en 30
plat 4, 5.5 en 6,5

Zit redelijk goed in het doosje. Niks rammelt.

Het merk is ProfiLine, kwaliteit voor de vakman, dus das topspul ;) _O-

Dopje 9, 11 en 12 kunnen er nog los bij. En ik mis nog torx 27 (waarom ontbreekt ook die nou zo vaak?).

Andere doosje is voor de Harley: doppen worden vervangen door inchmaten. Ik dacht zelf aan 1/4, 9/32, 5/16, 11/32, 3/8, 13/32, 7/16 en 15/32. Dan heb ik zo ongeveer dezelfde serie van meest gebruikte maten.

En dan nog eentje als kado.

De verpakking is wel twee keer de omvang van die van TengTools, maar dan ook weer twee keer zo goedkoop (en nog steeds lekker compact).

Over de kwaliteit kan ik niks zinnigs zeggen: heb nog niks gebruikt.

Strakjes nog even wat losse dopjes halen, en dan in de motortas/onder de buddy.

Weet je dat ik precies het zelfde setje heb van Metabo enigste verschil is dat het doosje groen is
Heb het de afgelopen week al best vaak gebruikt
 
Weet je dat ik precies het zelfde setje heb van Metabo enigste verschil is dat het doosje groen is
Heb het de afgelopen week al best vaak gebruikt

Typisch.

T zal wel uit dezelfde fabriek komen, waar dan een ander merk doosje om heen gevouwen wordt (en andere prijs...).

Eigenlijk net als met olie: gewoon uit dezelfde tank in een andere verpakking gieten en er "Ultra Performance for SuperSports" op zetten oid O-)

Net nog even bij Action geweest voor ring-steeksleutels en nog een keer het doppensetje. Deze komen in de garagebox te liggen, omdat ik heel af en toe daar wat moet moet vastzetten of losmaken. Schroevendraaiersetje er bij, en wat tangen, en ook weer compleet *O*

Voor de garagebox:

setjevoorgaragebox.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rem en kopplingsvloeistof ontluchter/ververser.
Sluit je aan op compressor, maakt vacuum, en zuigt zo het hele systeem door, dus tegelijk verversen.

De Myvitac nu weggeven, dat is niks vergeleken bij dit, en even duur ongeveer bij de groothandel, 50 euro.

DSC03504Large.jpg


Vanavond komt er nog een set steek-ratel sleutels bij, voor het synchroonstellen van 2 twins
 
Laatst bewerkt:
alweer een poosje geleden gekocht: setje van die haakse schroevendraaiers. Niet iets wereldschokkends, maar ik gebruik ze verrassend veel. Ja wel in koekblikken -ivm ruimtegebrek achter dashboards etc-, maar toch :} . Ga ze ook in torx-uitvoering kopen :Y .
full
 
Rem en kopplingsvloeistof ontluchter/ververser.
Sluit je aan op compressor, maakt vacuum, en zuigt zo het hele systeem door, dus tegelijk verversen.

De Myvitac nu weggeven, dat is niks vergeleken bij dit, en even duur ongeveer bij de groothandel, 50 euro.

[afbeelding]

Vanavond komt er nog een set steek-ratel sleutels bij, voor het synchroonstellen van 2 twins

Daar ga je veel plezier van hebben ,gebruik dezelfde al jaren .
Kind kan de was doen met dat ding
Brezan verkoopt die dingen ook erg redelijk geprijst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan