Show hier je (nieuwe) gereedschap *3*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het verhaal van Vroembert is meer dan correct, ik wil echter wel een belangrijk punt toevoegen. :Y

Veel productie wordt uitbesteed in China (ook door kwaliteitsmerken). Er is echter ook een hele levendige imitatie handel gaande! Daar is China immers heel goed in..

Jij ziet bijvoorbeeld bij Midlock een compressiemeter set die verdomd veel lijkt op de sets die vroeger veel op marktplaats te vinden waren voor €70 minder (!) Ik zit in die handel en bestel nog wel eens wat om te testen. Uiteindelijk ziet het uiterlijk er 101% hetzelfde uit, maar is het product toch anders. (Schroefdraden van de adapters zijn zo slecht dat je binnen 3 keer aan de helicoils kan)

Ik had niet zo lang geleden een klant die een imitatie Mannesmann assteunen set gekocht had, uiterlijk exact hetzelfde maar wel 18€ goedkoper dan mijn (originele) sets. Die jongen is bijna onder zijn Dodge verpletterd toen een van de steunen in mekaar zakte (let wel, de steunen werden 700 kilo minder belast dan volgens de verpakking mogelijk was). :N


Dus nee, Chinees imitatie spul is lang niet altijd aan het "het komt tóch uit dezelfde fabriek fenomeen" onderhevig.
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal van Vroembert is inderdaad wel reeel.Maar iedereen moet zelf uitmaken hoe hij in gereedschap wil investeren,ik bekijk het zo waar praten we over als je een complete set gereedschap wil aanschaffen als je uitgaat van matige kwaliteit naar goede kwaliteit is dat prijsfactor 2.Misschien ben je dan 1500,= kwijt ipv 800,=,maar voor die 700,=euries heb je iets waar je erg lang plezier van kan hebben.Natuurlijk is bagger veel goedkoper en je kunt mazzel hebben maar ik zou gaan voor het betere gereedschap.Ik moet zeggen dat ik het wel regelmatig gebruik. :W
 
Ik zei gisteren nog tegen de verkoper in de provak winkel toen ik een paar honderd euro moest aftikken voor een 1/4 doppensetje en een setje minischroeven draaiers
Toen ik op de OK knop drukte "ik ben het al vergeten wat het koste"
Ik heb de laaste maanden best een flinke hoop uit gegeven aan gereedschap
Maar het is zo lekker als je uit je nieuwe gereedschapswagen alle maal kwaliteits spul kunt gebruiken
Ik weet wel een steeksleuteltje 10 uit een ramsbak zal het net zogoed doen als een snap-on steeksleutel 10 maar het laatste voelt toch beter
En ik ga er vanuit dat goed spul een levenlang mee gaat
 
Ik zei gisteren nog tegen de verkoper in de provak winkel toen ik een paar honderd euro moest aftikken voor een 1/4 doppensetje en een setje minischroeven draaiers
Toen ik op de OK knop drukte "ik ben het al vergeten wat het koste"
Ik heb de laaste maanden best een flinke hoop uit gegeven aan gereedschap
Maar het is zo lekker als je uit je nieuwe gereedschapswagen alle maal kwaliteits spul kunt gebruiken
Ik weet wel een steeksleuteltje 10 uit een ramsbak zal het net zogoed doen als een snap-on steeksleutel 10 maar het laatste voelt toch beter
En ik ga er vanuit dat goed spul een levenlang mee gaat
:Y
 
Ik zei gisteren nog tegen de verkoper in de provak winkel toen ik een paar honderd euro moest aftikken voor een 1/4 doppensetje en een setje minischroeven draaiers
Toen ik op de OK knop drukte "ik ben het al vergeten wat het koste"
Ik heb de laaste maanden best een flinke hoop uit gegeven aan gereedschap
Maar het is zo lekker als je uit je nieuwe gereedschapswagen alle maal kwaliteits spul kunt gebruiken
Ik weet wel een steeksleuteltje 10 uit een ramsbak zal het net zogoed doen als een snap-on steeksleutel 10 maar het laatste voelt toch beter
En ik ga er vanuit dat goed spul een levenlang mee gaat

:^

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat als je iets 1X nodig hebt je niet meteen het allerbeste koopt :N
Maar troep? , nee dat koop ik niet meer :N , ben nét iets te vaak uitgeschoten daarmee en de lak van mijn handen beschadigd, ook heb ik vaak zat meer problemen gekregen dan oplossingen, gewoon omdat ik met slecht gereedschap sleutelde.
Gelukkig is die periode voorbij dat ik dit moest leren (en natuurlijk ook om financiële redenen, ik had toen gewoon nog minder om hieraan te besteden), de laatste 30 jaar komt er gewoon geen troep meer in mijn gereedschapskist.
 
:^

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat als je iets 1X nodig hebt je niet meteen het allerbeste koopt :N
Maar troep? , nee dat koop ik niet meer :N , ben nét iets te vaak uitgeschoten daarmee en de lak van mijn handen beschadigd, ook heb ik vaak zat meer problemen gekregen dan oplossingen, gewoon omdat ik met slecht gereedschap sleutelde.
Gelukkig is die periode voorbij dat ik dit moest leren (en natuurlijk ook om financiële redenen, ik had toen gewoon nog minder om hieraan te besteden), de laatste 30 jaar komt er gewoon geen troep meer in mijn gereedschapskist.


same here!

Alleen geldt die 30 jaar nog niet voor mij :P
 
2008-01-07_11-29-50-mmp3.jpg

Benning MM P3, klein zak Multimetertje met basic functie's, geen stroommetingen.

109402_BB_00_FB.EPS.jpg

Setje meetsnoeren waar de meetstiften er af kunnen, en bekken er op kunnen, echt super handig, voor een andere miltimeter.
 
Ik laat me nog af en toe verleiden, om het zo maar eens te zeggen.

Toch zijn er maar weinig gereedschappen, die ik nog echt goed kan gebruiken, die goedkoop in aanschaf waren.

Het meeste is kapot gegaan, stat ergens achterin de garage of is doorgespeeld aan een hobbysleutelaar.

Zie het setje inbus-carft-crap van aldi, een pagina terug. 5 minuten mee kunnen 'werken' _O-

Alleen al voor de zekerheid, mijn eigen gemoedsrust dus, pak ik bij de echte klussen, ook het echte gereedschap: snap on, bahco, stahlwille, gedore, proxxon, beta, wera, midlock enz enz. Allemaal prima.
 
:^

Al moet ik ook eerlijk zeggen dat als je iets 1X nodig hebt je niet meteen het allerbeste koopt :N
Maar troep? , nee dat koop ik niet meer :N , ben nét iets te vaak uitgeschoten daarmee en de lak van mijn handen beschadigd, ook heb ik vaak zat meer problemen gekregen dan oplossingen, gewoon omdat ik met slecht gereedschap sleutelde.
Gelukkig is die periode voorbij dat ik dit moest leren (en natuurlijk ook om financiële redenen, ik had toen gewoon nog minder om hieraan te besteden), de laatste 30 jaar komt er gewoon geen troep meer in mijn gereedschapskist.

:^

Goed gereedschap is het halve werk ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik herinner me dat ik op mijn 16e (ik reed toen 3 jaar brommer) mijn eerste merk-product kocht, een Stahlwille (rem)kabeltang.. *O*

Ik heb die tang nog steeds, hij is nog net zo goed als 13 jaar geleden.

Laten we eens rekenen:
13X (ieder jaar) een merkloos China tangetje van €5,- = €65,- Dan heb ik mijn Stahlwille tang 3 jaar geleden terug verdiend. :Y

Gezien de slijtage aan de tang (bijna geen :} ) bespaar ik de komende 10 jaar €50,- aan slechte rot-tangetjes. Als ik dat dan verreken met mijn complete gereedschaps-arsenaal
dan ben ik de komende 10 jaar zo'n... 1 modaal maandsalaris goedkoper uit dan met Crappsann of Praxis 5 euro bak gereedschap

Dan heb ik het nog niet over de levenslange garantie die een oprecht A merk op haar gereedschap geeft.

Resumerend:
Goedkoop = dus echt duurkoop :+ :+

(Ja ik heb niks te doen vandaag, so what!)
 
Al mijn gereedschap zit los in een bak en is niet echt meer compleet/goed meer te noemen, dus ik wil een goede set aanschaffen. Hoef niet echt super uitgebeid te zijn maar wel kwaliteit. Iemand tips/suggesties?? Zie zoveel voor zulke uiteenlopende prijzen...

Zoiets zegmaar

Kraftwerk 1047 Gereedschapskoffer Aluminium 197-Delig Nu Actieprijs!

Is dit wat? :)

Dat is een prima allround set gereedschap.
Enige nadeel wat ik heb gehoord is dat de koffer kwalitatief een stukje minder goed is dan de inhoud. Aan de andere kant kan je dát beter hebben dan andersom.
 
Ik herinner me dat ik op mijn 16e (ik reed toen 3 jaar brommer) mijn eerste merk-product kocht, een Stahlwille (rem)kabeltang.. *O*

Ik heb die tang nog steeds, hij is nog net zo goed als 13 jaar geleden.

Laten we eens rekenen:
13X (ieder jaar) een merkloos China tangetje van €5,- = €65,- Dan heb ik mijn Stahlwille tang 3 jaar geleden terug verdiend. :Y

Gezien de slijtage aan de tang (bijna geen :} ) bespaar ik de komende 10 jaar €50,- aan slechte rot-tangetjes. Als ik dat dan verreken met mijn complete gereedschaps-arsenaal
dan ben ik de komende 10 jaar zo'n... 1 modaal maandsalaris goedkoper uit dan met Crappsann of Praxis 5 euro bak gereedschap

Dan heb ik het nog niet over de levenslange garantie die een oprecht A merk op haar gereedschap geeft.

Resumerend:
Goedkoop = dus echt duurkoop :+ :+

(Ja ik heb niks te doen vandaag, so what!)

je vergeet nogal wat in je vergelijking (bijvoorbeeld de rente (3,5%) die je krijg op geld wat je niet uitgeeft, maar lekker op de bank laat staan) en dat je misschien niet ieder jaar zo'n nieuw tangetje nodig hebt.

Maar ik ben het met je eens dat goed gereedschap veel fijner werkt. Dat je er ook altijd van op aan kunt, en niet staat te pielen met een knakending.
 
Het verhaal van Vroembert is meer dan correct, ik wil echter wel een belangrijk punt toevoegen. :Y

Veel productie wordt uitbesteed in China (ook door kwaliteitsmerken). Er is echter ook een hele levendige imitatie handel gaande! Daar is China immers heel goed in..

Jij ziet bijvoorbeeld bij Midlock een compressiemeter set die verdomd veel lijkt op de sets die vroeger veel op marktplaats te vinden waren voor €70 minder (!) Ik zit in die handel en bestel nog wel eens wat om te testen. Uiteindelijk ziet het uiterlijk er 101% hetzelfde uit, maar is het product toch anders. (Schroefdraden van de adapters zijn zo slecht dat je binnen 3 keer aan de helicoils kan)

Ik had niet zo lang geleden een klant die een imitatie Mannesmann assteunen set gekocht had, uiterlijk exact hetzelfde maar wel 18€ goedkoper dan mijn (originele) sets. Die jongen is bijna onder zijn Dodge verpletterd toen een van de steunen in mekaar zakte (let wel, de steunen werden 700 kilo minder belast dan volgens de verpakking mogelijk was). :N


Dus nee, Chinees imitatie spul is lang niet altijd aan het "het komt tóch uit dezelfde fabriek fenomeen" onderhevig.
Het ziet er inderdaad vaak hetzelfde uit, maar ipv een fatsoenlijke metaallegering wordt er dan bijvoorbeeld het goedkoopste pisbakkenstaal gebruikt. Of kogellagers die vervangen worden door teflon bussen, tandwieltjes die van plastic zijn, koolborstels met een kwart van de originele lengte, lagerpassingen waar je het lager van 2 meter afstand in kunt gooien etc.
Ik zei gisteren nog tegen de verkoper in de provak winkel toen ik een paar honderd euro moest aftikken voor een 1/4 doppensetje en een setje minischroeven draaiers
Toen ik op de OK knop drukte "ik ben het al vergeten wat het koste"
Ik heb de laaste maanden best een flinke hoop uit gegeven aan gereedschap
Maar het is zo lekker als je uit je nieuwe gereedschapswagen alle maal kwaliteits spul kunt gebruiken
Ik weet wel een steeksleuteltje 10 uit een ramsbak zal het net zogoed doen als een snap-on steeksleutel 10 maar het laatste voelt toch beter
En ik ga er vanuit dat goed spul een levenlang mee gaat
Nou, ik heb vroegah ooit eens zo'n cheap-ass koffertje voor mijn verjaardag gehad. Steeksleuteltje 10 is bij de punten ongeveer sleuteltje 11.8, en onderin de bekken ongeveer sleuteltje 8.6. Niet dat ik er kracht op zou durven zetten hoor, dat kost me geheid een paar knokkels.

Verder nog even een algemene vraag aan de prof sleutelaars hier:
Snap-on staat kwalitatief ver bovenaan de lijst van A-merken, maar is daarvan de prijs-kwaliteit verhouding net zo goed als bij de merken die daar net onder staan (Gedore, Facom, Beta, Stahlwille)? Of is het nog meer prijs dan kwaliteit?
Met andere woorden: is het voor de (boven-) gemiddelde hobbyist de moeite om door te sparen voor Snap-on, of kun je voor het zelfde geld dan beter een iets uitgebreidere set van bijvoorbeeld Beta nemen?
 
~
Het ziet er inderdaad vaak hetzelfde uit, maar ipv een fatsoenlijke metaallegering wordt er dan bijvoorbeeld het goedkoopste pisbakkenstaal gebruikt. Of kogellagers die vervangen worden door teflon bussen, tandwieltjes die van plastic zijn, koolborstels met een kwart van de originele lengte, lagerpassingen waar je het lager van 2 meter afstand in kunt gooien etc.Nou, ik heb vroegah ooit eens zo'n cheap-ass koffertje voor mijn verjaardag gehad. Steeksleuteltje 10 is bij de punten ongeveer sleuteltje 11.8, en onderin de bekken ongeveer sleuteltje 8.6. Niet dat ik er kracht op zou durven zetten hoor, dat kost me geheid een paar knokkels.

Verder nog even een algemene vraag aan de prof sleutelaars hier:
Snap-on staat kwalitatief ver bovenaan de lijst van A-merken, maar is daarvan de prijs-kwaliteit verhouding net zo goed als bij de merken die daar net onder staan (Gedore, Facom, Beta, Stahlwille)? Of is het nog meer prijs dan kwaliteit?
Met andere woorden: is het voor de (boven-) gemiddelde hobbyist de moeite om door te sparen voor Snap-on, of kun je voor het zelfde geld dan beter een iets uitgebreidere set van bijvoorbeeld Beta nemen?[/quote]

Dat laatste is mijn mening. En is trouwens al duur zat.
 
Het verhaal van Vroembert is meer dan correct, ik wil echter wel een belangrijk punt toevoegen. :Y

Veel productie wordt uitbesteed in China (ook door kwaliteitsmerken). Er is echter ook een hele levendige imitatie handel gaande! Daar is China immers heel goed in..

Jij ziet bijvoorbeeld bij Midlock een compressiemeter set die verdomd veel lijkt op de sets die vroeger veel op marktplaats te vinden waren voor €70 minder (!) Ik zit in die handel en bestel nog wel eens wat om te testen. Uiteindelijk ziet het uiterlijk er 101% hetzelfde uit, maar is het product toch anders. (Schroefdraden van de adapters zijn zo slecht dat je binnen 3 keer aan de helicoils kan)

Ik had niet zo lang geleden een klant die een imitatie Mannesmann assteunen set gekocht had, uiterlijk exact hetzelfde maar wel 18€ goedkoper dan mijn (originele) sets. Die jongen is bijna onder zijn Dodge verpletterd toen een van de steunen in mekaar zakte (let wel, de steunen werden 700 kilo minder belast dan volgens de verpakking mogelijk was). :N


Dus nee, Chinees imitatie spul is lang niet altijd aan het "het komt tóch uit dezelfde fabriek fenomeen" onderhevig.



Gereedschap zal je altijd eerst in je handen moeten hebben om te beoordelen op kwaliteit. Vaak kan je aan uiterlijk en afwerking al zien en voelen, dat het spul minder is.
Assteunen, met bedenkelijk dunne metalen profielen komen er bij mij bijvoorbeeld niet in. Ook kijk ik bij dat soort produkten naar de kwaliteit van het laswerk. Een assteun gebruik je voor de veiligheid, daar mag je niet op bezuinigen.

Imitatiespul wordt eigenlijk op de markt gebracht, met het doel de klant te belazeren, door onder een merknaam een produkt te leveren, dat door bezuinigingen op de kwaliteit niet voldoet aan de norm die je van een bepaald merk mag verwachten.
 
Het ziet er inderdaad vaak hetzelfde uit, maar ipv een fatsoenlijke metaallegering wordt er dan bijvoorbeeld het goedkoopste pisbakkenstaal gebruikt. Of kogellagers die vervangen worden door teflon bussen, tandwieltjes die van plastic zijn, koolborstels met een kwart van de originele lengte, lagerpassingen waar je het lager van 2 meter afstand in kunt gooien etc.


Het zijn niet alleen de Chinezen, die zich van deze praktijken bedienen, kijk maar eens naar het kwaliteitsverschil tussen Bosch groene lijn (voor de doe het zelvert) en Bosch blauw voor de prof. Een belangrijk verschil is bij voorbeeld i.d.d. het lagermateriaal. Groen is vaak nylon en Blauw kogellagers.

Wie weet hebben de Chinezen dit idee ook wel gekopieerd. En zijn we nu aan de goden overgeleverd, omdat ze de bezuinigingen op kwaliteit op z'n Chinees uitvoeren, waardoor machines al stuk zijn voordat ze hier op de markt komen.
Ik heb ooit 3 x een klein haaks slijpertje omgewisseld, omdat hij elke keer na 20 minuten begon te roken, bleek er dus geen koeling in de motor te zijn gemonteerd. _O- _O- Vond de levensduur in vergelijking met de Ferm die ik daarvoor had gebruikt wel erg kort. (De Ferm heeft 5 jaar mishandeling doorstaan :P ) Ik heb toen maar een dure Makita gekocht, die nu 12 jaar later nog steeds foutloos werkt.

Overigens is de kwaliteit van in China geproduceerde machines van b.v. Ferm, of b.v. Mannesmann tegenwoordig heel redelijk. Maar kan ik me indenken, dat een imitatie Ferm erg link kan worden :P :P
 
er is al vaak hier over de topmerken en diens prijzen gesproken.. ikzelf vind snap-on opzich wel goed in de hand liggen, maar de prijzen vind ik extreem hoog, naar mijn mening alleen voor het mooie blinken.
Mijn lievelingsmerk persoonlijk is Gedore, ik vind de kwaliteit prima en het handgereedschap is redelijk betaalbaar. Een ander zal de 1/2" ratel helemaal niks vinden omdat het handvat zo dik is, maar voor mijn grote kolenschoppen is het ideaal.

De topmerken doen echt niet voor elkaar onder. Als ik jou was zou ik vooral kijken naar comfort, wat voor jou specifiek goed in de hand ligt. Zelf zie ik nauwelijks snap-on gebruikt worden eigenlijk. Behalve in die Amerikaanse werkplaats-soaps, maar die zullen vast iets europees of aziatisch kopen. Als het maar blinkt, duur en amerikaans is.

Alleen gereedschapskasten, kisten en karren van Gedore zijn zo debiel duur :S (1000 euro voor een wandkastje van 100x60x25cm, léég!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan