Show hier je nieuwe gereedschap "VIII" :Schoonmoeder Rules

Status
Niet open voor verdere reacties.

king-roy

MF veteraan
9 sep 2006
6.180
0
Noord Limboland Beringe.
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:







screwdriver-and-wrench-icon-hi.png

d25314k.jpg

gereedschap.gif
 
Laatst bewerkt:
jwl_remontluchter.gif


2 weken geleden deze gekocht, en daarna mijn remmen gedaan van de gixxer....... super handig en snel voor de eerste keer maar een uurtje bezig geweest (voor en achter). *O*
straks maar eens de 4 wieler doen.

*echt een aanrader als je een compressor hebt. (rond de 40 euro heb je er al een)
 
[afbeelding]

2 weken geleden deze gekocht, en daarna mijn remmen gedaan van de gixxer....... super handig en snel voor de eerste keer maar een uurtje bezig geweest (voor en achter). *O*
straks maar eens de 4 wieler doen.

*echt een aanrader als je een compressor hebt. (rond de 40 euro heb je er al een)

echt waar een uur. ik denk dat ik zonder dat ding in 15min klaar ben :+
 
Vind het ook lang , ik heb dezelfde al een jaar of 5 (verslijten doen ze nooit meer)
En het is een kwestie van aansluiten deksel van het remvloeistof potje open doen en trekker inknijpen en vastzetten en remvloeistof bijvullen
 
Geloof er weinig van dat die meter ''ondertussen'' begint af te wijken.
En remmen ontluchten kan als het meezit 5minuten duren maar ook 10x zolang. Leeg jampotje met twee gaatjes in de deksel met daarin twee slangetjes werkt trouwens ook prima, moet je alleen wel zelf zuigen :P :+
 
Laatst bewerkt:
niet om het een of ander hoor maar is het echt zo belangrijk om te vermelden hoelang JULLIE en over doet en dat het een eitje is :X

je kan ook zeggen dat het straks alleen maar sneller gaat als je het vaker doet.......... B|
 
Gezien dit een gereedschap topic is.. :Y
een vraag:

Ik wil, als hebbe ding voor het koekblik, een elektrische slagmoersleutel hebben.
Wrom een elektrische :? omdat ik een luchtcompressor heb met een opslag tank van slechts 2 liter en die kan het verbruik van een gemiddelde slagmoersleutel op lucht niet bijbenen. En ik heb geen zin om een grote 2 cilinder compressor te kopen met een tank van 20 liter die ik niet kwijt kan. B|
Dat gezegd hebbende; hoe krachtig moet dat ding wezen :?

Sjaakie bij de lokale gereedschappen handel beweerde dat ik minstens een moersleutel moet hebben met een koppel van 500nm wil ik de wielbouten (want daar ga ik hem dus voor gebruiken) van het koekblik los weten te draaien... hij toonde vervolgens uit de catalogus een mooie Facom met het daarbij behorende mooie prijskaartje.. :X

Nu isset zo dat die wielbouten van dat koekblik slechts met 90nm vast zitten gedraaid, en eventueel voor op de brommert zit de achteras met 100nm vast gedraaid..
De gemiddelde eclectische sleutel die er is heeft zo'n 200nm koppel..

Iemand enig idee of je dus met dit ding 90nm bouten los kan krijgen ?
De opgegeven waardes zijn natuurlijk om iets vast te zetten.. wellicht dat losdraaien veel meer kracht nodig zou moeten hebben.. of.. ? sja..

:W
 
Gezien dit een gereedschap topic is.. :Y
een vraag:

Ik wil, als hebbe ding voor het koekblik, een elektrische slagmoersleutel hebben.
Wrom een elektrische :? omdat ik een luchtcompressor heb met een opslag tank van slechts 2 liter en die kan het verbruik van een gemiddelde slagmoersleutel op lucht niet bijbenen. En ik heb geen zin om een grote 2 cilinder compressor te kopen met een tank van 20 liter die ik niet kwijt kan. B|
Dat gezegd hebbende; hoe krachtig moet dat ding wezen :?

Sjaakie bij de lokale gereedschappen handel beweerde dat ik minstens een moersleutel moet hebben met een koppel van 500nm wil ik de wielbouten (want daar ga ik hem dus voor gebruiken) van het koekblik los weten te draaien... hij toonde vervolgens uit de catalogus een mooie Facom met het daarbij behorende mooie prijskaartje.. :X

Nu isset zo dat die wielbouten van dat koekblik slechts met 90nm vast zitten gedraaid, en eventueel voor op de brommert zit de achteras met 100nm vast gedraaid..
De gemiddelde eclectische sleutel die er is heeft zo'n 200nm koppel..

Iemand enig idee of je dus met dit ding 90nm bouten los kan krijgen ?
De opgegeven waardes zijn natuurlijk om iets vast te zetten.. wellicht dat losdraaien veel meer kracht nodig zou moeten hebben.. of.. ? sja..

:W

wij hebben 3 van die dingen van hitachi. de zwaarst is geloof ik een 18 volt 3 ah. hiermee krijgen we de wielmoeren niet los we doen de eerste slag zelf en dan met zo n slagmoersleutel. maar dan als we ze weer vast zetten doen we de laatste slag ook weer zelf puur uit wat meer vertrouwen
 
wij hebben 3 van die dingen van hitachi. de zwaarst is geloof ik een 18 volt 3 ah. hiermee krijgen we de wielmoeren niet los we doen de eerste slag zelf en dan met zo n slagmoersleutel. maar dan als we ze weer vast zetten doen we de laatste slag ook weer zelf puur uit wat meer vertrouwen
Helemaal vastzetten mag je nooit met een slagmoersleutel, maar moet met een momensleutel gebeuren.

Greetz, Q
 
ik bedoel der meer mee van dat als je volgens fabriek vast zet wielmoeren ( bv 130 nm ) en je kan alsnog zelf met de hand 2/3 slagen na geven dan doe ik dat liever ook voor me eigen gevoel dan dat ik dat zo laat zitten vandaar dat ik het niet zo krek noem

bij ons op het werk moet je dan ook niet komen , wielen worden met de momentsleutel vastgezet

doe je het niet nota , en dit 3 keer en dan kan je vertrekken :W
 
bij ons op het werk moet je dan ook niet komen , wielen worden met de momentsleutel vastgezet

doe je het niet nota , en dit 3 keer en dan kan je vertrekken :W


op het werk is wat anders maar dit is puur voor eigen auto. op het werk werk je volgens de manieren zoals de klant het wilt of de regels hoe het product gemaakt moet worden. als ik me er niet prettig bij voel ga ik er ook niet in rijden
 
ik bedoel der meer mee van dat als je volgens fabriek vast zet wielmoeren ( bv 130 nm ) en je kan alsnog zelf met de hand 2/3 slagen na geven dan doe ik dat liever ook voor me eigen gevoel dan dat ik dat zo laat zitten vandaar dat ik het niet zo krek noem

licht metaal of stalen velgen?
staal komt minder krekt dan licht metaal

bij mijn broertje in de garage word de moment sleutel ook bijna nooit gebruikt.. |( |(
zelfs voor de bougies niet '(

daar kom ik dus nooit...

heb ook vaak zat discussies hierover... waarom wel voor kop bouten en niet voor een hoop andere bouten die ook erg belangrijk zijn?
 
vanaf 20 september verscheidene luchtgereedschappen bij de lidl.

ik ga kijken of ik een verfspuit kan bemachtigen

ik ga denk ik kijken voor de zandstraler en slagmoersleutel.
ik heb een 1,5pk compressor met een kleine tank en daaraan een grotere tank gekoppeld, het duurt wel een tijdje voor dat ie vol is maar voor de kleine snelle dingen is het makkelijk te doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan