Show hier je nieuwe gereedschap "X" : Tools rule!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raphaël-s

MF veteraan
21 nov 2007
8.915
29
Lelystad
Present!

Net eens even lekker lopen kloten in de garage. Afgelopen zomer heeft mijn gereedschap in een half open schuur gestaan en ik denk dat een paar dagen mist niet erg fijn was... Alles werkt perfect en nauwelijks last van roest.. Op mijn bitsetje van Mannesmann (ik gesloten doosje nog wel) na.. aardig roestig. Had er al wat olie opgemikt maarja, dat haalt de roest niet weg en de hele tijd vette klauwen schiet ook niet op...

Net dus even van een blikje een simpele polijstcentrifuge gemaakt. Bout derin in de boormachine, bitjes in et blikkie met wat droog zand (buiten gepakt, op aluminiumfolie op de kachel gedroogd :+ ) en draaien maar. Zal zo wel even een foto plaatsen. Draait nu lekker rondjes. Zo eens kijken of het het gewenste effect heeft gehad of niet.

Downunder

MF veteraan
16 okt 2002
2.972
25
Zuidlimburg
om even terug te komen op vorige topic, rubber onderlangs je garagepoort. mijn sectionaalpoort heeft dat standaard voor een dikke cm, maar ergens is in de loop der jaren een vouw gekomen in de lap, heel klein, maar genoeg voor een muisje :(

mestyle

Die hard MF'er
25 mei 2010
497
0
25
drenthe
Benieuwd waar jullie nu mee komen.

[afbeelding]

Vind ik fijn spul.

facom, kwaliteit valt me zwaar tegen voor het geld. heb hier een hele lading van die tangen liggen. handvatten zitten allemaal los. je knijpt de handgrepen met een beetje kracht al tegen elkaar aan slecht afgewerkt. geef mij maar andere merken

ger--nl

Die hard MF'er
3 apr 2008
725
0
flakkee
Misschien klein beetje offtopic maar ik zie genoeg mooie hobbyschuurtjes met een mooi beton vloertje erin...
Nu vraag ik me af hoe jullie de betonvloer hebben afgewerkt?
Bij mij in de schuur blijft die namelijk stof afgeven..

Red Force

Tuono Gen1
Donateur
19 nov 2011
7.854
1.467
facom, kwaliteit valt me zwaar tegen voor het geld. heb hier een hele lading van die tangen liggen. handvatten zitten allemaal los. je knijpt de handgrepen met een beetje kracht al tegen elkaar aan slecht afgewerkt. geef mij maar andere merken

Die witte griptangen zijn echt ruk maar verder heb ik nog geen problemen gehad met de Facom tangen.
Het is geen Knipex kwaliteit maar slecht zijn ze zeker niet.

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
2
Misschien klein beetje offtopic maar ik zie genoeg mooie hobbyschuurtjes met een mooi beton vloertje erin...
Betonverf?

ger--nl

Die hard MF'er
3 apr 2008
725
0
flakkee
Da,s leuk als je vloer brandschoon/vetvrij is, anders geen hechting.
Komt bij dat eigenlijk je hele schuur/werkplaats leeg moet voor een aardig resultaat.

Ik gebruik steenolie, is kleurloos en werkt makkelijk...

http://shop.groveko.nl/Litol-steenolie-10-Liter-d19991.aspx

Ik heb een ander merk maar het idee is hetzelfde.

Dat rol je dan 1x op een nieuwe betonvloer en klaar? Of elk jaar opnieuw behandelen?
Hoeveel verbruik je ongeveer per m2 ?

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
21.920
41
42
Hoogezand
Bezoek site

heb er eerst wat egaline over gedaan en daarna zo'n 2 componenten verf/coating van alabastine. Makkelijk schoon te houden :Y

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
6.994
96
34
Neerkant
niet afgewerkt, eigenlijk heb ik niet echt last van stof.
misschien ben ik niet zo kritisch :)

Status
Niet open voor verdere reacties.