Show hier je tent naast de motor

In die tijd gingen we niet naar de kapper.8-)
Hé 1975 en kapper...........................
Dat doet me denken aan mijn (verplichte) diensttijd bij de Marine.

In die tijd, rond 1975, was ineens lang haar toegestaan voor dienstplichtigen. Althans, formeel kon het niet worden verboden.
Toen ik moest opkomen, werd je in het begin in staat gesteld om bij de Marine-kapper (gratis) je haar te laten kortwieken.
Nee, niet verplicht, maar wel aan te raden. Alle langharigen kregen steeds de 'kut'-klusjes, werden voor het minst of geringst apart gezet en afgeblaft.
Tja, je zit in het leger en dan is brullen het handelsmerk. Ook werden de langharigen kampioen in het opdrukken. Iedere keer waren ze weer 'de lul'.
Dus voor het overleven van de opleidingstijd, was het beter om je haar maar kort te hebben.

Ja, ik ben in de begintijd naar de kapper geweest en heeft me veel onaangenaam bespaard.
Echter.......................nadien NOOIT meer laten knippen in de 18 mnd die daarna volgden.
Voor mij werd het zo ongeveer het teken van weerstand tegen het verplicht aanwezig moeten zijn in de krijgsmacht.
Toen ik afzwaaide is zo'n beetje het eerste wat ik heb gedaan, om mijn kapsel weer te laten fatsoeneren. Was echt wel nodig!
 
Hé 1975 en kapper...........................
Dat doet me denken aan mijn (verplichte) diensttijd bij de Marine.

In die tijd, rond 1975, was ineens lang haar toegestaan voor dienstplichtigen......
Dat was bij mijn lichting (65-5) compleet ondenkbaar, daar stond 2 weken licht op.
 

Bijlagen

  • 20200427_140512.jpg
    20200427_140512.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Wat mis ik dit intens zeg! Heb wel duizendmiljoenmiljard foto’s van motor bij tent, maar deze van vorig jaar.

Ergens in Normandie, onder weg naar de Spaanse Pyreneeen.
8DFBB34C-2737-4C4E-AEE0-B39250E3E693.jpeg


Onderweg terug langs Campingmoto Auvergne. Altijd gezellig bij Marcel en Ingrid, maar wel wat rustig in september.
97D5F4C8-1730-454D-80D1-5FFB6D3E1836.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, dit was een echte aanrader. Mooie camping, zeker voor doortochten, met heel aardige Franse eigenaren die goed kunnen koken. Valkbij Dax in de zuid-west hoek van Frankrijk. Camping Port Carrère. We hadden de camping in september praktisch voor onszelf.
De volgende dag de N260 op gereden aan de Spaanse kant en de mooiste motordag (op straat) van mijn leven gehad na twee engelse coolguy S1000RR’en te hebben verschalkt met knie aan de grond (tent achterop en koffers eraan). Koste me wel de voorband, die was daarna op.
CF73D13E-F488-4104-B0A9-42016EC2C335.jpeg
 
Wat een heerlijke foto's om te zien in deze tijd van afgesloten grenzen en een lockdown :)

Geen idee wat jullie betreft maar ik maak nog steeds geen plannen, ik wacht het allemaal maar af, maar droom nog steeds wel. Foto's in dit topic zijn fantastisch.

In de foto hieronder kan je mijn fiets zien naast mijn tent, maar je moet wel goed kijken :+

1588530543690.png


Edit: dit was iets ten zuiden van Villach.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat jullie betreft maar ik maak nog steeds geen plannen, ik wacht het allemaal maar af, maar droom nog steeds wel. Foto's in dit topic zijn fantastisch.

Dromen altijd, plannen nog niet. Ik zie het wel, maar verwacht er weinig van voorlopig. Ik hoop dat er bij de volgende aankondiging van Rutten iets wordt gezegd over campings in NL, dat er onder bepaalde voorwaarden weer toiletgebouwen open mogen. Kan je er in ieder geval een paar dagen in eigen land tussenuit. Hoeft geen weken, al is het maar een paar nachtjes. Tot nu toe moet je overal eigen sanitaire voorzieningen hebben. Als het niet wordt versoepeld haal ik wel zo'n mobiel chemisch toilet geval, ga ik wel met de auto. Normaal gesproken kampeer ik zeker elke 3 tot 4 weken een weekend, ook vaak binnen NL. Beetje natuur en frisse lucht opzoeken als je 3 hoog achter woont. Kamperen is gewoon hobby, dus ik kan niet wachten tot het weer kan.
 
Mijn plannen zijn sowieso nooit meer dan een tijdstip plannen. Ik hoop in juni nog een kleine week weg te kunnen, al is het maar in eigen land. Net als @Frazer hoop ik dat er dan wel wat campings zijn waar je terecht kunt. En anders pak ik wel een hotel ergens. Een eigen toilet meeslepen zie ik niet zitten achterop de motor 8-)
 
Ik zou bijna gewoon van wild camperen in NL. Beetje zoeken en rustig aan doen moet dat wel lukken.

Verplicht plaatje:
IMG_20170525_181629.jpg


Op een camping in de buurt van Cuneo (IT) sleutel momentje.
Rem hendel was krom omdat de Vespa de avond daarvoor was omgevallen.
In Cuneo had ik een nieuwe hendel gekocht bij een Piaggio service center.
De dag na deze foto bleek die nieuwe hendel niet de goede te zijn, de rem kwam niet helemaal los. Dus bij elke keer remmen bouwde de achterrem steeds meer druk op.
Maar goed dat ik de kromme hendel niet weg gegooid had, die kon ik er dus de volgende dag weer terug op kunnen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan