Show hier je tent naast de motor

2018 Dahn, Duitsland
20180818_110601.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als wij genoodzaakt zijn een familie-camping aan te doen vraag ik altijd bij de receptie... niet in de buurt van gezinnen, geen speeltuin in de buurt.
Er was een keer zo'n klein ettertje die het nodig vond aan de motor van mijn vrouw te zitten, ik vroeg waar zijn jou papa en mamma? Wij er naartoe, aangekomen bij papa vroeg ik of hij de camping regels had gelezen. Er stond een groot vraagteken boven zijn hoofd. Ik zei.. er staat duidelijk in dat huisdieren op de camping aangelijnd moeten worden... Had ik weer niet mogen zeggen _O- _O-
 
Als wij genoodzaakt zijn een familie-camping aan te doen vraag ik altijd bij de receptie... niet in de buurt van gezinnen, geen speeltuin in de buurt.
Er was een keer zo'n klein ettertje die het nodig vond aan de motor van mijn vrouw te zitten, ik vroeg waar zijn jou papa en mamma? Wij er naartoe, aangekomen bij papa vroeg ik of hij de camping regels had gelezen. Er stond een groot vraagteken boven zijn hoofd. Ik zei.. er staat duidelijk in dat huisdieren op de camping aangelijnd moeten worden... Had ik weer niet mogen zeggen _O- _O-
Ik denk dat gewoon uitleggen dat een motor die op gras staat kan omvallen. Met of zonder kind er tussen dat dat meer effect gaat hebben.
 
Je bedoelt dus te zeggen dat als het kind onder de motor ligt, dat ie 't dan voor de rest van z'n leven wel heeft geleerd!
Die galbakken van anderen wil ik al NIET horen, en zeker ook dat ze op hun eigen plekkie moeten blijven!
 
Je bedoelt dus te zeggen dat als het kind onder de motor ligt, dat ie 't dan voor de rest van z'n leven wel heeft geleerd!
Die galbakken van anderen wil ik al NIET horen, en zeker ook dat ze op hun eigen plekkie moeten blijven!
Nja, de ouder uitleggen dat dat een optie is zal wel zorgen dat ze wegblijven. Ik heb liever gewoon niet mn motor omliggen door zo'n kind. Dat wordt dan namelijk weer verzekeringswerk.
 
Ach als motorrijder heb je toch al gauw vooroordelen, helaas maar het is waar. Maar op sommige momenten komt het wel eens van pas. Meestal lopen de ouders met kinderen met een grote boog om je heen, een motorrijder met lang haar, een baard en tatoeages tot zover het oog reikt. Een beetje boos kijken erbij dat werkt toch wel preventief _O- _O- _O- . De anderhalve kleuter die toch uit de kennel ontsnapt brengen we keurig terug bij paps en mams. Met inderdaad het verhaal over omvallen, toch al gauw ruim 200kg wat er op zo'n snottebel terecht komt en natuurlijk hete motor en uitlaat met de nodige brandwonden en een ritje Beverwijk.

Maar het mooiste vind ik de vaders die met een stramme kabouter naar je motor staan te kijken en dat ook hadden gewild, jammer joh, je hebt de verkeerde vrouw getroffen, die vond een nieuwe keuken, of haar nieuwe walk-in-closed belangrijker dan een speeltje voor paps. _O-_O-
Vaak blijft vaders even staan en kijken, wel op "veilige" afstand natuurlijk, stel je voor dat die biker tegen je gaat praten, mams loopt met de kudde liga-vretende-snotkokers door en zegt geërgerd dat hij door moet lopen. 8)78)7
 
Na omvallen een hoop gezeik met verzekeringspapieren, taxateur ect.

Maar aan de andere kant heeft 't ook wel wat, een kind op de motor. Soms op de camping zet ik ze er wel eens eentje op het zadel.
Als je dan het gezicht ziet van zo'n kind. Die straalt dan aan alle kanten! Een nieuwe motorrijder voor 2035?

Vroegâh was ikzelf nl niks beter.
Mijn buren kregen vaak een man op visite en die kwam altijd op een BMW R60. Later een nieuwe R69. Man, dat vond ik toen geweldig.
Ik ben er als klein jochie wel eens op geklommen, en dan zag ik mezelf al onderweg naar verre oorden!
Eigenaar en mijn pa vonden het niet zo'n goed idee dat ik op de motor klom. Dat kreeg ik nadrukkelijk te horen!
Later idd zelf flinke motorreizen gaan maken. Maar een BMW is 't niet geworden!
 
een motorrijder met lang haar, een baard en tatoeages tot zover het oog reikt. Een beetje boos kijken erbij dat werkt toch wel preventief _O- _O- _O- .

Ah, daar moet ik nog even aan werken dan. Misschien van die nep tattoo sleeves kopen ofzo. :+

Een baard word al niks met mijn blonde baardgroei
 
DSC_4253.JPG

Helaas geen motor erbij, maar was er op de motor. In een weiland op een eiland bij de Kaag/Warmond. Vrijgezellenfeestje van m'n neef, en een maat van hem kwam daar vandaan. Beetje tussen koeien op de boerderij, en heerlijk herrie maken zonder iemand lastig te vallen! Motor stond aan de andere kant van het water
 
Wel minder schade als je motor omvalt en er zit nog een kind tussen :+ Ik kan me trouwens niet herinneren dat er ooit ongevraagd een kind op mijn motor geklommen is, in ieder geval niet in mijn bijzijn. En dat zonder lang haar, baard of plakplaatjes. Maar ik kampeer dan ook nauwelijks in het hoogseizoen en al helemaal niet op familiecampings.

Wat hoogseizoen betreft nu een uitzondering, momenteel sta ik er zo bij:
IMG_20200712_174427.jpg
 
Met inderdaad het verhaal over omvallen, toch al gauw ruim 200kg wat er op zo'n snottebel terecht komt en natuurlijk hete motor en uitlaat met de nodige brandwonden en een ritje Beverwijk.

Jaren geleden even op de motor langs bij het verjaardagsfeest van een collega. Andere collega's en zijn vrienden allemaal in de leeftijd van jonge kinderen dus het zat vol met dat gespuis. Ik zet mijn motor neer, zeg dat die kinderen ervanaf moeten blijven omdat de motor heet is.

Nadat ik goed en wel aan mijn glaasje Fanta zat klonk een hoop gekrijs van de oprit en een koter van de buren komt huilend binnen met een grote blaar op haar vinger. Had aan de uitlaat gezeten. Alle moeders in huis keken boos naar mij, maar waren wel realistisch genoeg zich te beseffen dat het dat kutkind haar eigen schuld was. Alle aanwezige vaders deden of hun neus bloedde.

Toen mijn Fanta op was ben ik maar weer vertrokken. En heb later nog flink aan de uitlaat moeten poetsen om de restanten van dat verbrande vingertje weg te krijgen.
 
Neem daarom in Frankrijk meestal municipal campings, meestal kleine rustige campings camping waar ik nu sta is trouwens waardeloos als je van wandelen houdt, 80%van de wandelroutes hier is ook op de vstrom te doen, veel gravel paden
 

Bijlagen

  • IMG_20200713_133538.jpg
    IMG_20200713_133538.jpg
    4,5 MB · Weergaven: 19
  • IMG_20200713_123629.jpg
    IMG_20200713_123629.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 19
  • IMG_20200713_103322.jpg
    IMG_20200713_103322.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 20
  • IMG_20200712_134141.jpg
    IMG_20200712_134141.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan