Show hier je tent naast de motor

full
 
In de Picos is bijna overal MOOI!!
Prachtig landschap en nog niet ontdekt door de grote motor-menigte. (geldt dus ook voor Cantabrische bergen er vlakbij)
Die zitten allemaal op de Stelvio. Of bovenop de Bonnette waar ik er vrijwel niet langs kon. Volledig geblokkeerd door motoren!
In Valloire (Galibier) kon ik mijn motor nauwelijks parkeren. Ja, op dat moment krijg je heimwee naar de Picos de Europa.

Wel is er daar 1 groot nadeel in de Picos.......... Het kan daar knap slecht weer zijn. En dat is MEESTAL!
 
Weer is inderdaad een nadeel, het heet daar ook niet voor niets de Costa Verde (Groene Kust). In juni had ik die kant op gewild. Eerste keer me door het weer naar het oosten laten drijven. Toen vanaf omgeving Barcelona door de Spaanse Pyreneeën weer die kant op (ook geen straf). En vervolgens kwam er weer slecht weer opzetten en heb ik me uiteindelijk maar richting Ardèche en Provence laten drijven.

Overigens kun je in die regio ook heel mooi rijden zonder drukte, zolang je die paar grote circuspassen maar ontwijkt.

@FJRaymond mijn tent stond een paar jaar terug op min of meer dezelfde plek :-)
 
net terug uit de picos. ( kamperen) 2 weken prachtig weer gehad. inderdaad een nog niet ontdekt motorparadijs. het is er echt uitzonderlijk mooi.
ook omdat er niemand op de weg zit.je hebt er het rijk alleen. wij hadden dus geluk met het weer.
in 2015 ook geweest in september, hotelrondreis.
2200km geen drup regen.
je kan het dus treffen.

gr.BMWerner
 
Foto's van NC35 Race zijn voor veel motorrijder standaard-repertoire.
Ja, ja de meeste van deze plaatsen staan ook al in MIJN boekje.

Daarom hieronder maar eens een andere plek..................
Camping vlakbij de zeeopening van het Limfjord in NW Denemarken. (Thyboron-Agger)
(toen was het nog droog!)

Camping Agger DK.jpg
 
Prachtige foto's hier, fantastisch.
.
Heb wel een motor maar geen tent. Een paar vragen:

- wat is de meest eenvoudig (lees op te zetten) 1 persoons tent?
- wat zijn goede zadeltassen voor een Yamaha fzs600 (fazer600)?

Hoor het graag. Bij voorbaat dank.
 
- wat is de meest eenvoudig (lees op te zetten) 1 persoons tent?

Iedereen zal hier zijn eigen tent gaan noemen omdat niemand alle tentjes op de markt geprobeerd heeft. Wat de meest eenvoudige is dat is dus lastig te zeggen. In principe zijn alle koepeltentjes redelijk simpel op te zetten, tunneltenten misschien iets minder makkelijk maar zeker niet moeilijk. Na een paar keer oefenen heb je het in de vingers en gaat het vanzelf.

Het is wel aan te raden om een tent te kiezen die minimaal een persoon groter is dan met hoeveel personen je hem wilt gebruiken. Dus ga je alleen neem dan beter een twee persoons, met twee personen een driepersoons enz. Die maten zijn meestal alleen gebaseerd op het aantal slaapplaatsen, en niet op bagage en bv een motorpak wat je er ook nog in kwijt wilt. Als je dus ook nog wat spullen in je tent wil leggen neem je altijd een maatje groter. Als het je eerste tent is zou ik sowieso naar een winkel gaan om de tentjes in het echt te bekijken, dat geeft een beter beeld als van een plaatje.
 
In de Picos is bijna overal MOOI!!
Prachtig landschap en nog niet ontdekt door de grote motor-menigte. (geldt dus ook voor Cantabrische bergen er vlakbij)
Die zitten allemaal op de Stelvio. Of bovenop de Bonnette waar ik er vrijwel niet langs kon. Volledig geblokkeerd door motoren!
In Valloire (Galibier) kon ik mijn motor nauwelijks parkeren. Ja, op dat moment krijg je heimwee naar de Picos de Europa.

Wel is er daar 1 groot nadeel in de Picos.......... Het kan daar knap slecht weer zijn. En dat is MEESTAL!
Hoorde ik vd week van iemand die daar op vakantie was......halverwege ‘70 had ik gelukkig weinig last van. En helaas nagenoeg geen foto’s van onze avonturen in de Alpen.

Wij kwamen tijdens de aanloop naar de parpaillon helemaal niemand tegen, ff checken voor tegenverkeer en gaan...weet niet met zekerheid of onderstaande foto goed is maar het was een mooie tocht om in Embrun te komen nadat we van de Bonette afkwamen.

FB869099-653E-4AA7-B057-3D110A81CCAE.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan